Kardiologi Outi Haggrenin ruokavalio
Olisko jollain ystävällisellä ihmisellä jakaa infoa, mitä Outi Haggrenin supertehokas kolesterolia laskeva ruokavalio pitää sisällään? Oli IS:n sivuilla maksumuurin takana.
Ihmettelen, miksi tällaista tietoa ei kerrota ilmaiseksi, jos siis kyseessä on joku uusi, tavallisista ohjeista eroava asia. Sydänsairauksien kustannukset ja vaikutukset kansanterveydelle huomioiden!
Kommentit (154)
Samanlainen pt on myös Anna Liljeroos. Sekä hälle ja Henriikkalle on tehty lihavuusleikkaus.
Sen jälkeen kumpikin on pt ja ohjaa muita elämäntapamuutoksessa
Eli kun itse onnistuu laihtumaan vain huijaammalla, niin on pätevä neuvomaan?
En arvostele ulkonäköä, mutta itse olen yrittänyt jo pitkään päästä samanlaisesta vstsaröllykästä eroon. Minä rn maksa pt:n neuvoista, joka ei itse pysty elämään kuten opettaa.
mitäs mieltä statiineista, puolesta vai vastaan ?
Vierailija kirjoitti:
mitäs mieltä statiineista, puolesta vai vastaan ?
Ehdottomasti vastaan.
Miksi yrittää elää liian pitkään?
"Vain" luopumalla valkoisesta leivästä? Kuitenkin luovuit vielä lisäksi voista, juustoista, makkarasta yms. rasvaisista tuotteista. Ts. pelkästään valkoisesta leivästä luopuminen ei vielä alenna kolesterolia, vaan avaintekijä on kova rasva.
Kolesterolin kertyminen on yksilöllistä, eli riippuu enimmäkseen perintötekijöistä. Jos omaat paskan geeniperimän, on ihan sama mitä suuhusi laitat. Tietenkään ei kannata ahtaa mahaansa ylen määrin sokeria ja rasvaa, sillä kyllä ne yleisterveyteen vaikuttavat jollakin tavalla kuitenkin.
Ei yhtään mitään uutta auringon alla. Runsaasti kuituja (eli viljaa, kasviksia ja hedelmiä), vähän kovas rasvaa (ja suolaa!).
Valkoinen jauho ja sokeri ei kumpikaan ole mikään myrkky - kunhan pääpaino ravinnossa on muussa ja elopaino kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Osalla korkea kolestroli on geneettistä ja siihen on hyvin vaikea elämäntavoilla vaikuttaa. Itse en syö punaista lihaa tai makkaroita, ns, roskaruokaa, en ole siis syönyt vuosiin, en ole koskaan tupakoinut, käytän vain vähän alkoholia, liikun ja olen normaalipainoinen. En keksi, mitä elämäntavoissani muuttaisin. Silti joudun käyttämään kolestrolia alentavaa lääkitystä.
Voi kyynel😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla korkea kolestroli on geneettistä ja siihen on hyvin vaikea elämäntavoilla vaikuttaa. Itse en syö punaista lihaa tai makkaroita, ns, roskaruokaa, en ole siis syönyt vuosiin, en ole koskaan tupakoinut, käytän vain vähän alkoholia, liikun ja olen normaalipainoinen. En keksi, mitä elämäntavoissani muuttaisin. Silti joudun käyttämään kolestrolia alentavaa lääkitystä.
Voi kyynel😢
Taas oman elämänsä Antti Heikkilät kertoo kovien rasvojen vaarattomuudesta vastoin tutkittua tietoa just joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel😢
Taas oman elämänsä Antti Heikkilät kertoo kovien rasvojen vaarattomuudesta vastoin tutkittua tietoa just joo.
Tutkittu tieto kertoo, että ns. kova rasva ei ole haitallista.
Virallinen versio :
"LDL-kolesterolin tavoitetaso on alle 3 mmol/l, mutta ihmislajille luonnollinen LDL-taso on paljon tätä alhaisempi."
Tutkijoiden mukaan ihmisen normaali kolesterolitaso on siis sellainen mihin ei pääse kukaan edes vahvalla lääkityksellä tai millään dieetillä.
Ainoa oikea ratkaisu on estää kolesterolin hapettuminen suonenseinämiin antioksidanteilla ja elintavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiputin ldl-kolestrolin 5:stä 2,4:ään 3 kuukaudessa vain luopumalla valkoista leivästä, jonka korvasin pienemmällä määrällä kuitupitoisella ruisleivällä. Lisäksi luovuin voista, rasvaisesta juustoista, makkarasta ja rasvaisesta jauhelihasta ym. Söin vain silloin tällöin 10% naudan jauhelihaa. Tämän lisäksi lisäsin huomattavasti rasvaisen kalan syöntiä. Nämä muutokset auttavat minua.
Ruisleivässä on karmea määrä suolaa. Huono homma verenpaineille.
Vierailija kirjoitti:
Kookosrasva on kovaa rasvaa. Ote Sydänliiton sivuilta:
"Kookosrasvasta noin 92 prosenttia on tyydyttynyttä eli kovaa rasvaa. Siinä ei ole juuri lainkaan välttämättömiä omega-3- ja omega-6-rasvahappoja. Veren kolesterolivaikutus on hieman parempi kuin maitorasvalla eli voilla, mutta selkeästi huonompi kuin muilla kasviöljyillä, kuten rypsiöljyllä."
Ja millähän perusteella noin on? Kookosrasva on 100% rasvaa. Tyydyttynyttä siis 92%. Sininen voi (Valio), niin siinä on rasvaa 80%. Ja tyydyttynyttä rasvaa 47%. Tarkistin 1 minuutti sitten asian omasta jääkaapistani voipaketin ravintosisältöluettelosta.
Suosittelenyoutubesta Homesteadhow-kanavaa...
Siinä mies paransi synnynnäisen sydänvikansa eräällä ruokavaliolla, toki paljon muitakin hyötyjä. Julkinen salaisuus, josta ei vielä ilmeisesti ole sopivaa puhua.
Mutta yhä useampi on kuullut siitä...
Rypsiöljy on polttoöljyä enkä suuhuni laita. Voi sanoa terapeutit mitä haluaa. Jo 2000-luvun alussa Tukholmassa käytti bussit rypsiöljyä, miettikää nyt vähän mitä tungette kitusiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alhaisen kolestrolia yhteys muistiongelmiin on huolestuttavaa.
Alhainen kolesteroli ei juurikaan ole suomalaisten merkittävä terveysongelma.
Se nimenomaan saattaa olla. Miljoona suomalaista syö kolesterolilääkkeitä. Niillä keinotekoisesti alennetaan kolesteroliarvo liian alas yksilöllistä vaihtelua huomioimatta (toisilla kuuluu terveyden ylläpitämiseksi olla korkeampi arvo). Hoivakodit pullistelee muistisairaita. Yhä nuorempana sairastuneita. Koko ajan löytyy uusia tutkimustuloksia vahvistamaan teoriaa, että liian matala kolesteroli johtaa aivojen degeneratiivisiin sairauksiin, mitä alzheimer on. Kolesteroli on aivojen yksi tärkeimpiä rakennusaineita, ja yksi tärkeimpiä muistimekanismin kemiallisista osista.
Toinen ravitsemuskysymys ja tulevaisuudenkin
"Miksiköhän luonnonkansoilla on sitten paljon matalammat kolesterolit?"
Koska ne ei ole syöneet valkoista (ja pitkälle jalostettua) viljaa, eikä tavissokeria/sitä isältäviä tuotteita. Muistisairauksia vähemmän, koska ne ilmenee vasta vanhempana, ja heidän elinajanodotteensa on kymmeniä vuosia alempi (kollektiivinen). Kolesteroli ei ole rasvaa. Se on sokerialkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä hänestä, mutta sanonta kuuluu, että kardiologit ovat joko vegaaneja tai sitten eivät ole lukeneet uusimpia tutkimuksia.
99,5% kardiologeista on aivan varmaan lukenut uusimmat tutkimukset asiasta. Ovat jopa lukeneet muualtakin kuin iltapäivälehdistä.
Ja minkähän tahon rahoittamia ne hut..tutkimukset ovat. Olisikohan valtaosa Big Pharman?? ; )
"Tuollaiset yhteydet on mainittava tutkimuksessa, jos niitä on."
Korostettiinko meillä korona-aikana, että oma rokotetutkimuslaitoksemme sai rahoituksen Pfizeriltä (Comirnatyn=meillä eniten käytetty) valmistaja ja myyjä? Sinusta ei jääviysongelmaa? Varsinkaan kokeellisen rokotteen kohdalla, jonka jokainen otti omalla vastuullaan?