HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa missähän naiset muka itkevät sitä, että tasokas mies kelpaa monelle naiselle ja että osa jää rannalle ruikuttamaan? Jostain syystä en kuule naisten jatkuvaa ininää tästä aiheesta, ennemmin hyväksytään tosiasiat. Onhan se niin, että fiksu, komea, mukava, sitoutuva, järkevä, hauska jne. mies on monen listalla. Jos tuollainen aarre jostain löytyy, on naisille ihan selvää, että miehelle olisi varmaan muitakin ottajia. Nainen saattaa ajatella, että ollaan sitten ilman jos ei löydy. Kyllä sitä pärjää. Mukavempaa on olla yksin kuin tylsän, uusavuttoman tai ärsyttävän miehen kanssa.
Mulle ainakin on itsestään selvää, että tuollaiset ihanat miehet ovat varattuja ja niistä pidetään kiinni.
<
Aikamoisia yleistyksiä sulta pääsee ja sitten valitat kun joku ei itsestäänselvyyksiä viitsi erikseen kirjottaa lauseeseen. Julkkikset ei ole taviksia ja niistä ei mallia kannata ottaa normaaliin elämään. Niillä on varaa ja mahdollisuuksia ylläpitää kauneuttaan koska sillä tekevät rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa missähän naiset muka itkevät sitä, että tasokas mies kelpaa monelle naiselle ja että osa jää rannalle ruikuttamaan? Jostain syystä en kuule naisten jatkuvaa ininää tästä aiheesta, ennemmin hyväksytään tosiasiat. Onhan se niin, että fiksu, komea, mukava, sitoutuva, järkevä, hauska jne. mies on monen listalla. Jos tuollainen aarre jostain löytyy, on naisille ihan selvää, että miehelle olisi varmaan muitakin ottajia. Nainen saattaa ajatella, että ollaan sitten ilman jos ei löydy. Kyllä sitä pärjää. Mukavempaa on olla yksin kuin tylsän, uusavuttoman tai ärsyttävän miehen kanssa.
Mulle ainakin on itsestään selvää, että tuollaiset ihanat miehet ovat varattuja ja niistä pidetään kiinni.
Tämä. Muutamalla mun naispuolisella ystävällä on tuollainen mies, ja kyllä ne pitää niistä mi
Kuulostaa jotenkin pahalta, että pitävät kiinni kynsin ja hampain ja tekevät kaikkensa.
Onko mies siis jatkuvassa vaarassa rimpuilla erilleen?
Itse en jaksaisi tuollaista valppautta ja jännitystä. Kyllä tasa-arvoinen suhde on paras. Toki toisesta pidetään kiinni, mutta tietää myös, että se toinenkin pitää minusta kiinni. Ei tarvitse jännittää kuinka käy.
Olen jo omani tinderistä löytänyt mutta kun olin siellä, olisin ehkä ollut Joonaksen kohderyhmää. Suht samanikäinen, lapset tehty (vuoroviikot eli aikaa on) hyväpalkkaisessa työssä (eli rahaakin on), urheilullinen ja kivannäköinen nainen. Itse en olisi swaipannut Joonasta oikealle nimenomaan tuon saman siteerauksen vuoksi joka tuolla alkuketjussa mainitaan. Itse etsin (ja löysin!) tinderistä rakkautta mutta en kokenut tarpeelliseksi määritellä etukäteen minkälaista suhdetta etsin. Mulle ja luulin että kaikille on itsestäänselvää että parisuhteeseen vaaditaan erityinen kohtaaminen. Se että Joonas kokee tarpeelliseksi sanoa että hän toivoo vain jotain kevyttä mutta on avoin suhteellekin on vaan todella luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, täällä nakataan esimerkkinä 50 v. perusjannusta Peltsi. Joka on jotain 190cm, eli pituuden osalta top5% ikäluokastaan. Kunnoltaan puolestaan posketon, top1% ikäluokastaan. Plus on julkkis jne.
Samaa harhaa esiintyy sekä miehillä että naisilla. "Kiva naapurintyttö" on joku Janni Hussi.
Kun oikeesti se tavallinen suomalainen mies tai nainen on semmoinen johon ei kiinnitä mitään huomiota kun se tulee kadulla vastaan. Ei oo ruma muttei hyvännäköinen, ei osaa mitään ihmeellistä, käy tylsissä töissä jne.
Ok, eli oikeampi vastaus kysymykseen "minkälainen sen naisen ulkonäön sitten tulisi olla" olisi Annika Saarikko? Minä kun ymmärrän kysymyksen niin, että minkä näköinen ihminen herättää puhtaasti ulkonäön puolesta mielenkiinnon. En niin että se pitää sisällään jonkun alkukar
Ja oikeasti Annika Saarikkokin on hyvännäköinen viiteryhmässään: hyvin kauniit, freesit kasvot vartalotyyppiin nähden ja olemuksesta välittyvä itsevarmuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Muutamalla mun naispuolisella ystävällä
Minustakin on aika epäterveellistä ajatella ylipäätään noin. Pareja joiden yhdessäolo herättää täälläkin keskustelua on paljon. Fakta nyt vaan on se, että itsensä kloonin kanssa ei halua olla, ja toisaalta tasokas on niin abstrakti käsite että sillä voi tarkoittaa mitä vaan. Joillekin se ulkonäkö on ilmeisesti kaikki kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Joonas on komea minusta. Lehteen halunnut jotta saa lisää huomiota ja naisia. Jotain missiä hän selkeästi haluaa rinnalleen. Ulkonäkö 7/10, persoona 4/10.
Annat hänelle persoonasta 4/10, vaikka et ole koskaan edes tavannut häntä? Mielenkiintoinen kommentti.
Meinasin kirjottaa siihen, että haastattelun ja haun perusteella persoona 4, mutta ajattelin että ei varmaan itsestäänselvyyksiä tarvitse mainita.
Tarvii vauvalla. Jos et väännä rautalangasta, anything you say will be used against you. Se on ärrrsyttävää. Eihän kukaan väkäleuka livenäkään ala vääntään jos sanot jotain yleistä nopeasti. Mennyt vaikeeksi, kun kaikki pitäs avata sulkeisiin tai sivulauseisiin tyyliin (persoonan päättelin jutun perusteella). Novittu duh, minkäs muun perusteella, kuin lukemalla jutun, eih, joku käy sun kimppuun jos et avaa koko ajatusprosessiasi aa:sta öö:hön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Joonas on komea minusta. Lehteen halunnut jotta saa lisää huomiota ja naisia. Jotain missiä hän selkeästi haluaa rinnalleen. Ulkonäkö 7/10, persoona 4/10.
Annat hänelle persoonasta 4/10, vaikka et ole koskaan edes tavannut häntä? Mielenkiintoinen kommentti.
Meinasin kirjottaa siihen, että haastattelun ja haun perusteella persoona 4, mutta ajattelin että ei varmaan itsestäänselvyyksiä tarvitse mainita.
Tarvii vauvalla. Jos et väännä rautalangasta, anything you say will be used against you. Se on ärrrsyttävää. Eihän kukaan väkäleuka livenäkään ala vääntään jos sanot jotain yleistä nopeasti. Mennyt vaikeeksi, kun kaikki pitäs avata sulkeisiin tai sivulauseisiin tyyliin (persoonan päättelin jutun perusteel
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset ei ole tinderissä.
Kuulemma siellä miehet haluaa vain seksi suhteen.
Eli ei moni nainen sinne profiilia tee.
Juuri näin. Miehet kyselee melko pian tissikuvia ja pa€nofantasioita.
Siinä se vika piilee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
No ei se tasokkuus nyt kovin abstrakti käsite ole. Vai etkö osaa sanoa kumpi on tasokkaampi: pitkäaikaistyötön, Janne Katajan näköinen, köyhä, 45 v mies vai (nuoren) Brad Pittin näköinen 35 v lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol, täällä nakataan esimerkkinä 50 v. perusjannusta Peltsi. Joka on jotain 190cm, eli pituuden osalta top5% ikäluokastaan. Kunnoltaan puolestaan posketon, top1% ikäluokastaan. Plus on julkkis jne.
Kuka heittää esimerkkinä 50 vuotiaasta perusjannusta? Sehän heitettiin ihan suoraan vastauksena kysymykseen:
"Mitä se sitten tarkoittaa, jos ei niitä "tosi kivan näköisiä" 10-15 vuotta nuorempia megaleukoja? Millainen miehen pitää ulkoisesti olla?"
Eli ei, ei tykätä 15 vuotta nuoremmista miehistä, eikä edes miehistä joilla on iso leuka. Tykättäisi sellaisista kuin Peltsi. Pituudesta en tiedä mitään kun en ole tavannut. Kunto ei korreloi aukottomasti fyysisen viehättävyyden kanssa. Julkkis-status, en edes ymmärr
"jos on vaikeuksia pariutua niin pitäisi alkaa katella ihmisiä, joiden ulkonäkö ei herätä erityistä kiinnostusta. "
tai olla ilman. Tai etsiä jostain muualta kuin palvelusta jossa ei ole mahdollista tuoda itseään oikein muuten kuin ulkonäön kautta esille.
"Tämä on harvinaisen totta, että harvoin saa just tasan sitä mitä haluaa. Voi ja saa vaatia tiettyjä asioita, mutta jos jokaisella aspektilla pitää mahtua tiettyyn laatikkoon, niin sellaisen ihmisen löytäminen sinkkumarkkinoilta on hyvin epätodennäköistä. Minä en esimerkiksi vaadi, että mies harrastaa samoja asioita kuin minä. Olisihan se mukavaa toki, että edes joku harrastuksista osuisi yhteen, mutta tärkeämpää on muut ominaisuudet. Vetovoima, luonne, arvot, yhteensopiva huumorintaju esimerkiksi."
Miesten tulisi luopua rasti ruutuun tyyppisestä seuranhausta. Tuolla tavoin löytääkin just niitä onnenonkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin on itsestään selvää, että tuollaiset ihanat miehet ovat varattuja j
Ei sulle jaksa enää kukaa vastailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka heittää esimerkkinä 50 vuotiaasta perusjannusta? Sehän heitettiin ihan suoraan vastauksena kysymykseen:
"Mitä se sitten tarkoittaa, jos ei niitä "tosi kivan näköisiä" 10-15 vuotta nuorempia megaleukoja? Millainen miehen pitää ulkoisesti olla?"
Eli ei, ei tykätä 15 vuotta nuoremmista miehistä, eikä edes miehistä joilla on iso leuka. Tykättäisi sellaisista kuin Peltsi. Pituudesta en tiedä mitään kun en ole tavannut. Kunto ei korreloi aukottomasti fyysisen vieh
Niin en tarkoittanut vain Tinderiä. Siellä elävässäkin elämässä kannattaa yrittää tutustua niihinkin jotka ei ulkonäöllisesti välttämättä iske, jos on pitkään ollut pariutumisen kanssa vaikeuksia, eikä syynä ole se että on niin hyvännäköinen ettei kukaan uskalla katsoa päinkään.
"Meinasin kirjottaa siihen, että haastattelun ja haun perusteella persoona 4, mutta ajattelin että ei varmaan itsestäänselvyyksiä tarvitse mainita"
Teet johtopäätöksen että ihmisen persoonallisuus on 4/10, lyhyen haastattelun ja muutaman kuvan perusteella. Morjens mitä porukkaa täälläkin pyörii...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön puolesta Joonas on makuuni mutta muuten olisimme aivan liian erilaisia ihmisinä. Tosin ei sitä ikinä tiedä miten kemiat kohtaisivat jos tapaisimme esimerkiksi työelämässä tai harrastusten parissa. Ja tässä on koko tinderin ongelma. Tutustuminen toiseen on niin keinotekoista, että ei mikään ihme ettei sieltä mitään löydy.
jutelkaa ja tutustukaa oikeassa elämässä ihmisiin. Se on paljon hauskempaakin kun ei ole mitään haku päällä meininkiä, jossa tunnustellaan että olisiko tässä nyt minulle sopiva kumppani."Ulkonäön puolesta Joonas on makuuni mutta muuten olisimme aivan liian erilaisia ihmisinä"
Aika moni tässä ketjussa on sanonut noin. Ja toisaalta, moni on myös sanonut että Joonaksen ulkonäkö on liian huono, eivätkä siksi haluaisi häntä. Yhteistä kaikille kommentoijille on kuitenkin se, että kukaan ei halua häntä.&nbs
Joonaksella on loppuelämä aikaa löytää itselleen sopiva kumppani. Keskittyy nyt lasten hoitamiseen ensisijaisesti. Kyllä hän vielä naisen löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa harhaa esiintyy sekä miehillä että naisilla. "Kiva naapurintyttö" on joku Janni Hussi.
Kun oikeesti se tavallinen suomalainen mies tai nainen on semmoinen johon ei kiinnitä mitään huomiota kun se tulee kadulla vastaan. Ei oo ruma muttei hyvännäköinen, ei osaa mitään ihmeellistä, käy tylsissä töissä jne.
Ok, eli oikeampi vastaus kysymykseen "minkälainen sen naisen ulkonäön sitten tulisi olla" olisi Annika Saarikko? Minä kun ymmärrän kysymyksen niin, että minkä näköinen ihminen herättää puhtaasti ulkonäön puolesta mielenkiinnon.
"Ja oikeasti Annika Saarikkokin on hyvännäköinen viiteryhmässään"
niin minäki olen kaunis viiteryhmässäni hieman ylipainoiset, väsyneet, ryhtinsä menettäneet keski-ikäiset tantat. Hiukset on ihan nätit ja kasvot jos ei väsymystä oteta huomioon.
Tuosta kynsi hampain kiinni pitämisestä, esim yksi kaverini on objektiivisesti eri tavoin vähän alempi tasoinen kuin miehensä, mitä kompensoi esim tekemällä suurimman osan kotitöistä ja lastenhoidosta, ja pysyy suhteessa vaikkei mies suostu naimisiin. Ei tee tätä tietenkään tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Meinasin kirjottaa siihen, että haastattelun ja haun perusteella persoona 4, mutta ajattelin että ei varmaan itsestäänselvyyksiä tarvitse mainita"
Teet johtopäätöksen että ihmisen persoonallisuus on 4/10, lyhyen haastattelun ja muutaman kuvan perusteella. Morjens mitä porukkaa täälläkin pyörii...
Sä tykkäät kyllä vääntää pilkkua ja vääntää ihan loputtomiin. Luulisi että jossakin vaiheessa ihminen ymmärtää, että omakin mielipide voi olla väärä ja joskus se vika ei ole muissa vaan itsessä.
"Siellä elävässäkin elämässä kannattaa yrittää tutustua niihinkin jotka ei ulkonäöllisesti välttämättä iske"
Olen kyllä täysin eri mieltä tästä. Olen mielummin loppuelämäni sinkkuna, kuin sellaisen miehen kanssa jonka ulkonäkö ei vetoa minuun.
Minä voisin kyllä kelpuuttaa Joonaksen ulkonäön puolesta, vaikka en pidä häntä niin komeana. Ulkonäkö ei ole niin tärkeää. Yhteensopivuus on kaikista tärkeintä. Tinderissä on mahdoton sanoa onko joku luonteeltaan yhteensopiva, joten minä en jaksa sitä kautta lähteä etsimään kumppania. Ongelmaksi Joonaksen kohdalla muodostuu se, että hän on vuoroviikkosin yh, eli lapset vievät aikaa ja jaksamista, enkä välttämättä halua enää lähteä mihinkään äitipuolihommaan (sitä on jo kokeiltu). Toivotaan että hän löytää naisen, jolla on itsellään lapsia, ja joka on valmis yrittämään uusperhekuviota tai sitten tyytyy vaan kevyeen tapailuun. Minä en sovi kumpaankaan näistä kategorioista.