Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?

Vierailija
07.06.2024 |

En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja. 

Kommentit (379)

Vierailija
181/379 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin tuon kokoinen, koulussa 8-15, tupakkaa ja kahvia paljon pitkin päivää. Töissä klo 16-21. Kotona klo 22 aikaan ja söin ekan kerran ennen nukkumaanmenoa. Samaa viikosta toiseen. Viikonloppuisin olin myös töissä.

Niin joo ja siis mitat oli 168cm ja 46kg 16v-23v ikäisenä 

Vierailija
182/379 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun olin tuon kokoinen, koulussa 8-15, tupakkaa ja kahvia paljon pitkin päivää. Töissä klo 16-21. Kotona klo 22 aikaan ja söin ekan kerran ennen nukkumaanmenoa. Samaa viikosta toiseen. Viikonloppuisin olin myös töissä.

Tuntuu tutulta. Paino ei todellakaan kerro mitään terveydestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/379 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli just juttu urheilijasta, joka eli energiavajeessa vuosia. Kuulemma sitten kun alkoi syömään tarpeeksi laihtui viitisen kiloa. Näinkin voi keho toimia. 

Vierailija
184/379 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia kommentteja, ehkä samanlaisia on jo kirjoitettu.

Olen 61v, pituus 161 ja paino 46. Olen aina ollut huono syömään, ei ole mielestäni hyvä olo, jos vatsa on ihan täysi. Lopetan syömisen ennen sitä "ähkyoloa". Koko suku on kyllä hoikkia, joten perimälläkin varmaan vaikutusta.

Nyt vanhana vaan ärsyttää roikkuvat ja ryppyiset ihot mm. polvissa ja kyynärpäissä. En kehtaisi enää käyttää shortseja.

Vierailija
185/379 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ja hyvät yöunet. 

Vierailija
186/379 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaa tupakkaa, päivän ruokana tyyliin suklaapatukka ja hapankorppuja, pannullinen kahvia, ei liikuntaa... 

Vierailija
187/379 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta + oikea ruokavalio.

Vierailija
188/379 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen aina tarvita elämäntapaa. Joillakin vain on sellaiset geenit, että on ns. läpipaskoja

Vierailija
189/379 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen aina tarvita elämäntapaa. Joillakin vain on sellaiset geenit, että on ns. läpipaskoja

Geenien vaikutus on kyllä mitätön. Läskien lapset ovat läskejä koska ovat siihen samaan laiskottelun ja paskaruuan täyteiseen elämään kasvaneet.

Läpipasko yleensä viittaa joko ruoansulatusvaivoihin, tai on vain katkerien huutelua ihmiselle joka liikkuu paljon ja tavoitteellisesti.

Vierailija
190/379 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenien vaikutus on kyllä mitätön. Läskien lapset ovat läskejä koska ovat siihen samaan laiskottelun ja paskaruuan täyteiseen elämään kasvaneet.

Läpipasko yleensä viittaa joko ruoansulatusvaivoihin, tai on vain katkerien huutelua ihmiselle joka liikkuu paljon ja tavoitteellisesti.

Itseasiassa niillä on todella iso merkitys. Luin juuri tutkimuksen jossa perusaineenvaihduntaa kun tutkittiin niin toisen ääripään porukka sai syödä joka päivä mäkkärin burgerin enemmän ku toinen ääripää ja kokonaiskulutus sama. Tietysti suurin osa ihmisistä menee tuonne johonkin noiden välille ja se oma lihavuus on ihan niistä paskoista elintavoista johtuvaa. Parempi kuitenkin ymmärtää että joillekin se on helppoa ja joillekin todella vaikeaa.

Vierailija
191/379 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella geneettisesti ylipainoon taipuvalla on ruuansulatuksessa ja suolistossa ihan samalla tavalla ongelmia kuin läpipaskoilla. Kyseessä on ihan sama asia, joka toimii vain päinvastoin.

Vierailija
192/379 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:

- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa

- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää

- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa

Vierailija
193/379 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 155cm pitkä ja painan 48kg. Aamuisin syön mysliä ja jugurttia, lounas tyypillinen työpaikkabuffet, jossa otan yhtä lihalajia, vähän hiilihydraattia ja salaattia. Arkisin illalliseksi on yleensä lihaa/kalaa ja kasviksia. Iltapala tai välipalat on sitten hedelmiä yleensä. Viikonloppuisin aamupala on runsaampi ja on ehkä pekonia ja munakasta sekä leipää, mutta sitten jää lounas kyllä syömättä. Liikuntaa harvakseltaan kuten kävelyä tai kuntosalia silloin tällöin. 

Minäkään en kyllä ymmärrä miten minua viisi senttiä pidempi voisi painaa saman verran, koska minulle tämä 48kg on ihan minimipaino ja olen aika luisen tuntuinen jo nyt. Muutama kilo painoa alas, niin olen jo alipainoinen. Painoa olen yrittänyt nostaa etenkin kuntosaliharrastuksen takia, mutta ei vain ruoka maistu tämän enempää. Vanhempani olivat laihoja noin viisikymppiseksi asti, kunnes sitten alkoi paino nousta liikunnasta huolimatta.

Kysymys sinulle, eli herkutteletko sitten koskaan? Miten juomat, juotko kaloreita? Koska näillä(kin) tuntuu olevan merkitystä paljon siihen, miten homma toimii...

Vierailija
194/379 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen yhden tällaisen todella hoikan ihmisen. On noin 168cm pitkä ja todella hoikka. En tiedä mitä tarkkaan ottaen syö, mutta on vegaani, syö 3x päivässä, ja liikkuu todella paljon. Aamuisin koirien kanssa 1,5 h lenkin. Töitten jälkeen saman verran. Viikonloppuisin jopa parin tunnin lenkkejä päiväsaikaan. Kyllä siinä hoikkana pysyy. Harvoin herkuttelee. Saattaa juoda lasin viiniä joskus.

Mä syön kolme kertaa päivässä 90% kasvisruokaa, pidän kirjaa kaloreista, kävelen joka päivä reippaasti 7-10km ja viikonloppuisin 15, sekä teen painotreenin 2-3 kertaa viikossa ja olen vähän pullukka - ja aina ollut. Suurinpiirtein näin olen elänyt jo vuosia.

Haaveilen kuitenkin hoikemmasta uumasta joten olen taas yrittänyt pudottaa painoa vähän lisäämällä liikuntaa ja syömällä riittävästi ja mahdollisimman strategisesti, mutta mitään ei tapahdu :/. Olen nyt tasan

Vierailija
195/379 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa oli just juttu urheilijasta, joka eli energiavajeessa vuosia. Kuulemma sitten kun alkoi syömään tarpeeksi laihtui viitisen kiloa. Näinkin voi keho toimia. 

Vierailija
196/379 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 158cm ja paino on jotain 40 ja 45 välissä.

Syön elääkseni, en elä syödäkseni. Syön kun on nälkä, eli kerran päivässä, joskus menee pari päivää ilman ruokaa. Juon paljon vettä, kahvia, kävelen kaikkialle. 

Syöminen on minulle pakollinen paha, ei suuri nautinto.

Vierailija
197/379 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti elämällä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kaikilla tuo ei vaadi mitään paastoa, erityisruokaliota eikä edes liikkumista.

En paastoa, mutta olen väliin pari päivää syömättä, kun uppoudun johonkin. Ihan normaali ruokavalio mulla on, mutta en syö sokeria, viljoja, mitään eläinperäistä tai prosessoitua. En harrasta liikuntaa, mutta pyöräilen töihin 20km suuntaansa ja käyn koirien kanssa parin tunnin lenkillä joka päivä.

Ei kuulosta ihan keskiverrolta tämä. Melko extremeltä jopa. 

Vierailija
198/379 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:

- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa

- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää

- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa

Tölkkitonnikala ei ole kasvis!!

Vierailija
199/379 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noin nuorempana. Nyt 6 kg enemmän.

Aamuisin söin kaurapuuron ja kahvin maidolla ilman sokeria.

Lounaaksi mitä nyt työpaikkaruokalassa oli tarjolla, mutta en ottanut leipää, perunaa tai pastaa vähän, lihaa tai kalaa reippaammin ja salaattia todella paljon.

Työmatkat 3 km suuntaansa polkupyörällä. Joskus kivalla ilmalla 8-10 km kävelylenkki.

Työpäivän jälkeen jotain kaapista, mitä nyt sattui olemaan. Joskus oli pussinuudelikeittoa ja joku hedelmä. Vettä lipittelin puolen litran olittuopista ja se täytyi täyttää monta kertaa illassa.

Vierailija
200/379 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M, 180 / 67. Melko lihaksikas.  Peskovegetaristi. Paljon hyötyliikuntaa + pari juoksua viikossa + kehonpainotreenejä. Melko paljon kaljaa ja ravinto pääasiassa hiilihydraatteja. Ei lisättyä sokeria eikä herkkuja.