Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit

Kommentit (1250)

Vierailija
461/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäön puolesta Joonas on makuuni mutta muuten olisimme aivan liian erilaisia ihmisinä. Tosin ei sitä ikinä tiedä miten kemiat kohtaisivat jos tapaisimme esimerkiksi työelämässä tai harrastusten parissa. Ja tässä on koko tinderin ongelma. Tutustuminen toiseen on niin keinotekoista, että ei mikään ihme ettei sieltä mitään löydy.

jutelkaa ja tutustukaa oikeassa elämässä ihmisiin. Se on paljon hauskempaakin kun ei ole mitään haku päällä meininkiä, jossa tunnustellaan että olisiko tässä nyt minulle sopiva kumppani. 

"Ulkonäön puolesta Joonas on makuuni mutta muuten olisimme aivan liian erilaisia ihmisinä"

Aika moni tässä ketjussa on sanonut noin. Ja toisaalta, moni on myös sanonut että Joonaksen ulkonäkö on liian huono, eivätkä siksi haluaisi häntä. Yhteistä kaikille kommentoijille on kuitenkin se, että kukaan ei halua häntä.&nbs

ilmaisin kyllä itseäni huonosti. Todennäköisesti en itsekään olisi Joonaksen tyyppiä! Minulla  ei ole lapsiakaan vielä. Ja Joonas etsii naista jolla on omia lapsia. Eli vetäisi  profiilin vasuriin. Kun taas jos tutustuisimme oikeassa elämässä niin Joonaksen ulkonäkö kyllä miellyttäisi ja voisin hyvinkin ihastua siihen. Jutustellessa meidän välillämme saattaisi syntyä kemiaa ja se johtaa tai ei johda mihinkään. Tinder ympäristössä menisi heti vasuriin. Se on pelin henki. Siksi tinder on hölmö tapa etsiä kumppania.  Oikeassa elämässä asiat menevät eri tavalla. 

Vierailija
462/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että naisilla on biologisesti erilainen seksivietti yleensä -- ei toki kaikilla -- mutta miksi teille on niin iso ongelma siinä, että jotkut haluaa vaan seksiä? Joku kutsui toisen luokan kansalaiseksi. Ongelma on omassa päässä silloin jos seksin jälkeen olo on jotenkin alempiarvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Psykologin neuvot" Anna kun arvaan, että joku naispuolinen psykologi kertomassa itsestäänselviä latteuksia, jotka eivät johda Tinderissä minkäänlaiseen menestykseen. Joonaksen kuvasta jo näkee, miksi menestystä ei tule. Hiuksia ei ole ja rasvaprosentti on korkea, eli Tinderissä ei juuri mitään mahdollisuuksia mihinkään.

No ei ulkonäössä ole mitään vikaa hällä. Mutta aika harva nainen haluaa laastariksi ja se on se suurin syy, miksi machejä ei tule. 

Tai ehkä naiset ei halua miestä, joka etsii naisia tinderissä? Tai ehkä he eivät halua pitkästä parisuhteesta eronnutta miestä, joka ei koskaan mennyt naimisiin vaikka kauan suhteessa olikin? Tai ehkä hän ei tyylillisesti vain ole monen mieleen? Ehkä hänen biossa oli monia asioita mistä naiset ei pidä? Ehkä naiset eivät vaan halua olla tinder

"Tai ehkä naiset ei halua miestä, joka etsii naisia tinderissä?"

Eli naiset ensin lataavat tinderin puhelimeensa, perustavat sinne profiilin, lataavat kuvia ja kirjoittavat profiilitekstin, mutta eivät kuitenkaan halua miestä joka on Tinderissä? Tämäkö siis on teoriasi 😂😂? 

Vierailija
464/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että naisilla on biologisesti erilainen seksivietti yleensä -- ei toki kaikilla -- mutta miksi teille on niin iso ongelma siinä, että jotkut haluaa vaan seksiä? Joku kutsui toisen luokan kansalaiseksi. Ongelma on omassa päässä silloin jos seksin jälkeen olo on jotenkin alempiarvoinen.

Naiset vihaa ajatusta että normaalin näköinen mies panee. Se että ruma ja lihava nainen panee taas on normaalia ja luonnollista.

Vierailija
465/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin tinderissä, vedin vasemmalle kaikki miehet, joilla oli valittuna tuo "pitkää juttua, lyhytkin käy" tai mikä tahansa muu vihje siitä, että miehelle olisi ok harrastaa yhden yön juttuja. Itse en niitä ole koskaan harrastanut, ja olin etsimässä tulevaa puolisoa enkä mitään "kevyttä säätöä". En halua olla kenenkään väliaikaisratkaisu, välttävä hoito paremman puutteessa. Senpä takia tämänkin jutun tyyppi olisi mennyt auttamatta hylkyyn.

Ja kas kummaa, vetämällä oikealle vain tiukoin kriteerein valittuja profiileita sainkin matchin aivan ihanan ja samanhenkisen miehen kanssa vain parissa päivässä. Nyt asutaan yhdessä ja juuri on alettu katsella kihlasormuksia.

Vierailija
466/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei ole mitään vikaa kunhan sen tekee avoimin kortein. Ei mitään "parisuhdekin on mahdollinen jos oikein synkkaa". Vaan sanoo että haluan sinut vain ja ainoastaan sänkyyn. Silloin se toinen tietää heti missä mennään ja voi tehdä ratkaisunsa sen perusteella. 

Vierailija
467/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri enemmistö naisista ei halua olle miehelle pelkkä reikä ja tarpeiden tyydyttäjä. Eikä myöskään arvosta miestä, joka haluaa naisesta pelkästään sitä.

Vierailija
468/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on täynnä näitä joonaksia. Ei oo kerta eikå kaksi kun mullekin sanottiin että etsii kyllä loppuelämän suhdetta mutta sitä etsiessä kevyempikin juttu kelpaa. Eli toisin sanoen mut oli jo niputettu siihen max. kevyempään suhdetta pinoon ja kuviteltiin että se on naisesta jotenkin kiinnosta tarjous. Joo ei ole. Se että minä etsin rakkautta ja elämänkumppania ei tarkoita sitä että minä otan aseen ja pakotan sinut sillä uhaten kanssani suhteeseen. 

Vierailija
469/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset vihaa ajatusta että normaalin näköinen mies panee. Se että ruma ja lihava nainen panee taas on normaalia ja luonnollista.

Tajuatko ettei ees homot huoli kaikkia? Kyllä jopa homoissa on vastentahtoisesti yksinäisiä miehiä. Ihmiset tuppaa olemaan ulkonäkökeskeisiä.

Vierailija
470/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin tinderissä, vedin vasemmalle kaikki miehet, joilla oli valittuna tuo "pitkää juttua, lyhytkin käy" tai mikä tahansa muu vihje siitä, että miehelle olisi ok harrastaa yhden yön juttuja. Itse en niitä ole koskaan harrastanut, ja olin etsimässä tulevaa puolisoa enkä mitään "kevyttä säätöä". En halua olla kenenkään väliaikaisratkaisu, välttävä hoito paremman puutteessa. Senpä takia tämänkin jutun tyyppi olisi mennyt auttamatta hylkyyn.

Ja kas kummaa, vetämällä oikealle vain tiukoin kriteerein valittuja profiileita sainkin matchin aivan ihanan ja samanhenkisen miehen kanssa vain parissa päivässä. Nyt asutaan yhdessä ja juuri on alettu katsella kihlasormuksia.

"Kun itse olin tinderissä, vedin vasemmalle kaikki miehet, joilla oli valittuna tuo "pitkää juttua, lyhytkin käy""

Toi "pitkää juttua, lyhytkin käy " on valittuna todella monella naisella Tinderissä. Ihan heittämällä yleisin valinta. 

Vierailija
471/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kun itse olin tinderissä, vedin vasemmalle kaikki miehet, joilla oli valittuna tuo "pitkää juttua, lyhytkin käy""

Toi "pitkää juttua, lyhytkin käy " on valittuna todella monella nan

Siitä en tiedä mitään, mitä on muilla naisilla yleensä valittuna. Itse kun etsin sieltä vain miehiä silloin. Ja kerroin vain, miten itse tein ja miksi en itse olisi swaipannut oikealle jutun miehen kohdalla.

Lisähuomiona myös, että se että jokin asia on yleistä, ei tee siitä hienoa tai tavoiteltavaa. Pikemminkin päinvastoin ainakin minun kohdallani, kyllä ne harvinaiset helmet kiinnostaa paljon enemmän, jotka erottuu massasta.

Vierailija
472/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vastenmielistä, jos itse haluaisi pysyvän parisuhteen ja perheen. Useimmat naiset haluavat oman kumppanin, eivät sellaista, joka on tottunut juoksemaan vieraissa ja on heti valmis vaihtamaan, jos "parempi" sattuu kohdalle.

Itsekin haluaisin miehen, joka etsii sitoutumista parisuhteeseen ja yhteisiä lapsia. Ei minua kiinnosta sellaiset, joille kelpaa nainen kuin nainen, kunhan siltä irtoaa.

Ne miehet ja naiset ovat sitten ihan erikseen, jotka tahtovat pelkkää seksiä. Paritelkoot keskenään, mutta en tahdo sellaisiin puuttua millään tavalla. Mietipä itsekin vähän, millainen suhtautuminen useimmilla miehillä on naiseen, joka harrastaa jatkuvia irtosuhteita. Ei monikaan kunnioita. Samoin minä en kunnioita sellaisia miehiä.

Vierailija
473/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on huomattavan setäytyneen näköinen ikäisekseen. Tarkoitus ei ole lytätä vaan kertoa inhorealistisesti miksi matcheja ei tule."

Olen itsekin yli nelikymppinen mies. Kyllä se ikä alkaa väkisinkin näkyä ja ihmiset vanhenee eri tahtia. Hän kuitenkin elää terveellisesti ja on hoikahko. Ei sitä enää tässä vaiheessa voi kovin nuorelta näyttää.

Vierailija
474/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en oo ees sinkku mutta en ois Joonasta valinnut Tinderistä. En tiiä miks, tuli jotenkin creepy fiilis, ehkä koska ei ollut tarpeeksi luonnollisen oloinen. Joskus nää on vaan tällasia tunnejuttuja.

Vierailija
475/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli on maksumuurin takana.

Kävikö siinä jutussa ilmi, että mikä Joonaksen ikähaitari oli tinderissä? Ja että saiko hän siis mitään sieltä Tinderistä: saiko yhtään mätsejä, kävikö yksilläkään treffeillä?

Hakee omanikäistä naista, jolla on lapsia.

Minusta on yllättävää, ettei hän saa tykkäyksiä. Luulen että se valtaisa korostus, että kaikki vapaa-aika pitäisi urheilla, on turn off. Yh-äideillä ei ole yleensä sellaiseen aikaa ja eivät siksi matchaa, kun ajattelevat, etteivät kelpaisi Joonakselle.

Jep. Keskimääräinen keski-ikäinen yh ei ole mikään Emilia Leppilampi (kaunis urheilullinen blondi lääkäri) vaan tavallisen näköinen tavallisessa työssä oleva vähän väsähtänyt tyyppi. Joonaksen pitäisikin ehk

Lyhyesti tiivistettynä Joonas siis etsii itsensä naispuolista versiota. Paljonkohan sellaisia on tarjolla sinkkuina ja haluavatko nämä naiset miehestä itsensä kaksoisolennon miesversiona?

Vierailija
476/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi liikaa pohtia kaikenlaisia vastauksia ja valokuvia. Vasta tapaaminen antaa oikeaa kuvaa ihmisestä pikkuhiljaa.

Vierailija
477/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää pari valokuvaa että suurinpiirtein näen millainen ihminen. Siitä jo osaa sanoa voisinko kiinnostua. En ymmärrä miksi pitää hymyillä ja poseerata ja olla paljon kuvia. Sehän se ratkaisee millainen olemus ihmisellä on luonnossa.

Vierailija
478/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tunteeton seksi on yksipuolista. Miksi kukaan haluaa käyttää toista ihmistä pelkästään omien tarpeidensa tyydyttämiseen, ilman tunteita? Silloinhan sen vastakappaleen ei tarvitse olla edes oikea ihminen vaan se voi olla mikä tahansa esine.

Toki ihmisillä on erilaisia tarpeita mutta silloin on eettisesti oikein etsiä vain sellainen ihminen, joka haluaa samaa asiaa kuin sinä, eli pelkkää seksiä.

Väärin on huijata toista luulemaan, että kyseessä on mahdollisesti jotain muuta tai aito halu tutustua. Todella moni näistä Tinderin haihattelijoista haluaa oikeasti pelkkää seksiä, mutta ei kerro sitä suoraan.

Vierailija
479/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi "pitkää juttua, lyhytkin käy " on valittuna todella monella na

Mulla oli tuo "pitkää juttua, lyhytkin käy", koska en ollut kiinnostunut mistään vaimohulluista. Niitäkin osui siis tielle. Mutta valitettavasti tuo lyhytkin käy oli ilmeisesti merkki siitä, että multa voi kysellä seksijuttuja ennen ekaa tapaamista. No ei voi. Tai voi toki, jos haluaa ruksia.

Vierailija
480/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä voi lukea selkeästi, että hän hakee pelkkää seksiseuraa. Jotta mies pärjäisi siinä kilpailussa, joka btw on ihan eri kuin parisuhteen hakeminen, pitää hänen olla..

a. tosi kivan näköinen. Miehet on niin löysämoraalisia että ihan tavisnainenkin löytää helposti 10-15v nuoremman komistuksen seksiseuraksi. (ps tämä EI kuitenkaan tarkoita niitä ällöttäviä linkattuna tekoälyllä tehtyjä megaleukoja!)

Minkäs uskonnon moraalissa se on löysää, että harrastaa seksiä ilman keskiluokkaisen elämän lupaamista? 

Vai onko löysämoraalisuutta se, että jopa se miesmali joutuu tyytymään laihaläskiin säkkiin tyydyttäkseen perustarpeensa? Noinhan sinä näytät sanovan ja käännät sen miesten löysyydeksi, että kestävät todella ankaria olosuhteita.