Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri koholla, verenpaine koholla - miten tästä nyt edetään?

Vierailija
05.06.2024 |

Lääkäri määrää lääkkeet, elämäntaparemontin ja sitten sitä seurataan? Vai miten? En ole koskaan joutunut lääkkeille, mutta nyt niin varmaan käy 47-vuotiaana. Tuleeko apu lääkkeistä hyvin, kokemuksia? Elämäntaparemonttiin olen motivoitunut. En ole mitenkään lihava, mutta silti on nuo oireet, eli 2. tyypin diabetes ja verenpainetauti verikokeiden ja verenpaineseurannan perusteella. Lääkärin aika on perjantaina.

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne se nuoruus sitten meni.

ap

Minä olen varmaan lähemmäs kymmenen vuotta syönyt useita verenpaine lääkkeitä ja useita vuosia kolesteroli lääkkeitä. Olen 43.

Kaikkia hulluja niitä onkin :)

Statiinit, verenpaine- ja diabeteslääkkeet ovat sitä varten, että niillä pienennetään sydäninfarktin riskiä. Jos mitään lääkkeitä ei syö, niin aika nopeasti tulee sydäninfarkti.

Jos tekee elämäntaparemontin, voi tervehtyä ilman lääkkeitäkin. Se kannattaa tehdä ajoissa ennenkuin kudosvaurioita tulee liikaa. Diabeteslääkkeet hoitavat vain oireita, ne eivät pureudu sairauden juurisyyhyn joka on vääränlainen ravinto. Siksi niillä ei ole vaikutusta

Tottakai kannattaa ja pitääkin tehdä elämäntapamuutoksia, mutta se ei välttämättä riitä jos verensokerit ja verenpaine ovat reilusti koholla.

Vierailija
42/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntaparemontti. Aluksi lisää vedenjuontia, jos juot vähän. Nestettä väh 2,5 litraa päivässä, josta ainakin 1 litra on vettä. Ei sokeri- tai makeutusainejuomia. Kävele päivittäin vähintään kolme kilometriä. Vähennä hiilihydraatit 100g/päivä. 

Ei auta aina tuo.

Elimistö vanhenee ja tarvitsee lääkkeet.

Yleensä auttaa. Varsinkin verensokeriin auttaa hiilihydraatit en rajaaminen. Verensokeri kun ei nouse, jos ei syö sokeria nostattavaa. Liika proteiinikin on paha. Kävely ja vedenjuontia auttaa sekä verenpaineeseen että verensokeriin. 

Normaali ihminen haluaa mieluummin kokeilla lääkkeetöntä elämää. 

Niin alkoholia ei voi käyttää jos saa lääkkeet.

Kyllä saa käyttää. Onko sulla ihan lääkärin koulutus? Mulla on inskojen lisäksi mm verenpaine- ja sydänlääkkeitä ja silti saan käyttää alkoa.

T DM1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisten muutos auttaa aina. Täytyy vain ymmärtää, mitä kannattaa syödä.

Vierailija
44/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne se nuoruus sitten meni.

ap

Minä olen varmaan lähemmäs kymmenen vuotta syönyt useita verenpaine lääkkeitä ja useita vuosia kolesteroli lääkkeitä. Olen 43.

Kaikkia hulluja niitä onkin :)

Statiinit, verenpaine- ja diabeteslääkkeet ovat sitä varten, että niillä pienennetään sydäninfarktin riskiä. Jos mitään lääkkeitä ei syö, niin aika nopeasti tulee sydäninfarkti.

Jos tekee elämäntaparemontin, voi tervehtyä ilman lääkkeitäkin. Se kannattaa tehdä ajoissa ennenkuin kudosvaurioita tulee liikaa. Diabeteslääkkeet hoitavat vain oireita, ne eivät pureudu sairauden juurisyyhyn joka on vääränlainen ravinto. Siksi niillä ei ole vaikutusta

🤣🤣🤣 mulla on ollut 1 tyypin diabetes yli 20 vuotta eikä edes hyvässä tasapainossa ja lääkäri sanoi et jalat on erinomaisessa kunnossa. Millä vuosisadalla elät? Ekat muutokset tulee silmänpohjiin ja ne tulee helposti.

Vierailija
45/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit minimiin

syö protskua enemmän ilman pottua ja riisiä 

Liika proteiini kuormittaa munuaisia. Kun tulee vajaatoimintaa, sitä ei voi enää parantaa.

Vierailija
46/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin ja verenpaineen normalisoitumisesta riippuu siitä, kuinka pitkän aikaa insuliiniresistenssi on ollut olemassa. Verensokeriin vaikuttaa hiilihydraattien määrä, se laskee yleensä nopeasti, jos jättää sokerit ja viljat  pois. Vhh:lla on saatu 2-diabetes remissioon ja verenpaine normaaliksi muutamassa kuukaudessa. Mutta kuten sanottu, jos esidiabetes on ollut jo pitkään, myös terveyden palautumisessa voi mennä pidempään.

Tutkimuksia vhh:sta ja 2-diabeteksen remissiosta: https://www.virtahealth.com

Brittien sivut vhh:n soveltamiseen 2-diabeteksessa. https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…

Vierailija
47/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoholi nostaa verenpainetta, kun sen jätin pois, niin verenpaine taas kunnossa 

Vierailija
48/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣🤣 mulla on ollut 1 tyypin diabetes yli 20 vuotta eikä edes hyvässä tasapainossa ja lääkäri sanoi et jalat on erinomaisessa kunnossa. Millä vuosisadalla elät? Ekat muutokset tulee silmänpohjiin ja ne tulee helpostI.

no ihan tällä vuosituhannella. Ap:lla tuskin on 1-diabetesta, joka on eri sairaus, siinä elimistö ei tuota riittävästi insuliinia.

2-diabeteksen  korjaamiseen ei auta insuliini, jota haima tuottaa itsessään liikaa, vaan verensokerin terveen tasolla pitävä ruokavalio

Vierailija
49/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣🤣🤣 mulla on ollut 1 tyypin diabetes yli 20 vuotta eikä edes hyvässä tasapainossa ja lääkäri sanoi et jalat on erinomaisessa kunnossa. Millä vuosisadalla elät? Ekat muutokset tulee silmänpohjiin ja ne tulee helpostI.

no ihan tällä vuosituhannella. Ap:lla tuskin on 1-diabetesta, joka on eri sairaus, siinä elimistö ei tuota riittävästi insuliinia.

2-diabeteksen  korjaamiseen ei auta insuliini, jota haima tuottaa itsessään liikaa, vaan verensokerin terveen tasolla pitävä ruokavalio

Ei ole tätäpäivää että diabeetikoilta tosta vaan amputoidaan jalka! Jos tulee esim paha haava ja se tulehtuu niin toki amputaation riski on suurempi kuin terveellä mutta ei diabeetikoilta jatkuvasti amputoida varpaita tai sääriä. Voi hyvänen aika.

Vierailija
50/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-tyypin diabeteksessa haima aluksi tuottaa liikaa insuliinia, mutta haima alkaa nopeasti "väsyä". Siinä vaiheessa kun verensokerit reilusti koholla, on haiman insuliinia tuottavia beetasoluja jäljellä enää 30-50%.

Vierailija
51/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on välttämätöntä, jos mielii pysyä terveenä. Mitkään ruokavalion vippaskonstit eivät yksin riitä pidemmän päälle.

Vierailija
52/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon koholla?

160/110 oli paineet äsken.

ap

Vierailija
53/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot ettet ole mitenkään lihava eli mikä on pituus ja paino?

Olen 180 cm ja 80 kiloa ja mies.

ap

Vierailija
54/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntaparemontti. Aluksi lisää vedenjuontia, jos juot vähän. Nestettä väh 2,5 litraa päivässä, josta ainakin 1 litra on vettä. Ei sokeri- tai makeutusainejuomia. Kävele päivittäin vähintään kolme kilometriä. Vähennä hiilihydraatit 100g/päivä. 

Ei auta aina tuo.

Elimistö vanhenee ja tarvitsee lääkkeet.

Yleensä auttaa. Varsinkin verensokeriin auttaa hiilihydraatit en rajaaminen. Verensokeri kun ei nouse, jos ei syö sokeria nostattavaa. Liika proteiinikin on paha. Kävely ja vedenjuontia auttaa sekä verenpaineeseen että verensokeriin. 

Normaali ihminen haluaa mieluummin kokeilla lääkkeetöntä elämää. 

Diabeteksessa maksa tekee liikaa glukoosia yön aikana. Sen takia aamu

Se aamupiikki ei haittaa yhtään mitään jos lähtötaso on matala. T: 2 tyypin diabetes ja aamusokerit 3,5.

Vierailija
55/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon koholla?

160/110 oli paineet äsken.

ap

Itsellä tippui 146/105 -> 116/68 siirtymällä eläinperäiseen ruokavalioon (engl. ketovore).

Vierailija
56/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli lääkkeet saat. Sokerilääkkeet ja verenpaine lääkkeet. Elät pidempään kun saat lääkkeet. Bingo.

Sain puolittettua LDL-kolesterolin 3 kuukaudessa normaaliksi vain jättämällä vaalean leivän, voin ja tyydyttynyttä rasvaa sisältävät makkarat ym. pois ja lisäämällä  kuitupitoista ruisleipää ja rasvasta kalaa ruokavalioon.

Kaiken korjaavia ihmepillereitä ei ole vaan kolestroli- ja sokerilääkkeiden lisäksi tulisi noudattaa ruokavaliosuosituksia. Jotkut ihmiset saavat kolestroli- ja sokeriarvot kohdalleen ilman lääkkeitä pelkästään ruokavaliolla, kun tarttuvat asiaan heti saatuaan diagnoosin.

Vierailija
57/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolesteroli lääkkeet saat. Sokerilääkkeet ja verenpaine lääkkeet. Elät pidempään kun saat lääkkeet. Bingo.

Sain puolittettua LDL-kolesterolin 3 kuukaudessa normaaliksi vain jättämällä vaalean leivän, voin ja tyydyttynyttä rasvaa sisältävät makkarat ym. pois ja lisäämällä  kuitupitoista ruisleipää ja rasvasta kalaa ruokavalioon.

Kaiken korjaavia ihmepillereitä ei ole vaan kolestroli- ja sokerilääkkeiden lisäksi tulisi noudattaa ruokavaliosuosituksia. Jotkut ihmiset saavat kolestroli- ja sokeriarvot kohdalleen ilman lääkkeitä pelkästään ruokavaliolla, kun tarttuvat asiaan heti saatuaan diagnoosin.

Minä sain LDL-kolestrolin normaaliksi pelkillä ruokavaliomuutoksilla. En itsekään uskonut sen alenevan niin paljon. Kolestrolilääkkeet uhkasivat, mutta yllätykseni ruokavaliomuutos tehosi. Olen nyt onnellinen.

Vierailija
58/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa miljoonalla on verenpaine korkealla joten mitä sitä turhaa jauhaa ,mulla myös........lääkitys päällä sillä mennään,painonpudotus aina plussaa.

Vierailija
59/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2-tyypin diabeteksessa haima aluksi tuottaa liikaa insuliinia, mutta haima alkaa nopeasti "väsyä". Siinä vaiheessa kun verensokerit reilusti koholla, on haiman insuliinia tuottavia beetasoluja jäljellä enää 30-50%.

Kyllä, mutta insuliinilla ei voi parantaa 2-diabetesta, vain hoitaa oireita. Jos ruokavaliomuutos tehdään ajoissa, verensokerin voi saada terveen tasolle. vaikka 2-diabeetikko olisi insuliinihoidolla, amputaatioita tehdään valitettavasti vieläkin kasvavassa määrin, vaikka silmät voivatkin oireilla ensimmäisenä.

tässä tutkimustietoa aiheesta. https://www.duodecimlehti.fi/duo99704

Vierailija
60/174 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on arkku ostettu ja hautapaikka varattu?

Ei, mutta vaimolle olen sanonut, että jos lähtö tulee, niin haluan että tyttäreni suorittaa akateemisen loppututkinnon. Talouspuolen olen huolehtinut kuntoon. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme