40-60v nainen, missä asiassa olet valmis joustamaan kumppanin löytääksesi?
Olen eronnut 5 vuotta sitten 25 vuoden suhteesta ja lapset ovat jo aikuisia. Olen tässä 5 vuoden aikana tapaillut ja seurustellut muutamia kertoja, mutta en lopulta ole valmis sitoutumaan, jos ei kaikin puolin sopivaa kumppania löydy.
En suostu joustamaan siinä, että kumppanilla ei saa olla alaikäisiä lapsia. Tai merkittävää ylipainoa, merkittäviä terveysongelmia, talous kuralla, päihteiden käyttöä tms riippuvuuksia ei saa olla. Laiskuus/vähäenergiryys rassaa myös. Itse olen aktiivinen enkä tee mitään miehellä, joka makaa sohvalla katsomassa urheilua. Miehen ei tarvitse olla rikas, mutta sellainen elintaso, että pystyy itse kustantamaan omat kulunsa yhdessä matkustellessa tms. Seksinkin pitää sujua.
Olen yhä vakuuttuneempi, että tässä ikäryhmässä miehistä on vain pohjajämät vapaana...
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mistään, koska ei ole tarvetta parisuhteeseen, viihdyn hyvin itsekseni.
Jos tulisi vastaan joku, johon rakastun, niin sitten tuskin miettisin asiaa kriteerilistan kanssa.
Ei se siis niin mene että ihmiset nyt aktiivisesti miettii sitä kriteerilistaa vaan että harvemmin esim 35 v komea lääkäri rakastuu 45 v rumaan pitkäaikaistyöttömään. Ei siksi että lekuri olisi etukäteen päättänyt olla rakastumatta mutta hän ei vain ko naisesta kiinnostu koska elämäntilanteet ja ulkonäöt ovat niin erilaiset.
No kuule tuskin se kaljamahainen harvahiuksinen varastomieskään rakastuu tuohon naiseen. Hän vain kelpuuttaa hänet, kun ei muuta saa. Tässä se ero onkin. Miehet ottaa parhaan tarjolla olevista vaihtoehdoista, naiset on mieluummin yksin jos eivät saa mitä haluavat.
Uskonnosta tingin. Ei tarvii olla uskossa.
Päihdeongelmaa en kattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mistään, koska ei ole tarvetta parisuhteeseen, viihdyn hyvin itsekseni.
Jos tulisi vastaan joku, johon rakastun, niin sitten tuskin miettisin asiaa kriteerilistan kanssa.
Ei se siis niin mene että ihmiset nyt aktiivisesti miettii sitä kriteerilistaa vaan että harvemmin esim 35 v komea lääkäri rakastuu 45 v rumaan pitkäaikaistyöttömään. Ei siksi että lekuri olisi etukäteen päättänyt olla rakastumatta mutta hän ei vain ko naisesta kiinnostu koska elämäntilanteet ja ulkonäöt ovat niin erilaiset.
No kuule tuskin se kaljamahainen harvahiuksinen varastomieskään rakastuu tuohon naiseen. Hän vain kelpuuttaa hänet, kun ei muuta saa. Tässä se ero onkin. Miehet ottaa parhaan tarjolla olevista vaihtoehdoista, naiset on mieluummin yksin jos eivät saa mitä haluavat.
Niin, ja siksi sinkkunainen on onnellisempi kuin miehen kanssa joka on tyytynyt häneen.
AP, oletko tähän mennessä löytänyt yhtään sellaista miestä, joka täyttäisi nuo sinun kriteerisi? Ja jos olet, niin mikset iskenyt sitä kyseistä miestä?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten odotukset mieheltään ovat tasoteorian mukaan sellaisia, että 5 nainen edellyttää vähintään 8 tason miestä ja 7 tason nainen 10 tason miestä. Ei ihme, että pariutumista ei yli 40 vuotiaille juurikaan tapahdu.
Olisi hyvä, jos joku ulkopuolinen taho rankkaisi ihmiset tasoteorian mukaisesti jotta ihmiset etsisivät samantasoisia eivätkä kuvittelisi itsestään liikoja, tähän syyllistyvät lähinnä naiset
Naiset pärjää ihan hyvin itsekseensäkin. Ei ole pakko ottaa ketään alle haluamansa 'tason'
Olen antanut pakit parillekin muuten tosi sopivalle miehelle, mutta en myöskään jousta tuossa lapsiasiassa. Yllättävän monella 50v miehelläkin on alle kouluikäisiä lapsia. Siinä sitten miehen exän ehdoilla miten miehellä on vapaata viettää mun kanssa aikaa. Ei kiitos.
Tutkinnon ei ole pakko olla Harvardissa, esimerkiksi Oxford käy yhtä hyvin.
Ei tarvitse olla voguen kannessa ollut, mutta kuitenkin, että olisi mallin hommia tehnyt.
Sukujuurilta ei tarvitse olla Liechenstainin kuningasperheestä, riittää, että on aatelinen jostain Euroopan hallitsijasuvusta.
Mielestäni vaatimukseni ovat varsin kohtuullisia? Miestä ei vain löydy.
En minä ainakaan enää tässä iässä (50) priorisoi parisuhdetta tai seksiä todellakaan niin korkealle, että joustaisin yhtään mistään. Hyvänen aika.
Vierailija kirjoitti:
AP, oletko tähän mennessä löytänyt yhtään sellaista miestä, joka täyttäisi nuo sinun kriteerisi? Ja jos olet, niin mikset iskenyt sitä kyseistä miestä?
Olen, mutta ei se automaattisesti tarkoita että löytyisi sitä kuuluisss kemiaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten naisten odotukset mieheltään ovat tasoteorian mukaan sellaisia, että 5 nainen edellyttää vähintään 8 tason miestä ja 7 tason nainen 10 tason miestä. Ei ihme, että pariutumista ei yli 40 vuotiaille juurikaan tapahdu.
Olisi hyvä, jos joku ulkopuolinen taho rankkaisi ihmiset tasoteorian mukaisesti jotta ihmiset etsisivät samantasoisia eivätkä kuvittelisi itsestään liikoja, tähän syyllistyvät lähinnä naiset
Jaa miten se oman tason tiedostaminen muka korjaa sitä, keneen tuntee vetoa? Harvoin siinä lienee siitä kyse, että kuvitellaan itsestä liikoja, vaan siitä että tunnetaan vetoa tietynlaisiin ihmisiin. Sitten jos ne piirteet joihin tuntee vetoa on monen muunkin suosiossa ja omat piirteet taas ei ole juuri kenenkään makuun, niin ihminen joko tyytyy tai on yksin. Aika iso osa on sitten mieluummin yksin. Ei niitä tunteita pakottaakaan voi, vaikka kuinka oltaisiin samalla tasolla. Miehet tätä nyt ei tajua, kun heille riittää reikä joka tiskaa eikä tunteilla niin väliä, mutta useimmat naiset kaipaa niitä tunteitakin.
Siitä en jousta, että pitää kolahtaa niin täysillä että lähtee jalat alta. Joten yksinäinen loppuelämä odottanee.
Vierailija kirjoitti:
"Olen yhä vakuuttuneempi, että tässä ikäryhmässä miehistä on vain pohjajämät vapaana"
Sama naisissa.
niinpä. tuossa ikäluokassa on vapaana vain elämässään epäonnistuneita naisia, jotka todistetusti eivät kyenneet parisuhteeseen. kaikki hyvät naiset ovat varattuja onnellisessa parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa miten se oman tason tiedostaminen muka korjaa sitä, keneen tuntee vetoa? Harvoin siinä lienee siitä kyse, että kuvitellaan itsestä liikoja, vaan siitä että tunnetaan vetoa tietynlaisiin ihmisiin. Sitten jos ne piirteet joihin tuntee vetoa on monen muunkin suosiossa ja omat piirteet taas ei ole juuri kenenkään makuun, niin ihminen joko tyytyy tai on yksin. Aika iso osa on sitten mieluummin yksin. Ei niitä tunteita pakottaakaan voi, vaikka kuinka oltai
Jos ite ettisin vielä miestä esim perheen perustamiseen niin voisin minä ottaa semmoisenkin joka ei nyt hirveästi romanttisesti tai seksuaalisesti iske, kunhan tulee toimeen. Että periaatteessa parempi semmoinen ihan ok suhde kuin yksinolo. Koen että sellaset huikean romanttiset molemminpuoliset rakkaustarinat kuuluu lähinnä kauniille ja karismaattisille, muut joutuu tyytymään vähän vähempään.
En jousta siinä, että kumppanilla on oltava luontoarvoja ja kiinnostusta luontoa kohtaan. Olen itse luonnonlapsi, enkä jaksaisi mitään pukuun pukeutuvaa city ihmistä jolla harrastukset painottuvat keskustaan. Tykkään kerätä luonnon antimet, kalastaa ja tehdä retkiä lähimetsiin. Kuntoakin hoidan ulko ilmassa, pyöräilen, juoksen jne. Lisäksi käyn töissä, joten yhteistä aikaa ei juuri olisi jos intressit olisivat erit.
En tingi myöskään empaattisuudesta, huumorintajusta enkä siitä että haluan toisen olevan introvertti sillä itsekin olen.
Jos vaihtoehtoina on valita tason 7 nainen koska olen itsekin samaa tai sellainen nainen kuin haluan niin tottakai valitsen jälkimmäisen. Mielummin olen yksin kuin valitsen kumppanin joka ei mieleiseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, mutta ei se automaattisesti tarkoita että löytyisi sitä kuuluisss kemiaa.
Ap
Koitko sinä kemiaa kyseistä miestä kohtaan, mutta hän ei sinua kohtaan? Vai miten homma meni?
Vierailija kirjoitti:
Uskonnosta tingin. Ei tarvii olla uskossa.
Päihdeongelmaa en kattele.
En tinkisi elämänkatsomuksestakaan. Kuka jaksaa kuunnella vastapuolen jatkuvaa debattia Jumalasta. Omakohtaisen kokemuksen perusteella ateisti on yhtä paha kuin kiihkouskovainen, ei mitään kunnioitusta vastapuolta kohtaan. En halua kodistani jatkuvaa väitöstilaisuutta. Ja uskonto ei ole ainut debatin aihe näille viimeisen sanan miehille.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtoehtoina on valita tason 7 nainen koska olen itsekin samaa tai sellainen nainen kuin haluan niin tottakai valitsen jälkimmäisen. Mielummin olen yksin kuin valitsen kumppanin joka ei mieleiseni.
Tason 7 nainen on merkittävästi keskivertoa parempi. Kasit on jo missejä. Vitonen kun on se keskiarvo tavis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa miten se oman tason tiedostaminen muka korjaa sitä, keneen tuntee vetoa? Harvoin siinä lienee siitä kyse, että kuvitellaan itsestä liikoja, vaan siitä että tunnetaan vetoa tietynlaisiin ihmisiin. Sitten jos ne piirteet joihin tuntee vetoa on monen muunkin suosiossa ja omat piirteet taas ei ole juuri kenenkään makuun, niin ihminen joko tyytyy tai on yksin. Aika iso osa on sitten mieluummin yksin. Ei niitä tunteita pakottaakaan voi, vaikka kuinka oltai
Tuossahan se ongelman ydin onkin. Kyllä minä tiedän, että en koskaan kykene saamaan niitä miehiä joita kohtaan tunnen kiinnostusta, koska nämä miehet eivät koskaan tyytyisi minuun.
Mutta en minä pysty maagisesti vaan päättämään että nyt minä alankin sitten tuntea kiinnostusta niitä miehiä kohtaan, joita en ole aiemmin halunnut. Ei ihminen voi rationaalisesti päättää että keneen kokee vetoa ja keneen ei.
Eli yksin olen, ja yksin tulen jäämäänkin.
Varaudu kuitenkin siihen että se mies ei sitten paljon kotitöitäkään tee. Tosin voitte asua eri asunnoissa.