Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kape Aihinen kohun keskellä - syrjintää ja rasismia tylhönotossa

Vierailija
02.06.2024 |

Kape Aihisen kommenteista kohu Millariikka Rytkönen: Tyyppi menee kertomaan rikkovansa lakia (iltalehti.fi)

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4e59fee7-d0cb-4034-8fa4-283cf3e5d65f

Olipa hurjaa luettavaa Aihisen kommentit. Turha yrittää valkopestä sanomisiaan.

Muutenkin mielestäni yliarvostettu tyyppi. Tiedoksi Aihiselle ettei kahdella kattilalla pärjää kotikeittiössä.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain aikanaan Lentoemännäksi. Totesivat kylmästi että en täytä kriteereitä.

Olen 57 vuotias mies. Kilojakin on muutama.

Voinko tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
122/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain aikanaan Lentoemännäksi. Totesivat kylmästi että en täytä kriteereitä.

Olen 57 vuotias mies. Kilojakin on muutama.

Voinko tehdä rikosilmoituksen.

Minua taas ei otettu missikisoihin. Olin väärän näköinen ! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kebuloissa ja kiinalaisissa on pääosin sen maan ihmisiä töissä, joten jos syrjinnästä puhutaan, niin osaavat ne ulkolaisetkin. 

Vierailija
124/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapelle kävi ns vanhanaikaiset: Arvelen, että tarkoitti hieman muuta kuin miten videolta asian varmasti 80% katselijoista käsittää. Olis hänen ehkä hyvä jutella mediakouluttajan kanssa: Konekiväärimäinen puhuminen vähemmälle ja tauottamalla lauseita ajatusta mukaan jatkossa.

PAM ja Mara voisivat kyllä selkeämmin ohjeistaa esim FIN - englanti - arabia  ym -kielillä yleisimpiä sääntöjä -kansion tmv työpaikoille (kyllä Satosen pulju maksaa!), esim työaikasäännöt (klo 9.00 alkaa vuoro, silloin ollaan valmiina salissa/keittiössä, jne), tauot, hygieniakäytännöt... (Seuraan huvikseni tätä salin puolella rav. - kahviloissa ja ei kyllä esim baristatkaan käsiään juuri pese esim 1-2 h aikana kun kassalle näkee...) ym ym.

Tilanne hygieniassa on huonontunut oleellisesti 2 viime v aikana: kahviloissa erityisesti myös pinttynyttä likaa siellä ja täällä tiskistä/vitriineistä alken. Yrittäjätkin kaipaisi ohjeistusta.

Onkohan Oiva-testaus nykyään vitsi? 2-3 v välein näyttävät Oiva-sivuston mukaan käyvän, jos silloinkaan. Sieltä voi hakea ravintolan tai kahvilan nimellä niin yllättyy...

Vierailija
125/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi Rytkönen pitänyt suunsa kiinni.

Vierailija
126/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avoinna on muutama työpaikka ja hakijoita on 50, niin millään ei voi käydä jokaista suurennuslasin kanssa läpi. Vaikka nimi olisi mikä, näkeehän hän hakemuksesta osaako suomea vai ei. 

Olen itse ihan muulla alalla ja hakemuksissa on aina vaatimuksena sujuva suomenkieli.

Vierailija
127/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Aihista. Fine dining- ravintolan eteen on tehty valtavan paljon työtä ja on selvää, että mainetta voi pitää yllä vain, jos työntekijät ymmärtävät täysin, mitä heiltä odotetaan ja toimivat sen mukaisesti. Rytkönen nyt vetää kaiken aina överiksi eikä kommenttiensa perusteella edes ymmärrä, mistä tässä tapauksessa on kyse. Pysyisi vaan omissa hommissaan. 

Vierailija
128/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peisettiä! Täytyypä järjestää firman syömingit herran paikassa. Pakko arvostaa.

Vierailija
129/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Canceloikaa myös aasialaiset ravintolat joihin ei suomalainen pääse töihin kokiksi eikä tarjoilijaksi. Ihme ulisijoita koko woke-porukka. Eipä nouse kohu siitä asiasta, koska suomalaistahan saa sortaa ja kyykyttää miten vaan, mutta auta armias kun joku sanoo haluavansa töihin suomalaisen. Mikä meteli tuleekaan.

Eiköhän niissä ole palkat muuta tasoa ( alinta), joten ei kelpaa edes suomalaisille. 

Vierailija
130/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan kuka tämäkin julkkis on ja millä meriiteillä (ravintola?). Mutta käytännössä hän sanoi ääneen (said the quiet part out loud) sen mikä on asian teemoilta tehtyjen tutkimustenkin perusteella käytäntö noilla joilla on valta tehdä muita koskevia päätöksiä. Ovat yksi suuri syy mm. Suomen työttömyysongelmaan.

Olen ns. supisuomalainen valkoinen ihminen, mutta aikoinaan vaihtanut etunimeni kansainväliseen ja sukunimi ulkomaalaiselta ex-puolisolta, sittemmin paluumuuttanut Suomeen. Sain huomata kuinka paljon nimi vaikuttaa. En meinaan meinaa saada esim. vuokra-asuntoja, enkä töitä kuten ennen. Ihmiset olettaa pelkän nimen perusteella etten puhu suomea. Kohtuutonta että olen joutunut miettimään nimen vaihtamista sen takia että jotkut ihmiset lukevat vain sen ja pistävät hakemukseni silppuriin.

Vierailija
131/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rasisti, mutta palkkaan mieluummin suomalaisen kuin ulkomaalaisen😂😂😂😂

Vierailija
132/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Nepalilainen ravintola voi hakea Nepalilaista kokkia ja se ei ole syrjintää !

Vierailija
133/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole rasisti, mutta palkkaan mieluummin turkkilaisen kuin suomalaisen. 

Kebab-yrittäjä 

Vierailija
134/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla sinua kohtaan ollaan reilusti rassi ja palkataan omista. 

Vierailija
135/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaan vaikka Roster Helsinkiä, mulla oli pahimmillaan, sanotaan vaikka suoraan näin, seitsemän eri kansalaisuutta keittiössä, Aihinen sanoo.

___

Miten mies voi olla rasisti, jos on palkannut näin monta eri kansalaisuutta!!??

Huh huh!

Ihmiset on ihan sekaisin! 

Vierailija
136/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä v****a ?  Työnantaja ei saa valita työntekijöitään ??  Tottakai saa!  Ja eikös  tuo  ole pelkästään hyvä , että tarjoilija puhuu suomessa suomea. Minusta se välttämätöntä.Eikä todellakaan syrjintää.. tuo koko lehtijuttu on täysin naurettava. 

Jep. Miten h*mmetissä se saatiin tämän Kapen syyksi, että joistain kulttuureista tulevat miehet ei hyväksy sitä että nainen antaa käskyjä ja sitten ei tietenkään suju mikään? Tai että se jotenkin olisi väärin, että tarjoilijat puhuu suomea eikä vain auttavasti enkkua oman äidinkielensä lisäksi.

Mä en ymmärrä miksi näistä asioista/ongelmista ei saisi puhua ilman, että saa villiintyneen ja verenhimoisen äM Mä-lauman kimppuunsa (kyllä, nämä sekopäät ei ansaitse tulla kutsutuiksi naisiksi).

Esim. Rytkönen sivuutti tämän naisten ja miesten välisen tasa-arvo asian täysin ja keskittyi möyhöämään vain rasismista. 

Vierailija
137/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhdessäkään aasialais ravintolassa nähnyt töissä suomalaista. Jos suomalaiseen ravintolan palkataan suomalainen ...onko asia eri? Kape on vuosia puhunut suomalaisista raaka-aineista ja suomalaisesta ruokakulttuurista!

Vierailija
138/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaan vaikka Roster Helsinkiä, mulla oli pahimmillaan, sanotaan vaikka suoraan näin, seitsemän eri kansalaisuutta keittiössä, Aihinen sanoo.

___

Huh huh!

Luetun ja kuullun ymmärtäminen on tänä päivänä huolestuttavan alhaisella tasolla. Poimitaan irrallisia sanoja/lauseita ja älämölö on valmis. 

Vierailija
139/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

___

Huh huh!

Luetun ja kuullun ymmärtäminen on tänä päivänä huolestuttavan alhaisella tasolla. Poimitaan irrallisia sanoja/lauseita ja älämölö on valmis. 

Ja sitähän tämä ketju on täynnä. Aihinen on ajastaan jäljessä oleva miesbimbo, ja möyhääjät käyttävät hänen tyhmyyttään keppihevosena.

Vierailija
140/184 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

___

Huh huh!

Haista sinä... kukka.

Poimitaan tai ei, niin tuo on kuitenkin fakta, että on palkannut eri kansalaisuuksia eli ei rasisti.

So?