Kardiologi Outi Haggrenin ruokavalio
Olisko jollain ystävällisellä ihmisellä jakaa infoa, mitä Outi Haggrenin supertehokas kolesterolia laskeva ruokavalio pitää sisällään? Oli IS:n sivuilla maksumuurin takana.
Ihmettelen, miksi tällaista tietoa ei kerrota ilmaiseksi, jos siis kyseessä on joku uusi, tavallisista ohjeista eroava asia. Sydänsairauksien kustannukset ja vaikutukset kansanterveydelle huomioiden!
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Alhaisen kolestrolia yhteys muistiongelmiin on huolestuttavaa.
Alhainen kolesteroli ei juurikaan ole suomalaisten merkittävä terveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
"Koska kun bakteerikanta on kunnolla pielessä viljojen tärkkelys ja oluen alkoholi harvoin saavat tilannetta paremmaksi."
Todistit juuri, että et tiedä ravitsemuksesta mitään :D
Ps. On olemassa myös alkoholittomia oluita
Ei se oluen alkoholi, vaan sen oluen valmistukseen käytetty vilja. Ja myös hiiva.
Tiesitkö, että yhdestä teelusikallisesta ihan tavallista leivinhiivaa, saadaan miljoonalle diabeetikolle vuoden insuliiniannos? Siitä oli iso artikkeli kerran yle tai suomenkuvalehti.fi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Koska kun bakteerikanta on kunnolla pielessä viljojen tärkkelys ja oluen alkoholi harvoin saavat tilannetta paremmaksi."
🙂 No olisit maininnut että alkoholitonta, tottakai oletin että puhut tavallisesta oluesta. Näköjään motiivisi tähän keskusteluun on riidanhaastaminen ja ivaaminen, sen kanssa en voi auttaa.
"Professori Claassen suosittelee terveystietoisia ihmisiä nauttimaan yhden vahvan oluen päivässä."
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/professori-kertoo-miksi-vahv…
Tämä on erikoista. Alkoholin aineenvaihduntatuotteena mikrobit tuottaa asetaldehydiä, joka on tulehdusta ja syöpää aiheuttava aine. Niille, joilla on geneettinen alttius, niin asetaldehydi aiheuttaa alzheimeria. Joten se alkoholi on vaan liuotinominaisuuden takia haitallinen, mutta sen aineenvaihduntatuote, mitä elimistössä muodostuu, on se myrkyllinen osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä hänestä, mutta sanonta kuuluu, että kardiologit ovat joko vegaaneja tai sitten eivät ole lukeneet uusimpia tutkimuksia.
Uusimmissa tutkimuksissa kerrotaan, että kala on epäterveellistä?
Höpsistä ainoa kala joka on epäterveellinen on valkohai jos siihen törmää uintireissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nimenomaan saattaa olla. Miljoona suomalaista syö kolesterolilääkkeitä. Niillä keinotekoisesti alennetaan kolesteroliarvo liian alas yksilöllistä vaihtelua huomioimatta (toisilla kuuluu terveyden ylläpitämiseksi olla korkeampi arvo). Hoivakodit pullistelee muistisairaita. Yhä nuorempana sairastuneita. Koko ajan löytyy uusia tutkimustuloksia vahvistamaan teoriaa, että liian matala kolesteroli johtaa aivojen degeneratiivisiin sairauksiin, mitä alzheimer on. Kolesteroli on aivojen yksi tärkeimpiä rakennusaineita, ja yksi tärkeimpiä muistimekanismin kemiallisista osista.
Toinen ravitsemuskysymys ja tulevaisuudenkin terveyspommi (negatiivinen) on se, että suolistossa syntyy elimistön serotoniinista 80%. Mielenterveydelliset sairaudet johtuu usein serotoniiniepätasapainosta. Mielialalääkkeet manipuloi serotoniiniaineenvaihdunnan kulkua ja mekanismia. Miljoona suomalaista syö mielialalääkkeitä lapsista vanhuksiin. Onko niiden avulla mielen edes mahdollista parantua? Vai muokkaako nekin kemiallisesti vain oireet piiloon? Siksi molemmat lääkitykset usein elinikäisiä. Keholle ei anneta mahdollisuutta omalla tuotannolla hakea optimitilaansa.
Tässäkin on varmaan joku laskenut matemaattisen haitta/hyötysuhteen. Kumpia sairaita valinnasta seuraa enemmän; sydänsairaita vai muistisairaita, ja mitä ne maksaa. Kallis lääketieteellinen hoito vs. kymmeniä vuosia muistisairaana laitoksessa. Toisaalta en kyllä usko, että laskelmia olisi tehty. Lääkeyhtiöiden maksimoidulla voitonpyynnillä taidetaan mennä.
En pääse lukemaan artikkelia mutta kai se luulisi olevan WFPB-ruokavalio koska täyttää kriteerit, kestää tieteellisen tarkastelun, ja eihä muilla ruokavalioilla tule yhtä varmasti tuloksia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se oluen alkoholi, vaan sen oluen valmistukseen käytetty vilja. Ja myös hiiva.
Tiesitkö, että yhdestä teelusikallisesta ihan tavallista leivinhiivaa, saadaan miljoonalle diabeetikolle vuoden insuliiniannos? Siitä oli iso artikkeli kerran yle tai suomenkuvalehti.fi.
Nyt ei puhutakaan diabeetikoista vaan suolistomikrobeista.
Lue vaikka täältä, jos et muuten usko
"Low or moderate beer consumption, with or without alcohol, showed positive effects on health by stimulating the development of a healthy microbiota."
Kanaa ja vihanneksia
kalaa ja vihanneksia
sokeri ja hiilarit minimiin
Minun suvussani on rasitteena sepelvaltimotaudit.Molempien vanhempien kautta tulee. Lisäksi rasitteena on, puolella suvun jälkeläisistä kohonnut riski sairastua veritulppiin. Nämä on todettu tutkimuksilla ja diagnoosit saatu. Kaikki murrosikäisen on testattu, ja noin puolet nuorista on saanut diagnoosin.
Kaikki noudattavat terveellistä ruokavaliota, pois rasvat, suolat, paljon kasviksia ja kalaa.
Kaikki pitävät huolta kunnostaan, suurin osa hoikkia.
Naispuoliset eivät käytä ehkäisypillereitä, suurin osa ei käytä Alkoa, eikä tupakoi.
Kun oli korona-aika, ja osa sairastui siihen, niin he kaikki saivat lääkärien määräyksestä napapiikit, jolla ehkäistiin veritulppien syntyä.
Silti kaikesta hyvistä elämäntavoista huolimatta nuorimmat ovat saaneet keuhkoveritulppia, sekä veritulppia jalkoihin. Heillä on ollut geneettistä syistä johtuvaa kolesteroli-sekä verenpaineen nousua.
Puhumattakaan vanhemmista henkilöistä, jotka saaneet aivoinfarkteja tai sydäninfarkteja.
Yhdellä heistä on erään keskussairaalan historian ennätys, on ollut hoidossa 17 kertaa sydäninfarktin vuoksi. Edelleen on elossa.
Ja meillä kaikilla on tämän vuoksi verenpaine-sekä kolesteroli lääkitykset.
Kun olet saanut geenilotossa tällaiset voitot, niin on vain otettava jo nuorena käyttöön lääkitykset.
Ja ainakin minun sukuni tietää tasan tarkkaan hyvät ruokavaliot, jopa kyllästymiseen saakka.
Silti elämästä pitää nauttia kun, ja välillä voi juhlia kin.
Muuten sitä sekoisi kaikki.
Jos päivässä juo 12 kahvikuppia, tarttee 4 munkkia, siilä pitis jo pärjätä.
Mun kolesteroli on 7. Syön vähärasvaista kanaa, papuja, kasviksia, hedelmiä ja kauraa ja ruista. En syö maitotuotteita, herkkuja, sokeria tai rasvaista ruokaa. Ei tipu. Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä hänestä, mutta sanonta kuuluu, että kardiologit ovat joko vegaaneja tai sitten eivät ole lukeneet uusimpia tutkimuksia.
Uusimmissa tutkimuksissa kerrotaan, että kala on epäterveellistä?
Ei ole. Kolmesti viikossa kannattaa syödä kalaa.
Mun kolesteroli on 4.4 ja lääkärin mielestä tarvitsen statiinit koska sairastan diabetesta🤣🤣 olen kokoa s enkä paina edes 50 kiloa. En todellakaa ala lihottaa lääkejättien lompakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisaalta korkea kolesteroli voi kalkkeuttaa aivojen verisuonia ja aiheuttaa muistiongelmia ja dementiaa.
Onkohan muuten kuinka yleinen ongelma liian alhainen kolesteroli, kun aina puhutaan, että ainakin Suomessa monilla on kolesterolit yläkantissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei puhutakaan diabeetikoista vaan suolistomikrobeista.
Lue vaikka täältä, jos et muuten usko
"Low or moderate beer consumption, with or without alcohol, showed positive effects on health by stimulating the development of a healthy microbiota."
Myös maitohappokäymisellä valmistetut tuotteet parantavat suoliston mikrobikantaa. Sehän on ollut kauan tiedossa.
(Alkoholilla ei ole minkään tutkimuksen mukaan mitään positiivisia terveysvaikutuksia, vaikka alkoholillinen olutkin edistäisi suoliston hyvinvointia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on muistisairaita.
Vierailija kirjoitti:
Osalla korkea kolestroli on geneettistä ja siihen on hyvin vaikea elämäntavoilla vaikuttaa. Itse en syö punaista lihaa tai makkaroita, ns, roskaruokaa, en ole siis syönyt vuosiin, en ole koskaan tupakoinut, käytän vain vähän alkoholia, liikun ja olen normaalipainoinen. En keksi, mitä elämäntavoissani muuttaisin. Silti joudun käyttämään kolestrolia alentavaa lääkitystä.
Minulla myös perinnällinen jo silloin kun olin 52 kiloinen reilu parikymppinen.
Nyt tapahtui jotain kun muutin vuosi sitten Italiaan ja saan parempilaatuista ruokaa, paljon kasviksia, hyvää lihaa, oikeaa kanaa, hedelmiä sekä oliiviöljyä suoraan tilalta. Arvot laskivat nopeasti 7,5 > 6.1! Lääkitys ei ole mulle sopinut joten tämä on hieno juttu
64v
Vierailija kirjoitti:
Mun kolesteroli on 7. Syön vähärasvaista kanaa, papuja, kasviksia, hedelmiä ja kauraa ja ruista. En syö maitotuotteita, herkkuja, sokeria tai rasvaista ruokaa. Ei tipu. Se siitä.
Kokeile oliiviöljyä
Vierailija kirjoitti:
Mun kolesteroli on 4.4 ja lääkärin mielestä tarvitsen statiinit koska sairastan diabetesta🤣🤣 olen kokoa s enkä paina edes 50 kiloa. En todellakaa ala lihottaa lääkejättien lompakkoa.
Mun tyttärellä 1typ ja kol 3,5 ja pitäisi aloittaa statiinit!? Kuulrma pitöisi saada alle 2...
Tää taitaa olla se kehopositiivisena valmentaja julkisuuteen tullut, esitteli roikkuvaa persettään sivuillaan. Sittemmin käynyt tuon jutun perusteella laihdutusleikkauksessa.