Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kardiologi Outi Haggrenin ruokavalio

Vierailija
06.06.2024 |

Olisko jollain ystävällisellä ihmisellä jakaa infoa, mitä Outi Haggrenin supertehokas kolesterolia laskeva ruokavalio pitää sisällään? Oli IS:n sivuilla maksumuurin takana.

Ihmettelen, miksi tällaista tietoa ei kerrota ilmaiseksi, jos siis kyseessä on joku uusi, tavallisista ohjeista eroava asia.  Sydänsairauksien kustannukset ja vaikutukset kansanterveydelle huomioiden!

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vain" luopumalla valkoisesta leivästä? Kuitenkin luovuit vielä lisäksi voista, juustoista, makkarasta yms. rasvaisista tuotteista. Ts. pelkästään valkoisesta leivästä luopuminen ei vielä alenna kolesterolia, vaan avaintekijä on kova rasva. 

Ei. Kolesteroli on elintärkeää ihmiselle. Solujen uudistumiselle, hormonitoiminnalle ja aivoille (kuivapainosta merkittävä osa kolesterolia). Saat sitä ravinnosta, mutta suurin osa siitä poistuu ruoansulatuselimistön kautta. Oma maksasi valmistaa kolesterolia. Siitä valtaosa imeytyy verenkiertoon, eikä poistu luontaista kanavaa pitkin. Mitä vähemmän saat elintärkeää kolesterolia ravinnosta, sitä enemmän oma maksasi sitä valmistaa (ja sitä enemmän kolesterolia päätyy verenkiertoon). Kolesteroli on sokerialkoholi. Vain lipidikuorella. Maksasi silminhavaittavasti rasvoittuu (kuvantaminen), jos syöt hiilihydraattia liikaa (sokeria).

Vierailija
142/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmettelen, miksi tällaista tietoa ei kerrota ilmaiseksi, jos siis kyseessä on joku uusi, tavallisista ohjeista eroava asia.  Sydänsairauksien kustannukset ja vaikutukset kansanterveydelle huomioiden!"

Ei ole mitään uutta koskaan tuollaisissa ruokavalioissa. Ne ihan samat jutut noissa aina toistetaan jotka on jo ihmisillä tiedossa. Tiede ei yhdessä yössä muutu näiden asioiden suhteen mihinkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallinen versio :

"LDL-kolesterolin tavoitetaso on alle 3 mmol/l, mutta ihmislajille luonnollinen LDL-taso on paljon tätä alhaisempi."

Tutkijoiden mukaan ihmisen normaali kolesterolitaso on siis sellainen mihin ei pääse kukaan edes vahvalla lääkityksellä tai millään dieetillä.

Ainoa oikea ratkaisu on estää kolesterolin hapettuminen suonenseinämiin antioksidanteilla ja elintavoilla.

Huomaatko, että eri tutkimukset on keskenään vakavalla tavalla ristiriitaisia. Vauvan rintaruokinnasta on tehty lukuisia tutkimuksia. Se on uuden ihmisen ensisijainen ravinto monen kuukauden ajan. Ja suositelluin. Lehmänmaidosta tehdään voita ja juustoja (myös ne rasvaisimmat). Äidinmaidossa on enemmän kolesterolia. Tutkimukset osoittavat, että siksi paras vaihtoehto, koska se tehostaa vauvan aivojen ja hermoston kehittymistä (täysin loogista). Ja sen LISÄKSI auttaa tehostamaan kolesteroliaineenvaihduntaa (parempi sydän- ja verisuoniterveys elämän aikana). Ja huomioi, että kun vauva siirtyy kiinteään ruokaan, niin niiden tulee olla sokerittomia hyvinkin pitkään. (ei hammasterveyden takia).

Vierailija
144/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, vaikka kuinka pureskelen kasvikset hyvin silti maha turpoaa syönnin jälkeen kuin puhallettava ilmapallo.

Vierailija
145/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa tämä! 

KoKaRu eli Koko Kasvis Ruoka https://www.kokaru.fi 

Vierailija
146/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon  hän  haluaa sitä laskea?

Kokonaiskolesterolin ja kuolleisuuden välinen käyrä on  U:n muotoinen ja pienin kuolleisuus on, kun kokonaiskolesteroli on välillä 5-7. (Ruotsissa aleaankin lääkitä vasta 7:n jälkeen)

Syöpäpotilailta  sen sijaan löytyy usein hyvin  matalia kokonaiskolesteroleja, esim 3,5 - 4. 

D-vitamiini syntyy ihossa auringonvalossa ihon KOLESTEROLIvarastoista.

Jokaisen neuronin vieressä asuu glia-solu. Sen pitää voida erittää KOLESTEROLIA aina, kun neuronien välille syntyy uusi kytkentä. Eli muistijälkien syntyminen ja oppiminen  vaatii sitä.

KOLESTEROLI on  kaikkien sukupuolihormonien lähtöaine. 

Sitä syntyy ihan omasta takaa riittävästi. Ei sitä tarvi syömällä syödä lisää.

Vierailija
147/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokonaiskolesterolin ja kuolleisuuden välinen käyrä on  U:n muotoinen ja pienin kuolleisuus on, kun kokonaiskolesteroli on välillä 5-7. (Ruotsissa aleaankin lääkitä vasta 7:n jälkeen)"

Tää johtuu siitä, että monet sairaudet kuten syövät voi alentaa kolesterolia. Samasta syystä kuolleisuuden riski on lievästi ylipainoisilla matalampi kuin hoikilla, monet laihtuvat elämän loppuvaiheessa jonkun sairauden vuoksi

Vierailija
148/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla korkea kolestroli on geneettistä ja siihen on hyvin vaikea elämäntavoilla vaikuttaa. Itse en syö punaista lihaa tai makkaroita, ns, roskaruokaa, en ole siis syönyt vuosiin, en ole koskaan tupakoinut, käytän vain vähän alkoholia, liikun ja olen normaalipainoinen. En keksi, mitä elämäntavoissani muuttaisin. Silti joudun käyttämään kolestrolia alentavaa lääkitystä. 

Tästä eteenpäin: ko-le-ste-ro-li, ei "ko-le-stro-li"

Maksa tekee itse kolesterolia. Osalla jopa liikaa. 

Vierailija
149/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kolesteroli on 4.4 ja lääkärin mielestä tarvitsen statiinit koska sairastan diabetesta🤣🤣 olen kokoa s enkä paina edes 50 kiloa. En todellakaa ala lihottaa lääkejättien lompakkoa.

Triglyt? 

Vierailija
150/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kolesteroli on 4.4 ja lääkärin mielestä tarvitsen statiinit koska sairastan diabetesta🤣🤣 olen kokoa s enkä paina edes 50 kiloa. En todellakaa ala lihottaa lääkejättien lompakkoa.

Mun tyttärellä 1typ ja kol 3,5 ja pitäisi aloittaa statiinit!? Kuulrma pitöisi saada alle 2...

Tutkimustiedon mukaan LDL:n pitäisi olla 1,8 tai vähemmän, jotta olisi turvallisilla vesillä kun on perussairaus.

Vierailija
151/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tyttärellä 1typ ja kol 3,5 ja pitäisi aloittaa statiinit!? Kuulrma pitöisi saada alle 2...

Siitä vaan sitten lääkkeitä syömään. Mitään näyttöä statiinien eduista ei ole - haittavaikutuksista sen sijaan sitäkin enemmän.

Tutkimusnäytön mukaan statiineista vajaa 10% saa lihaskipuja. Yleensä niistä pääsee eroon vaihtamalla statiinin toiseen.

Vierailija
152/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kardiologi itse on vegaani, mutta hänet etäältä tietävänä pakko sanoa, että ei vaikuta erityisen terveeltä ja hyvinvoivalta. Näyttää ikäistään vähintään 10v vanhemmalta.  Tuon linkatun jutun kuvaan meikattu tunnistamattomaksi. 

Vegaanit näyttävät usein vanhoilta koska eivät saa kollageenia ravinnosta.

Monet sekaruokavaliota noudattavat näyttävät usein vanhoilta koska syövät liikaa ja lihovat. Yleisilme on tällöin vanhahko.

Tuo liittyy ylensyöntiin, ei sekaruokavalioon.

Se johtuu liiasta sokerin saannista.

Vierailija
153/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen pt on myös Anna Liljeroos. Sekä hälle ja Henriikkalle on tehty lihavuusleikkaus.

Sen jälkeen kumpikin on pt ja ohjaa muita elämäntapamuutoksessa 

Eli kun itse onnistuu laihtumaan vain huijaammalla, niin on pätevä neuvomaan?

Lihavuusleikattu laihtuu syömällä oikein aivan kuten leikkaamatonkin. Lihavuusleikkaukseen päätyvillä ei yleensä erity suolistohormoneita kuten normaalisti. Lihavuusleikkaus muuttaa tilanteen sellaiseksi, että erittyvien suolistohormonien määrä on helposti yli kymmenkertainen, osalla jopa moninkymmenkertainen verrattuna leikkausta edeltävään tilanteeseen. Se mahdollistaa sen oikein ja normaalin syömisen jatkossa kun sen yhdistää pieniin aterioihin kolmen tunnin välein ja liikuntaan.

Vierailija
154/154 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En arvostele ulkonäköä, mutta itse olen yrittänyt jo pitkään päästä samanlaisesta vstsaröllykästä eroon. Minä rn maksa pt:n neuvoista, joka ei itse pysty elämään kuten opettaa.

Sinä et näköjään ymmärrä, että ihmisillä on erilaisia kudostyyppejä ja vartalonrakenteita? Jokainen joutuu tulemaan toimeen oman biologiansa asettamilla ehdoilla. Ainoa poikkeus tuohon on plastiikkakirurgia ja siihen tarvitaan omaa rahaa sekä terveyttä.