Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lenkkiä päivässä ja yksi iso lämmin ateria päivässä. Muuten syön jogurttia,leipää,hedelmiä. Herkkuja kerran kuussa. Ei vaadi paljon. Lisäksi suoliston tulee olla tasapainossa.
N27
Miten paljon syöt mm. tuota leipää ja millaisilla päällisillä? Entä hedelmiä, jogurttia..?
Vierailija kirjoitti:
Kulutuksen verran ruokaa ja liikuntaa oikeassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, porukka vetää yhden aterian ja leipää (sekin varmaan ilman voita). Eipä yllätä.
Itse olin noissa mitoissa syömishäiriön seurauksena. Toiset taas koska he eivät ole tottuneet syömään paljoa ja kolmannet taas koska ovat urheilijoita. Monia syitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lenkkiä päivässä ja yksi iso lämmin ateria päivässä. Muuten syön jogurttia,leipää,hedelmiä. Herkkuja kerran kuussa. Ei vaadi paljon. Lisäksi suoliston tulee olla tasapainossa.
N27
Miten paljon syöt mm. tuota leipää ja millaisilla päällisillä? Entä hedelmiä, jogurttia..?
Leipää syön paljon. Joskus jopa kymmenen viipaletta päivässä ja päälle laitan margariinia. Joskus laitan puolikkaan juuston siivun päälle. Jogurttia syön ehkä puoli litraa päivässä ja ehkä muutama banaani.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin noissa mitoissa syömishäiriön seurauksena. Toiset taas koska he eivät ole tottuneet syömään paljoa ja kolmannet taas koska ovat urheilijoita. Monia syitä
Ja neljännet taas vain haluavat pitää kunnostaan huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnosta huolta pitäminen ei tarkoita että sun BMI pitää olla alipainon rajoilla. Ihan yhtä hyvin voi olla terve 160cm ja painaa 51kg. Tossa luki muutenki urheilijat ja varmaan siihen samaan menee muut jotka liikkuu paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnosta huolta pitäminen ei tarkoita että sun BMI pitää olla alipainon rajoilla. Ihan yhtä hyvin voi olla terve 160cm ja painaa 51kg. Tossa luki muutenki urheilijat ja varmaan siihen samaan menee muut jotka liikkuu paljon.
Eipä siinä alipainon rajoilla oleminen sen pahempaa kai ole kuin ylipainonkaan... Ylipainon rajoilla voi olla pahempikin, jos kaikki kertyy mahaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä alipainon rajoilla oleminen sen pahempaa kai ole kuin ylipainonkaan... Ylipainon rajoilla voi olla pahempikin, jos kaikki kertyy mahaan.
Niin mutta paino ei tarkoita samaa kun kunto :D
Minä olen 174cm/52kg. En varmaan syö paljon, mutta ei ole nälkäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 174cm/52kg. En varmaan syö paljon, mutta ei ole nälkäkään.
Mitä sitten syöt?
Vierailija kirjoitti:
Geenit.
On ihmisiä, jotka voivat syödä varsin vapaasti mitä tahansa lihomatta ja sitten on meitä, jotka joudumme pohtimaan annoskokoja ja -sisältöjä tarkkaan ja aktiivisesta elämäntavasta huolimatta painonhallinta on täyttä työtä.
Ikääntyminen ei tilannetta helpota.
Tämä on varmasti totta; lähisuvussa useimmat ovat pitkiä ja hoikkia, erilaisista elämäntavoista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Geenit.
On ihmisiä, jotka voivat syödä varsin vapaasti mitä tahansa lihomatta ja sitten on meitä, jotka joudumme pohtimaan annoskokoja ja -sisältöjä tarkkaan ja aktiivisesta elämäntavasta huolimatta painonhallinta on täyttä työtä.
Ikääntyminen ei tilannetta helpota.
En sanoisi noin. Jos syöt joka päivä kohta kuvatun esimerkin mukaan etkä liho, puhutaan vakavasta aineenvaihdunnan sairaudesta.
Aamu: puoli litraa tuhtia kaakaota, tuhdit juustosämpylät. Mehua.
Lounas: rullakebab. Karkkia ja pullaa ja colaa päivän mittaan duunissa vaihtelevasti.
Päivällinen: kermaperunoita ja vaikka tuhtia palapaistia tai pizza.
Iltapala/välipala: niitä juustosämpylöitä lisää. Vähän karkkia tms telkkua katsoessa. Colaa, mehua.
Tähän päälle vklp alkoholia ja krapula/juhlimislisäherkkuja.
Tuo on ihan totta monelle. En tiedä yhtäkään hoikkaa joka noin söisi. Poislukien nuoret ehkä mutta jos puhutaan 30+ ihmisistä.
Hoikatkin syö pizzaa, ym rasvaista ja sokeria kyllä mutta ei määrättömästi.
Vierailija kirjoitti:
Kulutuksen verran ruokaa ja liikuntaa oikeassa suhteessa.
Oikeassa suhteessa?
Vaimoni on Etelä-Kiinasta. 160 cm ja paino vaihtelee 48 kilon ja 51 kilon välillä. Niin kuin joku täällä jo kirjoitti, tuolla Aasiassa monilla on siro ruumiinrakenne, ja varsinkin lapsuus on mennyt hyvin niukalla ravinnolla. Lisäksi ihanne on sellainen, että jos naisen paino alkaa menna yli 50 kiloa, ystävät/sukulaiset alkavat jo huomautella "läskeistä".
Ja vielä se,että vaimoni syö aika paljon, lihaa ja kasviksia, mutta sokeria ja pullaa ei lainkaan. Ei myöskään sokeripitoisia alkoholijuomia, viiniä kylläkin välillä.
Avain on annoskoko. Nyrkkiäni isompaa annosta en syö missään tilanteessa enkä pystyisikään. Ja terveellistä ruokaa, arkiliikuntaa. Herkkuja syön, mutta en vedä kaksin käsin vaan esim. 1-2 palaa suklaata kahvin kanssa.
Oon vastaavissa mitoissa. Aina ollut tosi hoikka, nuorempana usein kyseltiin onko mulla syömishäiriö. No ei ollut. Olen kasvissyöjä, välillä mulla on aika epäsäännöllinen ruokavalio, välillä sitten säännöllisempi. Syön esim. aamulla palan leipää ja kahvia. Välipalaksi leipää, jogurttia tai hedelmiä, smoothie joskus välipala jää kyllä väliin. Yleensä kaksi lämmintä ateriaa päivässä, joskus vaan yksi. Usein se on keittoa tai jotain muuta aika kevyttä. En välttele myöskään pikaruokaa. Myös herkkuja tulee syötyä, esim. sipsiä joka viikko, joskus suklaata. Liikuntaa tulee lähinnä lenkkeilystä, joskus on pitempi väli, joskus joka päivä. En mieti syömisiäni tai liikkumista ihmeemmin, syön kun on nälkä ja liikun niin että on hyvä olo.