Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja.
Kommentit (379)
Mulla ainakin kaiken maailman puurot aiheuttaa vaan lisää ahmimista -> painon nousua. Ketoilu on se mikä kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin kaiken maailman puurot aiheuttaa vaan lisää ahmimista -> painon nousua. Ketoilu on se mikä kannattaa.
suurin osa tästäkin ketjusta syö kyllä hiilaripainotteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on vuoden päästä 70v, mutta on noissa mitoissa. Fyysinen työ (ei ole malttanut jäädä eläkkeelle), käy ahkerasti kalastamassa ja retkeilee kevät-kesä-syksy kaudella metsässä paljon. Keräilee marjoja ja ruokasieniä.
Ruokapuoli hänellä on
-aamulla jogurtti (yksi pikkupurkillinen) + marjoja
-lounaaksi tavallinen kotiruoka (perunaa/pastaa+lihaa+vihanneksia) ja lautanen ei ole kukkurallaan ja ruoka-annos on n. 25cm halkaisijaltaan. Tähän päälle vielä yksi leipäpala margariinilla
-iltapäivällä kahvia ja yksi pieni pullapala tai pari karkkia/suklaapalaa (anoppi ei paljoa makeaa syö, aina pikkuisen määrän)
-kello 17-18 tienoilla päivällinen, samaa kuin lounas
Eniten varmaan tuo liikkuminen ja aktiivisuus vaikuttaa. Ei anoppi hikihölkkää, lähinnä rennosti käveleskellen kulkee.
Siis olet oikeasti selvittänyt anoppisi ruokavalion näin tarkkaan? Mitannut ruoka-annoksen halkaisijan? Wau. Olen sanaton.
Mä oon 165/51. Lihaskunto mitatusti hyvä. Olen sirorakenteinen ja harrastan todella paljon liikuntaa. Syön ns normaalisti, mutta aika harvoin ns. hyvin epäterveellistä ravintoa. Joskus toki.
Aamulla syön yleensä puuroa marjoilla, raejuustoa, pähkinöitä. Lounaaksi sitä mitä nyt töissä on. Liha- kala tai kasvisruokaa, salaattia yms. Jälkkäriäkin, jos on. Välipaloina leipää, pähkinöitä, rahkaa, jogurttia, hedelmiä yms. Jos päivän aikana raskasta liikuntaa, niin päivälliseksi vielä jotain normaalia ruokaa. Muuten iltapalaksi tyypillisesti jonkun banaani-marja-myslijogurttijutun.
Tää on mulle luontainen paino, missä olen ollut siis aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 42 v, 165 cm ja 49 kg, kasvissyöjä joka syön pääosin vegaanisesti, kodin ulkopuolella maito tai munat on ok jos ei vegaanista saatavilla.
Aamupalaa en syö koskaan.
Etätöissä lounaaksi syön usein salaattia tai keittoa ja leipää.
Päivällinen sitten se päivän tukevin ateria, lämmintä kasvisruokaa. Tänään riisiä ja kukkakaali-kikhernecurryä ja salaatti.
Illalla vielä syön iltapalan, joka on esim. leipää tai vegejogurtti ja hedelmiä ja pähkinöitä.
Viikonloppuna menee sitten niin, että syön aamupalaksi jotain puuroa usein, lounaaksi vegepizzaa, tacoja, pastaa yms. herkullista, ja sitten pieni iltapala illalla.
Mielenkiintoista. Juotko sitten aamulla tyyliin kahvia? Ja miten syöt tuon puuron? Mitä kasvissyöjä syö leivän päällä?
Voi... oon 182cm ja 66kg.
Eli iso ja lihava.
Painoin vuosikausia n.47-52kg. Olen 160cm pitkä.
Söin todella vähän kerrallaan mutta usein. Eli käytännössä en rajoittanut mitään ruoka-aineita, ei vaan yksinkertaisesti vatsaan mahtunut paljoa kerrallaan.
Ihan todistetusti katukuvassa näitä tälläisiä ei todellakaan näy enää. Eikä ihme, tämäkin ketju täynnä ympäripyöreitä "syön mitä syön" -kommentteja. Keskivertonainen taitaa painaa tämän hetken Suomessa 70kg, korjatkaa jos olen väärässä.
Älä tunge pullaa ja mehua suuhun jokaisen valveillaolotuntisi aikana. Harrasta liikuntaa joka päivä. Viiden minuutin kävely kauppaan ostamaan sipsiä ja mehua ei ole liikuntaa.
On siinä ongelma miettiä muiden olemisia😂 tätä mä en voi käsittää, että pohditaan pää puhki muiden juttuja tehden niistä ymmärtämätön ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:
- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa
- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää
- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa
Tonnikala on kalan lihaa ja parmesaani lehmän maitoa. Kumpikaan ei ole kasvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:
- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa
- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää
- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa
Tonnikala on kalan lihaa ja parmesaani lehmän maitoa. Kumpikaan ei ole kasvista.
Ja niin, myös jugurtti on eläinperäistä - lehmästä - ellet kaura-, soija- tmv. jugurttia tarkoita.
Vierailija kirjoitti:
Ihan todistetusti katukuvassa näitä tälläisiä ei todellakaan näy enää. Eikä ihme, tämäkin ketju täynnä ympäripyöreitä "syön mitä syön" -kommentteja. Keskivertonainen taitaa painaa tämän hetken Suomessa 70kg, korjatkaa jos olen väärässä.
Sama tilanne myös ulkomailla. Hauska ketju, tuskin tottakaan.
Nuorena n18v olin 165/48 ihan normaalisti elämällä. Sitten opiskellessa alkoi tulla kiloja ja nyt 37v lasten saannin jälkeen painan jo 66kg ja nyt tuntuu että ainakin 10kg on liikapaino kun oon aika sirorakenteinen noin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena n18v olin 165/48 ihan normaalisti elämällä. Sitten opiskellessa alkoi tulla kiloja ja nyt 37v lasten saannin jälkeen painan jo 66kg ja nyt tuntuu että ainakin 10kg on liikapaino kun oon aika sirorakenteinen noin muuten.
Kilot todellakin tulee varkain. 1,5kg vuodessa vastaa 15kg. Siitä on vaikea enää laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on vuoden päästä 70v, mutta on noissa mitoissa. Fyysinen työ (ei ole malttanut jäädä eläkkeelle), käy ahkerasti kalastamassa ja retkeilee kevät-kesä-syksy kaudella metsässä paljon. Keräilee marjoja ja ruokasieniä.
Ruokapuoli hänellä on
-aamulla jogurtti (yksi pikkupurkillinen) + marjoja
-lounaaksi tavallinen kotiruoka (perunaa/pastaa+lihaa+vihanneksia) ja lautanen ei ole kukkurallaan ja ruoka-annos on n. 25cm halkaisijaltaan. Tähän päälle vielä yksi leipäpala margariinilla
-iltapäivällä kahvia ja yksi pieni pullapala tai pari karkkia/suklaapalaa (anoppi ei paljoa makeaa syö, aina pikkuisen määrän)
-kello 17-18 tienoilla päivällinen, samaa kuin lounas
Eniten varmaan tuo liikkuminen ja aktiivisuus vaikuttaa. Ei anoppi hikihölkkää, lähinnä rennosti käveleskellen kulkee.
Siis olet oikeasti selvittänyt ano
Riippuu paljon iästä. Itse sain ainakin nuorena syödä mitä vaan ja kuinka paljon vaan. Nyt keski-ikäisenä pitää jo vähän miettiä mitä syö ja kuinka paljon. Syön nykyään melko vähän, mutta herkuttelen myös. Joskus jätän sitten ruoan syömättä herkuttelun vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Normaaleilla.
Tuo on ainakin painoindeksin mukaan alipaino...
Ei jumalauta tätä painojumputusta. Tuollaiset mitat oli ennen ihan normaaleja mittoja ja on naapurimaissa ja etelämmässä edelleen, mutta eihän täällä Suomessa buffettien ja karkkihyllyjen luvatussa maassa voi olla!