Kaiken varallisuuden kertyminen 0,1%:lle on idioottimainen järjestelmä
Ei joku Erkko tai Wahlroos voi syödä määräänsä enempää ja pitää vaikka lähiravintolaa auki tilaamalla sieltä 150 annosta päivässä yksin.
On kaikkien etu, myös niiden upporikkaiden, että muillakin on ostovoimaa. Muutoin kaikki mahdolliset palvelut katoavat poislukien joku huvijahtien rakennus ja huolto. Sen verotuloillako valtiota pyöritetään?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatatko tasa-arvoa vai vapautta? Jos rikkailta koko ajan pumpataan rahaa köyhille, se rajoittaa rikkaiden vapautta.
Mutta olen samaa mieltä, koko kapitalistinen järjestelmä pitäisi romauttaa. Raha on ainut uskonto, jonka nimeen kaikki vannoo, riippumatta siitä onko muslimi, kristitty, budhalainen tai muu.
Ootko tosissasi. Järjestelmän romahdus on semmoinen tapahtuma, missä köyhimmille yleensä tuppaa käymään tosi tosi huonosti.
Kuten Ranskassa 1789?
0,1% järjesteli tuon kuten kaikki muutkin vallankumoukset. Huijaavat aina köyhimmät taistelemaan puolestaan, kun ryöstävät lisää valtaa ja omaisuutta itselleen.
Oikeasti puhutaan vielä paljon pienemmästä porukasta kuin 0,1%.
Siis Neuvostoliitossa ja muissa sosialistisissa järjestelmissähän noin käy, eli puolue-eliitille menee aivan kaikki.
no mitä teet että varallisuutta kertyisi ITSELLESI? vai oletko taas täällä märisemässä että JONKUN MUUN sitä pitäisi sinulle antaa?
"1917 nosti valtavia venäläismassoja maaorjuudesta palkallisiin työpaikkoihin ja liikkumisen vapauteen. Käytännössä kaikki rikkaat ja aateliset otettiin hengiltä tsaaria myöten ja näiden omaisuus takavarikoitiin."
Ei nostanut. Liikkumisenvapautta ei ollut Neuvostoliitossa vaan maan sisälläkin tarvittiin lupa käydä eri kaupungeissa ja liikkumista seurattiin ja estettiin miliisin voimin. Omaisuus tosiaankin takavarikoitiin, erityisesti käytiin maatilanomistajien kimppuun ja maa otettiin valtion haltuun. Kolhoosit ja sovhoosit sitten romauttivat ruoantuotannon ja puoluepamput varastivat kaiken mitä pystyivät kansalta.
Vierailija kirjoitti:
Siis Neuvostoliitossa ja muissa sosialistisissa järjestelmissähän noin käy, eli puolue-eliitille menee aivan kaikki.
Ja puolue-eliittissä oli tietty ihmisryhmä yliedustettuna ja saivat erityisvapaudet Neuvostoliitossa ja muissa sosialistisissa maissa. Myös rikollinen toiminta ja mafia mahdollistettiin heille.
Nyky Venäjän oligarkit ja hallinto ovat edelleen saman porukan käsissä ja sama kansainvälinen klikki heiluttelee tahtipuikkoa myös lännessä.
Vierailija kirjoitti:
no mitä teet että varallisuutta kertyisi ITSELLESI? vai oletko taas täällä märisemässä että JONKUN MUUN sitä pitäisi sinulle antaa?
Olen. En viitsisi yrittää tehdä itsestäni paremmin toimeentulevaa ja sivistyneempää joten itken täällä että muiden pitää elättää minut ja osoitan hyvettäni ulisemalla "vääryydestä" jolloin minun ei tarvitse laittaa tikkua ristiin tuonkaan asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vassari ulisee
AAAH
nautin tästä
Kommentoikaa lisääääääää
Valtaosa miljardööreistä kuten Gates ja Buffett tukevat tasaisempaa tulonjakoa ja luovuttavat 99% omaisuudestaan Giving Pledge-säätiön kautra hyväntekeväisyyteen kuoltuaan.
USA:ssa oikea veroprosentti pienenee miljardöörien tuloilla. Suomessa se suurenee tolkuttomuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Idea on siinä, että sinä tienaat sen ostovoimasi itse, etkä odota että joku muu antaa sinulle ostovoimaa sinulle vastikkeetta. Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tuota tajua?
Tajuatko vammainen teini että sitä ostovoimaa saadakseen pitää ensin tarjota oikea työpaikka josta maksetaan OIKEAA palkkaa. Sinäkin ymmärrät tämän kun vähän kasvat..
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole se 0,1% josta tässä puhutaan, joka omistaa valtaosan maailman varallisuudesta.
Itse asiassa 8 rikkainta (kyllä, kahdeksan ihmistä) omistaa enemmän kuin 3,6 miljardia köyhintä.
https://www.oxfam.org/en/press-releases/just-8-men-own-same-wealth-half…
Kun on rahaa on myös vipua tehdä enemmän rahaa. Se on perus luonnonlaki.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole se 0,1% josta tässä puhutaan, joka omistaa valtaosan maailman varallisuudesta.
Itse asiassa 8 rikkainta (kyllä, kahdeksan ihmistä) omistaa enemmän kuin 3,6 miljardia köyhintä.
Jos sinulla ei ole yhtään lainaa, myös sinä omistat enemmän kuin miljardi köyhintä. He ovat nimittäin veloissa, joten heidän omaisuutensa summa on negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Miten selität sen, että rikkaimmat ovat yleensä tehneet itse omaisuutensa, eivät syntyneet miljardööreiksi? Musk, Gates, Zuckerberg, Page...
Se on nähty, että kapitalismissa keskiluokka voi paljon paremmin kuin kommunismissa. Rikkaiden omaisuus on siis ongelma vain kateellisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole se 0,1% josta tässä puhutaan, joka omistaa valtaosan maailman varallisuudesta.Itse asiassa 8 rikkainta (kyllä, kahdeksan ihmistä) omistaa enemmän kuin 3,6 miljardia köyhintä.
Ai sinä puhutkin Sanna Marinin työnantajista.
1917 nosti valtavia venäläismassoja maaorjuudesta palkallisiin työpaikkoihin ja liikkumisen vapauteen. Käytännössä kaikki rikkaat ja aateliset otettiin hengiltä tsaaria myöten ja näiden omaisuus takavarikoitiin.
Venäjän vallankumouksen pyörteissä kuoli 7 - 12 miljoonaa ihmistä. Pääosin köyhät kuolivat. Oli myös valtavia nälkään kuolemisia.
Kuvitteleeko ne tämän olevan joku kilpailuyhteiskunta? 0,1% voittaa kaikki muut, muista ei ole tästä päätellen minkäänlaista vastusta, onko se hienoa kilpailla murskaavalla ylivoimalla muita vastaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selität sen, että rikkaimmat ovat yleensä tehneet itse omaisuutensa, eivät syntyneet miljardööreiksi? Musk, Gates, Zuckerberg, Page...
Nuo mainitut ovat kaikki hyviä bisnesmiehiä jotka ovat luoneet omaisuutensa muiden keksinnöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo mainitut ovat kaikki hyviä bisnesmiehiä jotka ovat luoneet omaisuutensa muiden keksinnöillä.
Raha ei siis ole tullut rahan luokse, vaan hyvän bisnesmiehen luokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei siis ole tullut rahan luokse, vaan hyvän bisnesmiehen luokse.
On siihen rahaakin vaadittu.
1917 nosti valtavia venäläismassoja maaorjuudesta palkallisiin työpaikkoihin ja liikkumisen vapauteen. Käytännössä kaikki rikkaat ja aateliset otettiin hengiltä tsaaria myöten ja näiden omaisuus takavarikoitiin.