HS: Nelikymppinen Joonas meni Tinderiin ja pettyi - psykologin vinkit
Kommentit (1250)
Sääliksi käy heteromiehiä kyllä. Mikään ihmekään, että tulee koko ajan ukkomiehiltä ja kaapissa olevilta viestiä, kun vaatimukset on naisten puolella jotain mitä ei vaan ole olemassakaan. Lukekaa noita viestejä mitä on jätetty tähän ketjuun. Pakko keksiä jotain mikä miehessä on vikana väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pukumaailmatyöt eivät yleensä vastaa arvojani,"
Nyt olen yhtenä kysymysmerkkinä. Mitä sellaiset arvot oikein sitten ovat, joihin ei tietotyö sovi? Ideologinen työttömyys ehkä?
Ei tietotyössä käytetä pukua :)
Puvun liittäisin johtohommiin, tai yleensäkin työhön jossa ollaan paljon asiakaskontaktissa livenä.
Wikipediassa löytyy laajempikin määritelmä tietotyölle, mutta tiivistetysti:
Tietotyö on tiedon parissa tehtyä työtä. Tietotyön vastakohdaksi asetetaan usein fyysinen, "suorittava" työ.
Minun vastapartnerini työssä ovat insinöörejä, tuotekehittelijöitä, projektipäälliköitä (teknisiä), tutkijoita. En ehkä ihan hahmota mikä heidän arvomaailmassaan mättää kun he työkseen kehittävät vaikka biopohjaisia akkumateriaaleja? Tai myyvät biopohjaisia polttoaineita jne. Lähes kaiken asiakaskontaktissa tapahtuvan työn lisäksi fiksusti pukeudutaan esim pankissa tai vaikka syyttäjäntoimistossa.
Onko johtohommissa muuten jotain erityisen arvoja loukkaavaa?
Vierailija kirjoitti:
No se arvoista puhuminen puvun suhteen oli epämääräistä. Tietty arvot siellä puvun sisällä voi olla mitä vaan. Ehkä tarkoitin sitä, että itse olen tosi kaukana tuollaisesta roolittuneesta pukumaailmasta. Olen korkeasti koulutettu, mutta raha, asema, valta - jotka melko usein mielestäni liittyvät tuonnäköiseen kontekstiin - sun muu vastaava eivät ole koskaan olleet minulle tavoittelemisen arvoisia asioita.
T. Se arvolässyttäjä
Lisään vielä, että lisäksi ihmettelen, miksi tällainen pukukuva ylipäätään tulee laitettua Tinderiin? Itselleni ei tulisi mieleenkään laittaa kuvaa itsestäni duunissa, vaikka olenkin ylpeä siitä mitä teen. Ilmeisesti tällä pukuroolilla on todella tärkeä osa ko. henkilön elämässä. Ei kiinnostavaa. Kiinnostavampaa on, jos pukumies on ennen kaikkea jotakin muuta kuin pukumies.
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Nää kommentit on ihan irti todellisuudesta. Hesarin artikkelin lukeneena voin sanoa, että Joonaksen pisteet siinä vain nousi. Sympaattisen oloinen kaveri, jolla elämä vakaalla pohjalla ja ihan kivan näköinenkin.
En ymmärrä miksi profiilia ei saisi ehostaa. Tehdäänhän työpaikkahakemuksistakin mahdollisimman hyviä ja treffeille laittaudutaan. Ihan yhtälailla Tinder-profiiliin tulisi panostaa.
Joonakselle tsemppiä. Jutun perusteella melkein lähtisin kaffelle, mutta en asu Helsingissä, eikä myöskään ole lapsia, kun hän toivoi tapaavansa naisen, jolla on myös lapsia, niin ymmärtää paremmin vuoroviikkoisän elämää.
Ihanat silmät, vaikuttaa lempeältä mieheltä ja puntistakin näyttäisi löytyvän ihan muhkeasti tavaraa. Mutta ne lapset on kyllä no no.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena ilmainen vinkki hänelle:
En painaisi sydäntä, koska profiilista paistaa kilometrien päähän, ettei ole valmis vakavaan, vaan etsii naista kertakäyttöelämään.
Kiitos ei.
Naisena ihmettelen, että ihanko tosissaan te muut naiset etsitte miehistä ennen kaikkea tai jopa vain ja ainoastaan loppuelämän kumppania? Itse ainakin nuorempana seurustelin eri tavoin erilaisten miesten kanssa ja katselin ajan kanssa, mitä jutuista seuraa. Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi moni pyrkiä.
Tällä tekniikalla sain hyviä kokemuksia ja nyt olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä ja hyvin menee edelleen.
"Eihän sitä etukäteen voi mitenkä
Itse en alkaisi minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa, jonka kanssa en seurustele. Ei kiinnosta tapailut siellä täällä ja välissä joitain muitakin. Kiinnostus yksinkertaisesti lopahtaisi, vaikka mies olisi millainen.
Joonas on ok-näköinen ja hyvin toimeentuleva. Miksi ei mene wingman mukanaan sellaiseen baariin, jonka asiakaskunta on keski-ikäisiä naisia? Kokemuksesta tiedän, että Tinderin naistarjonta on suppea ja että harva ns. mukava nainen pyörii siellä.
m49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen yhtenä kysymysmerkkinä. Mitä sellaiset arvot oikein sitten ovat, joihin ei tietotyö sovi? Ideologinen työttömyys ehkä?
Puvun liittäisin johtohommiin, tai yleensäkin työhön jossa ollaan paljon asiakaskontaktissa livenä.
Tietotyö on tiedon parissa tehtyä työtä. Tietotyön vastakohdaksi asetetaan usein fyysinen, "suorittava" työ.
Minun vastapartnerini työssä ovat insinöörejä, tuotekehittelijöitä, projektipäälliköitä (teknisiä), tutkijoita. En ehkä ihan hahmota mikä heidän arvomaailmassaan mättää kun he työkseen k
Ei ehkä vikaa arvoissa, mutta insinöörit on usein aika tylsää porukkaa. Sori...
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Joonas oli sympaattisen oloinen ja näköinen, ja noitten uusien hymykuvien perusteella vaikuttaisi ihan lämminhenkiseltä persoonalta. Mielelläni treffaisin vastaeronneena myös toisen itsensä etsijän. Mutta vaikka olenkin normaalipainoinen ja suht liikkuvainen nainen, kavahtaisin tuota sporttisuuden vaatimusta. Ja olen ikäiseni näköinen 45 v, mahtaisiko kelvata?
Et kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun vastapartnerini työssä ovat insinöörejä, tuotekehittelijöitä, projektipäälliköitä (teknisiä), tutkijoita. En ehkä ihan hahmota mikä h
Monet insinöörit ovat myös tosi hauskoja ja mielenkiintoisia, mutta tosiaan se insinöörin rooli ei välttämättä ole se, jota ensimmäiseksi Tinderissä kehottaisin tuomaan esiin, paitsi jos se nyt tosiaan sattuu olemaan isoin juttu elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En painaisi sydäntä, koska profiilista paistaa kilometrien päähän, ettei ole valmis vakavaan, vaan etsii naista kertakäyttöelämään.
Kiitos ei.
Naisena ihmettelen, että ihanko tosissaan te muut naiset etsitte miehistä ennen kaikkea tai jopa vain ja ainoastaan loppuelämän kumppania? Itse ainakin nuorempana seurustelin eri tavoin erilaisten miesten kanssa ja katselin ajan kanssa, mitä jutuista seuraa. Eihän sitä etukäteen voi mitenkään tietää. Vähän rennompaan asenteeseen voisi moni pyrkiä.
Tällä tekniikalla sain hyviä kokemuksia ja nyt olen ollut mieheni kanssa 20 vuotta yhdessä ja hyvin menee edelleen.
"Eihän sitä etukäteen voi mitenkä
No periaatteessa ei, mutta käytännössä kuitenkin kyllä. Kyllä sellaisen turvattomuuden ihmisestä ja yhdessäolosta aistii aika nopeasti. Onko sinut itsensä kanssa ja kuinka kohtelee muita. Ja tulevaisuudenhaaveistahan voi ihan suoraan puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkaisin Joonakselle ihan ekaksi, että ei Tinderöisi Suomessa.
Jo lahden toisella puolella on varmasti erilaista, saati hiukankaan eksoottisemmassa maassa.
Jos olisin Joonas, en edes etsisi suomimammaa, koska sellaisen kanssa ei voi kuin pettyä.
Totta. Suomi-mamman kuori voi olla hyväksyttävyyden rajoissa, mutta sielussa asuu piru ja hulluun. Ei jatkoon.
Kyllä minä mielelläni näkisin Joonaksen munakuvan, sen verran kiusoittelevasti pullottelee noissa parissa kuvassa etumus, missä näkyy hänen koko kroppansa. Uroslive!
Nää "pitkäaikaista, mutta lyhytkin käy" ja varsinkin "haluan edetä rauhassa, kun edellinen ero ottaa koville" on eräänlaisia vastuunvapauslausekkeita - voi ghostata, jos ei kiinnosta. Olisi mielenkiintoista tietää tykkääkö nää samat ihmiset vastaavista profiileista, joista ei tiedä onko lintu vai kala? Aika harvalla työssäkäyvällä vuoroviikkovanhemmalla on aikaa lasketella ym. reissailla ympäriinsä. Ainakaan ilman lapsia. Asia on eri silloin, jos lasten elämään ei osallistuta eikä heitä oteta reissuille mukaan, vaan matkustaminen on lomailua aikuisten kesken. Toinen haaste on saada vuoroviikot samoille viikoille. Jos harrastuskaveria etsii olisi hyvä vähän avata, kuinka intensiivistä harrastus on: onko se laskettelua kerran vuodessa hiihtolomalla vai joka viikonloppuista?
Verrattavissa nihiin, jotka kirjoittaa "en etsi lapselleni uutta isää/äitiä". Tällöin etsitään usein lapsetonta ja vakuuteellaan, kuinka lapsi ei vaikuta mihinkään, kun onhan lapselle toinen vanhempi ja lupaillaan, kuinka ei vaikuta eikä tarvitse reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin korkeasti koulutettu, urheilullinen, hoikka ja ihan siisti olemus. Näitähän aina vaaditaan, mutta ei koskaan kelpaa kuitenkaan. Itse olen samaa ikäluokkaaa, olen amiksen käynyt, nykyisin lihava ja kuljen tuulipuvussa. Parasta on kun riittää itsellensä, ihan sama vaikka ei kelpaa muille.
"On kuitenkin korkeasti koulutettu, urheilullinen, hoikka ja ihan siisti olemus"
Joonas saattaa ehkä olla kaikkia noita, mutta hän ei ole komea. Näin ollen tinderiin on hänen ihan turha mennä.
Ihmettelen kyllä naisena sitä mentaliteettia mikä joillain konservatiivimiehillä on, että ikäänkuin akateemisuus, perushygienia, palkka jne. jotenkin tekisivät automaattisesti haluttavaksi.
Itse en koe kuvien perusteella häneen mitään vetoa. Ihan sama vaikka olisi Japanin k
Täysin samaa mieltä. Joonaksella voi olla monia hyviä ominaisuuksia, mutta se oleellisin puuttuu: hän ei näytä hyvältä.
Itse en antaisi tykkäystä, enkä yhtään ihmettele sitä että muutkaan naiset eivät antaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ei.
Kyllä minäkin silloin kaksvitosena "katselin ja deittailin". Nyt 37-vuotiaana ei huvita
No omapa on valintasi. Itse sinun ikäisenä kylläkin pidän pillun vetreässä kunnossa käyttämällä enkä anna sen homehtua.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten suurin osa viesteistä on niin hirvittävän negatiivisia ja lukee tuota Joonaksen ilmoitusta kuin piru raamattua? Ovatko naiset yleisestikin näin katkeria ja kovia, vai onko tänne nyt kerääntynyt joku valikoitunut joukkio elämässään liikaa pettyneitä ihmisiä?
Mielestäni tuossa Joonaksen ilmoituksessa ei ollut mitään epäilyttävää. Oli vain aika realisti eikä halunnut lupailla liikoja. Selvästi halusi päästä tutustumaan johonkin kivaan naiseen, jonka kanssa yhdessä tehdä kaikenlaista ja sitten katsoa voisiko siitä tulla ehkä jotain enemmänkin.
Ja mitä ihmettä, ulkonäössä ei ollut mitään vikaa. Kivat silmät, jäntevä (ei lihava) vartalo ja kantaa itseään rennosti. Se naurava shakki kuva oli mielestäni jopa valloittava!
N48 (edelleen hyvännäköiseksikin kehuttu)
Se nyt vaan on hyvin punainen lippu, jos mies katsoo tarpeelliseksi mainita "parisuhdekin onnistuu jos on kemiaa mutta pääsääntöisesti en heti ole sitoutumassa suhteeseen". Siis eikö tämä ole itsestäänselvyys? Tulee mieleen että miehellä on jokin ala-astetason pelko siitä, että jos naista päin katsookin niin se helkutin justiina tulee raahaamaan alttarille. Siis että ihan kuin naiset olisivat jotenkin pelottavia ja koko ajan pakottamassa vastentahtoisia miehiä kanssaan suhteeseen, jos äijäraukka ei ehdi ajoissa huutaa disclaimeria ja vastuuvapauslauseketta "en voi luvata mitään hei!!!!". Ja sitten se pakollinen ".... mutta on se suhde mahdollista, koska tiedän että kaikki te naiset sitä haluatte niin varmaan tulee pildeä helpommin jos heiluttelen tätä kaikkien naisten tavoittelemaan peni... porkkanaa mahdollisena täkynä".
Jokaikinen aikuinen ymmärtää että suhde alkaa tapailusta JOS alkaa, ja mitään ei ole luvattu ennenkuin jotain on luvattu. Sitä ei tarvitse tavata auki, sen kummemmin kuin "en ole väkiv4lt4inen enkä ly+ö sinua vaikka olisit 5min myöhässä treffeiltä" - pitäisi olla itsestäänselvää, ja tällaisen erikseen alleviivaaminen tekee vain todella negatiivisen fiiliksen.
Ps. miksi kukaan nainen alkaisi minkäänlaiseen suhteeseen ihmisen kanssa, jos ei ole kemiaa?! Tämä mies ilmeisesti alkaa, eli panna voi riippumatta siitä tykkääkö vai ei. Toisin sanoen, nainen ei voi koskaan tietää onko tämä mies yhtään kiinnostunut hänestä persoonana, vai pelkkänä viihdykkeenä, kun mies selkeästi voi panna ketä tahansa, oli kemiaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutti ihan mukavalta ja fiksulta tyypiltä. Kivan näköinenkin. Mutta! Ihan ilman psykologin apuja voin kertoa mikä profiilissa mättää: hänellä lukee ettei tiedä mitä etsii. Korjasi tämän sitten, että etsii pidempää suhdetta, mutta lyhytkin käy. Hyvin harva nainen kiinnostuu miehestä jolle käy kaikki, se antaa kuvan ettei oikein tiedä mitä haluaa. Ja että etsii enemmän ehkä fwb-tyyppistä suhdetta.
Ja todellakin antaisin ja antautuisin sänkyseikkailuun. Olisi ihana tuntea miten treenattu lantio puskee koira-asennossa parrua sisään, samalla lanteilta johtajan elkein kiinni pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy heteromiehiä kyllä. Mikään ihmekään, että tulee koko ajan ukkomiehiltä ja kaapissa olevilta viestiä, kun vaatimukset on naisten puolella jotain mitä ei vaan ole olemassakaan. Lukekaa noita viestejä mitä on jätetty tähän ketjuun. Pakko keksiä jotain mikä miehessä on vikana väkisin.
Sellaisia suomalaiset naiset nyt vaan on. Senpä takia Suomi-kantturat kannattaakin unohtaa ja suunnata katse Keski- ja Etelä-Eurooppaan tai Euroopan ulkopuolelle. Olikohan Jumalalla krapula kun loi suomalaisen naisen? Jäi vähän puolitiehen, ja tuloksena syntyi kurkku suorana huutavia karjakkoja, joilla silmät pullistuu päästä.
Jos Joonaksella olisi hiukset päässä, komeammat kasvonpiirteet ja enemmän lihasmassaa, niin varmasti tulisi tykkäyksiä ihan eri tavalla.
Tämä oli ilmainen konsultaatio.
Naisilla on aina valinnanvaraa, vaikka olisi millainen ilmestys.