Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?

Vierailija
07.06.2024 |

En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja. 

Kommentit (379)

Vierailija
321/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex. Veti röökiä ja joi kahvia. Söi suklaata mjt normi ruokaa naurettavan pieniä annoksia.

Ja keho kiittää.

Vierailija
322/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kuulu sulle ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaikka hyvät geenit?

Vierailija
324/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö eikä liiku.  Siinähän se.

Vierailija
325/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukinkkuhan painaa jo itsessään suunnilleen tuon verran!

Vierailija
326/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karseilla syön ihan liikaa herkkuja. Meidän suvun naiset vaan alkaa lihoa vasta kun vaihdevuodet saapuu. Mä olen silloin pulassa. Lasten kanssa tulee liikuttua mutta muuten en kuntoile.

Vierailija
327/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta tätä painojumputusta. Tuollaiset mitat oli ennen ihan normaaleja mittoja ja on naapurimaissa ja etelämmässä edelleen, mutta eihän täällä Suomessa buffettien ja karkkihyllyjen luvatussa maassa voi olla!

Naapurimaissa ovat kyllä lihavampia kuin Suomessa. Myös Välimeren maissa Ranskaa lukuunottamatta ovat lihavampia kuin Suomessa. Ranskassa on vähän ylipainoa jostain syystä, varmaan ruokakulttuuri.

Ranskassa sosiaalipaine, siellä läski on tyhmä looseri joka ei pysty edes painostaan huolehtimaan.

Vierailija
328/379 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:

- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa

- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää

- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa

Oletko koskaan miettinyt, miten pärjäät vanhuksena ilman lihaksia/ lihaskuntoa? Liikunta ja lihaskunnon harjoittelu kannattaisi ottaa kuvioihin mukaan, ennen kuin on myöhäistä. 

Vierailija
329/379 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:

- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa

- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää

- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa

Kasvissyöjä, mutta syö tölkkitonnikalaa? 

Vierailija
330/379 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä tosi vähän, alipainoinen. Ei kovin terveellistä. Teinit toki voi olla tuon kokoisia, mut aikuinen, hedelmällinen nainen Ei. Ja tästä olen monen lääkärin kanssa puhunut aikoinaan, koska oma paino oli alhainen läpi koko nuoruuden ja nuoren aikuisuuden. Menkat mullakin tuli vielä ton kokosena, mutta monella ne lakkaa tulemasta tolla painolla. 

Itse olin nuorena (niinkuin meidän suvussa muutkin, eli geenit) 162 senttisenä n. 50 kiloinen. En minä sen asian eteen mitään ihmeellistä tehnyt, toki aika pieniruokainen olin. Lapsen imetysaikana (ja koliikkiaikana) paino putos juurikin tuonne 47 kiloon ja olin kyllä luuranko, ihan liian vähillä unilla ja ruualla menin silloin. 

Paino alkoi kerääntymään +35-vuotiaana vyötärölle, nyt painan 60 kg. Johtuu todennäköisesti pitkään jatkuneesta stressistä (koska ruuan vähentäminen ja liikunta ei painoa tällä hetkellä pudota mihinkään) tai sit mulla on jo esivaihdevuodet, jolloin suvun naiset perinteisesti on alkaneet saada lisää painoa. 

Vierailija
331/379 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lacto-ovo-pesco-carne-vegaani

Vierailija
332/379 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipää syövät lähinnä, joskus ravintolassa annoksen ja kansa hurraa kun voi syödä "mitä vain".

Vierailija
333/379 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

leipää syövät lähinnä, joskus ravintolassa annoksen ja kansa hurraa kun voi syödä "mitä vain".

Vierailija
334/379 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt, miten pärjäät vanhuksena ilman lihaksia/ lihaskuntoa? Liikunta ja lihaskunnon harjoittelu kannattaisi ottaa kuvioihin mukaan, ennen kuin on myöhäistä. <

Vierailija
335/379 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tässä asiassa kyse on vähäisestä syömisestä - yleisesti saantia suuremmasta kulutuksesta jne. Mutta jotenkin kun ketjun aiheena on painonpudotus, yhtäkkiä mikään näistä asioista ei päde ja liikuntakaan ei laihduta. 

Vierailija
336/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti elämällä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kaikilla tuo ei vaadi mitään paastoa, erityisruokaliota eikä edes liikkumista.

Veikkaan tämän "normaalin" olevan aika liukuva käsite, kerran kun katsoo ulkona liikkuessa kadulle niin HYVIN harvassa ovat nämä aloituksessa kuvatut naiset.

Tai sitten et vain kiinnitä huomiota esim. Päivi Räsäsen tyyppisiin naisiin, sehän on just tuon kokoinen.

Vierailija
337/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä sitä pituudelleen voi mitään.

Vaikka olisi miten hoikka siroa ei pitkästä saa mitenkään.

T. Ei tullut ballerinaa

Vierailija
338/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti elämällä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kaikilla tuo ei vaadi mitään paastoa, erityisruokaliota eikä edes liikkumista.

Veikkaan tämän "normaalin" olevan aika liukuva käsite, kerran kun katsoo ulkona liikkuessa kadulle niin HYVIN harvassa ovat nämä aloituksessa kuvatut naiset.

Tai sitten et vain kiinnitä huomiota esim. Päivi Räsäsen tyyppisiin naisiin, sehän on just tuon kokoinen.

Juuri noin. Se on se tietty ikä, jonka jälkeen naisia ei huomata.

Vierailija
339/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan geenit näyttelevät isoa roolia. Vaimoni on vielä päälle nelikymppisenä sutjakka (163/46). Harrasti pitkään taitoluistelua, hänellä kehon rakenne on siihen puuhaan melko sopiva. Sitten kun nuoruus on ohi, niin aktiivinen elämäntapa ja terveellinen ruokavalio lienevät ne, joilla sitä kroppaa itse kukin voi ylläpitää. 

Vierailija
340/379 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä syö aamu- tai välipaloja, mutta listaa kuitenkin aamupalan