HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Vierailija kirjoitti:
Joonaksen profiili olisi multa mennyt sivuun siitä yksinkertaisesta syystä että hän selvästi ilmoittaa ettei tiedä mitä etsii. Ei sellaiseen kannata aikaa hukata jos itse sattuu etsimään oikeaa parisuhdetta. Joonas tuntuu etsivän seuraa ja viihdyttäjää lapsettomille viikoille.
Jostain syystä nämä miehet eivät innostu, jos mulla on sitten molemmille viikoille miehet. Mulla kun ei ole lapsia. En mä odottele puutteessa sen lapsiviikon ajan. Eiks tää olis aika win-win ottaen huomioon tinderin selkeän miesenemmistön. Vähistä naisista pääsisi nauttimaan useampi mies.
Kaikkeapa ei voikaan saada välittömästi kun itse sattuu haluamaan. Elämä se on semmoista!
Tänne pitäisi saada se tilastoista solkottava hörhö kertomaan, kuinka pienestä joukosta naisia Joonas kilpailee. Vuorovkovanhempi, etsii kevyttä suhdetta joka toiselle vkolle, käyttää Tinderiä, täyttää muutkin kriteerit ja on kiinnostunut tästä miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joonaksen profiili olisi multa mennyt sivuun siitä yksinkertaisesta syystä että hän selvästi ilmoittaa ettei tiedä mitä etsii. Ei sellaiseen kannata aikaa hukata jos itse sattuu etsimään oikeaa parisuhdetta. Joonas tuntuu etsivän seuraa ja viihdyttäjää lapsettomille viikoille.
Jostain syystä nämä miehet eivät innostu, jos mulla on sitten molemmille viikoille miehet. Mulla kun ei ole lapsia. En mä odottele puutteessa sen lapsiviikon ajan. Eiks tää olis aika win-win ottaen huomioon tinderin selkeän miesenemmistön. Vähistä naisista pääsisi nauttimaan useampi mies.
Nykypäivänä on kyllä ihan normaalia, että sekä miehillä että naisilla on samaan aikaan monta aktiivista tapailusuhdetta ja näistä voidaan myös keskenään puhua ihan avoimesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tyylillään. Itse en hae tapailusuhdetta, enkä ole esittelemässä ketään lapsille kiireellä. Lapsiakin omaavien ihmisten kanssa on muutaman kerran käynyt, että rytmit menneet niin ristiin ettei kannata edes tutustua. Ellei yhteistä aikaa ole, niin ei mitään suhdetta voi syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tosiaan nyt eletään aikaa kun naisilla on valinnanvaraa. Ja kumma kyllä, emme haluakaan puolisoksi miestä jota ei kiinnosta naisessa mikään muu kuin seksikokemusten määrä ja ulkonäkö. Ja on myös mahdollista, että kaikki miehet eivät jaa ajattelutapaasi tässä asiassa.
Teillä on entistä kovemmat kriteerit tarkoittaa yhtä kuin vähemmän valinnanvaraa.
Olen eri, mutta tämä ei ole mikään ongelma. Itse olen AINA tiennyt, että etsin kumppania marginaalisen pienestä vähemmistöstä, mikä tarkoittaa sitä, että sopivia ihmisiä ei todellakaan ihan koska tahansa kävele vastaan. Minulle tämä ei ole mikään ongelma. En ajattele, että pariutumisen pitäisi tapahtua nopeasti kuin jonkun hampurilaisaterian ostamisen pikaruokalan tiskiltä. Minulle on täysin ok, että kiinnostavat ja sopivat ihmiset o
Joo ja yli 95% naisista tekee/ajattelee noin tai ainakin yrittää tehdä noin. Ongelma on vaan se, että etsitte sitä samaa tyyppiä. No sillä samalla tyypillä on varaa valita silloin 95% naisista. Ja tottakai se valitsee sut ja menee sun kans naimisiin ja hankkii lapsia. Meinaan vaan, että aika moni vanhempi nainen on juuri nyt samasta syystä kotona sinkkuna silittelemässä kissoja.
"Joo ja yli 95% naisista tekee/ajattelee noin tai ainakin yrittää tehdä noin. Ongelma on vaan se, että etsitte sitä samaa tyyppiä. No sillä samalla tyypillä on varaa valita silloin 95% naisista. Ja tottakai se valitsee sut ja menee sun kans naimisiin ja hankkii lapsia. Meinaan vaan, että aika moni vanhempi nainen on juuri nyt samasta syystä kotona sinkkuna silittelemässä kissoja."
Miksi tuo on sinulle ongelma?
Vierailija kirjoitti:
"Joo ja yli 95% naisista tekee/ajattelee noin tai ainakin yrittää tehdä noin. Ongelma on vaan se, että etsitte sitä samaa tyyppiä. No sillä samalla tyypillä on varaa valita silloin 95% naisista. Ja tottakai se valitsee sut ja menee sun kans naimisiin ja hankkii lapsia. Meinaan vaan, että aika moni vanhempi nainen on juuri nyt samasta syystä kotona sinkkuna silittelemässä kissoja."
Miksi se olisi mulle ongelma? Mähän oon se inhottava [aseta loukkaus] joka hyötyy tästä. Yritän varottaa teitä, mutta näköjään suuri osa täälä on feministiajattelijoita. Kattokaa ihmisiä, jotka ajattelee kuin te ja miettikää haluatteko samaa. Jos haluatte nii ei muutaku antaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja yli 95% naisista tekee/ajattelee noin tai ainakin yrittää tehdä noin. Ongelma on vaan se, että etsitte sitä samaa tyyppiä. No sillä samalla tyypillä on varaa valita silloin 95% naisista. Ja tottakai se valitsee sut ja menee sun kans naimisiin ja hankkii lapsia. Meinaan vaan, että aika moni vanhempi nainen on juuri nyt samasta syystä kotona sinkkuna silittelemässä kissoja.
Tästä ei tiedä sen tarkemmin, mutta jos noin on, niin ainakaan itselleni ei tuosta ole aiheutunut ongelmia. Teini-ikäiset lapseni nukkuvat viereisissä huoneissa, ja erottuani lasten isän kanssa 10 vuotta sitten, on seuraa kuitenkin löytynyt, eikä niin pitkiä sinkkuaikoja edes ole tullut, mihin olen ollut varautunut. Kissaa ei ole hankittu, vaikka lapset ovat toivoneet, mutta olisihan sekin mukava lemmikki. En ole kokenut muita naisia kilpailijoiksi, ja mitä olen esim. kavereiden miesvalinnoista havainnoinut, niin aika erilaisia miehiä kaikilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi mulle ongelma? Mähän oon se inhottava [aseta loukkaus] joka hyötyy tästä. Yritän varottaa teitä, mutta näköjään suuri osa täälä on feministiajattelijoita. Kattokaa ihmisiä, jotka ajattelee kuin te ja miettikää haluatteko samaa. Jos haluatte nii ei muutaku antaa mennä.
Veikkaan että mikäli tuo teoriasi pitää paikkansa, naiset ovat huomanneet sen itsekin. Ja ilmeisesti heille sitten ei ole mikään ongelma olla mieluummin sinkkuja, jos eivät saa toivomaansa miestä. En kyllä itsekään alkaisi omista kriteereistäni tinkimään - silloinhan päätyisin yhteen itselleni huonosti sopivan kanssa, jonka kanssa olisi seksikin tylsää. Miksi niin tekisin? Kaikista vaihtoehdoista on toiseksi paras vaihtoehto olla sinkku, jos ei oikeanlaista kumppania löydy. Huonoin vaihtoehto on alkaa tyytymään johonkin epämieluisaan vain siksi, että olisi kulissisuhde. Ei sitä voi tehdä edes seksin takia, koska ainakin minulla yksi olennainen kriteeri on nimenomaan seksuaalinen yhteensopivuus - ja itselleni tylsää seksiä en halua harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei tiedä sen tarkemmin, mutta jos noin on, niin ainakaan itselleni ei tuosta ole aiheutunut ongelmia. Teini-ikäiset lapseni nukkuvat viereisissä huoneissa, ja erottuani lasten isän kanssa 10 vuotta sitten, on seuraa kuitenkin löytynyt, eikä niin pitkiä sinkkuaikoja edes ole tullut, mihin olen ollut varautunut. Kissaa ei ole hankittu, vaikka lapset ovat toivoneet, mutta olisihan sekin mukava lemmikki. En ole kokenut muita naisia kilpailijoiksi, ja mitä olen esim. kavereiden miesvalinnoist
Juu sä tarvit sen kissan sit ku lapset muuttaa pois kotoa. Oot eläny just sen elämän johon feminismi teitä johdattaa. Muista vielä 20 vuoden päästä nauttia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ei tiedä sen tarkemmin, mutta jos noin on, niin ainakaan itselleni ei tuosta ole aiheutunut ongelmia. Teini-ikäiset lapseni nukkuvat viereisissä huoneissa, ja erottuani lasten isän kanssa 10 vuotta sitten, on seuraa kuitenkin löytynyt, eikä niin pitkiä sinkkuaikoja edes ole tullut, mihin olen ollut varautunut. Kissaa ei ole hankittu, vaikka lapset ovat toivoneet, mutta olisihan sekin mukava lemmikki. En ole kokenut muita naisia kilpailij
Kuulostat katkeralta. Anna muiden elää omaa elämäänsä.
Joku pojankläppänä on nyt hyvin huolissaan, mihin feminismi naisia johdattaa. Ihan hyvää elämää naisilla tuntuu olevan, mutta pojua harmittaa, kun kukaan ei suostu passaamaan häntä.
Vierailija kirjoitti:
Juu sä tarvit sen kissan sit ku lapset muuttaa pois kotoa. Oot eläny just sen elämän johon feminismi teitä johdattaa. Muista vielä 20 vuoden päästä nauttia siitä.
Miksi tarvin kissan, kun lapset muuttavat pois kotoa? En tiedä, olisiko minulla oikeastaan edes aikaa keskittyä kissanhoitoon. Jos siihen viittaat, että kuitenkin olen sinkku silloin, niin joko olen tai en. Nyt olen ollut sinkkuna alle vuoden, ja luotan kyllä siihen, että löydän uuden kumppanin. Koska miksi en löytäisi? Olen tähänkin asti löytänyt. Siitäkin huolimatta, että (kuten sanoin) etsin aika marginaalisesta ihmisryhmästä miestä.
Mutta jos en löydä, niin entä sitten? Kuten sanoin, elämäni tärkeimmät ihmiset nukkuvat viereisissä huoneissa, eli ainakaan teorianne ei nyt toteutunut kohdallani - tiukoista kriteereistä huolimatta en jäänyt lapsettomaksi. Kriteerini liittyvät seksuaaliseen vetovoimaan ja kemiaan, ajattelutapaan ja elämäntyyliin sekä persoonaan, seksuaalisuuteen myös - näiden kaikkien osalta etsin jotain muuta kuin sitä "tavallista". Ja ulkonäkö myös olennaista, tietysti.
Muillekin naisille antaisin ohjeeksi, että kannattaa miettiä, millaista ihmistä oikeasti toivoo ja millainen sopii itselle - ja sitte kannattaa etsiä juuri sellaista. Mitään "ihan kivaa" kompromissia ei kannata huolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, poikasen varoituksilla ei ole mitään merkitystä. Sinä et tiedä vielä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvin kissan, kun lapset muuttavat pois kotoa? En tiedä, olisiko minulla oikeastaan edes aikaa keskittyä kissanhoitoon. Jos siihen viittaat, että kuitenkin olen sinkku silloin, niin joko olen tai en. Nyt olen ollut sinkkuna alle vuoden, ja luotan kyllä siihen, että löydän uuden kumppanin. Koska miksi en löytäisi? Olen tähänkin asti löytänyt. Siitäkin huolimatta, että (kuten sanoin) etsin aika marginaalisesta ihmisryhmästä miestä.
Mutta jos en löydä, niin entä sitten? Kuten sanoin, elämäni tärkeimmät ihmiset nukkuvat viereisissä huoneissa, eli ainakaan teorianne ei nyt toteutunut kohdallani - tiukoista kriteereistä huolimatta en jäänyt lapsettomaksi. Kriteerini
No se ei menny perille. Mä meen tekeen ny jotain mistä pidän. Tehkää vaa mitä haluutte ku tuntuu toimivan hyvin.
"
Sinä selkästi pidät rujommasta tyylistä ja ehkä James Hetfield ja Edward James Olmos ovat tyyliäsi?"
Hah, piti googlata ja joo, kapteeni Adamassa on ehkä sitä jotain :D
Tuon Joonaksen deitti-ilmoituksen ongelma on se, että siitä ei oikeasti saa käsitystä, millainen ihminen hän on. Olen itse nyt lueskellut miesten deitti-ilmoituksia (ei Tinderissä) ja todella moni kertoo itsestään hyvin niukasti. Löysin kaksi minua kiinnostavaa ilmoitusta. Ne poikkesivat muista niin, että ne miehet kertoivat millaisia ihmisiä ovat persoonansa ja luonteensa puolesta, millaista suhdetta toivovat, ja kertoivat harrastusten lisäksi vähän muutenkin kiinnostuksenkohteistaan ja mikä tärkeintä, arvomaailmastaan. Sain niistä aika hyvän käsityksen siitä, millainen ihminen oli kyseessä. Pelkkien liikuntaharrastusten listaaminen, työpaikan/ammatin mainitseminen ja joku "pitkä tai lyhyt suhde käy" ei todellakaan herätä kiinnostusta.
On vähän valitettavaa, että vaikka Joonas sai "asiantuntevaa" apua ilmoituksensa tekemiseen, hänen uusi ilmoituksensa on käytännössä yhtä mitäänsanomaton kuin ensimmäinenkin.
Vierailija kirjoitti:
No se ei menny perille. Mä meen tekeen ny jotain mistä pidän. Tehkää vaa mitä haluutte ku tuntuu toimivan hyvin.
Joo no ehkä en sitten tajunnut pointtiasi. Mutta miksi en jatkaisi samalla tyylillä, kun tähänkään asti ei ole ollut ongelmia löytää seuraa ja kun kuitenkin olen erittäin tyytyväinen? Ja seuralla en tarkoita mitään yhden illan juttuja, jos sitä luulet - niitä en harrasta oikeastaan sen takia, että arvelen yhden illan jutuissa seksin olevan aika tylsää ja liian geneeristä, mielikuvituksetonta.
Tiedätkö mitä haaremi tarkoittaa? Tämä olisi ihan ok lisä siihen. Osapäivämies siis, vaikkakaan ei juuri tämä artikkelin mies.