Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Avain on annoskoko. Nyrkkiäni isompaa annosta en syö missään tilanteessa enkä pystyisikään. Ja terveellistä ruokaa, arkiliikuntaa. Herkkuja syön, mutta en vedä kaksin käsin vaan esim. 1-2 palaa suklaata kahvin kanssa.
Voisitko kertoa enemmän ruokavaliostasi? Esim. kuinka usein sitten syöt päivän aikana, kerta noin pieniä annoksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avain on annoskoko. Nyrkkiäni isompaa annosta en syö missään tilanteessa enkä pystyisikään. Ja terveellistä ruokaa, arkiliikuntaa. Herkkuja syön, mutta en vedä kaksin käsin vaan esim. 1-2 palaa suklaata kahvin kanssa.
Voisitko kertoa enemmän ruokavaliostasi? Esim. kuinka usein sitten syöt päivän aikana, kerta noin pieniä annoksia...
Olen 158cm ja paino on jotain 40 ja 45 välissä.
Syön elääkseni, en elä syödäkseni. Syön kun on nälkä, eli kerran päivässä, joskus menee pari päivää ilman ruokaa. Juon paljon vettä, kahvia, kävelen kaikkialle.
Syöminen on minulle pakollinen paha, ei suuri nautinto.
Vierailija kirjoitti:
Syön elääkseni, en elä syödäkseni. Syön kun on nälkä, eli kerran päivässä, joskus menee pari päivää ilman ruokaa. Juon paljon vettä, kahvia, kävelen kaikkialle.
Sellaisilla elämäntavoilla, että siihen ei kuulu lainkaan lihaskuntoa lisäävää liikuntaa. Eli epäterveellisillä.
Minä tunnen yhden tällaisen todella hoikan ihmisen. On noin 168cm pitkä ja todella hoikka. En tiedä mitä tarkkaan ottaen syö, mutta on vegaani, syö 3x päivässä, ja liikkuu todella paljon. Aamuisin koirien kanssa 1,5 h lenkin. Töitten jälkeen saman verran. Viikonloppuisin jopa parin tunnin lenkkejä päiväsaikaan. Kyllä siinä hoikkana pysyy. Harvoin herkuttelee. Saattaa juoda lasin viiniä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 174cm/52kg. En varmaan syö paljon, mutta ei ole nälkäkään.
Näytätkö liian laihalta? En pahalla kysy, mutta itse olen 175cm/59kg ja näytän langanlaihalta
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen yhden tällaisen todella hoikan ihmisen. On noin 168cm pitkä ja todella hoikka. En tiedä mitä tarkkaan ottaen syö, mutta on vegaani, syö 3x päivässä, ja liikkuu todella paljon. Aamuisin koirien kanssa 1,5 h lenkin. Töitten jälkeen saman verran. Viikonloppuisin jopa parin tunnin lenkkejä päiväsaikaan. Kyllä siinä hoikkana pysyy. Harvoin herkuttelee. Saattaa juoda lasin viiniä joskus.
Juuri näin. Säännöllisyys, kohtuullisesti herkuttelu, aktiivinen liikunta. Niillä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Olemalla nuori.
Olin ton kokoinen kaksikymppisenä. Söin kouluruokaa ja yritin tupakoida silloisen poikakaverini seuraksi, ei ollut autoa, ei tietsikkaa, eikä kännykkää. Sitten aloin urheilla ja elää terveellisesti, lihoin 55-kiloiseksi. Sitten tulin raskaaksi, lihosin 20 kiloa lisää. En ikinä saanut raskauskiloja kokonaan pois, tai sain laihiksella, mutta ne tuli sen jälkeen aina takaisin. En pääse enää millään lähtöpainooni.
Rehellisesti en tiedä onko tuon kokoisia edes enää olemassa. Ainakaan aikuissa naisissa. Taitanee keskiarvo olla +20kg lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti elämällä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kaikilla tuo ei vaadi mitään paastoa, erityisruokaliota eikä edes liikkumista.
En paastoa, mutta olen väliin pari päivää syömättä, kun uppoudun johonkin. Ihan normaali ruokavalio mulla on, mutta en syö sokeria, viljoja, mitään eläinperäistä tai prosessoitua. En harrasta liikuntaa, mutta pyöräilen töihin 20km suuntaansa ja käyn koirien kanssa parin tunnin lenkillä joka päivä.
No eihän sinulla ole normaali ruokavalio!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 174cm/52kg. En varmaan syö paljon, mutta ei ole nälkäkään.
Näytätkö liian laihalta? En pahalla kysy, mutta itse olen 175cm/59kg ja näytän langanlaihalta
En usko, että näytät langanlaihalta. Minä en ainakaan sinun mitoissasi näytä vaan löytyy reittä, pakaraa ja jopa vatsaa.
Vierailija kirjoitti:
Anorexia
Tunnen muutaman tuollaisen pienen ja todella laihan... Heitä yhdistää liikkumattomuus, tupakointi ja syöminen on oikeasti joku leipä tai sipsipussin jämät ja mustaa kahvia. Alkoholia kuluu myös.
Mielenkiintoista. Itse söin juuri kuusi kohtalaista perunaa, haukifilettä ja avasin uuden suklaalevyn, josta syön puolet jälkkäriksi. 169cm ja 95 kg
Jos on rakenteeltaan siro niin syö minkä kuluttaakin. Jos taas on laihtunut niin syö vähemmän kuin kuluttaa.
Joko huonoilla tai terveellisillä. Normaaleilla elämäntavoilla ei ole kovinkaan yleistä.
Kaloriteoria.