Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Täällä 160/n. 45-46kg 30v nainen.
Rehellisesti sanottuna en yleensä pidä tästä livenä mitään meteliä, mutta täällä voin tunnustaa että voin syödä lähes mitä tahansa pysyäkseni näissä mitoissa. Tämä tosin muuttunee kun ikää alkaa tulla lisää ja aineenvaihdunta hidastuu. Olen aina syönyt tosi paljon (kunnon aamiainen, lämmin ja runsas lounas, yleensä joku makea kahvileipä välipalalla ja illalliseksi syön myös aina lämpimän ruuan, tyyliin lasagnea tai vastaavaa.)
Liikuntaa harrastan kerran viikossa kun käyn ohjatussa bodypumpissa.
Tämän lisäksi herkuttelen joka viikko suklaalla useampana päivänä ja iltaisin tulee usein myös herkuteltua kun katsoo televisiosta jotain. Alkoholia tai eineksiä en käytä ja tosi harvoin tulee käytyä ulkona syömässä.
Tunnustan kyllä että omalla kohdallani geenit mahdollistavat tämän. Äitini oli myös hurjan hoikka nuorena.
Ihmise
Olen kyllä kateudesta vihreä nyt :). Itse syön aamulla puuroa/kananmunia/vihanneksia, lounaaksi keiton tai salaatin, illalla proteiinin lähde + kasviksia. Liikun joka päivä vähintään arkiliikuntaa paljon, monta kertaa viikossa myös hikiliikuntaa. Silti olen ylipainoinen. Voi mitä antaisinkaan jos voisin olla hoikka ja syödä silti mitä vaan. Pinnallista, tiedän. Mutta siltä just nyt tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 160/n. 45-46kg 30v nainen.
Rehellisesti sanottuna en yleensä pidä tästä livenä mitään meteliä, mutta täällä voin tunnustaa että voin syödä lähes mitä tahansa pysyäkseni näissä mitoissa. Tämä tosin muuttunee kun ikää alkaa tulla lisää ja aineenvaihdunta hidastuu. Olen aina syönyt tosi paljon (kunnon aamiainen, lämmin ja runsas lounas, yleensä joku makea kahvileipä välipalalla ja illalliseksi syön myös aina lämpimän ruuan, tyyliin lasagnea tai vastaavaa.)
Liikuntaa harrastan kerran viikossa kun käyn ohjatussa bodypumpissa.
Tämän lisäksi herkuttelen joka viikko suklaalla useampana päivänä ja iltaisin tulee usein myös herkuteltua kun katsoo televisiosta jotain. Alkoholia tai eineksiä en käytä ja tosi harvoin tulee käytyä ulkona syömässä.
Tunnustan kyllä että omalla kohdallani geenit mahdollistavat tämän. Äiti
Ei oo normaalia. Olisko suoliston bakteerit jotenkin sekaisin?
Liikuntaa ja ei koko ajan sipipussi ja karkkiämpäri suun edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen yhden tällaisen todella hoikan ihmisen. On noin 168cm pitkä ja todella hoikka. En tiedä mitä tarkkaan ottaen syö, mutta on vegaani, syö 3x päivässä, ja liikkuu todella paljon. Aamuisin koirien kanssa 1,5 h lenkin. Töitten jälkeen saman verran. Viikonloppuisin jopa parin tunnin lenkkejä päiväsaikaan. Kyllä siinä hoikkana pysyy. Harvoin herkuttelee. Saattaa juoda lasin viiniä joskus.
Mä syön kolme kertaa päivässä 90% kasvisruokaa, pidän kirjaa kaloreista, kävelen joka päivä reippaasti 7-10km ja viikonloppuisin 15, sekä teen painotreenin 2-3 kertaa viikossa ja olen vähän pullukka - ja aina ollut. Suurinpiirtein näin olen elänyt jo vuosia.
Haaveilen kuitenkin hoikemmasta uumasta joten olen taas yrittänyt pudottaa painoa vähän lisäämällä liikuntaa ja syömällä riittävästi ja mahdollisimman strategisesti, mutta mitään ei tapahdu :/. Olen nyt tasan
kävelen joka päivä reippaasti 7-10km
Tuossahan se tuli: harrastat aivan liian vähän liikuntaa syömääsi ruoan määrään verrattuna. Ala pyöräillä 35 km joka päivä, jos haluat jatkaa syömistäsi tai sitten vähennät syömistä ja vedät sen 10 kilsan kävelyn joka päivä. Itse kyllä pyöräilisin, sillä se on todella hyvää liikuntaa. Ja ne pitää olla kunnon lenkkejä: vasta tunnin jälkeen alkaa kropassa ja aivoissa todella tapahtua. 35 km pitäisi mennä pulleroltakin kahteen tuntiin.
Olen noin 155cm pitkä ja painan 48kg. Aamuisin syön mysliä ja jugurttia, lounas tyypillinen työpaikkabuffet, jossa otan yhtä lihalajia, vähän hiilihydraattia ja salaattia. Arkisin illalliseksi on yleensä lihaa/kalaa ja kasviksia. Iltapala tai välipalat on sitten hedelmiä yleensä. Viikonloppuisin aamupala on runsaampi ja on ehkä pekonia ja munakasta sekä leipää, mutta sitten jää lounas kyllä syömättä. Liikuntaa harvakseltaan kuten kävelyä tai kuntosalia silloin tällöin.
Minäkään en kyllä ymmärrä miten minua viisi senttiä pidempi voisi painaa saman verran, koska minulle tämä 48kg on ihan minimipaino ja olen aika luisen tuntuinen jo nyt. Muutama kilo painoa alas, niin olen jo alipainoinen. Painoa olen yrittänyt nostaa etenkin kuntosaliharrastuksen takia, mutta ei vain ruoka maistu tämän enempää. Vanhempani olivat laihoja noin viisikymppiseksi asti, kunnes sitten alkoi paino nousta liikunnasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen yhden tällaisen todella hoikan ihmisen. On noin 168cm pitkä ja todella hoikka. En tiedä mitä tarkkaan ottaen syö, mutta on vegaani, syö 3x päivässä, ja liikkuu todella paljon. Aamuisin koirien kanssa 1,5 h lenkin. Töitten jälkeen saman verran. Viikonloppuisin jopa parin tunnin lenkkejä päiväsaikaan. Kyllä siinä hoikkana pysyy. Harvoin herkuttelee. Saattaa juoda lasin viiniä joskus.
Mä syön kolme kertaa päivässä 90% kasvisruokaa, pidän kirjaa kaloreista, kävelen joka päivä reippaasti 7-10km ja viikonloppuisin 15, sekä teen painotreenin 2-3 kertaa viikossa ja olen vähän pullukka - ja aina ollut. Suurinpiirtein näin olen elänyt jo vuosia.
Haaveilen kuitenkin hoikemmasta uumasta joten olen taas yrittänyt pudottaa painoa vähän lisäämällä liikuntaa ja syömällä riittävästi ja mahdollisimman strategisesti, mutta mitään ei tapahdu :/. Olen nyt tasan
Jätä sokeri pois, pasta pois, riisi pois, pullaleipä pois. Kunnolla liikuntaa ja syö vähemmän. Tuo viimeinen on hyvin tärkeä pointti. Sinun täytyy olla nälässä. Siihen kyllä tottuu, sillä se laihtuminen on kivaa. Syö vähemmän. Vielä kerran haluan korostaa tuota.
Paljon riippuu myös genetiikasta ja aineenvaihdunnasta nämä painojutut.
Jouduin jo nuorena tekemään kohtuuttoman paljon työtä pysyäkseni 165 cm pituisena 50-55 kg painossa. Eli liikuntaa ja paljon ruokailujen rajoittamista, suorastaan jatkuvaa itseni näännyttämistä. Vieressä sitten kämppis söi ja joi ihan mitä tahtoi ja oli hoikka kuin pajunvitsa tekemättä mitään, oikeasti.
Näin 40+ ikäisenä ei vaan enää jaksa vaikka olo vaatteita pukiessa on usein ihan kauhea ja turvonnut. Keholla on oma ihannepainonsa johon se mielellään hakeutuu jos sille antaa siihen mahdollisuuden. Harmi ettei se useinkaan ole sama kuin pään sisällä oleva ideaali.
Sivukaupalla norsut ihmettelee miten nykyään on vielä normaaleja ihmisiä olemassa ja että miten se on edes ylipäätään mahdollista, että ihminen voi olla ihmisen näkönen, eikä mikään löysä läskipaska XD
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 183/53. Tilanteen korjaus ei onnistu
Syöt enemmän kuin kulutat, niin helppoa se on
Kaikki on nykyää ryhiksii ja hoikanna pysyminen on mysteeri ryhiksille.
Jätä sokeri pois, pasta pois, riisi pois, pullaleipä pois. Kunnolla liikuntaa ja syö vähemmän. Tuo viimeinen on hyvin tärkeä pointti. Sinun täytyy olla nälässä. Siihen kyllä tottuu, sillä se laihtuminen on kivaa. Syö vähemmän. Vielä kerran haluan korostaa tuota.
En syö noita mainitsemisiasi juurikaan, täysjyväriisiä maltillisesti eikä se kenenkään hoikuutta estä / ole syy lievän ylipainooni. Kaloreista en voi enää pudottaa, näännytyskuurille en ala koska 1) kukaan ei kestä nälkää määräänsä enempää 2) en halua että hiukset tippuu päästä, iho on harmaa ja samea 3) nälkäkuurien jälkeen paino tulee korkojen kera takaisin koska keho ei anna kuolla nälkään (ellei ole sairas eli vakavasti syömishäiriöinen).
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on nykyää ryhiksii ja hoikanna pysyminen on mysteeri ryhiksille.
Kaikkiko? Siis sinäkin?
Tähän maailma on mennyt! 2024 ja joku taulapää kysyy miten olla normaalipainoinen! Toi on juuri siinä painoindeksin normaalipainon puolivälissä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän maailma on mennyt! 2024 ja joku taulapää kysyy miten olla normaalipainoinen! Toi on juuri siinä painoindeksin normaalipainon puolivälissä.
160 cm / 47 kg = BMI 18,9 eli lievä alipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui
Kyllä, todellakin.
Alipaino tuottaa ongelma naisen elimistössä. Kehon liian alhainen rasvaprosentti heikentää munasarjojen toimintaa, aiheuttaa sen myötä myös kuukautishäiriöitä ja lisää lapsettomuuden vaaraa. Liian laiha raskaana oleva on vaarassa synnyttää ennenaikaisesti.
Miehillä alipaino vaikuttaa hormonitasapainoon ja heikentää siemennesteen laatua. Alipainoisilla miehillä on myös enemmän epänormaaleja siittiöitä kuin normaalipainoisilla.
Päivässä kaksi omenaa ja rasvatonta jugurttia, paljon kahvia. Mulla on kyllä syömishäiriötaustaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti elämällä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kaikilla tuo ei vaadi mitään paastoa, erityisruokaliota eikä edes liikkumista.
En paastoa, mutta olen väliin pari päivää syömättä, kun uppoudun johonkin. Ihan normaali ruokavalio mulla on, mutta en syö sokeria, viljoja, mitään eläinperäistä tai prosessoitua. En harrasta liikuntaa, mutta pyöräilen töihin 20km suuntaansa ja käyn koirien kanssa parin tunnin lenkillä joka päivä.
Ei kuulosta ihan keskiverrolta tämä. Melko extremeltä jopa.
Silloin kun olin tuon kokoinen, koulussa 8-15, tupakkaa ja kahvia paljon pitkin päivää. Töissä klo 16-21. Kotona klo 22 aikaan ja söin ekan kerran ennen nukkumaanmenoa. Samaa viikosta toiseen. Viikonloppuisin olin myös töissä.
Itse olen 183/53. Tilanteen korjaus ei onnistu