Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri koholla, verenpaine koholla - miten tästä nyt edetään?

Vierailija
05.06.2024 |

Lääkäri määrää lääkkeet, elämäntaparemontin ja sitten sitä seurataan? Vai miten? En ole koskaan joutunut lääkkeille, mutta nyt niin varmaan käy 47-vuotiaana. Tuleeko apu lääkkeistä hyvin, kokemuksia? Elämäntaparemonttiin olen motivoitunut. En ole mitenkään lihava, mutta silti on nuo oireet, eli 2. tyypin diabetes ja verenpainetauti verikokeiden ja verenpaineseurannan perusteella. Lääkärin aika on perjantaina.

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine laskee kun sokeritkin laskee. Lopeta hiilihydraattien puputus niin selviät täysin lääkkeittä. Statiineja ei kannata alkaa syömään laisinkaan.

Hei. Älä nyt ap kuuntele näitä av palstan experttejä, vaan otat ihan ne lääkkeet mitä lääkäri määrää. Kolesteroli piä saada alas. Se on aivoinfarktin ja sydän infarktin riskitekijä. Sitä ei saa pelkällä ruokavaliolla laskettua riittävästi. Itse olen syönyt statiinia 6 vuotta ilman mitään ongelmaa. Ja kolesteroliarvot ovat hyvät. Minulla ne olivat sitäpaitsi normaalit ennen lääkitystä. Mutta minulle tuli se aivoinfarkti, joten siksi sitä joudun syömään. 

Tuli aivoinfarkti, vaikka kolesteroliarvot oli hyvät? Joku ei täsmää. 

Vierailija
82/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine laskee kun sokeritkin laskee. Lopeta hiilihydraattien puputus niin selviät täysin lääkkeittä. Statiineja ei kannata alkaa syömään laisinkaan.

Hei. Älä nyt ap kuuntele näitä av palstan experttejä, vaan otat ihan ne lääkkeet mitä lääkäri määrää. Kolesteroli piä saada alas. Se on aivoinfarktin ja sydän infarktin riskitekijä. Sitä ei saa pelkällä ruokavaliolla laskettua riittävästi. Itse olen syönyt statiinia 6 vuotta ilman mitään ongelmaa. Ja kolesteroliarvot ovat hyvät. Minulla ne olivat sitäpaitsi normaalit ennen lääkitystä. Mutta minulle tuli se aivoinfarkti, joten siksi sitä joudun syömään. 

Tuli aivoinfarkti, vaikka kolesteroliarvot oli hyvät? Joku ei täsmää. 

Ei kai mikään elämässä ole täysin poissuljettua mutta riskit kasvavat lisää sitä mukaan kun  kolesteroli ja verenpaine nousevat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö hyviä hitaita hiilihydraatteja, kuten kaurapuuroa. Nopeat hiilihydraatit kokonaan pois. Paljon kasviksia, hyviä rasvoja kuten oliiviöljyä (rypsiöljy on myrkkyä), lihaa, kanaa ja kalaa. Leipä pois. Niukasti riisiä ja perunaa. 

Tuo ohje runsaasta vedenjuonnista on outo, mihin se perustuu? Vettä toki pitää juoda varsinkin helteellä, muttei sentään hukuttaa itseään.

Kaurapuuro se vasta kaikista nopein hiilarinlähde on. Nostaa sokerit nopeasti ylös ja romauttaa sitten alas. Mulla on sokereissa monesti hypolukemar ja vähän päälle tunnin päästä syömisestä, vaikka pikainskatkin olen laittanut oikein.

T DM1

Vierailija
84/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äidilläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta verenpaine ja verensokerit ovat normaalit vaikka ylipainoa on aika paljon."

Silloin hänellä on näköjään TSH yli 10 ja hänellä on autoimmuuniperäinen kilpirauhasen vajaatoiminta. 

Kilpparisairaudet ovat aina autoimmuunisairauksia.

Vierailija
85/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä syystä ne aamusokerit ovat sitten koholla, esim. 10 tunnin syömättömyyden jälkeen?

Oletko kuullut "aamunkoittoilmiöstä"?

Vyötärölihavuus.

Tuolla ei ole mitään tekemistä aamunkoiton kanssa.

T samasta kärsivä DM1, BMI normaalilukemissa

Vierailija
86/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta ap.

Vierailija
87/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
88/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne se nuoruus sitten meni.

ap

Minä olen varmaan lähemmäs kymmenen vuotta syönyt useita verenpaine lääkkeitä ja useita vuosia kolesteroli lääkkeitä. Olen 43.

Kaikkia hulluja niitä onkin :)

Statiinit, verenpaine- ja diabeteslääkkeet ovat sitä varten, että niillä pienennetään sydäninfarktin riskiä. Jos mitään lääkkeitä ei syö, niin aika nopeasti tulee sydäninfarkti.

JA höpöhöpö. Elintapamuutoksella päästään todella pitkälle

Vierailija
89/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Lääkitys

2) Ruokavalio

3) Liikunta

4) Lepo. Yöuni kuntoon

5) Tupakoinnin lopetus. Ja jos juot alkoholia, niin sen kohtuullistaminen

6) Painonhallinta

Paljon parempi järjestys on 

2 , 3, 4, 5, 6

Ja vasta jos ne ei auta niin 1 

Vierailija
90/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintapamuutoksissa sinun pitää laittaa uni kuntoon. Jos on vähänkin ongelmia unettomuuden kanssa, niin se vaikuttaa niin paljon verensokeria ja verenpainetta nostavasti, että se mitätöi kaiken ravinto- ja liikuntamuutosten hyödyn. Sen lisäksi krooninen stressi pitää poistaa, jos sellaista on. Tupakointi pitää lopettaa ja alkoholin käyttö täytyy minimoida. Monet lääkkeet aiheuttavat myös insuliiniresistenssiä.

Vierailija
91/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Lääkitys

2) Ruokavalio

3) Liikunta

4) Lepo. Yöuni kuntoon

6) Painonhallinta

2 , 3, 4, 5, 6

Mikä hirveä hinku sinulla on estää ihmisiä syömästä lääkettä?   Sinulle db on joku yksinkertainen liikaa sokeria ja kiloja-juttu.

Lääkityksellä estetään silmänpohjien rappeutuminen,  munuaisten vaurioituminen, kolesteroli,  varmistetaan verenkierron toimivuutta ja neuropaattisia oireita.

Älä puoskaroi.

Vierailija
92/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurassa on beetaglukaania (kuitu), jota on tutkittu sen verran, että siitä saa ihan laillisesti esittää terveysväittämänä, että se alentaa kolesterolia. Siksi kaurapuuroa kannattaa syödä, mutta verenpaineen takia ei tietenkään lisätä siihen juurikaan suolaa.

Vierailija
93/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-diabeteksen  korjaamiseen ei auta insuliini, jota haima tuottaa itsessään liikaa, vaan verensokerin terveen tasolla pitävä ruokavalio

Tämä on hauska yksityiskohta diabeteksen hoidossa. Insuliiniresistenssin ansioista insuliinia on veressä aivan riittävästi, mutta sen teho on heikentynyt. Perustuuko hoito tuon insuliiniresistenssin hoitoon? Ei tietenkään, vaan insuliinipitoisuutta nostetaan entisestään. Eli ei edes pyritä remissioon

Vierailija
94/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Lääkitys

2) Ruokavalio

3) Liikunta

4) Lepo. Yöuni kuntoon

6) Painonhallinta

2 , 3, 4, 5, 6

Mikä hirveä hinku sinulla on estää ihmisiä syömästä lääkettä?   Sinulle db on joku yksinkertainen liikaa sokeria ja kiloja-juttu.

Lääkityksellä estetään silmänpohjien rappeutuminen,  munuaisten vaurioituminen, kolesteroli,  varmistetaan verenkierron toimivuutta ja neuropaattisia oireita.

Älä puoskaroi.

Koska valtaosan lääkkeistä saatavista hyödyistä on mahdollista saada ilman lääkitystä ja lääkkeiden sivuvaikutuksia. Yksinkertaista ja toimivaa. 

Vierailija
95/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurassa on beetaglukaania (kuitu), jota on tutkittu sen verran, että siitä saa ihan laillisesti esittää terveysväittämänä, että se alentaa kolesterolia. Siksi kaurapuuroa kannattaa syödä, mutta verenpaineen takia ei tietenkään lisätä siihen juurikaan suolaa.

Ja jos on verensokerin kanssa haasteita, niin kannattaa olla kuitenkin tarkkana. Ylempänä jo hyvin kuvattu mitä kaurapuuron jälkeen voi käydä. 

Vierailija
96/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne se nuoruus sitten meni.

ap

Minä olen varmaan lähemmäs kymmenen vuotta syönyt useita verenpaine lääkkeitä ja useita vuosia kolesteroli lääkkeitä. Olen 43.

Kaikkia hulluja niitä onkin :)

Statiinit, verenpaine- ja diabeteslääkkeet ovat sitä varten, että niillä pienennetään sydäninfarktin riskiä. Jos mitään lääkkeitä ei syö, niin aika nopeasti tulee sydäninfarkti.

JA höpöhöpö. Elintapamuutoksella päästään todella pitkälle.

Lääkkeet kannattaa aina ottaa. Pahinta on se että antaa tilanteen olla ja kuvittelee että hoitaa tämän elintavoilla. Voihan olla että tuloksia ei tule tarpeeksi -aloittaja ei edes ole lihava- tai ote lipsuu liiaksi alun jälkeen. Tällöin riskit eivät pienene. Elintapoja voi yrittää muuttaa myös lääkkeiden kanssa ja katsoo rauhassa myöhemmin voiko jotain jättää pois. 

Vierailija
97/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-diabeteksen  korjaamiseen ei auta insuliini, jota haima tuottaa itsessään liikaa, vaan verensokerin terveen tasolla pitävä ruokavalio

Tämä on hauska yksityiskohta diabeteksen hoidossa. Insuliiniresistenssin ansioista insuliinia on veressä aivan riittävästi, mutta sen teho on heikentynyt. Perustuuko hoito tuon insuliiniresistenssin hoitoon? Ei tietenkään, vaan insuliinipitoisuutta nostetaan entisestään. Eli ei edes pyritä remissioon

Insuliinia on ainoastaan aivan alkuvaiheessa liikaa, mutta haiman toiminta heikkenee nopeasti. Siinä vaiheessa kun verensokerit ovat reilusti koholla, on haiman insuliinia tuottavia jäljellä enää noin 30-50%. Kakkostyypin tyypin lääkehoito perustuu haiman suojaamiseen kun sen tarvitsee erittää vähemmän insuliinia lääkehoidon ansiosta. Metformiini vähentää maksan glukoosin tuotantoa. Tällöin insuliinia tarvitaan vähemmän. Sokerinpoistajat taas erittää virtsaan sokeria verestä. Nykyisin on olemassa myös lääkkeitä, jotka elvyttävät haiman toimintaa. Kakkostyypin diabetesta on ainakin viittä erilaista alatyyppiä. Yksi kakkostyypin diabeteksen alatyyppi muistuttaa ykköstyypin diabetesta. Siinä insuliinin tuotanto on merkittävästi vähentynyt ja hoitokin on siksi kuten ykköstyypin diabeteksessa.

Vierailija
98/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos on verensokerin kanssa haasteita, niin kannattaa olla kuitenkin tarkkana. Ylempänä jo hyvin kuvattu mitä kaurapuuron jälkeen voi käydä. 

Muistakaa,  ykkönen on "eri tauti"  kuin kakkonen.    

Vierailija
99/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Lääkitys

2) Ruokavalio

3) Liikunta

4) Lepo. Yöuni kuntoon

6) Painonhallinta

2 , 3, 4, 5, 6

Älä puoskaroi.

Koska valt

Lopettaisit tuon jankuttamisen ja puoskaroin nin.   En edes usko että tunnet sisäelinten toimintaA ja aineenvaihduntaa kunhan toistat  lihavuusinhoasi ja melko yksinkertaista sanomaasi.

Vierailija
100/174 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Statiinit on hirveän hyviä. Tutulla (normaalipainoinoinen urheilullinen) kolesteroli laski 3 kk yhdellä tabletilla aivan normaaliksi.

Hänellä ei tiukka eläinrasvaton liikunta elämäntapa muutos alentanut kolesteroli arvoja, ikä noin 60 v.

Ennen ihmiset kuolivat 70 vuotiaina korkean kolesterolin aiheuttamiin sairauksiin, nykyisin on statiinit ja ihmiset elävät kauemmin. 

Niin ja statiinien vuoksi tulee dementia tai Alzheimer, koska aivot tarvitsevat rasvaa. Siksi se kroppa niitä tekeekin, mutta lääkkeillä lasketaan ne alas. Mieluummin nopea kuolema 70-vuotiaana, kuin hidas kidutus seuraavat 20 vuotta. Loput 5 vuotta vaipoissa kuolaten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi