Millaisilla elämäntavoilla joku on tyyliin 160cm/47kg?
En vaan voi ymmärtää. Esimerkiksi jotkut kaverit noin siroja.
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Olen 160cm. Painoa oli vähän reilu 50kg ja ikää 20v, urheilin paljon. Yhden ainoan kerran läheiseni sanoi vihapäissään, millainen läski minäkin olen. Sen jälkeen minä, aikuinen, sairastuin anoreksiaan. Vaikka kuinka taistelin vastaan.
Pudotin painoa lopulta 43kg. Söin 100-500kcal päivässä ja liikuin hulluna. Yritin saada painoa vielä alemmaksi, mutta sairastuin ja sitä kautta päädyin hoitoon.
Siinä tapaa pysyä hoikkana...
Läheisesi on aika kahjo ihminen, koska tuo painosihan on juuri alipainon ja normaalipainon rajalla. Ehkä kateellinen jostain ja halusi lytätä?
Olin tuollainen mutta sitten täytin 58. Takapuoli ja vatsa kasvoi vaikka söin vähemmän kuin ennen.
T. pyörällä töihin
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta tätä painojumputusta. Tuollaiset mitat oli ennen ihan normaaleja mittoja ja on naapurimaissa ja etelämmässä edelleen, mutta eihän täällä Suomessa buffettien ja karkkihyllyjen luvatussa maassa voi olla!
Juuri näin, nykyään on NORMAALIMPAA mässätä mielin määrin menemään herkkuja joka ikinen päivä, kuin vaikka kerran kuussa. Annokset aivan hulvattoman kokoisia (koko rahan edestä nääs) ja liikunnaksi lasketaan kilometrin työmatka kävellen hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta tätä painojumputusta. Tuollaiset mitat oli ennen ihan normaaleja mittoja ja on naapurimaissa ja etelämmässä edelleen, mutta eihän täällä Suomessa buffettien ja karkkihyllyjen luvatussa maassa voi olla!
Juuri näin, nykyään on NORMAALIMPAA mässätä mielin määrin menemään herkkuja joka ikinen päivä, kuin vaikka kerran kuussa. Annokset aivan hulvattoman kokoisia (koko rahan edestä nääs) ja liikunnaksi lasketaan kilometrin työmatka kävellen hitaasti.
Ja ruokaillessa se traktorinrenkaan kokoinen lautanen muistetaan sitten syödä tyhjäksi!
Äitini, paastosi säännöllisesti, jatkuvalla dieetillä.
Liikkui paljon. Käveli, hiihti ja jumppasi.
Osa voi olla urheilullisia ja syödä terveellisesti mutta osa ei. Tuttuni on tuon kokoinen tai taitaa painaa nykyään lähemmäs 40kg. Hän ei ikinä syö oikein mitään. Juo vkloppuna kaljaa molemmat päivät, polttaa tupakkaa kuin korsteeni ja on liikkuvassa työssä 40h vk.
Mä olen 163 cm, 48 kg. Olen kasvissyöjä ja syön 3 kertaa päivässä, ilman välipaloja. Aamupala on usein kevyt, joku hedelmä ja paahtoleipää usein. Sitten lounaaksi salaattia ja leipää. Päivälliseksi illalla vaihtelevasti lämpimiä kasvisruokia, jälkkäriksi arkisin hedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalisti elämällä. Ikävä tuottaa pettymys, mutta kaikilla tuo ei vaadi mitään paastoa, erityisruokaliota eikä edes liikkumista.
En paastoa, mutta olen väliin pari päivää syömättä, kun uppoudun johonkin. Ihan normaali ruokavalio mulla on, mutta en syö sokeria, viljoja, mitään eläinperäistä tai prosessoitua. En harrasta liikuntaa, mutta pyöräilen töihin 20km suuntaansa ja käyn koirien kanssa parin tunnin lenkillä joka päivä.
Tässä ei ole mitään normaalia: Pari päivää syömättä onnistuu helposti. Normaali ruokavalio tarkoittaakin paljon rajoitteita eli hänellä on tiukka ruokavalio. Hän ei harrasta liikuntaa, mutta ihan liikkumatta pyöräilee 40 km päivässä ja lenkkeilee 2 tuntia päivässä. Jep, jep. Tämän kirjoittajalla on pahasti vääristynyt kehonkuva ja syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 161 cm, 48 kg. Olen viisikymppinen nainen, istumatyö, en harrasta liikuntaa. Kasvissyöjä olen ollut viimeiset 30 vuotta. Makeasta en ole koskaan oikein välittänyt, se alkaa helposti lähinnä ällöttää jos sitä syö. Alkoholi joskus maistuu kyllä, mutta ei niin usein että lihottaisi. Aamu- tai välipaloja en syö, kun ei tee mieli. Vaikka eilinen on aika tavallinen ruokapäivä:
- Aamu: Maustamatonta tölkkijogurttia, pari pilkottua aprikoosia sekaan, ja granolaa
- Lounas: Lämmintä salaattia johon tuli perunaa ja tölkkitonnikalaa, ja sitten erilaisia kasviksia, leipää
- Päivällinen: Pastaa tomaattikastikkeella ja uunimunakoisolla, päälle vähän parmesaanijuustoa
Tonnikala on kalan lihaa ja parmesaani lehmän maitoa. Kumpikaan ei ole kasvista.
Vegaani on se joka ei syö mitään eläinperäistä. Kasvissyöjiä on sitten erilaisia, esim. lakto-ovo joka voi syödä kananmunia ja maitotuotteita, pesco joka voi syödä kalaa jne... Mutta kasvissyöjä ei syö lihaa (kala nähdään jostain syystä omana juttunaan usein verrattuna nautaan, possuun, kanaan yms.).
Vierailija kirjoitti:
Naapurimaissa ovat kyllä lihavampia kuin Suomessa. Myös Välimeren maissa Ranskaa lukuunottamatta ovat lihavampia kuin Suomessa. Ranskassa on vähän ylipainoa jostain syystä, varmaan ruokakulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Monet sukulaiseni ovat tuollaisia.
Normaalit elämäntavat.
Olen huomannut etteivät ole kovin makean- nälkäisiä.
Mikä lihottaa? Valkoinen sokeri sekä liikaa jalostettu vilja, mutta ei täysvilja.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti en tiedä onko tuon kokoisia edes enää olemassa. Ainakaan aikuissa naisissa. Taitanee keskiarvo olla +20kg lisää?
Ihan todella totta, siis virallisesti tuon ylikin on se keskiverto kroppa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 183/53. Tilanteen korjaus ei onnistu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurimaissa ovat kyllä lihavampia kuin Suomessa. Myös Välimeren maissa Ranskaa lukuunottamatta ovat lihavampia kuin Suomessa. Ranskassa on vähän ylipainoa jostain syystä, varmaan ruokakulttuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 160/n. 45-46kg 30v nainen.
Rehellisesti sanottuna en yleensä pidä tästä livenä mitään meteliä, mutta täällä voin tunnustaa että voin syödä lähes mitä tahansa pysyäkseni näissä mitoissa. Tämä tosin muuttunee kun ikää alkaa tulla lisää ja aineenvaihdunta hidastuu. Olen aina syönyt tosi paljon (kunnon aamiainen, lämmin ja runsas lounas, yleensä joku makea kahvileipä välipalalla ja illalliseksi syön myös aina lämpimän ruuan, tyyliin lasagnea tai vastaavaa.)
Liikuntaa harrastan kerran viikossa kun käyn ohjatussa bodypumpissa.
Tämän lisäksi herkuttelen joka viikko suklaalla useampana päivänä ja iltaisin tulee usein myös herkuteltua kun katsoo televisiosta jotain. Alkoholia tai eineksiä en käytä ja tosi harvoin tulee käytyä ulkona syömässä.
Tunnustan kyllä että omalla kohdallani geenit mahdollistavat tämän. Äiti
Veikkaampa, että ei yksikään minkäänlaisella täällä vauvapalstalla.
Ex. Veti röökiä ja joi kahvia. Söi suklaata mjt normi ruokaa naurettavan pieniä annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Äitini, paastosi säännöllisesti, jatkuvalla dieetillä.
Liikkui paljon. Käveli, hiihti ja jumppasi.
niin. nämä ovat valitettavasti näitä jotka sitten siirtävät traumansa lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ex. Veti röökiä ja joi kahvia. Söi suklaata mjt normi ruokaa naurettavan pieniä annoksia.
Ja keho kiittää.
Monet sukulaiseni ovat tuollaisia.
Normaalit elämäntavat.
Olen huomannut etteivät ole kovin makean- nälkäisiä.
Mikä lihottaa? Valkoinen sokeri sekä liikaa jalostettu vilja, mutta ei täysvilja.