40-60v nainen, missä asiassa olet valmis joustamaan kumppanin löytääksesi?
Olen eronnut 5 vuotta sitten 25 vuoden suhteesta ja lapset ovat jo aikuisia. Olen tässä 5 vuoden aikana tapaillut ja seurustellut muutamia kertoja, mutta en lopulta ole valmis sitoutumaan, jos ei kaikin puolin sopivaa kumppania löydy.
En suostu joustamaan siinä, että kumppanilla ei saa olla alaikäisiä lapsia. Tai merkittävää ylipainoa, merkittäviä terveysongelmia, talous kuralla, päihteiden käyttöä tms riippuvuuksia ei saa olla. Laiskuus/vähäenergiryys rassaa myös. Itse olen aktiivinen enkä tee mitään miehellä, joka makaa sohvalla katsomassa urheilua. Miehen ei tarvitse olla rikas, mutta sellainen elintaso, että pystyy itse kustantamaan omat kulunsa yhdessä matkustellessa tms. Seksinkin pitää sujua.
Olen yhä vakuuttuneempi, että tässä ikäryhmässä miehistä on vain pohjajämät vapaana...
Kommentit (189)
Minä, minä, minä, minä. Oletteko te itse hyviä ihmisiä? Otatteko toisen osapuolen huomioon? Oletteko tehneet itsestänne ihmisen jonka kanssa toinen haluaa olla? Jos teette asioita vain itsellenne ja ajattelette itseänne niin olkaa mielummin yksin. Ihmiset eivät pariudu, koska ihmiset eivät edes halua pariutua.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanon samaa naisista. Isolla osalla on joku trauma. Sit niitä ,jotka ei jaksa kävellä puolta kilometriä omin jaloin. On terveys annettu mennä piloille. Useat yleistävät kaikkien miehien olevan väkivaltaisia, pettäjiä, juoppoja, narsisteja ja laiskoja.
Monet ehdottavat treffejä baariin. Ehkäpä sieltä baarista saisi jonkun kapakkaruusun helpommalla mukaansa ilman treffejä. Enkä mitään kännäävää naista enää elämääni kaipaa.
Sit kuitenkin naiset kysyy tulot, omistukset, pitää olla Bemari tai Mersu. Osa vaatii pitämään suoria housuja ja kauluspaitaa normivaatteena kotonakin. Pitää olla silotellut posket ja hiuksia kerta viikkoon leikkaamassa.
Nämä kaikki ilman värikynää tulleet vastaan tinderissä ja muissa deittiapeissa. Ihme, ettei pariuduta
Sama kuin pleikkaria pelaavat ja autoa rassaavat miehet. Pyörivät deittisivustoilla vuodesta toiseen. Eivät ole aikuistuneet teiniajoilta.
Olen oppinut ettei pidä joustaa mistään. On koitettu jo rikolliset, mt ongelmaiset, seksuaalipervertikot, työttömät, päihdeongelmaiset selkeästi narsistiset ja psykopaattiset ja nämä kaikki ominaisuudet yhdessä ihmisessä ja en osaa enää kuvitella mikä on joustaminen tuon alle. Olen yhä hengissä kaiken tuon joustamisen jälkeen enkä edes tajua miten.
Joustin iän suhteen. Löysin nelikymppisenä erottuani täydellisen kumppanin mutta itseäni puolet nuoremmasta miehestä.
Ensimmäinen puoli vuotta oli elämäni ihaninta aikaa mutta kärsin myös ensimmäistä kertaa ikinä ikäkriisistä. Yritettiin tämän vuoksi lopettaa suhde ja olla vain kavereita mutta minkäs sille voi, kun kumpikaan ei voisi kuvitella parempaa kumppania löytävänsä. Kumpikin haluaa toisen tässä ja nyt joten miksi pelätä.
En mistään minulle tärkeästä. En ole epätoivoinen, vaan lähden parisuhteeseen vain jos löydän oikeasti itselleni sopivan ihmisen, johon ihastun. Jos sellaista ei löydy, niin olen mieluummin yksin. Romantikkona haluan oikean rakkaussuhteen tai ei mitään, en kaipaa kämppistä tai "kaveria" ilman aitoa yhteensopivuutta ja tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanon samaa naisista. Isolla osalla on joku trauma. Sit niitä ,jotka ei jaksa kävellä puolta kilometriä omin jaloin. On terveys annettu mennä piloille. Useat yleistävät kaikkien miehien olevan väkivaltaisia, pettäjiä, juoppoja, narsisteja ja laiskoja.
Monet ehdottavat treffejä baariin. Ehkäpä sieltä baarista saisi jonkun kapakkaruusun helpommalla mukaansa ilman treffejä. Enkä mitään kännäävää naista enää elämääni kaipaa.
Sit kuitenkin naiset kysyy tulot, omistukset, pitää olla Bemari tai Mersu. Osa vaatii pitämään suoria housuja ja kauluspaitaa normivaatteena kotonakin. Pitää olla silotellut posket ja hiuksia kerta viikkoon leikkaamassa.
Nämä kaikki ilman värikynää tulleet vastaan tinderissä ja muissa deittiapeissa. Ihme, ettei pariuduta
Sama kuin pleikkaria pelaavat ja autoa rassaavat miehet. Pyöri
Ei kai jossain klassikko autojen tai peikoneidenkaan harrastuksessa ole ikärajaa. Kai enemmän merkkaa tekeekö mitään muuta lisäksi. Myös se toinenkin saattaa pitää niistä. Ei se harrastamisen aihe heti ole se este. Tiedän tli 60v jotka välillä pelaa ja alle ajokortti ikäisiä joilla on vanha euro - tai jenkkiauto jo odottamassa tulevia kesiä
Kelpuuttaisin enää vain miehen, jolla sanat ja teot ovat sopusoinnussa. En halua enää miestä, joka pitää naista jatkuvasti kotityö-automaattina. En miestä, jonka ei tarvitse vapaa-aikanaan muuta kuin maata löllötellä sohvalla, kun nainen hoitaa kodin ja yhteiset lapset yms. En miestä, joka ei lapsen tai naisen sairastaessakaan kykene auttamaan. Poikkeuksena on se, jos tällaisesta työnjaosta on sovittu ja se oikeasti näkyy miehen rahallisena panoksena perheeseen/kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kelpuuttaisin enää vain miehen, jolla sanat ja teot ovat sopusoinnussa. En halua enää miestä, joka pitää naista jatkuvasti kotityö-automaattina. En miestä, jonka ei tarvitse vapaa-aikanaan muuta kuin maata löllötellä sohvalla, kun nainen hoitaa kodin ja yhteiset lapset yms. En miestä, joka ei lapsen tai naisen sairastaessakaan kykene auttamaan. Poikkeuksena on se, jos tällaisesta työnjaosta on sovittu ja se oikeasti näkyy miehen rahallisena panoksena perheeseen/kotiin.
Tuollaistakaan poikkeusta ei kannata hyväksyä, ei ainakaan enää nykypäivänä. Naisen ei kannata jäädä miehen rahojen varaan, se kostautuu hänelle myöhemmin vaikkapa surkean pienenä eläkkeenä. Parasta on, jos jokainen pystyy luomaan itse oman taloudellisen turvansa eikä ole riippuvainen kenestäkään.
Itse en voisi joustaa alkoholiasiassa enkä kotitöiden tekemisessä. Suhteen alkoholiin täytyy olla terve, miehen pitää pystyä olemaan ilman alkoholia myös lomalla tai juhlapäivänä, ilman että siitä nousee valtava haloo. Lasiin ei tarvitse eikä pidä sylkeä, itsekään en niin tee. Kohtuullisuus alkoholinkäytössä on aivan ehdoton vaatimus. Toinen on kotityöt. Ne jaetaan tasapuolisesti. Ei niin, että täytyy aina tehdä samat asiat puoliksi, vaan niin, että kumpikin tekee keskimäärin yhtä paljon. Mieltymykset ja inhokit pitää ja saa ottaa huomioon. Jos toinen tykkää imuroida ja toinen pestä pyykkiä, niin nämä työt tekee se, jolle ne ovat mieluisia.
En ole koskaan ollut treffipalvelussa, mutta en lähtisi treffeille baariin, en koskaan! Kahvilaan ehkä, samoin ruokaravintolaan voisin lähteä. Jos nyt olisin järkkäämässä treffejä, niin kaikkein mieluisinta olisi tehdä yhteinen luontoretki tai vaikka lähteä pyöräilemään, joskin siinä vähemmän pystyy juttelemaan, joten ehkä se patikointi olisi parempi vaihtoehto. Jotain liikunnallista ja ulkona tehtävää, piknik kivaan paikkaan tms. Tästä voisin aasinsiltana todeta, että en lähtisi sohvaperunamiehen kanssa rakentamaan minkäänlaista yhteistä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en lämmennyt siitä muutoin kriteerit täyttävästä miehestä. Hänen mielipidettään en sen tarkemmin kysynyt. Ei ollut huumoriltaan samalla aaltopituudella, eikä tapaaminen ollut rento ja luonteva, vaan vaivaannuttava ja väkinäinen.
Ap
Ok. Onko tämä mies tähän mennessä siis ainoa, joka on onnistunut täyttämään vaatimuslistasi?
Eli onko tilanne tällä hetkellä se, että olet tavannut vain yhden miehen joka täyttää vaatimuksesi, ja tämän kyseisen miehen seura oli vaivaannuttavaa ja väkinäistä, kaikin puolin ahdistavaa?
Oletko joku autisti, vai miksi jankkaat tästä? Kuka nyt haluaa olla ihmisen kanssa, jos se oleminen ei ole mukavaa??
Otetaanpa nyt ihan rauhallisesti, ei tarvitse hermostua. A
Ei kukaan kulje elävässä elämässä minkään tsekkilistan kanssa ja ruksittele monesko sopiva oli. Jos jonkun kanssa ei natsaa, mitä sitä pohtimaan, elämä jatkuu.
"enkä tee mitään miehellä, joka makaa sohvalla katsomassa urheilua"...
no, saat olla yksin lopun elämää sitten. Itse naisena tykkään katsoa kaikki isot yleisurheilukisat. Pitäiskö ihan sinne katsomoon asti lähteä ne katsomaan? Vai aattelitko että itse kilpailija Pariisin Olympialaisissa pitäis olla? ei tuossa iässä enää ole.
Elät harhoissa.
Sitäpaitsi. Jos kovan urheilijan löydät , niin luuletko todella, että se sun kanssa vetää iltatreeniä, kun sä lyllerrät perässään? Saat juosta yksin joka tapauksessa. Ei urheilija sun tahtiin liiku muutenkaan. Miehillä on omat treenit.
Vierailija kirjoitti:
Täytän ap:n kriteerit aika tarkkaan. Ikäkin on aika liki puolivälissä haarukkaa. Usein vastaavissa vaatimuksissa on vaatimus akateemisesta koulutuksesta. Itse olen ammattikoulusta Silti se ei tarkoita että olisin tyhmä tai moukka. Mutta puuttuu vain se valkolakki. Suurin ongelma itselläni on että, en haluaisi työntää naamaani joka deittipalveluun ja niissäkin naiset usein vain odottavat miehen aloitteita eikä ole itse aktiivisia. Ei tarvi olla kun, joka ilmoitukseen tulee sata yhteydenottoa ja asiattomat päälle. Somen ulkopuolella ei vastaavasti satunnaisesti tapaa oikein edes ehdokkaita kos ei pyöri baareissa.
Koulutus on myös yksi niistä asioista, mitä pidän tärkeänä. Itse olen 5 ällän ylioppilas ja yliopiston käynyt maisteri. Joku yläasteella kutosen oppilas, joka päätyi amikseen ja sitä kautta duunarihommiin, on vaan niin eri maailmasta, etten koe, että meillä olisi paljoakaan yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten odotukset mieheltään ovat tasoteorian mukaan sellaisia, että 5 nainen edellyttää vähintään 8 tason miestä ja 7 tason nainen 10 tason miestä. Ei ihme, että pariutumista ei yli 40 vuotiaille juurikaan tapahdu.
Olisi hyvä, jos joku ulkopuolinen taho rankkaisi ihmiset tasoteorian mukaisesti jotta ihmiset etsisivät samantasoisia eivätkä kuvittelisi itsestään liikoja, tähän syyllistyvät lähinnä naiset
Tasoteoreetikot ovat sen tason persoonallisuushäiriöisiä, että he jäävät ansaitusti yleensä yksin.
Tietysti miehistä on toulla vain pohjajämät saatavilla, eihän naisistakaan ole muuta jäljellä.
En mistään, mutta toiveeni ovat aika erilaiset kuin sinulla ja olen varattu ja hyvin onnellisessa suhteessa. Olen havainnut, että kannattaa pitää kiinni omista toiveista, sillä tavalla saa onnellisen suhteen. Onnetonta tyytymissuhdetta ei kannata jatkaa.
Minun toiveeni miehelle, jos sellaista olisin vailla, ovat: pitkä, raamikas, älykäs, käytännönläheinen ja positiivinen mies, esimerkiksi maanviljelijä. Pituudesta voin tinkiä, mutta miehekkäästä asenteesta en.
Rahankäyttö järkevää, samat poliittiset arvot, hyvä yleissivistys ja samanlainen seksimaku. Sohvalla saa löhöillä, minä kokkaan ja siivoan, jos vain mies hoitaa ulkotyöt. Positiivinen suhtautuminen elämään on tärkeää, lapset eivät este. Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja osaan myös asettaa rajoja. Eläinrakkaus on tärkeää, voisin myös hoitaa eläimiä työkseni, siitä on myös kokemusta.
Enpä usko, että tuollaisia miehiä löytyy muualta kuin maaseudulta, nykyinenkin on viljelijä. Yrittäjät ja viljelijät ovat eniten mieleeni miestyypeistä. Kumpikaan ei välttämättä ole rikas, mutta en kaipaa rikkauksia, yhdessä tekeminen ja yrittäminen on tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Joustin iän suhteen. Löysin nelikymppisenä erottuani täydellisen kumppanin mutta itseäni puolet nuoremmasta miehestä.
Ensimmäinen puoli vuotta oli elämäni ihaninta aikaa mutta kärsin myös ensimmäistä kertaa ikinä ikäkriisistä. Yritettiin tämän vuoksi lopettaa suhde ja olla vain kavereita mutta minkäs sille voi, kun kumpikaan ei voisi kuvitella parempaa kumppania löytävänsä. Kumpikin haluaa toisen tässä ja nyt joten miksi pelätä.
Mies kun kirjottaa näin, hänelle huudetaan ettei naiset ole kiinnostuneita vanhoista limasista ukoista.
Nainen kun kirjoittaa vastaavia mielikuvitusfantasioita, he vain taputtavat pedari-käsiään.
En mistään. 20v hankalassa avioliitossa ja se riitti. Nyt 2v elänyt avoliitossa mikä on parasta mitä olen ikinä kokenut. Mutta tiedän pärjääväni yksinkin, eli mihinkään shittiin en enää jää kattelemaan
Itse en taas halua tietyissä ammeteissa oleviä miehiä, kovia määräämään ja viikonloput olisi yhtä suorittamista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en taas halua tietyissä ammeteissa oleviä miehiä, kovia määräämään ja viikonloput olisi yhtä suorittamista.
Siis tietyissä ammateissa
Täytän ap:n kriteerit aika tarkkaan. Ikäkin on aika liki puolivälissä haarukkaa. Usein vastaavissa vaatimuksissa on vaatimus akateemisesta koulutuksesta. Itse olen ammattikoulusta Silti se ei tarkoita että olisin tyhmä tai moukka. Mutta puuttuu vain se valkolakki. Suurin ongelma itselläni on että, en haluaisi työntää naamaani joka deittipalveluun ja niissäkin naiset usein vain odottavat miehen aloitteita eikä ole itse aktiivisia. Ei tarvi olla kun, joka ilmoitukseen tulee sata yhteydenottoa ja asiattomat päälle. Somen ulkopuolella ei vastaavasti satunnaisesti tapaa oikein edes ehdokkaita kos ei pyöri baareissa.