Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?

Vierailija
07.06.2024 |

En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja. 

Kommentit (379)

Vierailija
21/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduin miltei noihin mittoihin asuessani viimeksi Helsingissä. 

Kävelin pitkiä matkoja ja lisäksi harrastin lenkkeilyä.

Söin kyllä varsin niukasti, sillä olin köyhä ja otin alkoholia joskus. 

Ehkä dietti voisi alkaa syksyllä samaan tapaan stadiin/espooseen muuton myötä. 

Noh, mitäs dieetti sisälsi päivittäin?

Erilaisia kasviksia ja kanaa.

Sieniä ja edullisinta jauhelihaa. Sekin yleensä kanan jauhelihaa. Kananmunia. 

Leipää en syönyt silloinkaan, enkä ole koskaan oikein tykännyt perunasta missään.

Tummaa makaronia pastoissa silloin tällöin. 

Kaiken ruuan tein kotona itse, en käynyt edes buffoissa.

Vierailija
22/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini pituus ja paino, liikkui päivittäin, käveli tai hiihti, lukemattomia dieettejä ja paastoja vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm. Painoa oli vähän reilu 50kg ja ikää 20v, urheilin paljon. Yhden ainoan kerran läheiseni sanoi vihapäissään, millainen läski minäkin olen. Sen jälkeen minä, aikuinen, sairastuin anoreksiaan. Vaikka kuinka taistelin vastaan.

Pudotin painoa lopulta 43kg. Söin 100-500kcal päivässä ja liikuin hulluna. Yritin saada painoa vielä alemmaksi, mutta sairastuin ja sitä kautta päädyin hoitoon.

Siinä tapaa pysyä hoikkana...

Vierailija
24/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 6-kymppinen mies. 175/67. Kello on 16 enkä ole syönyt mitään aamiaisen jälkeen. Ihan normaalia minulle. Painonhallinnan tärkein asia on energian saanti. Älä mussuta jotain koko ajan ja vältä turhaa sokeria kaikissa muodoissa.

Vierailija
25/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali paino tuon pituiselle. Kannattaa varmaan muistaa, että on ihminen ja että ihmisen kuuluu syödä ihmisen tavoin eikä kuten virtahepo. Itse en ole koskaan käsittänyt, miten sellaiset tosi lihavat kykenevät ylipäätään päästä tuohon tilaan, puhumattakaan sen ylläpitämisestä. Kuulostaa kokoaikaiselta työltä ja hirveältä urakalta olla läski. 

Vierailija
26/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneillä.

Lähes 40-vuotiaaksi paino pysyi alle 50 kilossa oli elämäntavat millaiset tahansa. Nykyään pyörii 55 tienoilla kohtuullisilla elämäntavoilla. 

Vierailija
27/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 6-kymppinen mies. 175/67. Kello on 16 enkä ole syönyt mitään aamiaisen jälkeen. Ihan normaalia minulle. Painonhallinnan tärkein asia on energian saanti. Älä mussuta jotain koko ajan ja vältä turhaa sokeria kaikissa muodoissa.

Helppoahan se on olla mussuttamatta, jos ei ole nälkä kuten sinulla ei näytä olevan.

Vierailija
28/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan se on olla mussuttamatta, jos ei ole nälkä kuten sinulla ei näytä olevan.

Eikä menkkoja, jotka vetävät ferritiinit maihin ja tuskin löytyy rankkaa fyysistä suorittamistakaan. Tupakkaa menee kuitenkin?

Vierailija
29/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun esimerkkipäivä, syön mielestäni paljon, en käy lenkillä tai kävelyllä tms. ja treenaan kahvakuulilla 3-4 kertaa viikossa.

Heti herättyä iso lasi vettä Molkosanilla ja 2,5 dl mustaa kahvia

Aamiainen: Lautasellinen kaurapuuroa, oivariinilla (pehmeät rasvat versio), marjoilla ja kookoshiutaleilla. Kaksi keitettyä kananmunaa maustettuna tuoreella korianterilla, suolalla ja kurkumalla. Pala tummaa suklaata.

Lounas: Iso lautasellinen salaattia, kurkkua ja tomaattia, annos katkarapuja, auringonkukansiemeniä, chiliä, korianteria ja oliiviöljyä. Viipale täysjyväruis-kauraleipää oivariinilla.

Välipala: Kaksi viipaletta leipää, oivariinia, paljon salaattia ja kurkkuviipaleita, broilerileikkelettä. Omena ja piparminttutee hunajalla.

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä, mausteita) ja riisiä.

Iltapala: Maustamatonta kreikkalaista jogurttia marjoilla, kourallinen pähkinöitä ja rusinoita. Alkoholiton olut.

T. 175/58

Vierailija
30/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin tuon verran ensimmäisen synnytykseni jälkeen. Ihan normaali 28-vuotias suomalainen helsinkiläisnainen olin silloin. Synnytyksestä jäi kaksi kiloa ylimääräistä, sillä lähtöpaino oli 45 kg.

Oli sietämätöntä miten ihmiset kiusasivat. Ja näköjään teitä törppöjä on edelleen.

Vierailija
31/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä miten saisin elintavoillani itseni olemaan 160cm pitkä. Vaikeeta on.

Vierailija
32/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin noissa mitoissa 13-vuotiaana mutta nykyään pitempi ja painavampi.

Vierailija
33/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä mun esimerkkipäivä, syön mielestäni paljon, en käy lenkillä tai kävelyllä tms. ja treenaan kahvakuulilla 3-4 kertaa viikossa.

Aamiainen: Lautasellinen kaurapuuroa, oivariinilla (pehmeät rasvat versio), marjoilla ja kookoshiutaleilla. Kaksi keitettyä kananmunaa maustettuna tuoreella korianterilla, suolalla ja kurkumalla. Pala tummaa suklaata.

Lounas: Iso lautasellinen salaattia, kurkkua ja tomaattia, annos katkarapuja, auringonkukansiemeniä, chiliä, korianteria ja oliiviöljyä. Viipale täysjyväruis-kauraleipää oivariinilla.

Välipala: Kaksi viipaletta leipää, oivariinia, paljon salaattia ja kurkkuviipaleita, broilerileikkelettä. Omena ja piparminttutee hunajalla.

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä, mausteita) ja riisiä.

Iltapala: Maustama

Kyllä tuo varmaan ainakin 2000 kcal on, minkä pitäisi periaatteessa lihottaa sinun painoistasi tuolla liikuntamäärällä.

Vierailija
34/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivällinen: Chicken kadhai -tyylistä broilerikastiketta (broileria, tomaattia, sipulia, paprikaa, chiliä,

Kyllä tuo varmaan ainakin 2000 kcal on, minkä pitäisi periaatteessa lihottaa sinun painoistasi tuolla liikuntamäärällä.

Mutta ei lihota. Syön myös karkkia ja jäätelöä pari kertaa viikossa ja vähintään kerran kuukaudessa juon alkoholia. En usko kaloriteoriaan.

Vierailija
35/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N 160cm/43kg.

Syön kolme ateriaa päivässä (aamupala: ruisleipä ja jogurtti, välipala: pulla/ riisipiirakka ja hedelmä ja illallinen yksi annos lämmintä ruokaa).

Itse liikun paljon päivän aikana. Lähinnä hyötyliikuntaa, mutta lähes koko päivän aamusta iltaan olen jalkeilla (ulkotyöt ja  lasten kanssa pitkiä kävelylenkkejä ja puistoreissuja sekä juoksuradalla käyntiä, jalkapallon pelailua ja kuntoilupuistossa kiipeilyä yms.). Ei ole autoa ja tosiaan aivan kaikkialle menen kävellen, joten kertyy päivän aikana kilometrejä 10-20 ja lisäksi työpaikalla seisominen/ kävely/ rakentaminen.

Vierailija
36/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 173 cm ja 48 kg, painavimmillani olin kun raskauksien aikaan painoin noin 60 kg.

Rakenne kai tähän vaikuttaa, en nyt puhu luuston painosta.

olen aina ollut hoikka.

Jo 14  vee olin 49 ja 165 kg, tuolle pituudelle normipaino.

Vierailija
37/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa mitoissa oon suunnilleen. Mulla ei oo ikinä ollut luonnostaan hyvä ruokahalu. Syön usein herkkuja. Paljon arkiaktiivisuutta. En syö kahta kunnon ruokaa päivässä, yleensä 1 riittää 

Vierailija
38/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, porukka vetää yhden aterian ja leipää (sekin varmaan ilman voita). Eipä yllätä.

Vierailija
39/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuon kokoinen, ja olen jo keski-ikäinen nainen. Johtunee siitä, että olen useimmiten työstäni niin stressaantunut, ettei ruoka (eikä uni) maistu. Saattaa mennä kokonaisia päiviä tyyliin kahvi ja pari keksiä välillä.

Vierailija
40/379 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin suunnilleen noissa mitoissa (158/49) aiemmin ja muistan ainakin pari asiaa, joista lipsuminen lihotti lopulta huomattavasti

-Herkkujen on oltava kerran/pari viikossa nautittava erityisasia, ei aina saatavilla oleva naposteltava. 

-Hyötyliikunta ja säännöllinen liikuntaharrastus oltava arjessa mukana molemmat.

-Ruokavalion ei tarvi olla miltään fitnessvaikuttajalta kopioitu, vaan neljä tai viisi ateriaa perus kotiruokaa päivässä riittää pitämään kilot kurissa. Majoneesit, salaatinkastikkeet ym kannattaa jättää ostamatta

-Syödään niin kauan että ei ole enää nälkä, mutta ei vatsaa pinkeäksi. Ähkyn hankkimisen voi säästää niille max parille kerralle kuussa kun käydään ulkona syömässä. Annokseen kuuluu myös kasvikset, lautasmallia ei tarvi orjallisesti noudattaa.

-Vesi on janojuoma. Sokerijuomia taisin juoda tuolloin max litran viikossa. Nykyään 1,5 l menee parissa päivässä 

-Eineksiä ja valmisruokia voi syödä epäsäännöllisen säännöllisesti

-Aterioiden välissä ei napostella mitään kasviksia kummempaa. Ja limut ja alkoholi voidaan laskea tähän naposteltavaan mukaan

-Hyvät yöunet ja suht säännöllinen päivärytmi on tärkeät, niin makeanhimo ei ole päivällä niin suuri. Ja vapaa-ajallakin löytyy energiaa tehdä muuta kuin levätä. Sanoisin, että tästä kannattaa jopa aloittaa jos on tarkoitus pudottaa painoa. 

Nykyään olen yli 20 kg painavampi ja kaikkia noita elämäntapoja olen katsonut läpi sormien osittain tai kokonaan. On sitten toinen keskustelu, että pitäisikö asialle tehdä jotain kun olen näin hyvin kartalla, mutta sehän voisi olla jonkun toisen ketjun aihe