Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:
- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa
- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää
- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa
Kutsut itseäsi kasvissyöjäksi ja syöt tonnikalaa?
165/50. Ja ihan normaalit elämäntavat tai no: suurimmalle osalle nykyään epänormaalit.
Terveellistä kotiruokaa ja reipasta liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:
- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa
- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää
- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa
its ok to fish cause they - dont have any feelings.. -nirvana
Minä olin parikymppisenä 167/47. Välillä söin, välillä en. Olin koulukiusattu, ja niihin aikoihin ei ollut yhtään ruokahalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
its ok to fish cause they - dont have any
Pescovege?
Olen 45v ja tuossa mitassa, sekä painossa. Pahimmillaan painoin 56kg. Silloin söin epämääräisesti, tiettyjen tapahtumien seurauksena (mitä en silloin tajunnut).
Onneksi sain itseäni ns. niskasta kiinni, ennen kuin se olisi ollut liian myöhäistä.
Miks kukaan haluais olla noin hobitti
Vierailija kirjoitti:
Ihan keskimittainen?!
Ihan vaan olemalla siro, ei lihaksikas ja syömällä kulutuksensa mukaan. Itse olen aina ollut tällainen. Nyt neljänkympin jälkeen on tullut pari kiloa lisää, mutta eipä sen ihmeemmin.
En käytä alkoholia, en ole makean perään, olen kasvissyöjä. Muuten syön kaikkea, mitä tekee mieli. Syön 5-6 kertaa päivässä.
Ottamatta kantaa tarkkoihin kilogrammoihin, niin kannattaa ottaa selvää, miten kehonrakentajat tekevät dieetin. He pystyvät tarvittaessa kiristämään rasvaprosenttinsa olemattomiin. Lähes kuoleman partaalle. Ei tietenkään noin pitkälle täydy mennä lähellekään, mutta metodit kannattaa ottaa haltuun ja tehdä sitä kurinalaisesti ja hallitusti, että myös pysyy halutussa painossa lopulta.
Olen ollut ko. mitoissa teini-iästä lähtien n. 30 vuotta. Olen ruumiinrakenteeltaani siro. Luulen, että suurin syy miksi painoa ei ole kertynyt on että syön yleensä vain 3 kertaa päivässä; lounas klo 12.00, päivällinen klo 16-17 ja iltapala klo 20-22. En syö muina aikoina, vaikka olisi nälkä. Yleensä nälkä menee ohi juomalla. Iltapala jää välillä syömättä, jos ei ole nälkä. Aamulla ei ole koskaan nälkä, joten en syö aamupalaa. Ruoka on tavallista kotiruokaa esim. jauhelikastike ja perunaa sekä puolet lautasesta kasviksia. Useasti vielä vähän raejuustoa kylkeen. Iltapala pari palaa leipää, juustoa ja leikkelettä. Liikunta ei vaikuta painoon huomattavasti. Joskus olen treenannut pitkiä aikoja tavoitteellisesti ja nyt esim. ollut pidempi aika sohvaperunana.
Mulla kaveri 33v 163cm/48kg. Syö aamiaiseksi vaaleaa leipään ilman päällisiä. Syö lämpimän lounaan ravintolassa. Sitten iltapäivällä hieman vaaleaa leipää ilman päällisiä. Ja iltapalaksi vaaleaa leipää ilman päällisiä.
Viikonloppuna syö vain brunssin ravintolassa ja iltapäivällä ja illalla vaaleaa leipää ilman päällisiä.
Poikaystävä on tarkka, ettei heille saa ostaa herkkuja. Kaikki herkuttelu tapahtuu viikonloppuisin brunssilla. Kaverini ei urheile.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin noissa mitoissa syömishäiriön seurauksena. Toiset taas koska he eivät ole tottuneet syömään paljoa ja kolmannet taas koska ovat urheilijoita. Monia syitä
Sama. olin selvästi laiha 162/ alle 50, alimmillaan 43.
Eipä siinä hirveästi syödä. Aina on vähän nälkä. Rasvaa vahdataan. Mulla ei ollut voimia (ooneksi) hirveään rääkkiin, tuo olisikin varmaan vienyt jo kroonikoksi ja sairaalaan.
Kuukautisten kanssa ongelmia.
Varmaan sirorakenteiselle ihan luontainen, mutta ei keskimääräiselle suomalaisluustolle. Lihaskato on myös lopulta eika rumannäköistä, eikä estä naaman turvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan keskimittainen?!
Ei ole. Laihan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ko. mitoissa teini-iästä lähtien n. 30 vuotta. Olen ruumiinrakenteeltaani siro. Luulen, että suurin syy miksi painoa ei ole kertynyt on että syön yleensä vain 3 kertaa päivässä; lounas klo 12.00, päivällinen klo 16-17 ja iltapala klo 20-22. En syö muina aikoina, vaikka olisi nälkä. Yleensä nälkä menee ohi juomalla. Iltapala jää välillä syömättä, jos ei ole nälkä. Aamulla ei ole koskaan nälkä, joten en syö aamupalaa. Ruoka on tavallista kotiruokaa esim. jauhelikastike ja perunaa sekä puolet lautasesta kasviksia. Useasti vielä vähän raejuustoa kylkeen. Iltapala pari palaa leipää, juustoa ja leikkelettä. Liikunta ei vaikuta painoon huomattavasti. Joskus olen treenannut pitkiä aikoja tavoitteellisesti ja nyt esim. ollut pidempi aika sohvaperunana.
Juotko sitten esim. kahvia jos nälkä lähtee juomalla? Alkoholia? Mehuja/limuja?
Ihan normaaleilla. Syön melkein joka päivä vähän jotain herkkuja, enkä nyt liiaksi liikukaan. Mutta pidän yllä sellaista balanssia, että kulutus on samaa tasoa energiansaannin kanssa. Ei tunnu että luopuisin mistään, enkä luovukaan. En oo koskaan perustanut ylensyönnistä, mutta en elä nälässäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on erilaisia. Hän on ilmeisesti pesco-vegetaristi Kalaa syövä vegetaristi. Sitten on esim. lacto-ovo-vegetaristi. Syö kasvisten lisäksi munia ja maitotuotteita.
Vegaanithan ei sitten syö. Edes hunajaa. Kun se on mehiläisten tekemää.
Olen selvästi pidempi mutta painoindeksi on sen 18,5. Syön yleensä vain aamupalan ja päivällisen, koska en tykkää ruuan jatkuvasta valmistamisesta ja ajattelemisesta. Jos on nälkä, saatan tehdä esimerkiksi pikapuuron voisilmällä tai napostella jotain kaapista löytyviä herkkuja. En syö mitenkään erityisen terveellisesti mutta toisaalta teen lähes aina ruokani itse. Kuntosalilla käyn pari kertaa viikossa ihan huvikseni, ilman tavoitteita. Esimerkkisyömiset eiliseltä:
Aamupala: kaksi paahtoleipää tuorejuustolla, kermajuustolla ja kinkulla, tölkki kokista
Päivällinen: kermaista pekonipastaa
Lisäksi napostelin keksejä ehkä n. 5 kappaletta päivän mittaan
Vierailija kirjoitti:
Minä olin parikymppisenä 167/47. Välillä söin, välillä en. Olin koulukiusattu, ja niihin aikoihin ei ollut yhtään ruokahalua.
Minulle kiusaaminen on tuonut valtavan ruokahalun.
Olemalla nuori.
Olin ton kokoinen kaksikymppisenä. Söin kouluruokaa ja yritin tupakoida silloisen poikakaverini seuraksi, ei ollut autoa, ei tietsikkaa, eikä kännykkää. Sitten aloin urheilla ja elää terveellisesti, lihoin 55-kiloiseksi. Sitten tulin raskaaksi, lihosin 20 kiloa lisää. En ikinä saanut raskauskiloja kokonaan pois, tai sain laihiksella, mutta ne tuli sen jälkeen aina takaisin. En pääse enää millään lähtöpainooni.