Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi käsittää miten ihmiset ei saa korjattua elintapojaan!

Vierailija
01.06.2024 |

Edes silloin kun painonpudotus ja terveellisempi ruokavalio auttaisivat sairauden hoidossa. Ei vaan mene mulla jakeluun, että miten joku voi kohdella kehoaan niin huonosti.

Kommentit (200)

Vierailija
181/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääreiden tulisi kertoa suoraan mitä.ylipainon hoitokustannukset maksaa veronmaksajille. Miksi muiden pitäisi kustantaa itseaiheutettuja elintasosairauksia loputtomiin.

Lääkäri on lääketieteen asiantuntija, kansantaloustieteilijät ovat oma joukkonsa.

Vierailija
182/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos edellyttää voimavaroja. Harvalla niitä on tässä elämässä jäljellä enää tippaakaan. Hyvistä unista puhumattakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ilmeisesti ole kokemusta. Ihmiset havittelevat aina sellaista mitä heillä itsellään ei ole. Vaikka treenaisit itsesi huippukuntoon niin voit edelleen jäädä mieleltäsi sairaaksi. Siinä ei fyysinen ulkomuoto pelasta. 

Vierailija
184/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos vastaus Thanos eli kuolemanvietti.

Vierailija
185/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tullut siihen lopputulemaan, että se on yksinäistä ja tylsää enkä siksi saa aikaiseksi tai pidettyä hyviä tapoja yllä. Samaten kaikenlainen kiire, stressi ja muutokset päiväjärjestykseen saa heti hyvin aloitetut rutiinit tolaltaan.

Olen yrittänyt kavereiden tai puolison kanssa järjestää mm. lenkkeilyhetkiä, mutta kukaan ei jaksa tai viitsi enää kerran tai parin jälkeen jatkaa, joten homma hiipuu.

Ruuanlaitossa vika on siinä, että en vain pidä siitä. Kaikki se ruokalistojen teko, ostosten suunnittelu, kokkaaminen, tiskit vielä siihen päälle. Jos olisin ökyrikas, palkkaisin vain jonkun tekemään kaikki nuo valmiiksi eikä mitään ongelmaa olisi.

Vierailija
186/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on huolitrollaamista. Kiihottamista kansanryhmää vastaan. 

Silti tämän annetaan olla täällä, vaikka ilmiannettu

Vierailija
187/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkoholista ei luovuta, vaikka se jo ratkaisisi monta ongelmaa. Kalorin saanti vähenisi ja paino tippuisi, aivotoiminta paranisi, yöunet paranisi, pöhötys vähenisi, ihmissuhteet paranisi. Mutta ei. Kyllä sitä nyt pitää velttoilla ja kiskoa kaljaa, kun eihän elämässä muuta iloa ole.

Vierailija
188/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset juo alkoholia? Syö karkkia? On stressaavassa työssä? Ei nuku tarpeeksi? Ei syö kuituja? Ei harrasta liikuntaa? Polttaa röökiä? Ottaa aurinkoa? Kaikki nuo vahingoittaa terveyttä.

Vierailija
189/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää syödä jatkuvasti sipsejä,roskaruokaa,juustoja,valkosta leipää,pekonia,makkaraa,kermaa,voita,majoneesia yms oma valinta sitten on läski. 

Se on se länsimainen ruokavalio. Mä pudotin joskus 10kg hyvin yksinkertaisella keinolla. Mä jätin kuukaudeksi sokerin kokonaan pois eli kaiken lisätyn sokerin, mutta myös pastat, leivät yms. En väitä, että se toimii kaikilla etenkään jos taustalla on sokeritasapainojen kanssa ongelmia, mutta suosittelen kokeilemaan. Siinä ei voi ainakaan hävitä mitään 

Kuulostaa hyvältä. Aloitko syömään kuukauden kuluttua jälleen sokeria, leipää ja pastaa? Mikäli aloit niin pysyikö paino noissa lukemissa vai lähtikö nousuun. Mitä söit noiden poistamiesi ruokien tilalla? 

Mä söin lähinnä salaatteja lihan ja kalan kanssa ja sitten kasvisruokia. En palannut koskaan täysin vanhaan vaan syön edelleen rajoitetusti hiilihydraatteja. Kun esim. ennen saatoin syödä kokonaisen ranskanleivän, niin voin ottaa yhden tai maksimissaan 2 viipaletta ehkä kerran viikossa. En kuitenkaan ole varsinaisella dieetillä vaan uudet tavat vaan jäi elämään. Paino on pysynyt samoissa lukemissa. Jos paino nousee yli kilon, niin nykyään saan sen pois viikon pätkäpaastolla.

Vierailija
190/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks ylipainoinen sukulainen, joka on kuulemma käynnyt läpi "kaikki maailman dieetit" ja mikään ei tiputtanut painoa. :D Paras oli just joku kuukauden kaalikeittokuuri 

.... miten olisi pysyvä elintapojen ja ruokavalion muutos? 

Vierailija
191/200 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääreiden tulisi kertoa suoraan mitä.ylipainon hoitokustannukset maksaa veronmaksajille. Miksi muiden pitäisi kustantaa itseaiheutettuja elintasosairauksia loputtomiin.

Aika huono. Kerro sellaiset sairaudet, mitkä ei ole itse aiheutettuja. Hoidetaanko tapaturmapotilaata, jos hän itse töppöili liikenteessä? Odotetaan ensin poliisilta selvitys, kumman vika vaikka risteyskolari oli ja hoidetaan sitten vain hänet, joka itse omalla toiminnallaan ei vaikuttanut.

Entäs syövät? Moneen syöpään vaikuttaa elintavat. Toisaalta joskus käy huono tuuri, ja sellainen sairastuu, joka teki kaiken oikein. Jos joku söi liikaa punaista lihaa 20 vuotta ja sairastuu suolistosyöpään, hänet ilmeisesti hoidetaan, jos hän ei kerro totuutta. Ja se toinen, joka kertoo, että kyllä olen syönyt 100 kiloa punaista lihaa vuodessa, mikä on suolistosyövän riskitekijä, niin häntä ei hoidetakaan vai?

Selkäsairauksissa elintavat vaikuttaa, siis vähäinen liikunta ja ylipaino. Toisaalta yhtä paljon on heitä, joilla kyse on perimän ja selän rakenteen vaikutuksista. Mistä se lääkäri osaa arvioida, onko tämän selkäsairauden aiheuttaneet enemmän huonot elämäntavat vai olisiko se tullut silti, vaikka ihminen olisi liikkunut paljon ja pitänyt itsensä normaalipainoisena?

Entäs kun päivystykseen tulee sydänsairaita vanhuksia. Kyllä rytmihäiriön voi aiheuttaa itsekin. Ottaa liikaa stressiä, tekee liian raskasta työtä, juo liikaa alkoholia, tai muut päihteet  korkea kolesteroli, ei rahaa mennä ajoissa lääkäriin tai ottaa kaikkia lääkkeitään, helteellä juo liian vähän. Sanotaanko päivystyksen ovella, että itse tämän aiheutit, ei me sinua hoideta.

t: sh

Vierailija
192/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen sukulaiseni valittaa jatkuvasti nivelvaivoja, korkeaa verenpainetta, migreeniä ja verensokereita, mutta jatkaa edelleen samoilla elintavoilla kuin ennenkin eikä suostu edes kuulemaan neuvoja.

Ap

Neuvoja sulta? Kyllä me läskit itse tunnetaan lihavuuden riskit ja sairaudet. Tietenkään ei ole oikein jos valittaa sulle.

Vierailija
193/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja alkoholista ei luovuta, vaikka se jo ratkaisisi monta ongelmaa. Kalorin saanti vähenisi ja paino tippuisi, aivotoiminta paranisi, yöunet paranisi, pöhötys vähenisi, ihmissuhteet paranisi. Mutta ei. Kyllä sitä nyt pitää velttoilla ja kiskoa kaljaa, kun eihän elämässä muuta iloa ole.

Älä yleistä. Itse olen läski ja absolutisti.

Vierailija
194/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tullut siihen lopputulemaan, että se on yksinäistä ja tylsää enkä siksi saa aikaiseksi tai pidettyä hyviä tapoja yllä. Samaten kaikenlainen kiire, stressi ja muutokset päiväjärjestykseen saa heti hyvin aloitetut rutiinit tolaltaan.

Olen yrittänyt kavereiden tai puolison kanssa järjestää mm. lenkkeilyhetkiä, mutta kukaan ei jaksa tai viitsi enää kerran tai parin jälkeen jatkaa, joten homma hiipuu.

Ruuanlaitossa vika on siinä, että en vain pidä siitä. Kaikki se ruokalistojen teko, ostosten suunnittelu, kokkaaminen, tiskit vielä siihen päälle. Jos olisin ökyrikas, palkkaisin vain jonkun tekemään kaikki nuo valmiiksi eikä mitään ongelmaa olisi.

Tuttua.

Vierailija
195/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas lihavien joukossa tusina tutkimus tohtoria, mutta silti itse en ole elämässäni tavannut yhtäkään läskiä, joka söisi terveellisesti ja treenaisi kovaa 5x viikossa, välillä voima ja välillä aerobista harjoittelua. 

Läski on ihan täysin oma ihmisrotu. Itsekuri nolla ja laiskuus sata. Tekosyitä läski on erittäin taitava keksimään, ja totuutta eivät kestä kuulla. Tässäkin ketjussa totuuksiin he alapeukuttavat kilvan. 

Vierailija
196/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoinen sukulaiseni valittaa jatkuvasti nivelvaivoja, korkeaa verenpainetta, migreeniä ja verensokereita, mutta jatkaa edelleen samoilla elintavoilla kuin ennenkin eikä suostu edes kuulemaan neuvoja.

Ap

Yhtä helppoa kuin alkoholistin lopettaa juominen, tupakoitsijan kessuttelu tai narkkarin aineet.

Joiltain tuokin onnistuu ja vielä ilman minkäänlaista apua. Aloitin alkoholin ja huumeiden käytön 13-vuotiaana. Tupakoin vuosikaudet askin päivässä.

30-vuotiaana lopetin huumeidenkäyttöön koska kyllästyin siihen elämäntyyliin.

36-vuotiaana kyllästyin alkoholinkäyttöön ja lopetin juomisen kokonaan.

Muutaman tupakan poltan päivässä mutta jää alle viiden. 

Olen nyt 48v. Koko aikuisikäni olen ollut hoikka elämäntapamuutoksista huolimatta.

Kaikilla ei ole itsekuria. Minulle nuo muutokset olivat helppoja.

Vierailija
197/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se niin helppoo oo, jos on 45 vuotta kitannu ja vetäny spadduu...

Vierailija
198/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se niin helppoo oo, jos on 45 vuotta kitannu ja vetäny spadduu...

Koita edes vähentää hieman. Kaikille ei tod sovi tuo minun menetelmä että vetäminen ja dokaaminen lopetetaan seinään mutta mun käyttömäärät  ei ollut kauheen suuria. Sekakäyttö oli helpompi lopettaa kun ei ollut täysin jumissa yhteen päihteeseen vaan kaikkea meni.

Vierailija
199/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas lihavien joukossa tusina tutkimus tohtoria, mutta silti itse en ole elämässäni tavannut yhtäkään läskiä, joka söisi terveellisesti ja treenaisi kovaa 5x viikossa, välillä voima ja välillä aerobista harjoittelua. 

Läski on ihan täysin oma ihmisrotu. Itsekuri nolla ja laiskuus sata. Tekosyitä läski on erittäin taitava keksimään, ja totuutta eivät kestä kuulla. Tässäkin ketjussa totuuksiin he alapeukuttavat kilvan. 

Mikä on sinusta läski? Onko itselläsi ylipainoa? Mitä olet itse ajatellut tehdä tämän ongelman ratkaisemiseksi?

Nimim. Vain itseään voi muuttaa 

Vierailija
200/200 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja väittää varmaan, etteivät ne edes johdu ylipainosta.