Miten oppia olemaan ärsyyntymättä niin helposti muihin ihmisiin ja heidän luonteenpiirteisiinsä?
Auttaako esim. mielenhallinta ja aihetta käsittelevien kirjojen ja teosten lukeminen?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein, luonteenpiirre jota vihaamme toisessamme on sellainen minkä kiellämme itsessämme.
Vihaan naisia joten kiellän naiseuden itsessäni? Hiukan outoa näin miehenä.
Et ole mies.
Vierailija kirjoitti:
Olla heidän kanssaan tekemisissä niin vähän kuin mahdollista?
Pakeneminen ei auta. Tulee perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein, luonteenpiirre jota vihaamme toisessamme on sellainen minkä kiellämme itsessämme.
Emme vihaa, vaan kätkemme.
Tai pelkäämme. Kätkemme sen mitä pelkäämme. Vaikka katsoisikin kohti, niin yrittää katsoa läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaat naisia? wtf
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Tällä hetkellä esim. mulla menee hermo kämppikseen, joka ei ikinä siivoa jälkiään. Itse ole täysin päinvastainen ja korjaan aina jälkeni.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ilkeät, käytöstavattomat, riidanhaluiset, saidat, ylimieliset, epärehelliset, epäluotettavat, itsekkäät ihmiset. Joo, en kyllä ole mitään noista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. Tällä hetkellä esim. mulla menee hermo kämppikseen, joka ei ikinä siivoa jälkiään. Itse ole täysin päinvastainen ja korjaan aina jälkeni.
Eli et salli sotkuisuutta itsellesi. Kiellät sotkuisuuden itsessäsi. Kämppiksesi todennäköisesti raivoaa pikkutarkkuudellesi.
Lue kaikkea mahdollista, etenkin itsellesi vieraista kulttuureista, asioista, tapahtumista. Se avartaa, lisää ymmärrystä ja helpottaa suvaitsevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää ilkeät, käytöstavattomat, riidanhaluiset, saidat, ylimieliset, epärehelliset, epäluotettavat, itsekkäät ihmiset. Joo, en kyllä ole mitään noista...
Jos on 100% rehellinen itselleen, löytää kyllä elämästään hetken - yksikin tapahtuma riittää - kun on ollut ilkeä, käytöstavaton, riidanhaluinen, saita, ylimielinen, epärehellinen, epäluotettava, itsekäs. Kun on löytänyt ja meditoinut puhki nämä hetket läpikotaisin, huomaa että ilkeät, käytöstavattomat, riidanhaluiset, saidat, ylimieliset, epärehelliset, epäluotettavat, itsekkäät ihmiset eivät enää ärsytä.
Kuvittele heidän olevan alasti, ei enää ärsytä, päin vastoin, alkaa hymyilyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa miehissä on myös enemmän tai vähemmän feminiininen puoli. Miksi vihaat naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa miehissä on myös enemmän tai vähemmän feminiininen puoli. Miksi vihaat naisia?
Hän vastasi itselleen - hän pelkää naiseuttaan. Jokaisessa ihmisessä on tosiaan miestä ja naista.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittele heidän olevan alasti, ei enää ärsytä, päin vastoin, alkaa hymyilyttämään.
Pään tilalle voi kuvitella kaalin tai lantun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vain itse yrittää kohdella muita mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti. Muiden käytökseen ja toimintaan ei voi vaikuttaa, mutta omaansa voi.
Hyvin ja ystävällisesti käyttäytyvä henkilö on varsin nopeasti "kynnysmatto".
Minkähän takia se aina menee niin. Ja koulukiusatuista tulee myöhemmin työpaikkakiusattuja. Koulukiusaajista työpaikkakiusaajia.
Tuon kun tietäisin. Mutta kokemusta on kynnysmattona oleisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pään tilalle voi kuvitella kaalin tai lantun.
Suosikkini on ananas. Jolloin he saavat pitää vaatteensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vain itse yrittää kohdella muita mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti. Muiden käytökseen ja toimintaan ei voi vaikuttaa, mutta omaansa voi.
Niin. Valkoinen keski-ikäinen mies saa naisilta nykyään erittäin epäkohteliasta ja tympeää käytöstä kiska 👵🏻femakkous.
Sovinisti valkoinen keski-ikäinen mies tyytyköön siihen mitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän hieman keittiöpsykologimaiseen, syyllistämissävyiseen yleistykseen törmää huomattavan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et salli sotkuisuutta itsellesi. Kiellät sotkuisuuden itsessäsi. Kämppiksesi todennäköisesti raivoaa pikkutarkkuudellesi.
Onpas taas nyt kunnon keittiöpsykologiaa. No tottakai siivoan jälkeni oman ja muiden viihtyvyyden takia, ja ihan jo hygieniasyistäkin. Etenkin kimppakämpässä se on erittäin epäkunnioittavaa muita kohtaan olla siivoamatta jälkiään.
Minä pyrin vain välttelemään ärsyttäviä ihmisiä. En osaa olla reagoimatta huonoon ja tympeään käytökseen. En vaan tiedä miten olla zen jonkun mulkeron seurassa.
Toden totta - koulukiusaajat pärjäävät yleensä paremmin työ- ja muussakin elämässään kiusattuja enemmän.