HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Vierailija kirjoitti:
Se, että rääkkää itseään jossain aerobisessa lajissa mahdottomuuksiin, ei todella tee miehestä muuta, kuin kuivan kesän oravan silmäpusseilla. rasittavan oloinen ihminen, ei halua sitoutua, ei halua lapsia. hänen on pakko hakea nuoremmista naisista seksisuhdetta, koska kukaan itseään kunnioittava nainen ei lähtisi Joonaksen matkaan. Nuoret naiset ovat nykyään niin fiksuja, että heihin ei uppoa 70-lukulaisen hiihtosukset tai sun muut kalakuvat. Joonakselle sopii noin 55-65 vuotias nainen, sellanen 10 vuotta häntä vanhempi. Vaikka leskeksi jäänyt nainen tms. Ei missään tapauksessa häntä 10 vuotta nuorempi, vaan vanhempi.
Miksi Joonaksen pitäisi etsiä jotakuta omaishoitajaa kaipaavaa tenahousua? Miksi hän ei saisi tavoitella omanikäistään seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaisin Joonakselle ihan ekaksi, että ei Tinderöisi Suomessa.
Jo lahden toisella puolella on varmasti erilaista, saati hiukankaan eksoottisemmassa maassa.
Jos olisin Joonas, en edes etsisi suomimammaa, koska sellaisen kanssa ei voi kuin pettyä.
Hän on vuoroviikkovanhempi.
Eiköhän halua ihan itse pysyä Suomessa ja lähellä lapsiaan.
Ei kai tuossa iässä miehellä voi enää kovin pienet lapset olla? Tai jos on, niin kannattaa odottaa pari vuotta, ja lähteä joka tapauksessa etsimään ulkomailta seuraa. Ja ajankäyttöhän on järjestelykysymys; jos haluaa oikeasti uuden kumppanin, niin siihen kannattaa panostaa.
Hyvin tienaava, valkoihoinen eurooppalainen, sporttinen, vanhempi mies on todella kuumaa valuuttaa vaikkapa Etelä-Amerikassa.
Joonas löytäisi sieltä k
Vuoroviikkovanhempana? Ei varmana löydä. Miksi nuori nainen haluaisi ryhtyä leikkimään lapsiperhettä jonkun muun lasten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Tällaiselle Joonaksen ikäiselle lapselliselle naiselle näkyy profiilissa myös se, miksi ero on alun perin tullut. Joonas ei ole sitä vielä itse ehkä ymmärtänyt/halua muuttua. Eli miksi joku eroaisi mukavasta ja varakkaasta perhekeskeisestä miehestä? Kun rakkaus loppui? Ei sentään, kyllä ne syyt on siellä perheeseen/parisuhteeseen panostamisen puolella. Miten sitä ehtiikään, kun aina on töissä tai harrastaa! Mahdollisesti jakoivat talouden kulut vielä 50:50, vaikka nainen tienasi puolet siitä, mitä Joonas. Kannattaisi ensin käydä se ero henkisesti läpi ja miettiä, mitä oikeasti haluaa ja on annettavaa seuraavaan suhteeseen. Tinder ei ole kavereita varten.
Projisointisi paistaa tänne asti.
Vierailija kirjoitti:
"Pukumaailmatyöt eivät yleensä vastaa arvojani,"
Nyt olen yhtenä kysymysmerkkinä. Mitä sellaiset arvot oikein sitten ovat, joihin ei tietotyö sovi? Ideologinen työttömyys ehkä?
Olen eri, mutta voisikohan tarkoittaa tuollaista poseeraavaa pukumiesmeininkiä? Monethan tekee tietotyötä, tosin nykyään useilla aloilla rennompi look, esim IT-ala.
Ylipäänsä profiili kuvineen vaikuttaa enemmän joltain verkostoitumisbiolta. Sopisi esim LinkedIniin.
Jaa missähän naiset muka itkevät sitä, että tasokas mies kelpaa monelle naiselle ja että osa jää rannalle ruikuttamaan? Jostain syystä en kuule naisten jatkuvaa ininää tästä aiheesta, ennemmin hyväksytään tosiasiat. Onhan se niin, että fiksu, komea, mukava, sitoutuva, järkevä, hauska jne. mies on monen listalla. Jos tuollainen aarre jostain löytyy, on naisille ihan selvää, että miehelle olisi varmaan muitakin ottajia. Nainen saattaa ajatella, että ollaan sitten ilman jos ei löydy. Kyllä sitä pärjää. Mukavempaa on olla yksin kuin tylsän, uusavuttoman tai ärsyttävän miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena ilmainen vinkki hänelle:
En painaisi sydäntä, koska profiilista paistaa kilometrien päähän, ettei ole valmis vakavaan, vaan etsii naista kertakäyttöelämään.
Kiitos ei.
Naisena ihmettelen, että ihanko tosissaan te muut naiset etsitte miehistä ennen kaikkea tai jopa vain ja ainoastaan loppuelämän kumppania? Itse ainakin nuorempana seurustelin eri tavoin erilaisten miesten kanssa ja katselin ajan kanssa, mitä jutuista seuraa. Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi moni pyrkiä.
Tällä tekniikalla sain hyviä kokemuksia ja nyt olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä ja hyvin menee edelleen.
Kyllä minäkin silloin kaksvitosena "katselin ja deittailin". Nyt 37-vuotiaana ei huvita säätää vähän sinne sun tänne ja tuhlata aikaa.
Oon epäillyt tätä jo pitkään, mutta näköjään se on totuutta nykyään. Naisilla on kommenttienkin perusteella ihan ihmeellisiä odotuksia miehestä. Tuohan on ihan kiva näköinen mies. Ei minusta ole mitään syytä miksi ei löytäisi seuraa. Artikkelissa voisi enemmänkin keskittyä siihen miksi ihmiset eivät lähde treffeille ylipäätään, kun valintaa on liikaa ja siellä roikutaan silti vaikka olisikin jo jonkin kanssa aloittanut tapailun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin korkeasti koulutettu, urheilullinen, hoikka ja ihan siisti olemus. Näitähän aina vaaditaan, mutta ei koskaan kelpaa kuitenkaan. Itse olen samaa ikäluokkaaa, olen amiksen käynyt, nykyisin lihava ja kuljen tuulipuvussa. Parasta on kun riittää itsellensä, ihan sama vaikka ei kelpaa muille.
"On kuitenkin korkeasti koulutettu, urheilullinen, hoikka ja ihan siisti olemus"
Joonas saattaa ehkä olla kaikkia noita, mutta hän ei ole komea. Näin ollen tinderiin on hänen ihan turha mennä.
Ihmettelen kyllä naisena sitä mentaliteettia mikä joillain konservatiivimiehillä on, että ikäänkuin akateemisuus, perushygienia, palkka jne. jotenkin tekisivät automaattisesti haluttavaksi.
Itse en koe kuvien perusteella häneen mitään vetoa. Ihan sama vaikka olisi Japanin k
Näinhän se on. Usein kun näen pariskuntia niin mietin että en voisi ajatellakaan tuon näköistä miestä mutta en silti koe olevani ranttu. Ihan tavallinenkin voi kelvata, se vaan on joku juttu miksi yhden ulkonäkö ei töki ja toisen tökkii, ja se on yksilöllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaisin Joonakselle ihan ekaksi, että ei Tinderöisi Suomessa.
Jo lahden toisella puolella on varmasti erilaista, saati hiukankaan eksoottisemmassa maassa.
Jos olisin Joonas, en edes etsisi suomimammaa, koska sellaisen kanssa ei voi kuin pettyä.
Hän on vuoroviikkovanhempi.
Eiköhän halua ihan itse pysyä Suomessa ja lähellä lapsiaan.
Ei kai tuossa iässä miehellä voi enää kovin pienet lapset olla? Tai jos on, niin kannattaa odottaa pari vuotta, ja lähteä joka tapauksessa etsimään ulkomailta seuraa. Ja ajankäyttöhän on järjestelykysymys; jos haluaa oikeasti uuden kumppanin, niin siihen kannattaa panostaa.
Hyvin tienaava, valkoihoinen eurooppalainen, sporttinen, vanhempi mies on todella kuumaa valuuttaa vaikkapa Etelä-Ame
Sitä minäkin ihmettelen, mutta niin vain tunnen kaksi keski-ikäistä suomalaista miestä, joilla on molemmilla itseään 15 vuotta nuoremmat puolisot - molemmilla Etelä-Amerikasta. Ja molemmilla miehillä on lapsia edellisistä avioliitosta (naisilla ei).
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa vielä collegepuseroita?
Ja vielä BOSS?
Kollekepuseron kanssa pilottitakki? Eikö löytynyt beessiä pilottitakkia?
Pakko myöntää että jos ois ollut vielä Hankkijan lippis, niin oisin voinut klikata, etenkin jos lisäksi kumisaappaat.
Mikä vika collareissa?
En juuri muuta osta miehilleni arkikäyttöön kuin collareita, kevyitä neuleita (neule ei tosin kelpaa teinille) tai pitkähihaisia t-paitoja. En voi sietää hipsterityyliä [varsinkaan ruudullisine]paitapuseroineen.
Mitä miehen sitten tulisi pitää päällään?
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla miehillä on vaikeaa tinderissä jos ei näytä tältä:
https://media.allure.com/photos/58f8e098f2de1c5c7e902733/1:1/w_2020,h_2…
Voitko poistaa kuvani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En painaisi sydäntä, koska profiilista paistaa kilometrien päähän, ettei ole valmis vakavaan, vaan etsii naista kertakäyttöelämään.
Kiitos ei.
Naisena ihmettelen, että ihanko tosissaan te muut naiset etsitte miehistä ennen kaikkea tai jopa vain ja ainoastaan loppuelämän kumppania? Itse ainakin nuorempana seurustelin eri tavoin erilaisten miesten kanssa ja katselin ajan kanssa, mitä jutuista seuraa. Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi moni pyrkiä.
Tällä tekniikalla sain hyviä kokemuksia ja nyt olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä ja hyvin menee edelleen.
No vähän eri asia jos on 20-vuotias. Tässä on kyseessä nelikymppinen mies. Tietenkään ei voi tietää mitä jutusta tulee etukäteen, mutta jos aikuisen miehen lähtökohta on että katellaan ja ehkä jotain öö, ero vielä mielessä ja näin, niin kyllä siitä aikuinen nainen osaa jo päätellä, että jos haluaa parisuhteen, ei ehkä kannta alkaa tähän panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa missähän naiset muka itkevät sitä, että tasokas mies kelpaa monelle naiselle ja että osa jää rannalle ruikuttamaan? Jostain syystä en kuule naisten jatkuvaa ininää tästä aiheesta, ennemmin hyväksytään tosiasiat. Onhan se niin, että fiksu, komea, mukava, sitoutuva, järkevä, hauska jne. mies on monen listalla. Jos tuollainen aarre jostain löytyy, on naisille ihan selvää, että miehelle olisi varmaan muitakin ottajia. Nainen saattaa ajatella, että ollaan sitten ilman jos ei löydy. Kyllä sitä pärjää. Mukavempaa on olla yksin kuin tylsän, uusavuttoman tai ärsyttävän miehen kanssa.
"Miksi mies jätti?" "Miksi mies vaihtoi nuorempaan?"
Vierailija kirjoitti:
Naiset tällä palstalla, jotka kommentoivat, että Joonaksen pitäisi kehittää ulkonäköään hiustensiirroin ja salilla:
http://www.shutterstock.com/shutterstock/photos/29737570/display_1500/s…
Nuo on kaikki olleet miehiä. Miehillä on pakkomielle Ridge Forresterin leukalinjaan, jättimuskeleihin ja hiussiirtoihin, ei naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on aika paljon ikäistään vanhemman näköinen.
Eihän ole. Kalju ja sänkiparta ehkä vanhentaa, mutta hyvässä kunnossa mies on noin muuten.
Ehkä se on sitten lapsiperhe-elämä tai liika treenaaminen, mikä saa näyttämään vanhalta ja uupuneelta.
Minusta ihan hyvän ja mukavan näköinen mies, ottaisin kyllä mutta harrastukseni ovat aika erilaisia, hän ei saisi minusta urheiluseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pukumaailmatyöt eivät yleensä vastaa arvojani,"
Nyt olen yhtenä kysymysmerkkinä. Mitä sellaiset arvot oikein sitten ovat, joihin ei tietotyö sovi? Ideologinen työttömyys ehkä?
Olen eri, mutta voisikohan tarkoittaa tuollaista poseeraavaa pukumiesmeininkiä? Monethan tekee tietotyötä, tosin nykyään useilla aloilla rennompi look, esim IT-ala.
Ylipäänsä profiili kuvineen vaikuttaa enemmän joltain verkostoitumisbiolta. Sopisi esim LinkedIniin.
Joo, ymmärrän jos ei iske seurustelumielessä pukumies. Mutta "ei sovi arvoihin", sitä vähän ihmettelin, etenkin kun työssä tapaan pukumiehiä joka päivä vähintään virtuaalisesti, eikä heidän arvoissaan ole kai mitään keskimääräisestä suomalaisesta poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei.
No vähän eri asia jos on 20-vuotias. Tässä on kyseessä nelikymppinen mies. Tietenkä
Minä taas ihmettelen sitä, että miksi nelikymppisillä (naisilla tai miehillä) pitäisi olla enää mielessä vakava ja pitkä parisuhde, jopa avioliittoon asti? Eiköhän tuossa iässä ole jo avioliitot nähty ja kotileikit leikitty. Ihan syystä moni keski-ikäinen (mies ja naisetkin) etsivät seurustelukumppania, jota voisi tapailla vaikka silloin tällöin, asutaan eri osoitteissa, jne.
Ennen vanhaan keski-ikäisten uusia seurustelukumppaneita kutsuttiin nimellä "hauskute". Ja se on minusta ihan oikea lähtökohta: ei ole tarvista perheen muodostamiselle eikä avioliitolle jne tuossa iässä. Saa viettää aikaa yhdessä, miksi ei sitoutuneesti seurustellen, mutta miksi enää mitään perhe- tai asumiskuvioita tuohon pitäisi sotkea?? Ei mitään järkeä.
niin siis tinderissä ja muissa deittipalveluissa on ainoastaan niitä ylijäämänaisia ja peräkammarin poikia. ei sieltä ketään normaalia ja tervepäistä löydä. humpuukia vaan. se on sellainen ihmis-kirpputori. luonnosta minäkin ukkoni löysin, ja karkuun sitä en päästä, vaikka rumahan se on, ja pahan sisuinen, mutta minun oma kuitenkin. hyvää kesää kaikille iki-sinkuille ja parittomille.