Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?

Vierailija
07.06.2024 |

En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja. 

Kommentit (379)

Vierailija
221/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoiset ihmiset ovat usein vakuuttuneita että luonnostaan hoikat ja laihat ihmiset syövät ja liikkuvat väärin. Ajatellaan että hoikalla tai laihalla on todennäköisesti epäterveellinen ruokavalio, liikaa liikuntaa tai tavalla tai toisella väärin syöty. Entisenä lihavana voin todeta lihavuuden vääristävän ruokaan, annoskokoon ja liikuntaan liittyvää suhteellisuudentajua. Niin minullekin kävi. 25 vuotta normaalipainossa on avannut silmät. 

Todella outoa ajatella puollustelevansa omia valintoja jotka kirjaimellisesti näkyy väärinä valintoina. Samalla nähdä toisten hyvät valinnat huonoina.

Vaikuttaako ylipaino aivojen toimintaan vai onko tuollainen ajattelu vain vääristynyt psyykkinen puolustuskeino?

Vierailija
222/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myös lievästi ylipainoiset ovat automaattisesti epäterveitä?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleilla. Herkkuja kuluu, enkä mitään hikiliikuntaa liian usein harrasta. En kyllä koskaan ylensyökään. Syöminen ja liikkuminen on suhteessa toisiinsa. Kyllä sitä perusaineenvaihdunnan ylläpitämiseksikin saa jo ihan hyvin syödä!

Vierailija
224/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoiset ihmiset ovat usein vakuuttuneita että luonnostaan hoikat ja laihat ihmiset syövät ja liikkuvat väärin. Ajatellaan että hoikalla tai laihalla on todennäköisesti epäterveellinen ruokavalio, liikaa liikuntaa tai tavalla tai toisella väärin syöty. Entisenä lihavana voin todeta lihavuuden vääristävän ruokaan, annoskokoon ja liikuntaan liittyvää suhteellisuudentajua. Niin minullekin kävi. 25 vuotta normaalipainossa on avannut silmät. 

Todella outoa ajatella puollustelevansa omia valintoja jotka kirjaimellisesti näkyy väärinä valintoina. Samalla nähdä toisten hyvät valinnat huonoina.

Vaikuttaako ylipaino aivojen toimintaan vai onko tuollainen ajattelu vain vääristynyt psyykkinen puolustuskeino?

Vierailija
225/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavat ei vaikuta pituuteen. Ruumiinrakennekin on pysyvä piirre. Elämäntavoillaan voi kyllä vaikuttaa siihen, miten hyvältä omissa raameissaan näyttää.

Vierailija
226/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157 cm ja 48 kg, enkä pidä elämäntapojani mitenkään erikoisina. Olen 36v ja lapset on jo koululaisia. Teen toimistotyötä, enkä tällä hetkellä harrasta liikuntaa satunnaisia kävelylenkkejä enempää. Nuorena liikuin paljon kyllä. 

Syön 3-4 kertaa päivässä. Ehkä noin klo 8, 12, 16 ja 21. Tai joskus harvemmin jos aamupala venyy, tyyliin vain klo 10, 15 ja 20. Tavallista ruokaa: puuroa, hedelmiä, leipää, pastaa, perunaa, kalaa, pizzaa yms. En napostele kuin harvoin. Enkä juo koskaan virvoitusjuomia. Ja annosten ei tarvitse olla isoja kun kulutuskin on pieni. 

Molemmista lapsista tuli aikanaan yli 20kg. Heillä on ikäeroa vain vajaa 1,5v enkä palannut täysin omiin mittoihini välissä, joten noina vuosina olin isompi jonkin aikaa. Mutta muutoin olen ollut aina pieni. 

Vierailija
227/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntavat ei vaikuta pituuteen. Ruumiinrakennekin on pysyvä piirre. Elämäntavoillaan voi kyllä vaikuttaa siihen, miten hyvältä omissa raameissaan näyttää.

Vierailija
228/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntavat tulee sovittaa elämäntilanteeseen.

Vierailija
229/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär on keliaakikko kasvissyöjä ja urheilija noilla mitoilla.

Ihan tavallinen aktiivisen elämäntyylin omaava sekasyöjä voi olla myös. Suurin vaikutus on sillä siitä liikkuuko ja kuinka isoja määriä/mitä syö ja juo. Osin perinnöllistä mutta myös elämäntavat ja ruokailutavat siirtyvät usein kotoa.  

Vierailija
230/379 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallinen aktiivisen elämäntyylin omaava sekasyöjä voi olla myös. Suurin vaikutus on sillä siitä liikkuuko ja kuinka isoja määriä/mitä syö ja juo. Osin perinnöllistä mutta myös elämäntavat ja ruokailutavat siirtyvät usein kotoa.  

Vierailija
231/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6 cm pitempi kuin aloituksen esimerkki ja  5 kiloa painavampi.

Painoindeksini on 19 joka on uuden bmi-taulukon mukaan normaalipaino.  Olen terve kahden kahden lapsen äiti. Työssäkäyvä ja harrastan liikuntaa lenkkeillen ja patikoiden ja monenlaista luontoon liittyen. 

Syön neljä kertaa päivässä; aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Välipaloja en tarvitse koska syön aterioilla riittävästi.  Meillä ei syödä pullaa eikä kakkuja ja karkkia kerran viikossa kohtuullisesti.  Limuja ei ostella koska turhia. Kasviksia ja hedelmiä käytetään paljon.  Alkoholia ei kulu eikä kapakoisssa istuta.

Ensimmäisstä lasta odottaessani paino nousi 12 kiloa, toista hieman  enemmän mutta molemmista jäi heti synnytyssairaalaan muutama kilo. Loput suli imetyksessä ja kun jatkoin normaalia ruokavaliota.

Ensimmäinen lapsi painoi 3880g ja oli 53 cm, toinen 3930 g ja 51 cm joten ravitsemus raskauden aikana oli kohdallaan.  Minulla on todettu nuorena kilpirauhasen vajaatoiminta jota lääkitään tyroxinilla ja se on pysynty hyvin stabiilina sillä jo vuosia. Lihonut sen takia en ole koskaan.

Tällaiset elämätavat siis minulla.  En tiedä sitten mitä pitäisi korjata? Vinkkejä? Ohjeita?

Vierailija
232/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli tubessa vastaan video japanilaisista vanhentuvista kauneusihanteista. 40-45 kiloa olisi naisen sopiva paino. Juu, hauskasti ei mitään merkitystä naisen pituudella. Näppäri testi oli myös, että naisen vyötärön tulisi mahtua A4:sen taaksen. 

Vierailija
233/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka ihmettelee miten tosi läskit saa itsensä isoksi niin moi täällä 162cm/83kg .

Käytän jalkoja ja polkupyorää liikkumiseen + seisomatyö jossa paljon kävelyä.

Esimerkkiruuat päivässä:

Aamiainen : paljon kasviksia ja yksi 100% kauraleivän pala halki johon levitteeksi margariinia kevyelti tai tuorejuuston sipaisu. Leivällä päällisenä avocadoa muna tai juustoviipale tai joskus harvoin  kinkku/kalkkunaleike ei kuitenkaan kaikkia näitä kerrallaan. Kasvisten lisäksi on hieman marjoja riippuen mitä milloinkin kaapissa. Mustikka, mansikka, vadelma, karhunvatukka ja näitä on sellainen ehkä 3-8 koosta riippuen. Kupillinen yrttiteetä ilman makeutusta. 

Töissä usein lounassalaatti tai keitto. Ehkä kaupan hyllyltä smoothie joskus tai banaani.

Illallinen ei suinkaan ole hampurilaisia ja pizzaa vaan en syö vehnää ollenkaan. Voi olla esim keitettyä perunaa 1-3kpl koosta riippuen, pala kanaa tai kalaa ja salaattia. Salaattikastiketta tai ei, riippuu maistuuko. Illallinen voi olla myös tomaattikeitto tai riisiä perunan sijaan, ehkä jokin kastike. 

Ehkä kupillinen teetä(ilman makeutusta)

Et sellasta. Eikä ole mitään mättöpäiviä jolloin syö 50pitsaa ja tunkee karkkia kaksin käsin.

Joskus parin viikon välein saatan ostaa linssisipsejä ja dippiä. Syön tätä yhtä pikku pussia yleensä monta päivää, mutta en koskaan koko pussia loppuun.

Mieheni on normaalipainoinen,mutta syö lisäksi valkoista leipää ja karkkia päivittäin.

En mielestäni syö mitenkään epäterveellisesti. Kuitenkin aina vaan muut valittavat että selvästi syön vain herkkuja ja/tai valehtelen. Ei ole syytä valehdella. Minulla on aineenvaihdunnan sairaus joka vaikeuttaa painonpudotusta.

Mutta sitähän ei kukaan usko.

Tsemppiä muille jotka kokee epäilyjä, syytöksiä, syyllistämistä ja jatkuvia terveysvinkkejö ihmisiltä jotka todennäköisesti syö paljon epäterveellisemmin, mutta on siunattu paremmilla geeneillä. 

Vierailija
234/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
235/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen tuli tubessa vastaan video japanilaisista vanhentuvista kauneusihanteista. 40-45 kiloa olisi naisen sopiva paino. Juu, hauskasti ei mitään merkitystä naisen pituudella. Näppäri testi oli myös, että naisen vyötärön tulisi mahtua A4:sen taaksen. 

Vierailija
236/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ylipainoinen syö yleisesti ottaen tervellistä kotiruokaa mutta annoskoot ja liikunta sakkaa. Siihen lisäksi napostelu, smoothiet sekä erikoisikahvit. Niiden kalorit  usein unohdetaan, tai arvioidaan alakanttiin. Erikoiskahvi voi sisältää 440 Kcal ja smoothie 470 Kcal. Liikunnassa kulutetut kalorit voi syödä ja juoda hetkessä takaisin proteiinipatukoilla ja paluttelujuomilla, joita tavallinen tavisharrastelija ei edes tarvitse. 

Vierailija
237/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ylipainoinen syö yleisesti ottaen tervellistä kotiruokaa mutta annoskoot ja liikunta sakkaa. Siihen lisäksi napostelu, smoothiet sekä erikoisikahvit. Niiden kalorit  usein unohdetaan, tai arvioidaan alakanttiin. Erikoiskahvi voi sisältää 440 Kcal ja smoothie 470 Kcal. Liikunnassa kulutetut kalorit voi syödä ja juoda hetkessä takaisin proteiinipatukoilla ja paluttelujuomilla, joita tavallinen tavisharrastelija ei edes tarvitse. 

Joo hei oon toi pari kommenttia ylempänä kirjoottanut läski joka juo -joskus- myös sen smoothien. Katsoin pullosta niin siinä on 100ml 57 kaloria ja pullon koko on 300ml. En juo erikoiskahveja, saatan kerran viikossa juoda tölkillisen limpparia mikä on tosi vähän verrattuna moniin laihoihin jotka voi juoda vaikka miten paljon. Annoskoot selitinkin ylempänä esim 1kpl kanan koipi, 120grammaa lohta ja pari perunaa ja vihanneksia. Mutta msinitsin myös että ainernvaihdunnan sairaus eli kukaan ei usko terveelliseen ruokailuun koska halutaan vaan ajatella että vedän salaa ämpärillisen ruokaa tai mässään pussitolkulla karkkia. Kaikki läskit ei syö isoja annoskokojakaan. Me vaan ei kaikki olla samanlailla geeneillä siunattu vaikka onkin varmaan ihanaa elää siinä illuusiossa jossa voi syytellä ja tuomita sen sijaan että uskoisi selitystä. 

Vierailija
238/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 157 cm ja 48 kg, enkä pidä elämäntapojani mitenkään erikoisina. Olen 36v ja lapset on jo koululaisia. Teen toimistotyötä, enkä tällä hetkellä harrasta liikuntaa satunnaisia kävelylenkkejä enempää. Nuorena liikuin paljon kyllä. 

Syön 3-4 kertaa päivässä. Ehkä noin klo 8, 12, 16 ja 21. Tai joskus harvemmin jos aamupala venyy, tyyliin vain klo 10, 15 ja 20. Tavallista ruokaa: puuroa, hedelmiä, leipää, pastaa, perunaa, kalaa, pizzaa yms. En napostele kuin harvoin. Enkä juo koskaan virvoitusjuomia. Ja annosten ei tarvitse olla isoja kun kulutuskin on pieni. 

Molemmista lapsista tuli aikanaan yli 20kg. Heillä on ikäeroa vain vajaa 1,5v enkä palannut täysin omiin mittoihini välissä, joten noina vuosina olin isompi jonkin aikaa. Mutta muutoin olen ollut aina pieni. 

Mitä sitten syöt esim. aamupalaksi?

Vierailija
239/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
240/379 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten syöt esim. aamupalaksi?

Olen tuo 36v 157cm/48kg. Aamupala vähän vaihtelee fiiliksen mukaan, mutta viime aikoina olen usein syönyt kulhollinen kaurapuuroa tuoreilla marjoilla ja kupin kahvia. Puuron tilalla voi olla myös esim ruisleipä, jossa päällä avokadoa ja kylkeen joku hedelmä.