Kysymys joulukinkusta!
Tänä vuonna teen vain pienen kinkun jouluksi. Haluan kuitenkin että kinkku on sellainen normaali josta saa ylikypsän/murenevan.Eli en halua sellaista punaista paloista kasattua pikkukinkkua. Onko kinkkurulla siis sellainen mitä en missään nimessä halua?
Onko pikkukinkku nimellä kulkeva kinkku sellainen normaali "juhlakinkku" mutta pienempi?
Kommentit (14)
Pikkukinkku on luuton ja se on koottu käsin.
Löytyy kokonaisia pikkukinkkuja. Atrian Mestarin Pikkukinkku on luuton pieni joulukinkku. Mestarin pikkukinkku koostuu kokonaisesta possun kulmapaistista. Kinkun päälle on jätetty lihaan makua paiston aikana tuova rasvakerros ja kamara
Et osaa googlettaa mitä eroa on pikkukinkulla ja kinkkurullalla?
No joku tuossa juuri sanoi että pikkukinkku on koottuu käsin. Eli paloista?
Olen yrittänyt googlettaa mutta esim kinkkurullan kohdalla ei kerrota että ei ole kokonainen pala.
Eikö ne luuttomat ole aina paloista tehtyjä.
Tänään paistoin syksyn kolmannen kinkkuni. 3 kg eli pieni.
Älä nyt mitään pikkukinkkuja, joka on krossattua lihaa vaan oikea kinkku. Snellmanilta löytyy hyvä pieni aito kinkku.
Vierailija kirjoitti:
No joku tuossa juuri sanoi että pikkukinkku on koottuu käsin. Eli paloista?
Olen yrittänyt googlettaa mutta esim kinkkurullan kohdalla ei kerrota että ei ole kokonainen pala.
Kinkkurulla on aina ns. kasattu ja sitten verkotettu myyntiä varten. Johtuu ihan siitä potkaluun poistosta. Jos siis uunista ottamisen jälkeen poistat verkon niin tupaa leviämään käsiin ku ne kuuluisat Jokisen eväät. Osta siis potkallinen, pienimmät lienevät siellä alkaen 7 kg. Terveisin ent. läskitiski myyjä...
Olen ostanut potkattomia kinkkuja ja ne eivät ole kyllä hajonneet ollenkaan paiston jälkeen
Aito kinkku on se porsaan takamus. Painoa noin yli kymmenen kiloa. Muut kinkut taitaa olla "koottuja" eri nimillä ja eri painoisia ja niissä on se verkko joka poistetaan paiston jälkeen. Esim pitkällinen juhlakinkku, 6-7 kg tai luuton juhlakinkku, alle tai yli 5kg. Jotenkin noin.
Vierailija kirjoitti:
Aito kinkku on se porsaan takamus. Painoa noin yli kymmenen kiloa. Muut kinkut taitaa olla "koottuja" eri nimillä ja eri painoisia ja niissä on se verkko joka poistetaan paiston jälkeen. Esim pitkällinen juhlakinkku, 6-7 kg tai luuton juhlakinkku, alle tai yli 5kg. Jotenkin noin.
Potkallinen juhlakinkku....
Niin mutta miten se pikkukinkku eroaa kinkkurullasta?
Up!