Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan geenit näyttelevät isoa roolia. Vaimoni on vielä päälle nelikymppisenä sutjakka (163/46). Harrasti pitkään taitoluistelua, hänellä kehon rakenne on siihen puuhaan melko sopiva. Sitten kun nuoruus on ohi, niin aktiivinen elämäntapa ja terveellinen ruokavalio lienevät ne, joilla sitä kroppaa itse kukin voi ylläpitää.
Entä sinun mittasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan geenit näyttelevät isoa roolia. Vaimoni on vielä päälle nelikymppisenä sutjakka (163/46). Harrasti pitkään taitoluistelua, hänellä kehon rakenne on siihen puuhaan melko sopiva. Sitten kun nuoruus on ohi, niin aktiivinen elämäntapa ja terveellinen ruokavalio lienevät ne, joilla sitä kroppaa itse kukin voi ylläpitää.
Entä sinun mittasi?
Miksi tätä kysyt? 185/72
Oi, haluaisin olla tuossa painossa, olin 34-ikävuoteen saakka 159 / 48 kg. Nykyään 55-56 kg. En jaksa laihduttaa, koska en usko että pystyisin ylläpitää diettimäistä elämäntapaa. En tiedä, auttaisiko jos heittäisi sokerit ja sipsit ulos ruokavaliosta. Mutta ikää on pian 50, niin mitä väliä.
Kun olin suunnilleen noissa mitoissa, sairastin anoreksiaa eli paastosin suurimman osan ajasta, ja jos söin, oksensin syömäni ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä tosi vähän, alipainoinen. Ei kovin terveellistä. Teinit toki voi olla tuon kokoisia, mut aikuinen, hedelmällinen nainen Ei. Ja tästä olen monen lääkärin kanssa puhunut aikoinaan, koska oma paino oli alhainen läpi koko nuoruuden ja nuoren aikuisuuden. Menkat mullakin tuli vielä ton kokosena, mutta monella ne lakkaa tulemasta tolla painolla.
Painoin jotain 38 kg, kun kuukautiseni alkoivat 14-vuotiaana. Pituutta minulla on 162 senttiä.
Lukioikäisenä painoin 43-46 kiloa ja suurimman osan aikuisiästäni 48 kg. Missään vaiheessa eivät ole kuukautiset lakanneet tulemasta. Nyt kun on lapsi toiveissa, olen onnistunut saamaan painoni nostettua 51 kiloon parantaakseni raskauden mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Oi, haluaisin olla tuossa painossa, olin 34-ikävuoteen saakka 159 / 48 kg. Nykyään 55-56 kg. En jaksa laihduttaa, koska en usko että pystyisin ylläpitää diettimäistä elämäntapaa. En tiedä, auttaisiko jos heittäisi sokerit ja sipsit ulos ruokavaliosta. Mutta ikää on pian 50, niin mitä väliä.
Millainen elämäntapasi sitten oli silloin aiemmin?
Tuohan on sama kuin 180/67. Ihan lihoissaan oleva siis.
Olin vuosia 170cm, 50kg. Kovaa salitreeniä, kävelyä, fillarointia jne. Lounaaksi puolikas purkki tonnikalaa ja raejuustoa, päiväruoka samaan tyyliin. Treenin päälle puolikas purkki rahkaa ja pari palaa ananasta.
Vierailija kirjoitti:
Geenit.
On ihmisiä, jotka voivat syödä varsin vapaasti mitä tahansa lihomatta ja sitten on meitä, jotka joudumme pohtimaan annoskokoja ja -sisältöjä tarkkaan ja aktiivisesta elämäntavasta huolimatta painonhallinta on täyttä työtä.
Ikääntyminen ei tilannetta helpota.
Ikääntyminen on ainakin minulla helpottanut tilannetta, ruokahalu on pienentynyt ja sen lisäksi on tullut ohjelmaan myös cardioliikuntaa ja tämä johtanut sitten laihtumiseen, olin ennen 179cm/78kg ja nykyisin painan 64kg.
Kasvuiässä kun liikkuu vähintään 10 km päivässä eikä muista syödä mitään. Anorektikot jne. Ei alipainoisuus ole millään tavoin ihanneolotila. Se altistaa esim. osteoporoosille, hormonitoiminnan ongelmille ja näivettää aivot ja hermoston. Hermosolut tarvitsevat rasvaa, samoin aivojen väliaine on rasvaa.
Syö kaurapuuroa, ruisleipää, perunoita ja kasviksia lihan, kanan ja kalan kera kohtuudella, ei liikaa.
Tyttöreni on 168 cm ja painaa 45 kiloa. Hänellä on syömishäiriö, joka vaikuttaa ihan kaikkeen nukkumisesta alkaen ja se taas vaikuttaa opiskeluun ja kaikkeen jaksamiseen ynnä mielialaan. Todella raskasta, omakin mielenterveys on mennyt.
Suomen naiset varmaan Euroopan läskeimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaakkoisaasialaisen köyhän riisinviljelijän tytär. Ei ole saanut lapsena riittävästi ravintoa ja on ne geenit.
Niinkin. Juuri oli TV:ssä ohjelmia adoptoiduista henkilöistä, jotka etsivät ja osa löysi biologiset vanhempansa aikuisena. Oli hätkähdyttävää nähdä eurooppalaisittain normaalikokoinen hoikka nuori nainen, joka tapasi intialaisen äitinsä. Äiti oli niin pieni aikuisen tyttären rinnalla. Äiti oli vaatimattomista oloista ja luultavasti on elänyt koko ikänsä riisillä, viljalla ja kasviksilla. Ruokaa on varmankin ollut niukasti.
Vierailija kirjoitti:
Kasvuiässä kun liikkuu vähintään 10 km päivässä eikä muista syödä mitään. Anorektikot jne. Ei alipainoisuus ole millään tavoin ihanneolotila. Se altistaa esim. osteoporoosille, hormonitoiminnan ongelmille ja näivettää aivot ja hermoston. Hermosolut tarvitsevat rasvaa, samoin aivojen väliaine on rasvaa.
Miksi aina kuvitellaan, että jos rasvaa ei ole kilotolkulla varastoitunut kroppaan, ei sitä ole ruokavaliossakaan?
Itse olen 49-vuotias nainen, 170/52 eikä elämä todellakaan ole mitään kalorien kyttäystä, rasvan välttelyä ja nälässä kärvistelyä. Huonosti verhottuja anoreksiaepäilyjä kuulen säännöllisesti, sitten kun ihmiset näkevät miten syön niin seuraavaksi epäillään bulimiaa. Syön paljon, myös rasvaa. Pelkästään juustoa kuluu 600 g paketti viikossa, siihen levitteet, kasviöljyt ja pähkinät päälle.Makeasta en niin välitä, vaikka joku sokeriherkkukin menee kyllä päivittäin.
Mutta kaikki myös kuluu, koska liikun paljon: koiran kanssa kävelyä tunti päivässä, talli-, puutarha- ja lumitöitä samoin tunti päivässä, tehokasta aerobista liikuntaa (juoksu/pyöräily) keskimäärin 5-6 tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut suunnilleen samoissa mitoissa. Nyt vanhempana yllättäen alkoi paino pudota, mutta lääkärissä ei löydetty sairautta. Paino oli lyhyen aikaa melkein 60 kg ja silloin hegästyin helposti. Olet väärässä siinä, että vanhemmalla iällä ei tarvitse elää terveellisesti. Silloin se on vielä tärkeämpää, kun pitää olla hyvässä kunnossa sitten, kun tulee oikein vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sinun mittasi?
Miksi tätä kysyt? 185/72
Pariskunnan sopusuhtaisuuden takia.
Usein syödään samaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen naiset varmaan Euroopan läskeimpiä.
Joo. Äitisi rupesi lohtusyömään tacattuaan isäsi ja saatuaan sinut.
Se vanha tarina.
Kansa?
Oletko kuninkaallinen?