Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaiken varallisuuden kertyminen 0,1%:lle on idioottimainen järjestelmä

Vierailija
02.06.2024 |

Ei joku Erkko tai Wahlroos voi syödä määräänsä enempää ja pitää vaikka lähiravintolaa auki tilaamalla sieltä 150 annosta päivässä yksin.

On kaikkien etu, myös niiden upporikkaiden, että muillakin on ostovoimaa. Muutoin kaikki mahdolliset palvelut katoavat poislukien joku huvijahtien rakennus ja huolto. Sen verotuloillako valtiota pyöritetään?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persustakin voi tulla Bill Gates seuraavassa elämässä.

Ei millään voi. Persut on niin tyhmiä ja itsekkäitä, ettei voi olla Bill Gatesin veroisia. 

Vierailija
22/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten kuluttaa jos muutama prosentti ihmisistä omistaa 90 % varallisuudesta?

Ei kukaan. 

Konkursseista uutisoidaan päivittäin. Samoin esim. verkkokauppa.comin tulos romahti viime vuonna 86% (!) Jätkäsaaren myymälä ammottaa tyhjyyttään.

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-136932

Ainoastaan ruokakaupat tuottavat koska suurimmalla osalla ei moraali anna periksi varastaa ruokaa, se on pakollinen hyödyke.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idea on siinä, että sinä tienaat sen ostovoimasi itse, etkä odota että joku muu antaa sinulle ostovoimaa sinulle vastikkeetta. Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tuota tajua?

Itse et tajua yhtään mitään. Nykyisillä palkoilla ja tuotteiden ja palveluiden hinnoilla ei paljoa kuluteta. Palkat ylös on ratkaisu eli tarkoittaa ettei ahneet 0.1% saa niin paljoa voittoa, mutta oikeasti saavat ne takaisin. Eli raha kiertämään paremmin. 

Ohjeeni vassarille: Mene työhön missä maksetaan paremmin

Vierailija
24/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 euron päiväpalkat on tälle poppoolle ihan ok. Tervemenoa!

Vierailija
25/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa ulinaa koko ketju :D

ULI ULI ULI

:D :D

Vierailija
26/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä kalevalaa kun antoi poliitikoille ideologian.        

Hä? Kalevalassahan juurikin Sampo upposi, eikä jäänyt antamaan kenellekään sen enempää. Kun taas omistamalla sammon olisi saanut rikkaudet itselleen. 

Vierailija
27/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idea on siinä, että sinä tienaat sen ostovoimasi itse, etkä odota että joku muu antaa sinulle ostovoimaa sinulle vastikkeetta. Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tuota tajua?

Itse et tajua yhtään mitään. Nykyisillä palkoilla ja tuotteiden ja palveluiden hinnoilla ei paljoa kuluteta. Palkat ylös on ratkaisu eli tarkoittaa ettei ahneet 0.1% saa niin paljoa voittoa, mutta oikeasti saavat ne takaisin. Eli raha kiertämään paremmin. 

Tyhmä on tyhmä vaikka voissa paistaisi. Mene itse täältä töihin häiriköimästä muita.

Vierailija
28/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mene". Tulee poliisi viemään pois jos sinne vain "menee" ilman että kukaan rekryää tai edes tarvitsee työntekijää.

Helvetti sä olet tyhmä tapaus.

Vierailija
29/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ostovoima tulee useimmille ihmisille palkasta.

Kyllä, palkkoja tulisi nostaa Suomessa. Ja työtä pitäisi olla enemmän tarjolla.

Vierailija
30/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Sosialistisessa Neuvostotasavallassa kaikki jaettaisiin tietenkin tasan sillä tavalla, että käytännössä puolueliitti pitäisi hallussaan 99,99% kaikesta omaisuudesta. Vassarin unelma.

Vierailija
31/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihanaa ulinaa koko ketju :D

ULI ULI ULI

isukin rahoilla elävä jonne-inceli elämöi siellä? 

Vierailija
32/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä, että 2 eri henkilöä voi tehdä tismalleen saman tuntimäärän kuukaudessa töitä ja toinen vain sattuu tienaamaan 20 kertaa enemmän. Ja ei, aina kyse ei ole siitä että toisen työ olisi niin paljon erityisempää että isompi palkka tuntuisi oikeutetulta. Eikä kukaan yksistään tee 20 hlön verran töitä kuukaudessa.

-eri

Vierailija
33/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muttta n. 20% kansastamme oitää sitä oikeana asiana , se on kokoomuksen kannatus. Ja persut ovat samassa uskossa. Yhdessä perskokkareet. 

Vierailija
34/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Sosialistisessa Neuvostotasavallassa kaikki jaettaisiin tietenkin tasan sillä tavalla, että käytännössä puolueliitti pitäisi hallussaan 99,99% kaikesta omaisuudesta. Vassarin unelma.

Eli vaihtoehdot:

99,99% kuuluu yhdelle

99,99% kuuluu puolueelle

Ja muita vaihtoehtoja ei ole? Asia loppuunkäsitelty😇

Vierailija
35/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytä kalevalaa kun antoi poliitikoille ideologian.        

Hä? Kalevalassahan juurikin Sampo upposi, eikä jäänyt antamaan kenellekään sen enempää. Kun taas omistamalla sammon olisi saanut rikkaudet itselleen. 

Tai jakamalla sen tuotot sopuisasti naisen (Louhen) kanssa. Tarinan opetus on siinä, että ahne jää kokonaan ilman. 

Vierailija
36/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ostovoima tulee useimmille ihmisille palkasta.

Kyllä, palkkoja tulisi nostaa Suomessa. Ja työtä pitäisi olla enemmän tarjolla.

Vaan palkkoja tullaankin polkemaan ja edessä on yhä epävarmempi työllisyys. Keikkatyötä, määräaikaisuuksia, fire & rehire, temporary slave ja niin edelleen. 

Koska yrityksen ainoa tavoite on tuottaa voittoa omistajilleen, ei tarjota työpaikkoja, ei maksaa palkkaa jolla elää, ei pitää huolta yhteiskunnasta.

Vierailija
37/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtiota tarvita, ollaan kaikki ukrainalaisia, vai mitä ukrainalaiset. Vapaa markkinatalous on rikkautta.

Vierailija
38/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen rikkaimman promillen rikkaus tarkoita, ettei muilla olisi mitään. Olisikin hyvä, jos kaikki vaurastuisivat. Se ei onnistu sillä, että kadehditaan itseä varakkaammilta rahoja pois. 

Kannattaa aloittaa sijoittaminen, näin pääsee kiinni samoihin tuottoihin, mistä ne rikkaatkin nauttivat. Sitten pitää olla vähän asennetta. Jos itsellä on kymppitonni, se on kiva juttu, vaikka naapurin Kaisalla olisi sata tonnia. 

Vierailija
39/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan minulle kertyy sen verran, että pystyn omilla rahoillani jäämään vapaarouvaksi Suomen ulkopuolella. Rakastan kyllä kotimaata, mutta ikääntyvä väestörakenne ja voimistuva sodan uhka työntävät minua pois.

Vierailija
40/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaihtoehdot:

99,99% kuuluu yhdelle

99,99% kuuluu puolueelle

Ja muita vaihtoehtoja ei ole? Asia loppuunkäsitelty😇

Olet ymmärtänyt aivan oikein. Nuo ovat ne kaksi ainoata vaihtoehtoa mitä voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan