HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joonaksen profiili olisi multa mennyt sivuun siitä yksinkertaisesta syystä että hän selvästi ilmoittaa ettei tiedä mitä etsii. Ei sellaiseen kannata aikaa hukata jos itse sattuu etsimään oikeaa parisuhdetta. Joonas tuntuu etsivän seuraa ja viihdyttäjää lapsettomille viikoille.
Jostain syystä nämä miehet eivät innostu, jos mulla on sitten molemmille viikoille miehet. Mulla kun ei ole lapsia. En mä odottele puutteessa sen lapsiviikon ajan. Eiks tää olis aika win-win ottaen huomioon tinderin selkeän miesenemmistön. Vähistä naisista pääsisi nauttimaan useampi mies.
Mä kyselin tästä myös aikoinani, kun vielä olin Tinderissä. Jännä juttu, että pelkkä vapaa tapailusuhde ei sitten ollutkaan oikein kenenkään mieleen. Minun olisi pitänyt vain odottaa, koska näillä jumalan luomilla olisi ollut minulle aikaa ilman mitään varsinaisia sitoumuksia kuitenkaan. Kaikkein huonoin diili naiselle ikinä. Myös eronneet ystäväni (naisia) kunnollista parisuhdetta, vaikka tapailu keskittyisikin alkuun lapsivapaille viikoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee sen verran tunteisiin, että joku tais olla oikeessa.
Täällä miehet esittelee listamaisesti omia ja haluamansa kumppanin ominaisuuksia ja kuvittelevat että naiset toimivat samalla tavalla. Eivät toimi. Me yritetään rakentaa toimivia ihmissuhteita. Ei edelleenkään asettautua kenenkään objektiksi tai hyödykkeeksi. Omituista ajatella ihmisistä kuin jostain autoista, että siinä pitää olla sellaiset ja sellaiset ominaisuudet tai ei tule mitään.
Aivan turha tulla väittämään etteikö naisilla olisi listoja miehen ominaisuuksista. Ero taitaa olla se, että ette itsekään ymmärrä niiden olemassaoloa. On kuitenkin lukemattomia kertoja nähty, että toimitte täysin saman listasysteemin mukaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä miehet esittelee listamaisesti omia ja haluamansa kumppanin ominaisuuksia ja kuvittelevat että naiset toimivat samalla tavalla. Eivät toimi. Me yritetään rakentaa toimivia ihmissuhteita. Ei edelleenkään asettautua kenenkään objektiksi tai hyödykkeeksi. Omituista ajatella ihmisistä kuin jostain autoista, että siinä pitää olla sellaiset ja sellaiset ominaisuudet tai ei tule mitään.
Aivan turha tulla väittämään etteikö naisilla olisi listoja miehen ominaisuuksista. Ero taitaa olla se, että ette itsekään ymmärrä niiden olemassaoloa. On kuitenkin lukemattomia kertoja nähty, että toimitte täysin saman listasysteemin mukaan.
-eri
Kun tässä mietin kaikkia tuntemiani pareja, niin niissä on miehiä laidasta laitaan ulkonäön, koulutuksen ja ammatin suhteen. Sinun tuttavapiirissä ilmeisesti jokaisen naisen mies on tismalleen toistensa näköisiä ja kaltaisia. Miten se on mahdollista?
Jutusta lainattua: "Luennoitsija ja psykologian tohtori Angela Ahola tietää omakohtaisesti, miten Tinder-treffailu voi turhauttaa.
Hän on käynyt itse yli sadoilla Tinder-treffeillä, poistanut sovelluksen välillä turhautuneena ja koostanut kokemuksistaan viihteellisen tietokirjan Digirakkautta Opas onnistuneeseen nettideittailuun (2020, Minerva).
Ahola on nykyisin parisuhteessa. Hän ei tosin lopulta tavannut miestään Tinderissä.."
Justiinsa. Sanokaa yksikin syy miksi tuollaista "asiantuntijaa" pitäisi kuunnella? Myös miehen tuunatut uudet kuvat oli huonompia kuin vanhat.
Keski-ikäinen vuoroviikko isukki meni Tinderiin ja pettyi kun ei saanutkaan valita päältä parhaita irtoröntsöttimiä.
Naiset voivat olla vuosia ilman seksiä sitä parasta miestä odotellessa :). Silloin kun seksiä tekee mieli saamme nuoren komean adoniksen niihin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Olen eri, mutta on minullakin lista. Se on tällainen:
Seksuaalinen vetovoima, samanlainen arvomaailma, samantyyppinen ajattelutapa, yhteensopiva huumorintaju, samanlaiset toiveet suhteen osalta, samanlainen käsitys romantiikasta ja toiveet sen suhteen, seksuaalinen yhteensopivuus, jotain muitakin samoja kiinnostuksenkohteita kuin seksiin liittyvät, itseäni miellyttävä ulkonäkö, ihmissuhdetaidot, kiinnostava persoona, miellyttävä luonne.
Tottakai ymmärrän näiden toiveiden olemassaolon. Se vain, että en valitse ihmistä rastimalla listalta ominaisuuksia, vaan käytännössä minulla synkkaa ja suhde alkaa muodostua luonnostaan vain silloin, kun yllämainitut asiat toteutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Jutusta lainattua: "Luennoitsija ja psykologian tohtori Angela Ahola tietää omakohtaisesti, miten Tinder-treffailu voi turhauttaa.
Hän on käynyt itse yli sadoilla Tinder-treffeillä, poistanut sovelluksen välillä turhautuneena ja koostanut kokemuksistaan viihteellisen tietokirjan Digirakkautta Opas onnistuneeseen nettideittailuun (2020, Minerva).
Ahola on nykyisin parisuhteessa. Hän ei tosin lopulta tavannut miestään Tinderissä.."
Justiinsa. Sanokaa yksikin syy miksi tuollaista "asiantuntijaa" pitäisi kuunnella? Myös miehen tuunatut uudet kuvat oli huonompia kuin vanhat.
Ja miehen tuunattu teksti oli edelleen huono. Ei tosiaan vaikuta asiantuntijalta nettideittailun suhteen. Toki häneltä tuli jotain ihan fiksua palautetta, mutta profiilin parantaminen jäi puolitiehen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeapa ei voikaan saada välittömästi kun itse sattuu haluamaan. Elämä se on semmoista!
Tämä. Ja toisaalta jutusta tuli se kuva, että vaikka erosta on se 1,5 vuotta niin tämä mies ei vielä ole käsitellyt asiaa mielessään valmiiksi eikä ole valmis parisuhteeseen. Hakee tosiaan viihdyttäjää joka toiselle viikolle kun lapset ei ole luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin jo teininä mietin erilaisia ominaisuuksia, joita mieheltäni haluan. Ja ominaisuuksia, joita en missään nimessä tahdo. Sehän helpottaa deittailua todella paljon, minäkin löysin omani jo 18-vuotiaana. En ymmärrä miten se estää rakentamasta toimivia ihmissuhteita, päinvastoin. Ei tule tuhlattua aikaa sellaisiin joiden kanssa eivät arvot tai halut mene yksiin. Realistisena on helpompi pysyä siinä alkuvaiheessa kun ei ole vielä ihastunut, myöhemmin se on paljon vaikeampaa.
Parempi hyvä kissa, kuin väärä mies. Suhteet, jossa se toinen tuntuu väärältä, päättyvät aina samalla tavalla. Eroon, Joten miksi edes alkaa suhteeseen miehen kanssa, jonka kanssa ei edes alussa halunnut olla suhteessa? Tyytyminen väärään mieheen ei ole koskaan ratkaisu. Toivottu kissa, saattaa olla.
Te jotka luitte sen jutun, niin saiko tämä Joonas sitten enemmän vastauksia uusilla kuvilla ja tekstillä?
Vierailija kirjoitti:
Parempi hyvä kissa, kuin väärä mies. Suhteet, jossa se toinen tuntuu väärältä, päättyvät aina samalla tavalla. Eroon, Joten miksi edes alkaa suhteeseen miehen kanssa, jonka kanssa ei edes alussa halunnut olla suhteessa? Tyytyminen väärään mieheen ei ole koskaan ratkaisu. Toivottu kissa, saattaa olla.
Te jotka luitte sen jutun, niin saiko tämä Joonas sitten enemmän vastauksia uusilla kuvilla ja tekstillä?
Ei, myöskään ne eivät toimineet. Itse näen tähän kyllä melko selkeän syyn. Profiilitekstin perussisältö ei olennaisesti muuttunut - edelleenkään tekstistä ei saa kunnollista käsitystä siitä, millainen ihminen on. Tekstissä on muutama ympäripyöreä lause ja luetellaan urheiluharrastuksia. Uudet kuvat ovat kyllä valokuvateknisesti hyviä, mutta eivät kovin toimivia nimenomaan deittiprofiiliin. Kuvat eivät silti ole suurin ongelma, vaan se profiiliteksti. Ei sen tekstin perusteella oikein ole mitään syytä, miksi kiinnostuisi suhdemielessä ottamaan yhteyttä juuri tuohon mieheen. Hän ei tavallaan kerro itsestään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joonaksen profiili olisi multa mennyt sivuun siitä yksinkertaisesta syystä että hän selvästi ilmoittaa ettei tiedä mitä etsii. Ei sellaiseen kannata aikaa hukata jos itse sattuu etsimään oikeaa parisuhdetta. Joonas tuntuu etsivän seuraa ja viihdyttäjää lapsettomille viikoille.
Jostain syystä nämä miehet eivät innostu, jos mulla on sitten molemmille viikoille miehet. Mulla kun ei ole lapsia. En mä odottele puutteessa sen lapsiviikon ajan. Eiks tää olis aika win-win ottaen huomioon tinderin selkeän miesenemmistön. Vähistä naisista pääsisi nauttimaan useampi mies.
Mä kyselin tästä myös aikoinani, kun vielä olin Tinderissä. Jännä juttu, että pelkkä vapaa tapailusuhde ei sitten ollutkaan oikein kenenkään mieleen. Minun olisi pitänyt vain odottaa, koska näillä jumalan luomilla olisi ollut minulle
Vitsikkäimpiä olivat ne miehet, jotka eivät halunneet sitoutua mihinkään ja deittailivat muitakin ja pettyivät kun mulle ei riittänytkään yksi mies :D Etsivät jotain kummallista monopoly-suhdetta :D
Jos henkilöstä aistii esim. lämmön tai huumorin puuttumisen, jos hän ole sosiaalinen tai sulautuu tapettiin, tai vaikkapa käyttäytyy ikävästi, niin onko tuo ihme. Puhun nyt yleisellä tasolla, mutta tiedän henkilön etäisesti.
Tinderissä on vain kolmenlaisia naisia.
Naisia jotka etsivät vain yhden illan juttuja ja naisia jotka ovat säälittäviä yyhhoo äitejä. Ja sitten näiden yhdistelmiä.
Turha paikka, sillä tuollaisia naisia löytää vähemmälläkin vaivalla ja käytännössä veloittavat seurastaan saman verran.
Niin se vaan menee..
Tosimies iskee naisen vaikka täältä vauvalaudalta. Pitää vain laskea rimaa todella alas, mutta kuitenkin..
Vierailija kirjoitti:
Tosimies iskee naisen vaikka täältä vauvalaudalta. Pitää vain laskea rimaa todella alas, mutta kuitenkin..
Nämähän on just niitä samoja tinder lunttuja höpsö rimaa ei tarvitse laskea yhtään tai joudut kaivamaan sen maahan.
Vierailija kirjoitti:
Naisia jotka etsivät vain yhden illan juttuja ja naisia jotka ovat säälittäviä yyhhoo äitejä. Ja sitten näiden yhdistelmiä.
Turha paikka, sillä tuollaisia naisia löytää vähemmälläkin vaivalla ja käytännössä veloittavat seurastaan saman verran.
Niin se vaan menee..
Yh voisi olla ihan mukavakin ihminen, mutta siinä on ne rasitteet mukana. Varsinkin jos erehtyy muuttamaan yhteen niin väkisinkin joutuu niitä ohjaamaan,ruokkimaan ja huoltamaan. Ylimääräisiä kulueriä mitä ei kunnollisen naisen kanssa ei tule lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan menee..
Tinderissä on miehiä, jotka etsivät yhden illan juttuja. Heistä osa on säälittäviä eronneita, joilla on lapsia. Ja sitten siellä on miehiä, jotka... Ei kun muita ei olekaan. Niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan menee..
Yh voisi olla ihan mukavakin ihminen, mutta siinä on ne rasitteet mukana. Varsinkin jos erehtyy muuttamaan yhteen niin väkisinkin joutuu niitä ohjaamaan,ruokkimaan ja huoltamaan. Ylimääräisiä kulueriä mitä ei kunnollisen naisen kanssa ei tule lainkaan.
Camoon! Kaikki ajaa käytetyllä.
Olisi varmaan kannattanut huoltaa sitä ekaa parisuhdetta paremmin, niin ei olisi nykyisessä suossa. No, jälkiviisaus on aina helppoa ja ihminen on laiska luonteeltaan.