Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?

Vierailija
07.06.2024 |

En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja. 

Kommentit (379)

Vierailija
361/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan geenit näyttelevät isoa roolia. Vaimoni on vielä päälle nelikymppisenä sutjakka (163/46). Harrasti pitkään taitoluistelua, hänellä kehon rakenne on siihen puuhaan melko sopiva. Sitten kun nuoruus on ohi, niin aktiivinen elämäntapa ja terveellinen ruokavalio lienevät ne, joilla sitä kroppaa itse kukin voi ylläpitää. 

Entä sinun mittasi?

Miksi tätä kysyt? 185/72

Ketjussa on kyse hoikkuuden ylläpitävistä elämäntavoista, sukupuolta ei otsikossa mainita.

Vierailija
362/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan geenit näyttelevät isoa roolia. Vaimoni on vielä päälle nelikymppisenä sutjakka (163/46). Harrasti pitkään taitoluistelua, hänellä kehon rakenne on siihen puuhaan melko sopiva. Sitten kun nuoruus on ohi, niin aktiivinen elämäntapa ja terveellinen ruokavalio lienevät ne, joilla sitä kroppaa itse kukin voi ylläpitää. 

Entä sinun mittasi?

Miksi tätä kysyt? 185/72

K ä ä p i ö, joka painaa lähes 200kg? Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, haluaisin olla tuossa painossa, olin 34-ikävuoteen saakka 159 / 48 kg. Nykyään 55-56 kg. En jaksa laihduttaa, koska en usko että pystyisin ylläpitää diettimäistä elämäntapaa. En tiedä, auttaisiko jos heittäisi sokerit ja sipsit ulos ruokavaliosta. Mutta ikää on pian 50, niin mitä väliä. 

Miten niin mitä väliä?  Sinulla voi olla edesssäsi vielä enemmän aikuisen elämää kuin takana.

Vierailija
364/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppini on vuoden päästä 70v, mutta on noissa mitoissa. Fyysinen työ (ei ole malttanut jäädä eläkkeelle), käy ahkerasti kalastamassa ja retkeilee kevät-kesä-syksy kaudella metsässä paljon. Keräilee marjoja ja ruokasieniä.

Ruokapuoli hänellä on

-aamulla jogurtti (yksi pikkupurkillinen) + marjoja

-lounaaksi tavallinen kotiruoka (perunaa/pastaa+lihaa+vihanneksia) ja lautanen ei ole kukkurallaan ja ruoka-annos on n. 25cm halkaisijaltaan. Tähän päälle vielä yksi leipäpala margariinilla

-iltapäivällä kahvia ja yksi pieni pullapala tai pari karkkia/suklaapalaa (anoppi ei paljoa makeaa syö, aina pikkuisen määrän)

-kello 17-18 tienoilla päivällinen, samaa kuin lounas

Eniten varmaan tuo liikkuminen ja aktiivisuus vaikuttaa. Ei anoppi hikihölkkää, lähinnä rennosti käveleskellen kulkee.

Siis olet oikeasti selvittänyt ano

Lopussa pilkattiin, kun kommentoija kertoi anoppinsa lautasen koon. On hyvä, että hän selvensi asiaa, sillä lautasia on erikokoisia.

Vierailija
365/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti elämällä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kaikilla tuo ei vaadi mitään paastoa, erityisruokaliota eikä edes liikkumista.

Veikkaan tämän "normaalin" olevan aika liukuva käsite, kerran kun katsoo ulkona liikkuessa kadulle niin HYVIN harvassa ovat nämä aloituksessa kuvatut naiset.

Se onkin ihmiselle epänormaalia, että syödään enemmän kuin tarvitsee eikä liikuta yhtään. 

Normaaleilla elintavoilla paino pysyy ihanteellisena ilman vaivannäköä. 

Ilman vaivannäköä, jos sattuu tykkäämään liikunnasta. Jos ei, niin aikamoista vaivannäköä tarvitaan saadakseen itsensä liikkumaan. Tuollainen ihminen ei edes välttämättä ole lihava, vaan voi olla myös alipainoinen.

Vierailija
366/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta tätä painojumputusta. Tuollaiset mitat oli ennen ihan normaaleja mittoja ja on naapurimaissa ja etelämmässä edelleen, mutta eihän täällä Suomessa buffettien ja karkkihyllyjen luvatussa maassa voi olla!

Juuri näin, nykyään on NORMAALIMPAA mässätä mielin määrin menemään herkkuja joka ikinen päivä, kuin vaikka kerran kuussa. Annokset aivan hulvattoman kokoisia (koko rahan edestä nääs) ja liikunnaksi lasketaan kilometrin työmatka kävellen hitaasti. 

Ei pidä väheksyä hidasta kävelyä. Luin jostain, että kaikki käveleminen on hyväksi.

Vierailija
367/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, haluaisin olla tuossa painossa, olin 34-ikävuoteen saakka 159 / 48 kg. Nykyään 55-56 kg. En jaksa laihduttaa, koska en usko että pystyisin ylläpitää diettimäistä elämäntapaa. En tiedä, auttaisiko jos heittäisi sokerit ja sipsit ulos ruokavaliosta. Mutta ikää on pian 50, niin mitä väliä. 

Miten niin mitä väliä?  Sinulla voi olla edesssäsi vielä enemmän aikuisen elämää kuin takana.

Jos tuo edellinen kommentoija pysyy 55-kiloisena, niin ihan hyvin voi sanoa "mitä väliä". Miksi sinun mielestäsi hänen pitäisi laihduttaa? 

Vierailija
368/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain pitäis tehä kun olen 180cm ja vain 98kg. Tavoitteena satanen rikki kesän aikana.

Vierailija
369/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. 

On ihmisiä, jotka voivat syödä varsin vapaasti mitä tahansa lihomatta ja sitten on meitä, jotka joudumme pohtimaan annoskokoja ja -sisältöjä tarkkaan ja aktiivisesta elämäntavasta huolimatta painonhallinta on täyttä työtä.

Hyvin harvalla on sellaiset geenit, etteivät liho lainkaan, jos alkavat oikein urakalla mättää ruokaa sisuksiinsa. Eikä lihavakaan pysy lihavana keskitysleirillä geeniensä takia. 

Vierailija
370/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenien vaikutus on näköjään ymmärretty täysin väärin. Ne vaikuttavat niin ettei tee mieli syödä (liikaa) ja tekee mieli liikkua koko ajan. Tai ei tule nälkä, ei pidä makeasta jne.

Vierailija
371/379 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen noin 155cm pitkä ja painan 48kg. Aamuisin syön mysliä ja jugurttia, lounas tyypillinen työpaikkabuffet, jossa otan yhtä lihalajia, vähän hiilihydraattia ja salaattia. Arkisin illalliseksi on yleensä lihaa/kalaa ja kasviksia. Iltapala tai välipalat on sitten hedelmiä yleensä. Viikonloppuisin aamupala on runsaampi ja on ehkä pekonia ja munakasta sekä leipää, mutta sitten jää lounas kyllä syömättä. Liikuntaa harvakseltaan kuten kävelyä tai kuntosalia silloin tällöin. 

Minäkään en kyllä ymmärrä miten minua viisi senttiä pidempi voisi painaa saman verran, koska minulle tämä 48kg on ihan minimipaino ja olen aika luisen tuntuinen jo nyt. Muutama kilo painoa alas, niin olen jo alipainoinen. Painoa olen yrittänyt nostaa etenkin kuntosaliharrastuksen takia, mutta ei vain ruoka maistu tämän enempää. Vanhempani olivat laihoja noin viisikymppiseksi asti, kunnes sitten alko

Vierailija
372/379 |
16.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta tätä painojumputusta. Tuollaiset mitat oli ennen ihan normaaleja mittoja ja on naapurimaissa ja etelämmässä edelleen, mutta eihän täällä Suomessa buffettien ja karkkihyllyjen luvatussa maassa voi olla!

Juuri näin, nykyään on NORMAALIMPAA mässätä mielin määrin menemään herkkuja joka ikinen päivä, kuin vaikka kerran kuussa. Annokset aivan hulvattoman kokoisia (koko rahan edestä nääs) ja liikunnaksi lasketaan kilometrin työmatka kävellen hitaasti. 

anteeksi, mutta hörähdin tälle ihan huolella. välillä jokin on hauskaa, koska se on totta :'D

Vierailija
373/379 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä sitä pituudelleen voi mitään.

Vaikka olisi miten hoikka siroa ei pitkästä saa mitenkään.

T. Ei tullut ballerinaa

Vierailija
374/379 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvia ja röökiä 10-vuotiaasta asti

Vierailija
375/379 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 senttiä, 49 kiloa, ikä 54. En vaan liho vaikka söisin mitä. 

Vierailija
376/379 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hoikan ihmisen geenit ja olen pieniluinen. Aineenvaihdunta on enemmän kuin hyvä ja en liho koskaan vaikka mitä söisi. Liikun ja syön normaalisti. Kasvisruokavaliolla ollut useamman vuoden, mutta sitä ennenkin painanut saman verran.

Vierailija
377/379 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no, kerroppa sitten mitä syöt, niin voidaan todeta ettet paljoakaan.

Vierailija
378/379 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, kerroppa sitten mitä syöt, niin voidaan todeta ettet paljoakaan.

Kuinka paljon mielestäsi ihmisen tulisi painaa? Lääkäritkin arvioivat painoindeksin lukeman sen mukaan millainen keho kelläkin on. Itsellä vähän alakanttiin mutta olen terve, veriarvot hyvät jne. eli miksi lihottaa?

Vierailija
379/379 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: