Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaiken varallisuuden kertyminen 0,1%:lle on idioottimainen järjestelmä

Vierailija
02.06.2024 |

Ei joku Erkko tai Wahlroos voi syödä määräänsä enempää ja pitää vaikka lähiravintolaa auki tilaamalla sieltä 150 annosta päivässä yksin.

On kaikkien etu, myös niiden upporikkaiden, että muillakin on ostovoimaa. Muutoin kaikki mahdolliset palvelut katoavat poislukien joku huvijahtien rakennus ja huolto. Sen verotuloillako valtiota pyöritetään?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitten kuluttaa jos muutama prosentti ihmisistä omistaa 90 % varallisuudesta?

Ei kukaan. Konkursseista uutisoidaan päivittäin. Samoin esim. verkkokauppa.comin tulos romahti viime vuonna 86% (!) Jätkäsaaren myymälä ammottaa tyhjyyttään.

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-136932

Artikkelin mukaan verkkokauppa.comin liikevaihto tippui vuodessa 97,9%.

Ei paljoa sureta kun tuokin toimari varmaan äänestänyt ostovoiman leikkaajien puoluetta.

Vierailija
42/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaa "kaikilla on samat mahdollisuudet. " Ei siis muuta kuin " itseä niskasta kiinni " ja varallistumaan. Pitää mennä töihin ja lujaa uskoa vaan. Laitattihan Paavokin akallaan leipään puolet petäjäistä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole noihin 0,1 prossaan kuuluvia 

Vierailija
44/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idea on siinä, että sinä tienaat sen ostovoimasi itse, etkä odota että joku muu antaa sinulle ostovoimaa sinulle vastikkeetta. Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tuota tajua?

Etkö ymmärrä, että 2 eri henkilöä voi tehdä tismalleen saman tuntimäärän kuukaudessa töitä ja toinen vain sattuu tienaamaan 20 kertaa enemmän. Ja ei, aina kyse ei ole siitä että toisen työ olisi niin paljon erityisempää että isompi palkka tuntuisi oikeutetulta. Eikä kukaan yksistään tee 20 hlön verran töitä kuukaudessa.

-eri

Itse asiassa tekee. Oma työni ja ammattitaitoni on sellaista, että voimme napata kadulta 20 tai vaikka 40 vastaantulijaa, ja saan arvoa aikaan moninkertaisesti enemmän kuin he yhteensä.

Vierailija
45/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idea on siinä, että sinä tienaat sen ostovoimasi itse, etkä odota että joku muu antaa sinulle ostovoimaa sinulle vastikkeetta. Kuinka tyhmä pitää olla, ettei tuota tajua?

Etkö ymmärrä, että 2 eri henkilöä voi tehdä tismalleen saman tuntimäärän kuukaudessa töitä ja toinen vain sattuu tienaamaan 20 kertaa enemmän. Ja ei, aina kyse ei ole siitä että toisen työ olisi niin paljon erityisempää että isompi palkka tuntuisi oikeutetulta. Eikä kukaan yksistään tee 20 hlön verran töitä kuukaudessa.

-eri

Joo mutta, se enemmän tienaava maksaa veroja puolet tienesteistään, ja sillä ne sinun tukesi maksetaan. 

On siis idioottimaista ulvoa, että sen paljon tienaavan palkkaa pitäisi laskea.

Vierailija
46/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassari itkee laiskuuttaan. Idioottijörjestelmä on jakaa ahkerien rahat loisille.

Ei olisi sinullakaan valtion maksamaa älypuhelinta ja nettiä, jos näiden innovaattoreiden rahat jaettaisiin pois.

Vierailija
47/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen rikkaimman promillen rikkaus tarkoita, ettei muilla olisi mitään. Olisikin hyvä, jos kaikki vaurastuisivat. Se ei onnistu sillä, että kadehditaan itseä varakkaammilta rahoja pois. 

Kannattaa aloittaa sijoittaminen, näin pääsee kiinni samoihin tuottoihin, mistä ne rikkaatkin nauttivat. Sitten pitää olla vähän asennetta. Jos itsellä on kymppitonni, se on kiva juttu, vaikka naapurin Kaisalla olisi sata tonnia. 

Sinä et tule edes kymmenen eliniän työskentelyllä ja indeksirahastoihin säästämisellä saamaan 0,1% niistä pääomatuloista mitä 25v miljardööriperijä saa tällä hetkellä tekemättä yhtään mitään.

Vierailija
48/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö tällä ulissaan :D

Jatkakaa!

Vierailija
49/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni niile huvialusrakentajille on ihan riittävästi ollut aina tekijöitä ja työvoimaa, ap. Kysyntä ja tarjonta.

Vierailija
50/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole noihin 0,1 prossaan kuuluvia 

Minkä kokoisella omaisuudella pääsee Suomen varakkaimpaan promilleen?

Vierailija
51/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea itse tienaamaan ja kerryttämään varallisuutta niin ei harmita niin paljoa. Eikä kulu kaikki aika itkeskellessä kuinka vaikeaa elämä onkaan ja kuinka sinua sorretaan.

Vierailija
52/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen rikkaimman promillen rikkaus tarkoita, ettei muilla olisi mitään. Olisikin hyvä, jos kaikki vaurastuisivat. Se ei onnistu sillä, että kadehditaan itseä varakkaammilta rahoja pois. 

Kannattaa aloittaa sijoittaminen, näin pääsee kiinni samoihin tuottoihin, mistä ne rikkaatkin nauttivat. Sitten pitää olla vähän asennetta. Jos itsellä on kymppitonni, se on kiva juttu, vaikka naapurin Kaisalla olisi sata tonnia. 

Sinä et tule edes kymmenen eliniän työskentelyllä ja indeksirahastoihin säästämisellä saamaan 0,1% niistä pääomatuloista mitä 25v miljardööriperijä saa tällä hetkellä tekemättä yhtään mitään.

Mitä väliä sillä on? Minä kumminkin olen ihan tämän yhden eliniän työskentelyllä jo nyt saanut itselleni reilun tonnin kuussa pääomatuloa. Se on ihan oikeaa rahaa, joka mahdollistaa minulle kivoja asioita. En minä kaipaa mitään miljardöörin elämää. Kun menen omalle pikku mökilleni ja lämmitän saunan perjantai-iltana rankan työviikon jälkeen, olen täysin onnellinen. 

Vierailija
53/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea itse tienaamaan ja kerryttämään varallisuutta niin ei harmita niin paljoa. Eikä kulu kaikki aika itkeskellessä kuinka vaikeaa elämä onkaan ja kuinka sinua sorretaan.

Surullista että kaltaisesi palkkaorjat identifoituvat "samaan porukkaan" jonkun 3 miljardia vuodessa pääomatuloina tienaavan kanssa. Hyödyllinen idiootti.

Vierailija
54/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassari vastaa: muttaku muttaku

Vierailija
55/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mitä! Pitäs ihan itse ottaa itseään niskasta kiinni ja ryhtyä toimeen?

Ei käy!

-vassari

Vierailija
56/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista että kaltaisesi palkkaorjat identifoituvat "samaan porukkaan" jonkun 3 miljardia vuodessa pääomatuloina tienaavan kanssa. Hyödyllinen idiootti.

En samaistu miljardöörien porukkaan mutta tosiaan käyn töissä saadakseni palkkaa, vaurastun ja sijoitan. Mites itse? 

Vierailija
57/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatatko tasa-arvoa vai vapautta? Jos rikkailta koko ajan pumpataan rahaa köyhille, se rajoittaa rikkaiden vapautta.

Mutta olen samaa mieltä, koko kapitalistinen järjestelmä pitäisi romauttaa. Raha on ainut uskonto, jonka nimeen kaikki vannoo, riippumatta siitä onko muslimi, kristitty, budhalainen tai muu.

Vierailija
58/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatatko tasa-arvoa vai vapautta? Jos rikkailta koko ajan pumpataan rahaa köyhille, se rajoittaa rikkaiden vapautta.

Mutta olen samaa mieltä, koko kapitalistinen järjestelmä pitäisi romauttaa. Raha on ainut uskonto, jonka nimeen kaikki vannoo, riippumatta siitä onko muslimi, kristitty, budhalainen tai muu.

Ootko tosissasi. Järjestelmän romahdus on semmoinen tapahtuma, missä köyhimmille yleensä tuppaa käymään tosi tosi huonosti. 

Vierailija
59/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi. Järjestelmän romahdus on semmoinen tapahtuma, missä köyhimmille yleensä tuppaa käymään tosi tosi huonosti. 

Kuten Ranskassa 1789?

Vierailija
60/123 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten Ranskassa 1789?

Olet lukenut historian kirjojasi valikoivasti. Ihan varmasti moni köyhä näki nälkää ja joutui rehellisesti pulaan silloin. Ja kesti kauan ennen kuin tavikselle tas järjestyi luotettava toimeentulo. Ne, jotka heti hyötyivät hienoista iskulauseista (ja kirjoittivat historiaan omista urotöistään) olivat sen ajan hyväosaisia, jotka johtivat kansan heille hyödylliseen valkankumoukseen.

Vähän kuten venäläiset oligarkit rikastuivat Neuvostoliiton romahtaessa, mutta tavallinen kansa muistaa tuon ajan kaaoksena ja kurjuutena ja haikailee nyt takaisin neukkulan suuruuden aikaan.