Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit

Kommentit (1250)

Vierailija
221/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin Joonas pettyi? Mitkä vinkit sai psykologilta? Maksumuuri

Akkoihin.

No vaihtoiko miehiin vai miten meni?

On sen verran varakkaan ja fiksun oloinen, että kelpais mullekin. Tosin ne lapset on turn off, niitä en missään nimessä haluaisi nähdä saati hyysätä.

T: Tapsa 54 v

Vierailija
222/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei ole tinderissä.

Kuulemma siellä miehet haluaa vain seksi suhteen.

Eli ei moni nainen sinne profiilia tee.

tämä, ajatuskin tosta lihatiskimeininkistä ja typeristä vonkausviesteistä on saanut itseni jättämään ko. sovelluksen väliin. t. työssäkäyvä itsensä elättävä ns. naapurintyttö. Mieluummin olen yksin, kun seikkailen siellä väistellen ei toivottuja viestejä. Tuskin olen ainoa. Lisäksi ajatus omista kuvista ties kenen selailtavana ei myöskään herätä mitään hyviä viboja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pukumaailmatyöt eivät yleensä vastaa arvojani,"

Nyt olen yhtenä kysymysmerkkinä. Mitä sellaiset arvot oikein sitten ovat, joihin ei tietotyö sovi? Ideologinen työttömyys ehkä?

Ei tietotyössä käytetä pukua :)

Puvun liittäisin johtohommiin, tai yleensäkin työhön jossa ollaan paljon asiakaskontaktissa livenä.

Vierailija
224/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena ilmainen vinkki hänelle:

En painaisi sydäntä, koska profiilista paistaa kilometrien päähän, ettei ole valmis vakavaan, vaan etsii naista kertakäyttöelämään.

Kiitos ei.

Naisena ihmettelen, että ihanko tosissaan te muut naiset etsitte miehistä ennen kaikkea tai jopa vain ja ainoastaan loppuelämän kumppania? Itse ainakin nuorempana seurustelin eri tavoin erilaisten miesten kanssa  ja katselin ajan kanssa, mitä jutuista seuraa. Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi moni pyrkiä. 

Tällä tekniikalla sain hyviä kokemuksia ja nyt olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä ja hyvin menee edelleen. 

"Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi moni pyrkiä. "

Ei tietenkään voi tietää. Sen kuitenkin tietää, että jos itse toivoo pitkää ja syvällistä suhdetta ja toinen haluaisi vain kevyttä tapailua, niin se ei ainakaan mihinkään johda.

Mielestäni ihmiset voisivst rentoutua tutustumiskynnyksen suhteen. Se hieman liian "lyhyt", "lihava", "kalju", "tumma", "vaalea" voikin olla aivan ihana ihminen. Ei kannata tarttua lillukanvarsiin, vaan antaa tutustumiselle mahdollisuus.

Mutta tutustumisen jälkeen saa rimaa kyllä pitää: ei ole syytä alistua epämääräiseen tapailuun, jos omana toiveena on jotakin syvempää.

Samalla tavoin kuin ei kannata tinkiä omista arvoistaan eikä turvallisuudestaan.

Vierailija
225/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joonas on miellyttävän näköinen ja oloinen mies. 175cm on suomalaisella miehellä varsin normipituus ja onhan esimerkiksi Tom Cruise lyhyehkö ja eipä ole pitkä viimeisin Bond-äijäkään ja naisia riittää. Joonaksen ilmoituksesta on rivien välistä luettavissa ja kun on lukenut Hesarin jutunkin lukenut, että hakee jonkinlaista laastari-suhdetta. Lapsettomilla nelikymppisillä ja jonkun verran nuoremmilla naisilla voi olla vielä toiveissa löytää se viimeinen tsaanssi saada lapsi ja mies eli perhe-elämä ja oikea rakkaus. Voisiko Joonas ehkä tyytyä vanhempaan naiseen, sellaiseen, joka olisi vielä kaikin puolin vetreässä kunnossa, mutta hedelmöittymistarve ei enää millään muotoa akuutti. 

Vierailija
226/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on putkiaivot jotka ajattelevat että haluttavuus on joku peli jossa insinöörimäisesti rakentamalla eri palikoita (tietyt paperit, tietyt harrastukset, tietty rahamäärä) tulee tuhansia kiinnostuneita naisia.

Tosiasiassa seksuaalinen vetovoima on ensisijassa fyysistä. Se miltä ihminen näyttää on aivan ratkaisevaa siinä kokeeko tähän mitään vetoa vai ei.

Ei esim. Timo Soinin näköinen neljän alan tohtori herätä mitään haluja nuorissa naisissa jos vertaa johonkin Kurt Cobainin näköiseen pitkään komeakasvoiseen työttömään kitaranrämpyttäjään joka pyörii kahviloissa.

Uskon että naisviha osaltaan kumpuaa tästä. Moni mies vasta myöhemmin elämässä ymmärtää ettei tule koskaan olemaan haluttava, ja sitten alkaa törkypuhe naisia kohtaan netissä ja livenä.

Nyt naiset rupeavat sitten ottamaan kunnian mustapillerin ja inkwell-viisauksien keksimisestäkin...

Kyllä se käsitys siitä, että ilman geenilottoa pärjää tulee ihan yhteiskunnalta. Joka päivä, kun joku mies täällä hakee vertaistukea ja sympatiaa yksinäisyydestään puhuen, siihen tulee joku "kato nyt omaa persoonallisuuttas" vastaus. 

Z-sukupolven pojille A-sukupolvesta puhumattakaan mustapilleri on yleissivistystä. Milleniaalit ja sitä vanhemmat uskoivat 'jännämiehiin' ja 'karismaan'.

Vierailija
227/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiselle Joonaksen ikäiselle lapselliselle naiselle näkyy profiilissa myös se, miksi ero on alun perin tullut. Joonas ei ole sitä vielä itse ehkä ymmärtänyt/halua muuttua. Eli miksi joku eroaisi mukavasta ja varakkaasta perhekeskeisestä miehestä? Kun rakkaus loppui? Ei sentään, kyllä ne syyt on siellä perheeseen/parisuhteeseen panostamisen puolella. Miten sitä ehtiikään, kun aina on töissä tai harrastaa! Mahdollisesti jakoivat talouden kulut vielä 50:50, vaikka nainen tienasi puolet siitä, mitä Joonas. Kannattaisi ensin käydä se ero henkisesti läpi ja miettiä, mitä oikeasti haluaa ja on annettavaa seuraavaan suhteeseen. Tinder ei ole kavereita varten.

Projisointisi paistaa tänne asti.

Olen parisuhteessa lasteni isän kanssa ja saanut lapset näin vanhempana, niin on tullut nähtyä ja kuultua kaikenlaista. Olen saanut osani Tinderistä ja ystävieni eroista, niin tämä on sellainen keskeinen teema, mikä on erojen syynä. Jos Joonas kaipaisi omaa sielunkumppania, niin se näkyisi eri tavalla profiilissa.

Vierailija
228/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahahahaaa. Yli-ikäinen ukko meni Tinderiin ja kuvitteli että voi napin painalluksella tilata nuoremman ja kauniimman naisen treffeille ja petiin. Sitten itketään oikein lehteen asti pettyneenä kun naisia ei tulvinutkaan keskinkertaisen sedän kotiovelle minimivaivalla :D Nää on niin nähty.

Hänelle onkin onni, ettei törmää siellä sinun kaltaisiin Subutex-frigideihin.

Vierailija
229/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa nauravaisemmassa kuvassa näyttää jotenkin vanhemmalta kuin alkuperäisessä. ja samalla jotenkin kummallisella tavalla epäilyttävältä? Kaljuus sinänsä ei niin kamalaa ole. Tärkeämpää on kasvonpiirteet ja ilmeet, vaikka nekään ei aina kerro siitä, mistä kuvittelee. Joillakin vaan on pilkettä silmissä, vaikka eivät erityisen huumorintajuisia olisikaan ja päinvastoin. Mutta sehän selviää kun paremmin tutustuu.

Vierailija
230/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei ole tinderissä.

Kuulemma siellä miehet haluaa vain seksi suhteen.

Eli ei moni nainen sinne profiilia tee.

tämä, ajatuskin tosta lihatiskimeininkistä ja typeristä vonkausviesteistä on saanut itseni jättämään ko. sovelluksen väliin. t. työssäkäyvä itsensä elättävä ns. naapurintyttö. Mieluummin olen yksin, kun seikkailen siellä väistellen ei toivottuja viestejä. Tuskin olen ainoa. Lisäksi ajatus omista kuvista ties kenen selailtavana ei myöskään herätä mitään hyviä viboja.

Etkö osaa hakea seuraa ihan irl?

Vierailija
231/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En painaisi sydäntä, koska profiilista paistaa kilometrien päähän, ettei ole valmis vakavaan, vaan etsii naista kertakäyttöelämään.

Kiitos ei.

Naisena ihmettelen, että ihanko tosissaan te muut naiset etsitte miehistä ennen kaikkea tai jopa vain ja ainoastaan loppuelämän kumppania? Itse ainakin nuorempana seurustelin eri tavoin erilaisten miesten kanssa  ja katselin ajan kanssa, mitä jutuista seuraa. Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi moni pyrkiä. 

Tällä tekniikalla sain hyviä kokemuksia ja nyt olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä ja hyvin menee edelleen. 

No vähän eri asia jos on 20-vuotias

"miksi enää mitään perhe- tai asumiskuvioita tuohon pitäisi sotkea"

Oletko itse minkä ikäinen juuri nyt?

Vierailija
232/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä on vaikeaa tinderissä jos ei näytä tältä:

https://media.allure.com/photos/58f8e098f2de1c5c7e902733/1:1/w_2020,h_2…

En itse kiinnostuisi tästä kaverista. Liian siloteltu niin koen, että hänestä puuttuu elämä ja tilalla on vain filttereitä ja ulkonäköpaineita.

Vierailija
233/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla miehillä on vaikeaa tinderissä jos ei näytä tältä:

https://media.allure.com/photos/58f8e098f2de1c5c7e902733/1:1/w_2020,h_2…

Voihan tommosen kuvan ottaa kenestä vaan. Pelataan vaan valoilla ja meikeillä. Ihohoidolla ja ilmeillä. Kuvakulmilla.... Jne

Jos maksat 1000 niin otan susta tollatteet kuvat.

Vierailija
234/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se arvoista puhuminen puvun suhteen oli epämääräistä. Tietty arvot siellä puvun sisällä voi olla mitä vaan. Ehkä tarkoitin sitä, että itse olen tosi kaukana tuollaisesta roolittuneesta pukumaailmasta. Olen korkeasti koulutettu, mutta raha, asema, valta - jotka melko usein mielestäni liittyvät tuonnäköiseen kontekstiin - sun muu vastaava eivät ole koskaan olleet minulle tavoittelemisen arvoisia asioita. 

T. Se arvolässyttäjä

Vierailija
235/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ei.

Tässä kai on ongelma, että Joonakselle sopivia naisia on hyvin vähän Tinderissä. Joonaksen profiili ei myöskään vastaa kuvaamaasi erillissuhdetta. Parisuhde tuo hauskutekin on.

Vierailija
236/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ei.

Usein pitkän parisuhteen ongelmat johtuvan eri aikaisista seksuaalisista tarpeista ja osassa suhteita ei ole enää lainkaan.

Olen todennut, että erillään asuminen tuo tietynlaisena kipinän parisuhteeseen. Suhteeseen ei myöskään tarvitse jäädä siksi, että haluaa lapsille ehjän kodin, jos lapset ovat jo kasvaneet isoiksi ja kyse on nimenomaan yksin elämästä.

Toisaalta, meillä on myös uusi sukupolvi, joka elää täyttä lapsiarkea nelikymppisenä. Heille tuo leikki on täyttä totta vielä kymmenisen vuotta.

Vierailija
237/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan siellä on teksteissä se perus "haluan sporttisen (eli alusvaatemallin näköisen) naisen (joka ei ole w o k e)." Tuolla ehdolla saat haluta loppuikäsi, yksin.

Usealle miehelle riittää, että nainen on normaalipainoinen,  ei ole woke  eikä tatuoitu.

Onpa hurjat vaatimukset tosiaan.

Nämä mielenterveysongelmaiset av-"Barbiet" kuvittelevat, että niillä on valinnanvaraa. Helppo peräkammarista  määkiä samalla kun rapsuttaa suttuista tuheroa ja hörppää kokista.

Vierailija
238/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ei.

"Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi m

En ole samaa mieltä kanssasi. Ei mistään suhteesta voi etukäteen tietää, mitä siitä tulee. Ei se, ettei mies etsi vakavaa suhdetta, tarkoita etteikö hän voisi sellaiseen joutua. Rakkaus saa aikaan ihmeellisiä asioita. 

Vierailija
239/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti ihan mukavalta ja fiksulta tyypiltä. Kivan näköinenkin. Mutta! Ihan ilman psykologin apuja voin kertoa mikä profiilissa mättää: hänellä lukee ettei tiedä mitä etsii. Korjasi tämän sitten, että etsii pidempää suhdetta, mutta lyhytkin käy. Hyvin harva nainen kiinnostuu miehestä jolle käy kaikki, se antaa kuvan ettei oikein tiedä mitä haluaa. Ja että etsii enemmän ehkä fwb-tyyppistä suhdetta.

Vierailija
240/1250 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Joonas löytää tänne

Täällä monia hyviä vinkkejä.

Ei kannata myöskään masentua kritiikistä. Mutta eiköhän johtajana ole tottunut.