Hyvästi Suomen metsät. Saamme taas kiittää hallitusta!
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Minun metsät ei ainakaan häviä mihinkään eikä hallituksen tarvitse oikeastaan millään muotoa osallistua niiden hioitoon. Osaan itse paremmin. Viime viikon mittaan olen istuttanut vajaa pari tuhatta tainta ja vielä on toinen mokoma istuttamatta. Eipä pääse metsä katoamaan ja siitä riittää jälkipolvillekin sitten hyötyä ja iloa.
Eli tukiraha hanat kiinni metsänomistajille.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on itse kirjanpainaja:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirjanpainaja#/media/Tiedosto:Ips.typograp…
Näyttää olevan jonkinlainen hyönteinen joka tarvitsee puuta elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maa missä on muutama kylä keskellä metsää. Ei meillä metsä lopu kesken.
Näin on. Katsokaa ympärillenne. Kun kuljette muutaman kymmenen kilometriä kaupungista, ette näe muuta kuin metsää. Harvakseltaan peltoja ja vettä, eli lopu meiltä myöskään vesi.
10 kilometriä? Asun hesassa ja riittää ihan muutama kilometri. Sen jälkeen voi olla satoja kilometrejä pelkkää puskaa ja metsää. Ehkä joku lutakko välissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että Suomessa on paljon metsää. Suojaa monelta huonolta asialta nykyisessä maailman menossa mm. onnenonkijoilta, polkupyöräilijöiltä ja velivenäläiseltä. Suomen ja suomalaisten pitäisi keksiä jotain uusia ansaitsemismuotoja jo vihdoin.
Viestissäsi ei ole järjen hiventäkää. Näetkö myös lentäviä pinkkejä elefantteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitamattomat rämeiköt eivät hyödytä ketään. Olen samoillut liian tiheissä metsissä, jossa puiden oksat ovat kuivuneet, eikä niissä ole mitään muuta kuin sammalta maan pinnassa, vaikka sammalet ovatkin hienoja, ei varmaan paras vaihtoehto. Avohakkuut taas ovat karsean näköisiä, mutta ne metsät, joista on kaadettu taidokkaasti vain osa puista, näyttävät elinvoimaisilta.
Samaa mieltä. Kovin suuria metsäaloja ei kannata jättää pystyyn lahoamaan.
Hyvin on metsäala lobannut mielet. Te jotka puhutte että vanha metsä on tautipesä, eikä siellä ole luonnon monimuotoisuutta, ette ole koskaan käyneet vanhassa metsässä. Järkyttävää tieteen kieltämistä. T. biologi
Oikea biologi tietäisi vanhojen metsien monimuotoisuudesta
Tiede ei ole tutkimustyötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöjuttuja, "vanha metsä" ei ole mikään ihanne, siellä ei viihdy eläimet eikä kasvit.
Ovat pohjaltaan yleensä melko yksitoikkoisia ja köyhiä.
Tällaisiin metsiin elämä palaa yleensä vasta jonkun tuhon jälkeen, metsäpalo tai iso myrsky.
Puhumattakaan kasvitaudeista. Mutta koitapa selittää tämä cityvihreälle.
Toiset haluaa metsän jossa on elämää toiset haluaa metsän joka on mahdollisimman arvokas eli rahaa.
Eikös monien noiden eläinten omistaminen lemmikkinä ole laitonta?