Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen toimistolla ekaa kertaa yli vuoteen, karmea kokemus (etätyöläinen kertoo)

Vierailija
04.06.2024 |

Normaalisti herään 8.00 ja laitan heti läppärin käyntiin, aamutoimia voi tehdä siinä ohessa pitkin aamupäivää. Mutta kun pitää toimistolle, joudun heräämään 1,5h aikaisemmin aamutoimien ja ajomatkan takia. Tuon kyllä huomaa kun unet vähenee 1,5h, ei ole yhtä skarppina ja illalla ei jaksa tehdä mitään liian vähisen unen takia.

Ruuhkat ärsyttää, en asu ruuhka-suomessa mutta täälläkin matelua alinopeuskuskien perässä koko 35km työmatkat aamuisin ja iltapäivisin, heti ottaa hermoon.

Toimistolla ihmiset mulkoilee kuin eivät olisi koskaan nähneet, tottahan se varmaan on kun olen 4 vuoteen ehkä 5 kertaa ollut toimistolla. Mutta ihme mulkoilua joka paikassa, kahvilassa, ruokalassa, käytävillä.

Tiimikavereita ei ole omalla paikkakunnalla, Teamsissa meni koko päivä eli ei mitään sosiaalisia kontakteja tullut, en jutellut kellekään.

Paikalla istuminen suuren osan päivästä otti pahasti ergonomialle, kotona olen tottunut koko ajan kävelemään joka välissä, jopa sängyllä voin kuunnella kokouksia jos itse ei tarvi osallistua. Työpaikalla vain satunnaisesti viitsii nousta vessaan tai juomaa hakemaan. Oli kyllä selkä ja pakarat kipeitä toimistopäivän jälkeen.

Ainoat pari hyvää puolta on viileä toimisto kun hyvä ilmastointi, sekä ruokalassa hyvä lounas joka tosin maksaa jo 8,10e. Päälle vielä bensakustannukset kun tuli 70km ajoa päivässä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähes sama. Ei ole mitään hyötyä mennä toimistolle, melkeinpä vain päinvastoin. Ainoat jotka siellä näyttävät käyvän, ovat jotkut hypersosiaaliset kälättäjät ja intialaiset.

Vierailija
2/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama, tosin matkoihin menee vain n. 45 minuttia päivässä, mutta unesta sekin on pois. Ja lisäksi herään noin puolta tuntia normaalia aiemmin, jotta ehdin hieman meikata. Yleensä vaatteet, tavarat ym katson valmiiksi jo edellisenä päivänä.

Toimistolla on tietty porukka, joka on siellä joka päivä, ovat siis kaveruksia keskenään, eivätkä juuri muista piittaa. Sen lisäksi on pari tiimipäivää kuukaudessa, jolloin koko tiimi on paikalla. Nämä päivät ovat ihan ok, mutta muuten sosiaaliset kontaktit jäävät aika vähälle, jos yksinään menee. Metelissä on myös hankala keskittyä.

Mutta hyvääkin on, ilmastointi, hyvä valaistus, jonkun muun keittämä kahvi, erittäin hyvä ja edullinen lounassalaatti, monenlaiset apuvälineet ergonomiaa varten ja yhteinen taukojumppahetki päivittäin.

Mutta silti olen toimistopäivän jälkeen aivan loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muutama tyyppi, jotka joka kokouksessa vaativat, että kaikkien on tultava konttorille, vaikka voivat mennä sinne niin halutessaan milloin haluavat. Nyt ovat saaneet tahtonsa läpi ja vähintään kerran kuukudessa kaikkien on mentävä konttorille. Nämä vaatijat ovat aina omassa porukassa, eivätkä ota kontaktia muihin. Miksi ihmeessä vaativat kaikkia konttorille yhteisöllisyyden nimissä?

Vierailija
4/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niitä, jotka yyteissä ensimmäisenä lentävät ulos. Toimistolla käyvät osoittavat sitoutumista firmaan eivätkä vedä tupluureja keskellä työpäivää. Luulettekos, että en pomona näe, että Teamsin valo on muuttunut keltaiseksi?

Vierailija
5/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette niitä, jotka yyteissä ensimmäisenä lentävät ulos. Toimistolla käyvät osoittavat sitoutumista firmaan eivätkä vedä tupluureja keskellä työpäivää. Luulettekos, että en pomona näe, että Teamsin valo on muuttunut keltaiseksi?

Höpö höpö. Onneksi itse olen työpaikassa, jossa on täysin sallittua päivällä vaikka käväistä jossain asioilla. Tärkeintä on, että työt tulevat tehdyiksi. Ei kukaan, eivät edes pomot, vahtaa mitään teamsin värejä.

Vierailija
6/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säkö meinaat että vessassa tai juomassa ei saa käydä? 😂 Sun kaltaiset tyypit pomoina on säälittäviä oman egon pönkittäjiä jotka nykypäivänä savustetaan ekana ulos. Ihan vaan tiedoksi. 

Vierailija
7/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä niuhopomoja on. Tekevät tikusta asiaa tsekatakseen, onko etätyöntekijä koneella. Ja ovat vielä ylpeitä siitä. Samat tyypit avokonttorissa mielellään kävelevät selän takaa tarkistamassa ettei alainen vaan ole netissä surffailemassa. Itse en tiedä, mitä hyötyä näistä tyypeistä on firmalle, mutta tiukasti pysyvät työssään. 

Vierailija
8/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomolla on aikaa kytätä alaistensa Teamsin valoja niin hänellä ei silloin ole oikeita töitä riittävästi. Tällaiset ovat niitä joille tulee ensimmäisenä kenkää. Pomot eivät myöskään tee mitään tuottavaa työtä, joten helppo vähentää sitä porukasta jos tarvitsee.

Vierailija
9/9 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kyllä ihmettelee että eikö sellaiset työnantajat välitä ilmastosta ollenkan jos pakottavat toimistolle vaikkei siihen selvää syytä? Firmat teeskentelee vihreitä mutta aiheuttavat valtavat päästöt pakottamalla turhaan toimistolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme