Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu kummitädille ilman avecia

Vierailija
03.06.2024 |

Olen innolla odottanut kummilapseni häitä. Ajattelin, että on kiva juhlistaa nuorenparin onnenpäivää yhdessä aviomieheni kanssa. Ajattelin myös, että häissä voisivat kummilapseni vanhemmatkin tutustua hieman paremmin aviomieheeni. Olemme olleet useamman vuoden naimisissa ja nähneet ylioppilasjuhlissa yms. isommissa tapahtumissa. Kummilapsen äiti on ystäväni ja häntä olen toki nähnyt muutenkin. Muttamutta .... pettymyksekseni sain hääkutsun vain itselleni. Juhlatila on kuulemma "aika täynnä" eikä miestäni siksi kutsuttu lainkaan. Olen tosi pettynyt ja pahoilla mielin. Vaikka mieheni ei merkitsekään hääparille mitään, olisin kuvitellut, että edes ystäväni ajattelisi asiaa myös minun kannaltani, ja että tarkoitus olisi järjestää myös kaikkien vieraiden kannalta kiva juhla. Ei ole kovin kiva mennä yksin moiseen perhejuhlaan, jossa vanhat parit ovat yhdessä siellä juhlissa, ja vähemmän aikaa naimisissa ollut joutuu istumaan yksin "sinkkuna". Sain ihan tarpeeksi kauan olla sinkkuna ja nyt olisi ollut kiva juhlia mieheni kanssa yhdessä. Toki juhlat ovat nuorten juhlat, ja järjestäjä päättää, keitä juhliin kutsuu. Mitä te olette mieltä, olenko vain pikkumainen ja itsekäs?

Kommentit (451)

Vierailija
41/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Minä sain erään lähiperheen jäsenen häihin kutsun niin että avomiestäni ei kutsuttu. Ollaan oltu avoliitossa 13 vuotta, mutta eri paikkakunnilla kun asutaan ja ikäeroa tuohon naimisiin menevään on, niin avomieheni ei tunne häntä hyvin, ovat vain nähneet pari kertaa (ei olla kovin tiivis perhe, mutta kuitenkin). Kukaan ei siis inhoa avomiestäni, hän on vain jäänyt etäiseksi noille jotka menee naimisiin. Ja siispä jättivät avomieheni kutsumatta. Loukkaannuin, kun kuitenkin lähiperheen häät kyseessä. Sinä sentään olet vain kummitäti.

No eihän se ole edes avomies jos eri paikkakunnilla asutte.

Höh. Avomies ja minä asumme paikkakunnalla x, muu lähiperheeni paikkakunnalla y.

Vierailija
42/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta etiketti menee vähän niin, että työkaverit voi kutsua ilman puolisoa ja kaukaisemmat ystävät. Mutta muut (sukulaiset, läheiset ystävät ym) täytyy kutsua puolison kanssa.

Vanhempien ystävät menee tähän sukulaiset, läheiset ystävät, ym kastiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt, että jäisinkö juhlista kokonaan pois. Oli kyllä kuin märkä rätti naamalle tuo, että kutsu tuli vain minun nimelläni. Ja kun kysyin, että onko kutsu molemmille, niin sanottiin, että kutsu on vain sinulle. 

Kutsun mukana tuli tilinumero lahjaa varten ja kielto tuoda tavaralahjaa. 

Tavaralahjat on kamalia! Häätila pitää tyhjentää tiettyyn kellonaikaan mennessä ja yleensä hääpari + kaasot + bestmanit jne. lähtevät jatkoille. Mieti kahdesti, miten kiva on raahata isoa huonekasvia, tyynypaketteja ja lasikoristeita yökerhon narikkaan!

Vierailija
44/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta etiketti menee vähän niin, että työkaverit voi kutsua ilman puolisoa ja kaukaisemmat ystävät. Mutta muut (sukulaiset, läheiset ystävät ym) täytyy kutsua puolison kanssa.

Ei kuulu. Vanhempien ystävät ei kuulu häihin ollenkaan. Paitsi nyt aloittaja joka on myös kummitäti.

Vierailija
45/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana oikein yllytetään (lähinnä median ja agendan toimesta) että jättäkää ihmeessä vaan kaikki lapset kutsumatta ja kaikki ketkä eivät ole SINULLE itselle tärkeitä.

Ettekö ihmiset huomaa, että se on tahallista johdattamista itsekkääseen elämään? MINUN tärkeä päiväni, MINÄ saan päättää ketä kutsun, enhän ole nähnytkään tätä miestä/sen lapsia jne. koskaan... "MINÄ olen lapseton, niin kaikkien häävieraidenkin tulee olla" Miksi MINÄ maksaisin Maikin miehen /lapsen ruokailusta, kunhan MINÄ pääsen häämatkalle siihen ja siihen luksushotelliin. 

Siis niin itsekästä että päätä huimaa.  

Vierailija
46/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi pettynyt?

No ei hän noita häitä ole samalla tavalla odottanut kuin minä, mutta mielellään olisi toki tullut mukaan. Meidän omat häämme olivat pienet, mutta silti kummilapseni vanhemmat oli kutsuttu häihimme. 

Okei, olisit halunnut ns uusintahäät ja päästä esittelemään miestäsi isommalle piirille? :D

Niin ja ne vanhemmat ovat SINUN ystäviä...kutsuitko kummilapsesi häihisi? 

Vierailija
47/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi puolisoineen voisi paremmin tutustua mieheesi?

Ei tuollaista ehdi oman lapsen häissä tehdä, siinä on ihan tarpeeksi järjestettävää ja tutustumista vävyn sukuun. 

Miksi ette ole kyläilleet ja tutustuneet toistenne ystäviin jo kauan sitten seurusteluvaiheessa? 

Vierailija
48/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kutsuttu kummeja lainkaan, koska en pidä kummini puolisosta. Helppo jättää molemmat pois. Sama juttu enoni kanssa, hänen aikuiset lapsensa saivat kutsun, eno ja uusi puolisonsa eivät.

Helpompi sietää märinää siitä, että kumpaakaan ei kutsuttu kuin sitä valitusta, että Keijo ei saanut kutsua, vaikka minä halusin juhlia kanssaan.

Vierailija
49/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan nuortakin. Jokainen vieras maksaa heille, eikä he tunne miestäsi. Jos ette ole läheisiä.eikä mies ole hänen kummi.

Vierailija
50/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Vanhempien ystävät ei kuulu häihin ollenkaan. Paitsi nyt aloittaja joka on myös kummitäti.

Aloittaja on kummitäti, mutta mies ei ole, no mitään. Eikä myöskään ole hänen vanhempien ystävä, jos ap olisi halunnut käyttää häitä omiin narsistisiin tarpeisiinsa tutustuttaa heidät toisiinsa?

Vierailija
51/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoren parin pitäisi maksaa 75+e illallisesta jollekin random äijälle?

Kysyt tällaista ihan tosissasi? 

Vierailija
52/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä olet sen kummilapsesi kanssa tekemisissä? 

Vierailija
53/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah. Minä sain erään lähiperheen jäsenen häihin kutsun niin että avomiestäni ei kutsuttu. Ollaan oltu avoliitossa 13 vuotta, mutta eri paikkakunnilla kun asutaan ja ikäeroa tuohon naimisiin menevään on, niin avomieheni ei tunne häntä hyvin, ovat vain nähneet pari kertaa (ei olla kovin tiivis perhe, mutta kuitenkin). Kukaan ei siis inhoa avomiestäni, hän on vain jäänyt etäiseksi noille jotka menee naimisiin. Ja siispä jättivät avomieheni kutsumatta. Loukkaannuin, kun kuitenkin lähiperheen häät kyseessä. Sinä sentään olet vain kummitäti.

Höh. Avomies ja minä asumme paikkakunnalla x, muu lähiperheeni paikkakunnalla y.

Kirjoitit näin: Ollaan oltu avoliitossa 13 vuotta, mutta eri paikkakunnilla kun asutaan ja ikäeroa tuohon naimisiin menevään on, niin avomieheni ei tunne häntä hyvin..."

Eli olette olleet avoliitossa 13 vuotta mutta eri paikkakunnilla asutte. Kannattaa kirjoittaa selkeästi niin että kerralla ymmärtää. 

Vierailija
54/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pahan mielen, mutta jos juhlatila on täynnä, niin se on täynnä. Minä jouduin jättämään erään tuttavaperheen kutsumatta, kun heitä on 5 ja ei vaan mahtunut. Kyllä minullakin oli siitä paha mieli. 

Vierailija
55/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmat maksaa, niin vanhempien ystävät menee tähän kyllä. 

Vierailija
56/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin kummin, koska äiti vaati.

Vierailija
57/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mies väisti luodin. Olisi ollut hänelle hippasen noloa, kun ap olisi kierrättänyt häntä pöydästä toiseen.

Vierailija
58/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nuoren parin pitäisi maksaa 75+e illallisesta jollekin random äijälle?

Kysyt tällaista ihan tosissasi? 

En ole tuo ihmettelijä, mutta tosissani kysyn: miksi hääparin pitäisi maksaa jonkun heille tuntemattoman henkilön ruuat ja juomat vain siksi, että tämä sattuu majailemaan heidän sukulaisensa/tuttunsa nurkissa?Jos ei ole kummitädin puolisona tähänkään asti halunnut olla tekemisissä hääparin kanssa, ei ole auttanut muutoissa, kutsunut kylään mökille jne., niin miksi hänet pitää kutsua häihin? Fiksu aikuinen ymmärtää, että ihmisiin tutustuu parhaiten muualla kuin isoissa juhlissa. Ap:nkin puolisolla olisi varmasti ollut vuosia aikaa luoda ystävyyssuhdetta, mutta eipä tuo ole viitsinyt.

Vierailija
59/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, mies väisti luodin. Olisi ollut hänelle hippasen noloa, kun ap olisi kierrättänyt häntä pöydästä toiseen.

No, onhan se esittelyn arvoinen saavutus löytää mies vanhemmalla iällä. 

Vierailija
60/451 |
03.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitit näin: Ollaan oltu avo

Kaikki älykkäät kyllä ymmärsi hyvin, että tuo kirjoittaja asuu avomiehensä kanssa eri paikkakunnalla kuin se, joka menee naimisiin. Ei-älykkäille lukijoille ei taas voi oikein mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan