HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en antaisi Joonakselle tykkäystä koska hän on paljon parempilaatuinen kuin minä eikä tykkäisi takaisin.
Mitä sä nyt lässytät ja vieläpä miehenä?
En ole mies. Tiedostan sen mihin rahkeeni riittäisi eikä ne riittäisi ko mieheen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla miehillä on vaikeaa tinderissä jos ei näytä tältä:
https://media.allure.com/photos/58f8e098f2de1c5c7e902733/1:1/w_2020,h_2…
Minä en pysty ihastumaan pelkkään kuvaan, pakko saada kosketus siihen persoonaan. Mutta jatka sä vaan projisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy voi olla siinä, että Joonas swaippailee liian kauniita naisia.
Siirtyisi tavallisemman näköisiin, niin alkaisi tulla vientiä.
Suurin osa naisista on ihan tavallisen näköisiä. Yli nelikymppiset ovat usein hieman ylipainoisiakin. Eli jos ei swaippaa kuin trikoissa ja topeissa pilatesta harrastavia fitness-kottaraisia, niin ei tule matcheja.
Jos hän hakee ikäistään seuraa eikä halua lisää lapsia, niin häntä eivät huoli nelikymppiset, joilla biologinen kello huutaa, eikä toisaalta myöskään vapaaehtoisesti lapsettomat, jotka eivät tahdo äitipuoleksi.
Ongelma on siis se, että lapselliset, nelikymppiset naiset ovat Joonaksen mielestä liian rumia ja hän itse ei kiinnostu heistä.
En ymmärrä miksi kukaan haluaisi ylipainoista naista tapailla? Tai ehkä jos ei ole vaihtoehtoja niin ymmärrän mutta itse en vois
En minäkään voisi tapailla ylipainoisia tai isukkeja. Tuolla artikkelin miehellä oli iskävatsa. Oon suht samanikäinen eikä mulla ole mitään pläskiä tuossa vyötäröllä. Voin sanoa, että on aika vaikea löytää yhtä hyväkuntoista miestä mitä itse olen. Varsinkin suomalaisista. Ei kyllä viehätä tuommoinen löysyys yhtään. Kielii huonoista elintavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoista tylytystä tämä ketju kyllä. Voisi vastavuoroisesti tehdä jostain samanikäisestä yksinhuoltajaäidistä, koulukseltaan vaikkapa lähihoitaja, ja makustella sitten paljonko sitä seuraa on seksiseuraksi vs. parisuhteeseen.
Samaa mieltä. Naisilla kauhea kognitiivinen dissonanssi päällä. Yleensähän naiset ovat täällä täysin vakuuttuneita, että miehille ei ole hirveitä vaatimuksia. Käy töissä ja suihkussa, pidä elämä kasassa ja harrasta edes jotain, niin varmasti löytyy. Sohvalla makaajaa kelpuuta.
No nyt on elävä esimerkki sellaisesta. Objektiivisesti keskivertoa paljon paremmassa kunnossa (mutta kommenttien perusteella ihan liian rasvaivainen), hyvin toimeentuleva (kovat arvot, ei todellakaan mitään johtotehtävissä olevaa ja vielä finassialalla), elämä on kasassa ja harrastuksia löytyy (no ei todellakaan tommosta mikä harrastaa koko ajan jotain). Eli vaa
Suurin osa täällä on sanonut luontaantyötäväksi sen kuinka Joonas rivien välistä hakee pelkkää kevyttä panosuhdetta.
En tiedä tarkalleen mitä tyyppi hakee, kun juttu on maksumuurin takana. Mutta jos etsii kevyttä kesäheilaa, en tykkäisi. Kevyeen heilasteluun löytyy nuorempia ja komeampiakin. Näin se vaan on. Näin tekisi mies itsekin, jos tarjontaa olisi.
Vakavammat jutut sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet käyttää tinderiä, kun se ei toimi?
Facebookissa on paljon sinkkuryhmiä, joissa voi keskustella toisten kanssa julkisesti, järjestetään tapahtumia ja voi lähestyä yksityisviestelläkin. Niissä saa heti kontaktia, jos vaan haluaa. Näissä ryhmissä on enemmän naisia.
Lehdissä on ollut naisten kokemuksia näistä, siellä viisikymppiset miehet vonkaa kolmikymppisiä ja ohittaa itsensä ikäiset.
Minkäs teet, kun miehet vaan vanhenee eri tavalla kuin naiset ja viisikymppinen nainen on vaan auttamattomasti liian vanha. Luonto on tällainen, ei mahda mitään.
Olen Joonsksen ikäluokkaa ja olen yrittänyt etsiä netistä ikäistäni seuraa, mutta en onnistu. Vanhemmat miehet ovat usein nihkeitä jopa röyhkeitä. Sen sijaan vähän nuoremmat ovat kohteliaampia, kivoja ja kiinnostuneita vielä läheisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eronnut pitkästä suhteesta, joten olisi kiva aloittaa kevyemmin. En sulje pois pidempää juttua, jos kemiat kohtaavat."
Menisi vasemmalle ja yllä syy.
Oliko oikeasti? No olipa taas mysteeri :D Mikä urpo. Eli "Olen juuri eronnut enkä osaa olla yksin, etsin siis naista tyydyttämään seksuaaliset ja läheisyyden tarpeeni, en kuitenkaan henkisellä tasolla kykene antamaan sinulle mitään koska suren vielä exääni ja minulla nyt on muutenkin tapana käyttää ihmisiä, en näe sellaisessa ongelmaa. Tietysti jos satunkin kunnolla ihastumaan sinuun niin sitten pistetään tietenkin parisuhde pystyyn."
Juuri tämä kuva itselleni välittyi.
Vierailija kirjoitti:
Olen Joonsksen ikäluokkaa ja olen yrittänyt etsiä netistä ikäistäni seuraa, mutta en onnistu. Vanhemmat miehet ovat usein nihkeitä jopa röyhkeitä. Sen sijaan vähän nuoremmat ovat kohteliaampia, kivoja ja kiinnostuneita vielä läheisyydestä.
"Vanhemmat miehet ovat usein nihkeitä jopa röyhkeitä"
Viittaatko tällä siis nelikymppisiin miehiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty ihastumaan pelkkään kuvaan, pakko saada kosketus siihen persoonaan. Mutta jatka sä vaan projisointia.
Silti kun tuon näköisiä miehiä tulee paikalle missä tahansa livemaailmassa, niin naiset noteeraavat juuri hänet. Jotkut kuolaten, jotkut ihaillen, jotkut muuten vaan, mutta siitä ne ihastuksen ensi askeleet otetaan.
Toikin vähän tökkii että vaihtoi ilmastosyistä sähköautoon. Siis kuulostaa ihan perinteiseltä viherpesulta.
ilmastosyistä autosta pitää luopua! Sanoisi ennemmin, että valitettavasti joudun pitämään autoa mutta yritän sentään minimoida ilmastovaikutukset ajamalla sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti kun tuon näköisiä miehiä tulee paikalle missä tahansa livemaailmassa, niin naiset noteeraavat juuri hänet. Jotkut kuolaten, jotkut ihaillen, jotkut muuten vaan, mutta siitä ne ihastuksen ensi askeleet otetaan.
Sehän on itsestään selvää. Samoin käy naiselle jos hän näyttää Sydney Sweeneyltä. Mikä tässä on niin outoa että sitä pitää jatkuvasti jauhaa?
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta tän kuvan kaveri tykkää kylläkin miehistä. Mulla on hyvä gaydar ja nyt se piippaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä turhauttavaa, että sosiaalinen, urheilullinen, pitkässä suhteessa ollut työurallaan menestynyt ja normaalinoloinen mies ei löydä naisseuraa. Mitä mahdollisuutta on hiljaisella miehellä, joka ei ole koskaan ollut parisuhteessa?
M39
Tee nyt sentään parempi profiili kun tää Joonas. Ei naisia kauheasti kiinnosta laastariksi ja kevyeksi panovälineeksi ryhtyminen.
Joonaksella on myös suht rajaavat kriteerit, pitäisi olla lapsia, sekä harrastaa kunnon urheilua ja useampaa sellaista. Pitäisi olla myös taloudellisesti suht varakas. Mutta tuo ensimmäinen on varmasti se luotaantyöntävin ominaisuus.
Täällä +50 v nainen. Mulla on jäsenyys kristityllä dating apilla.
Mulle lähettää viestiä 40 veet ja siintä nuoremmat. Tai sitten minua paljonpaljon vanhemmat miehet.
En tiedä missä oman ikäseni luuraa ehkäpä ne vuorostaan laittavat viestiä nuorille naisille.
No eipä tässä hetkuilla. Kaikki aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on itsestään selvää. Samoin käy naiselle jos hän näyttää Sydney Sweeneyltä. Mikä tässä on niin outoa että sitä pitää jatkuvasti jauhaa?
Ei mitään outoa. Hyvä vain myöntää tosiasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan siellä on teksteissä se perus "haluan sporttisen (eli alusvaatemallin näköisen) naisen (joka ei ole w o k e)." Tuolla ehdolla saat haluta loppuikäsi, yksin.
Usealle miehelle riittää, että nainen on normaalipainoinen, ei ole woke eikä tatuoitu.
Onpa hurjat vaatimukset tosiaan.
Mä en tunne yhtään naista, joka ei olisi ainakin jossain määrin woke.
Miksi nainen haluaisi miehen, joka vastustaa ihmisoikeuksia? Empatiakyvyttömän ja kovasydämisen ihmisen?
No ehkä joku, mutta itse en tosiaan tällaisia tunne.
Itse olen nainen mutta en nää itseäni "wokena" vaikka ihmisoikeuksien puolella olenkin. Woke on minulle negatiivinen termi.
Voi tosin olla että miehille jotka sa
Ei wokea: tehdään elokuva esim. jostain mustasta naisesta joka teki jotain merkittävää historiassa, tai kirjoitetaan joku elokuva missä on musta päähenkilö/tai vaikka kaikki hahmot ovat mustia näyttelijöitä.
Wokea: tehdään pienestä merenneidosta musta koska musta nyt vaan on parempi ja tekee tarinasta paremman.
En tarkoita mitään hillittömiä tankkeja; heille on omat sivustonsa. Esim. sellaisia, joilla bmi on 26. Eli 168-senttinen nainen painaa 73 kiloa. Tällasia on suurin osa nelkyt plus-ikäisistä naisista.
Oletetaan, että kuusi kymmenestä nelkytvuotiaasta ja sitä vanhemmasta naisesta on ylipainoinen. Eli swaippaat vasemmalle nuo kuusi, jäljelle jää neljä.
Näistä neljästä kaksi haluaa lapsia, ei käy.
Jää kaksi, joista kumpikaan ei ole sinusta kiinnostunut.
Käteen jää musta-pekka (lue: oma muna).
Jos laajennat horisonttiasi näihin muutaman lisäkilon kanssa kamppaileviin daameihin, saatat löytää heistä ihan kivaa seuraa.
Otetaan esikuvaksi nykyisen hallituksen naisministerit. Heistä vain kolme on normaalipainoisia. En sano nimiä, mutta näkeehän sen. Lopuilla on "vähän, mistä kiinni ottaa".
Vierailija kirjoitti:
Me miehet halutaan neitsyt nainen. Onko liikaa pyydetty?
On.Neitsytnaiset eivät halua kaltaisiasi luonnevikaisia naisvihaajia. Oletko edes itse neitsyt? Tuskinpa.
Mitä sä nyt lässytät ja vieläpä miehenä?