En voi käsittää miten ihmiset ei saa korjattua elintapojaan!
Edes silloin kun painonpudotus ja terveellisempi ruokavalio auttaisivat sairauden hoidossa. Ei vaan mene mulla jakeluun, että miten joku voi kohdella kehoaan niin huonosti.
Kommentit (200)
Normaalistikaan ihmisen keho ei ole niin yksinkertainen, että laihtuminen olisi kiinni pelkästään kaloreista eikä lainkaan siitä mistä, ne kalorit koostuvat. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa ettei ravitsemustiede ole tiedettä eikä 'ravitsemusterapeutit' tiedä ihmisen luontaisesta ruokavaliosta yhtään mitään. Kannattaa ennemmin uskoa tieteellistä tutkimusta joka perustuu oikeaan tieteeseen.
Ravitsemusterapeutti seuraa tasan tarkkaan tutkimusta kuten myös lihavuuteen perehtyneet sisätautilääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Omahan on valinta pysyä läskinä luuserina. Ei siinä loppujen lopuksi vahingoita ketään muuta kuin itseään.
Mulle ei kukaan saa valittaa läskeistään jos neuvot ei kelpaa.
Miksi he sulle valittaisivat? Eivätkä he sun neuvojasi kaipaa, törppö.
Vierailija kirjoitti:
"Se lukee aika isolla artikkelissa, mutta haluan toki auttaa va**kkeja selviytymään päivän ongelmista. "Itsehoitolääkkeenä ilman reseptiä ostettava ibuprofeeni voi nostaa verenpainetta lähes yhtä paljon kuin yksi verenpainetabletti sitä laskee." Eli ei kovin hyvä lääke migreenin hoitoon"
Tyyppi siis lukee OTSIKON jostain ILTSIKAN lööppijutusta ja vetelee siitä päästään jotain lääketieteellisiä johtopäätöksiä! 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😅
Loistavaa! Pääsisitkö sä muuten koskaan edes peruskoulua läpi? 😅😅😅
Kertaus on va**keille opintojen äiti
"Sitten päästään opettamaan medialukutaitoa va**keille. Iltalehti ja muut vastaavat lehdet eivät suinkaan itse keksi tuollaisten artikkelien sisältöä vaan ne usein referoivat jotain tehtyä tutkimusta tms. Jos haluat pohtia uutisen uskottavuutta, niin kannattaa tutkia minkä artikkelin pohjalta ko. juttu on tehty."
Vierailija kirjoitti:
Sepä. Valitetaan kun on lihava jne sitten mässätään koko ajan, eikä liikuta. Eikä sitä tarvis kun karsia hiilarit ja kävellä, kunhan sen persauksen nostaa vaan sohvalta ja lähtee ulos käveleen, 20 minuuttiakin riittää. Ei ymmärrä ei.
20 minuuttia kävelyä riittää laihtumiseen? Johan vitsin murjaisit. Olen lähes viisikymppinen nainen ja ollut lähes koko ikäni ylipainoinen. Koko ikäni olen myös ollut ahkera hyötyliikkuja, ei ole alle 10 km kävelypäiviä etenkään nyt kun on koira. Autoa en ole omistanut koskaan eli kävellen ja pyöräillen hoituvat liikkumisen. Enkä mässää koko ajan, kaksi ateriaa päivässä eli pätkäpaastokin toteutuu. Hiilareita syön joka päivä, enemmän kuitenkin kasviksina ja hedelminä kuin viljatuotteina.
Vierailija kirjoitti:
Normaalistikaan ihmisen keho ei ole niin yksinkertainen, että laihtuminen olisi kiinni pelkästään kaloreista eikä lainkaan siitä mistä, ne kalorit koostuvat. 🙄
Kaloriteoria on täyttä tuubaa
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti on. Siksi monipuolisesti syövät eivät ole lihavia. Ja tarkoitan monipuolisesti syövällä ihmisiä jotka syö kaikkea karkista punaiseen lihaan ylisyömättä. Laihtuminen ei ole pelkästään kaloreista kiinni silloin kun taustalla on geneettinen altistuminen lihavuudelle tai sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai etkö muka!? Tervetuloa reaali maailmaan. Elämä on. Mutta, tosi hyvä että on olemassa noita sinun laisiasi syyllistäjiä👍 se on hyvä että tuntee itsensä aina hieman muita paremmaksi.
Ei kyse ole siitä. Omassa ystäväpiirissä on just näitä että vaikka lääkäri olisi suositellut liikuntaa vaivoihin niin ei tehdä mitään ja valitus jatkuu. En viitsi enää kuunnella.
Ok. Laita korvatulpat ja elä omaa elämääsi, ja anna muitten elää omaansa....niin pitkään tai lyhyeen kun eläävät.
En anna koska he soittavat ja valittavat miten kurjaa elämä heillä on.
Älä sitten valita siitä. Kukaan ei pakota sinua kuuntelemaan noita juttuja, mu
Jep, eihän se muuten pääse täällä vinkumaan ja haukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä. Valitetaan kun on lihava jne sitten mässätään koko ajan, eikä liikuta. Eikä sitä tarvis kun karsia hiilarit ja kävellä, kunhan sen persauksen nostaa vaan sohvalta ja lähtee ulos käveleen, 20 minuuttiakin riittää. Ei ymmärrä ei.
Jep, tätähän kukaan ylipainoinen ei ole koskaan tehnyt. Helvetin älyvapaa olet.
No siis kaikki ylipainoiset jotka itse tiedän syövät valtavia määriä, makkarapaketti alkupalaksi ennen ruokaa. Eivät jaksa kävellä puolta kilometriä pitempään
Jotkut ehkä mutta ei todellakaan kaikki. Esimerkiksi olen itse merkittävästi ylipainoinen ja en ole syönyt koko päivänä mitään. Tässä kerään juuri motivaatiota että saisin päivän ensimmäisen ja viimeisen aterian käyntiin. Jaksan kävellä 10-20 km ja kävelenkin usein. Kävelen myös helteillä. Olen aina välillä harrastanut päivittäistä liikuntaa parikin vuotta putkeen mutta ei se jaksa ihan loputtomasti motivoida kun vaikutukset on niin vähäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen sukulaiseni valittaa jatkuvasti nivelvaivoja, korkeaa verenpainetta, migreeniä ja verensokereita, mutta jatkaa edelleen samoilla elintavoilla kuin ennenkin eikä suostu edes kuulemaan neuvoja.
Ap
Yhtä helppoa kuin alkoholistin lopettaa juominen, tupakoitsijan kessuttelu tai narkkarin aineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisivat edes ne kovat rasvat pehmeisiin. En voi tajuta, että aikuinen ihminen on niin kiintynyt voipakettiin ettei saa vaihdettua sitä terveellisempiin vaihtoehtoihin (kasvispohjaiset levitteet ja öljyt).
En ole koskaan ainuttakaan voipakettia ostanut elämäni aikana. En syö punaista lihaa, karkkia ja vältän hiilihydraatteja. Vedän joka aamu 500g vihreitä kasviksia ja teelusikallisen oliiviöljyä. Syön yleensä jotain proteiinia kuten kalaa tai kanaa raejuuston kanssa ja iltapalaksi 2 pientä maitorahkaa sokerittomalla mustikkakeitolla maustettuna. Ruokavaliotani tarkkaileva appi jonka näkee myös ravintoterapeuttini näyttää päivän kalorien jäävän 1700-1800kcal päivässä ja painoni mukaan minun pitäisi kuluttaa yli 3000 pelkällä tyhjäkäynnillä. En ole laihtunut kiloakaan. Tätä vedetty nyt vuosi vaikka ei ol
En minä ole nähnyt ainoatakaan ihmistä asuvan pellolla ja mussuttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen sukulaiseni valittaa jatkuvasti nivelvaivoja, korkeaa verenpainetta, migreeniä ja verensokereita, mutta jatkaa edelleen samoilla elintavoilla kuin ennenkin eikä suostu edes kuulemaan neuvoja.
Ap
Yhtä helppoa kuin alkoholistin lopettaa juominen, tupakoitsijan kessuttelu tai narkkarin aineet.
Jos jotain oikeasti haluaa, niin siihen löytyy keinot, aikaa jne. Mutta jos sitä ei oikeasti halua, niin taatusti löytyy tekosyitä ja ulkoisia syyllisiä. MOT
Ymmärrän lääkkeiden takia lihoneita, mutten sitä miten oman kehon painavuuteen havahdutaan ja aletaan valittamaan omasta painosta vasta sitten kun on yli 30kg ylipainoa. Itse kyllä pidän pulleiden ihmisten halaamisesta, mutten aio itseäni lihottaa vaan tarkkailen syömisiäni.
Mä en käsitä näitä ihme taivastelijoita.
Ihan johtavat lihavuutta tutkivat lääkäritkin sanovat että sillä ei oo mitään merkitystä syötkö joskus mäkkärissä, jos normaalisti syöt suhteellisen monipuolisesti ja sulla on edes vähän lihasmassaa (ei tarvii edes näkyä ulkoisesti). Silloin kun et laihdu kaloreita laskemalla on kyse sairaudesta johon vaaditaan leikkaus tai lääkitys ja hyvin tarkka dieetti.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lääkkeiden takia lihoneita, mutten sitä miten oman kehon painavuuteen havahdutaan ja aletaan valittamaan omasta painosta vasta sitten kun on yli 30kg ylipainoa. Itse kyllä pidän pulleiden ihmisten halaamisesta, mutten aio itseäni lihottaa vaan tarkkailen syömisiäni.
30kg? Ei edes näkyisi mun kokoisella ihmisellä noin pieni määrä liikakiloja. Taidat olla aika trolli.
Vierailija kirjoitti:
Ihan johtavat lihavuutta tutkivat lääkäritkin sanovat että sillä ei oo mitään merkitystä syötkö joskus mäkkärissä, jos normaalisti syöt suhteellisen monipuolisesti ja sulla on edes vähän lihasmassaa (ei tarvii edes näkyä ulkoisesti). Silloin kun et laihdu kaloreita laskemalla on kyse sairaudesta johon vaaditaan leikkaus tai lääkitys ja hyvin tarkka dieetti.
Niin...ehkäpä ruoassamme, jota päivittäin syömme, on tapahtunut jotakin muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin...ehkäpä ruoassamme, jota päivittäin syömme, on tapahtunut jotakin muutoksia.
Enemmistö syö edelleen epäterveellisesti samaa mössöä päivästä toiseen. Pastaa, riisiä, pottuja ja joku jauhoinen kastike päälle. Ymmärrän sen nykyisessä taloudellisessa tilanteessa, mutta ei se siitä terveellistä tee. Siitä tulee kalorit monin kerroin vedettyä helposti. Jos korvaisi edes osan hyvällä rasvalla ja vetäisi ne vihreät kasvikset vaikka veteen blendattuna niin se näkyisi jo parissa viikossa. Niillä joilla terveys kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se lukee aika isolla artikkelissa, mutta haluan toki auttaa va**kkeja selviytymään päivän ongelmista. "Itsehoitolääkkeenä ilman reseptiä ostettava ibuprofeeni voi nostaa verenpainetta lähes yhtä paljon kuin yksi verenpainetabletti sitä laskee." Eli ei kovin hyvä lääke migreenin hoitoon"
Tyyppi siis lukee OTSIKON jostain ILTSIKAN lööppijutusta ja vetelee siitä päästään jotain lääketieteellisiä johtopäätöksiä! 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😅
Loistavaa! Pääsisitkö sä muuten koskaan edes peruskoulua läpi? 😅😅😅
Kertaus on va**keille opintojen äiti
"Sitten päästään opettamaan medialukutaitoa va**keille. Iltalehti ja muut vastaavat lehdet eivät suinkaan itse keksi tuollaisten artikkelien sisältöä vaan ne usein referoivat jotain tehtyä tutkimusta tms. Jos haluat pohtia uut
Laitahan tähän sitten se tutkimus, mihin tuossa viitataan, äläkä Linkitä mitään typeriä klikkiotsikoita. Medialukutaitoon liittyy olennaisesti LÄHDEKRITIIKKI. Vaikea sana kouluttamattomille, ymmärrän. Iltsikat ovat kaupallisia medioita, saavat tulonsa klikkauksista yms. Siksi otsikot ovat raflaavia, ja sisältö saattaa olla jotain muuta kuin mitä otsikossa annetaan ymmärtää. Kyllähän nyt tyhmänkin pitäisi tämä tajuta.
Ja tyhmän pitäisi tajuta sekin, että ei kaikki tai edes suurin osa syö ibuprofeenia säännöllisesti päivittäin, joten sen välttelyllä ei sinänsä ole mitään merkitystä migreenin kannalta. Tutkimustuloksia kun on ibuprofeenin tehosta migreenikohtauksista (siis puhun nyt LÄÄKETIETEELLISISTÄ, en iltsikoiden otsikoista) ja se on duodecimissa myös yhtenä migreenin hoitosuosituksena, niin millähän kompetenssilla sinä sitten vähättelet sen toimivuutta? Ja vain koska jossain iltsikan otsikossa sanottiin sen voivan nostaa verenpainetta 😅😅😅.
Se sokeri liittyy kyllä tarvottavan insuliinin määrään. Insuliini on energian varastointihormoni