Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja.
Kommentit (431)
Vierailija kirjoitti:
Syön kun on nälkä, en syö itseäni ähkyyn, lenkkeilen koiran kanssa päivittäin enkä tykkää löhöilystä vaan teen mieluummin jotain missä ollaan jaloillaan. Karkkia, sipsiä, pastaa, perunaa, lihaa, kasviksia eli ihan normaalisti syön ja herkuttelen päivittäin.
Juu varmasti syöt, mutta pieniä määriå. Kokonaiskalorimäärä nuilla mutoilla on jotain 1400ckal/pv.
Vierailija kirjoitti:
onhan tuo juuri ja juuri normaalipainoinen? miksi lievää ylipainoa ei osoitella, mutta jos on toisin päin niin hirveä huuto?!
Onko tässä ketjussa puhuttu noin? Mieluumminkin kysytty asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Tytär on keliaakikko kasvissyöjä ja urheilija noilla mitoilla.
Tyttäresi on kããpiõ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on anorektikko.
Ei ole. Normaalipainon alarajalla on. Mietipä vähän, kuinka kommentoit toisten ihmisten kehoja. Sanoisitko normaalipainon ylärajalla olevaa sairaalloisen lihavaksi? Niinpä.
Pystytkö nyt olemaan vai tarvitaanko ambulanssia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on anorektikko.
Ei ole. Normaalipainon alarajalla on. Mietipä vähän, kuinka kommentoit toisten ihmisten kehoja. Sanoisitko normaalipainon ylärajalla olevaa sairaalloisen lihavaksi? Niinpä.
Pystytkö nyt olemaan vai tarvitaanko ambulanssia?
Tarvitsetko itse? Uhkaako ylipaino jo pahastikin terveyttäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on anorektikko.
Painoindeksi (BMI) = 18.4 kg/m2.
Alipaino.
Mä olin ton kokonen viimeksi nuorena, kun tupakoin, en omistanut autoa, enkä osannut laittaa ruokaa.
Tuon kokoiset +40-vuotiaat eivät syö juuri mitään. Salaatin närppimistä silloin tällöin ja tarkkaa kontrollointia kaloreista. Tosi surullista mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ton kokonen viimeksi nuorena, kun tupakoin, en omistanut autoa, enkä osannut laittaa ruokaa.
Itse olen ollut samankokoinen lukioajoista lähtien. Edelleen on sen aikaisia farkkuja kaapissa joita käytän. Painoni vaihtelee 50-55kg välillä.
En ole koskaan tupakoinut enkä käytä alkoholia. Auton olen omistanut heti kun kortin sain ja ruokaa olen opetellut tekemään jo kotona asuessani.
Huonoilla... Eihän tuon painoisella ole lihasta yhtään.
Mä olin nuorena vuosia 170 cm / 53 kg. Söin ehkä aika vähän. Saatoin illalla mennä nälkäisenä nukkumaan, jos ei ollut mitään, mitä tekisi mieli syödä. Toisaalta söin kyllä herkkuja, mutta sillä ei ollut väliä, jos söin muuta ruokaa vähemmän. Aloin lihomaan, kun siirryin työelämään, enkä enää pitänyt elämästäni. Nälkää kesti huonommin ja aloin syömään tosi säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kun on nälkä, en syö itseäni ähkyyn, lenkkeilen koiran kanssa päivittäin enkä tykkää löhöilystä vaan teen mieluummin jotain missä ollaan jaloillaan. Karkkia, sipsiä, pastaa, perunaa, lihaa, kasviksia eli ihan normaalisti syön ja herkuttelen päivittäin.
Juu varmasti syöt, mutta pieniä määriå. Kokonaiskalorimäärä nuilla mutoilla on jotain 1400ckal/pv.
Juuri näin. "Mitä haluat"= luonnostaan sen verran että pysyt hoikkana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin nuorena vuosia 170 cm / 53 kg. Söin ehkä aika vähän. Saatoin illalla mennä nälkäisenä nukkumaan, jos ei ollut mitään, mitä tekisi mieli syödä. Toisaalta söin kyllä herkkuja, mutta sillä ei ollut väliä, jos söin muuta ruokaa vähemmän. Aloin lihomaan, kun siirryin työelämään, enkä enää pitänyt elämästäni. Nälkää kesti huonommin ja aloin syömään tosi säännöllisesti.
Et pitänyt enää elämästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pitänyt enää elämästäsi?
Niin siinä käy kun siirtyy työelämään.
En muista olenko tämän tähän vanhaan ketjuun joskus laittanut, mutta olin 18v 160/45. Muistoissa se oli aikaa, kun sai muka syödä mitä vaan lihomatta, koska nuoruus. Vanhempana sitten vaan kaikki syöty tarttuu jne. Mutta sitten rupesin oikeasti laskemaan, mitä todella söin tuolloin ja tajusin, etten juuri mitään. Olin huono heräämään ja syömään aamulla eli sain alas ehkä puolikkaan leipäpalan. Kouluruokaa viitsi syödä juuri sen verran, että ei ollut kauhea nälkä. Ei ollut rahaa eikä tapana lähteä koulusta herkkuja ostamaan kuten nykynuorilla. Kotona sitten välipalaksi voikkari. Äiti teki illalla esimerkiksi keittoa tmv. Ruoka oli yksinkertaista, hän ei esimerkiksi tehnyt kastikkeita. Ruuassa ei ollut ikinä kermaa tai juustoa vaan se oli aika kevyttä. Jos jäi nälkä, niin leipää. Arvioin, että kaloreita sain päivässä ehkä 1500 eli pysyihän siinä hoikkana semminkin, kun joka paikkaan piti koko ajan liikkua lihasvoimin.
Mä olin tollainen laiha luikku kun elin eron jälkeen sipsikaljadietillä.
Vierailija kirjoitti:
En muista olenko tämän tähän vanhaan ketjuun joskus laittanut, mutta olin 18v 160/45. Muistoissa se oli aikaa, kun sai muka syödä mitä vaan lihomatta, koska nuoruus. Vanhempana sitten vaan kaikki syöty tarttuu jne. Mutta sitten rupesin oikeasti laskemaan, mitä todella söin tuolloin ja tajusin, etten juuri mitään. Olin huono heräämään ja syömään aamulla eli sain alas ehkä puolikkaan leipäpalan. Kouluruokaa viitsi syödä juuri sen verran, että ei ollut kauhea nälkä. Ei ollut rahaa eikä tapana lähteä koulusta herkkuja ostamaan kuten nykynuorilla. Kotona sitten välipalaksi voikkari. Äiti teki illalla esimerkiksi keittoa tmv. Ruoka oli yksinkertaista, hän ei esimerkiksi tehnyt kastikkeita. Ruuassa ei ollut ikinä kermaa tai juustoa vaan se oli aika kevyttä. Jos jäi nälkä, niin leipää. Arvioin, että kaloreita sain päivässä ehkä 1500 eli pysyihän siinä hoikkana semminkin, kun joka paikkaan piti koko ajan liikkua lihasvoimin.
Joo tää on aivan totta useimmilla. Eli nuorempana on muuta tekemistä, monilla ei ollut tätä nykyajan "yltäkylläisyyttä" vaan ruoka oli tosi yksinkertaista jne. Siitä tulee illuusio että "nuorena pysyy hoikkana" vaikka nykyajan lapsukaiset ovat ylipainoisia suurilta osin.