Kinkkukiusauksen tilalle joku vastaava todella helppo arkiruoka?
Joskus on päiviä että evvk ruuanlaitto, tai ei ole siihen varsinaisen ruuan tekemiseen aikaa. Silloin vuokaan pari pussia perunasipulisekoitusta, pari pussia palvirouhetta, päälle mausteet, kerma ja uuniin.
Pitkään aikaan tätä ei ole syöty, mutta nyt mies on kyllästynyt kinkkukiusaukseen. Mutta ei hän halua silti ruokaa tehdä, vaan kaatuu mun niskaan.
Mutta en keksi mitään muuta NOIN helppoa ruokaa, johon ei oikeasti tarvita kuin minuutti "tekemiseen" ja loppu hoituu itsestään. Ettei mitään tarvitse alkaa paistaa, kuoria tai mitään. Vai onko sellaisia?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaisti. On helpompi ja parempaa, kuin peruna-sipuli-palvirouhe.
Lohikeitto. Parempaa ja helpompaa.
Juuri tein lohikeittoa,en tosin kokonaisesta lohesta,vaan tyydyin helteessä pakasteversioon. Esikäsittelet perunat,sipulit,porkkanat jos niitä käytät,lohipalat,tillit,odottelet ainesten kypsymistä sopiviksi lieden äärellä,maustat suolalla,pippurilla,liemikuutiolla,kermalla,voilla. Helpoin tapa tehdä lohikeitto on ostaa kaikki raaka-aineet valmiiksi paloiteltuna ja esikäsiteltyinä,mutta kenenkään kukkaro ei sitä pidemmän päälle kestä. Kyllä tuo kinkkukiusaus vie helppudessaan voiton ainakin lohikeitosta-maku ja ravintoarvot onkin sitten toinen juttu. Karjalanpaistikaan ei ole yhtä vaivaton,kuin kinkkukiusaus,mutta yksinkertaisempi toki,kuin lohikeitto esivalmistelun osalta. Ehkä aloittajan kannattaisi tyytyä kiirepäivinä hernekeitto purkkiin ja einespinaattilettuihin? Miehet nyt ovat tuollaisia,asennevammaisia suurin osa,jos et ole valinnut tasa-arvoista kasvatusta saanutta yksilöä tai ruoanlaitosta kiinnostunutta alan ammattilaista kumppaniksi. Itse jättäisin miehen tekemään tai ostamaan itse omat ruokansa ja tekisin vain itselleni ja lapsille. Tai siis niinhän minä olen tehnytkin jo monta vuotta. Mies syömään einesmoskaa,jos lompakko ja terveys kestää kun ei ruoanlaiton opettelu kiinnostele.
Kyllä pitää olla ihmisen laiska jos ei viitsi kuoria tai pilkkoa mitään.
Perunoita voi oppia käyttämään kuorimatta ainakin siivuina paistaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen tehdä itse mieleistään ruokaa! Sopikaa vaikka että joka toinen viikko mies kokkaa, sitten sinä.
Ahhah! 😂 Hän ei halua tehdä ruokaa. Muutenhan tämä oliskin helppoa, hän tekisi ruuan silloin kun minä en ehdi, jaksa tai halua. Ap
Jos olisi minun mies, saisi kuolla täyden jääkaapin eteen sitten. Huolehtisin vain itseni ruokkimisesta. Vai kuolisiko se mies sinkkuna nälkään, kun ei jaksa eikä halua tehdä ruokaa?
Mies luistelee ruoan teosta niin kauan, kun se on mahdollista. Ihan itse aiheutettu ongelma ap:lle, jos pitää aikuista miestä hyysätä ja syöttää kuin lasta, joka vielä kiukuttelee, kun ruoka ei ole mieleistä/aina on sitä samaa.
Tuolla ohjeella en tekisi kinkkukiusausta. Käytän tuoreita perunoita, sipulia ja parasta kinkkua mitä rahalla saa. Ei missään nimessä mitään puristekinkkupaloja tai palvikinkkua, joka on tekosavulla maustettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakaste perunasipulisekoituksella kaikki kiusaukset maistuu pahalta..
Ennen olen käyttänyt pakastettuja perunasuikaleita jotka on selvästi paksumpia. Mutta niitä ei täällä kaupassa ole. Hyvää helppousruokaa on tullut silti, kun kunnon palvirouhetta ja oikeaa kermaa 😊 ap
En ole koskaan käyttänyt pakastettuja perunasuikaleita. Mikä niissä kiehtoo? Tuskin helppous sentään. Helpompaa on heittää kuoripäälliset perunat kiehumaan ja nostaa sardiinipurkki pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ohjeella en tekisi kinkkukiusausta. Käytän tuoreita perunoita, sipulia ja parasta kinkkua mitä rahalla saa. Ei missään nimessä mitään puristekinkkupaloja tai palvikinkkua, joka on tekosavulla maustettu.
Tuoreita perunoita? Miten varmistat perunoidesi tuoreuden kevättalvella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaupoissa ole perunoita? Kaikki pakasteita?
Sulle on ok, että ruokit aikuista miestä, jonka pitäisi huolehtia itsestään ja syömistään.
Taivu oikein kovasti mutkalle, kun tarjoilet seuraavan kerran ruokaa miehellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Perunat ovat säilöttyjä. Tuoreita perunoita saat silloin, kun ostat varhaispeunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siellä säilöttyä perunaa pitkin talvea ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Perunat ovat säilöttyjä. Tuoreita perunoita saat silloin, kun ostat varhaispeunaa.
Säilöttyjä? Onpa outoa. Varhaisperunat, uudet perunat ja pakasteet? Itse ostan talvellakin tuoreita perunoita, ja niistä laitan monenlaista ruokaa.
Vodkapasta, tosin sipulin ja valkosipulin joudut pilkkomaan, jos et käytä pakasteita tai purkkivalmisteita.
Valmistuu käytännössä siinä ajassa kuin pasta kiehuu kypsäksi. Jos vodkaa ei kaapista löydy, tuplaa tai triplaa chilin ja valkosipulin määrä. Netistä löytyy erilaisia ohjeita. Itse en käytä siinä kuohukermaa, 4 - 15% ruokakerma on riittänyt hyvin.
500 g pennepastaa
Keitä pasta kattilassa
Kastike:
2 rkl voita tai margariinia
1 rkl oliiviöljyä
3 - 4 valkosipulinkynttä murskattuna
1/2 sipuli
3 rkl tomaattipyrettä
2 dl kermaa (rasvaisuus maun mukaan)
3 rkl vodkaa (jos ei ole, lisää chilin ja valkosipulin määrää reilusti)
chililastuja maun mukaan, 1 tl tai 1 rkl
mustapippuria ja suolaa, päälle tuoretta basilikaa ja parmesaania
Silppua sipuli ja valkosipuli, kuumenna voi ja öljy kattilassa, lisää sipuli ja anna pehmentyä 4 min, lisää valkosipuli ja odota 30 sekuntia. Lisää tomaattipyre ja vodka, kiehauta ja sekoita, lisää kerma ja mausteet.
Valuta pasta ja kaada kastike sen päälle. Sekoita. Lisää tuoretta basilikaa ja parmesaania ja tarjoile.
Tässä olisi muutama helppo resepti.
Tonnikalapasta valmistuu nopeasti muutamasta raaka-aineesta.
Kanaruuat kaipaavat vähän valmisteluja, mutta sitten uuni hoitaa loput.
https://lapsenmielistakokkailua.blogspot.com/2023/11/broileri-kookoscur…
https://lapsenmielistakokkailua.blogspot.com/2024/02/supernopea-tonnika…
https://lapsenmielistakokkailua.blogspot.com/2024/02/cappelin-kanavuoka…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu mikä urpo. Ei se loppukesästäkään nostettu peruna ole tuore, jos sitä talvella ostat kaupasta.
Luulitko oikeasti, että ne kellari olosuhteissa säilytetty perunat ovat juuri maasta nostettuja ja tuoreita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilöttyjä? Onpa outoa. Varhaisperunat, uudet perunat ja pakasteet? Itse ostan talvellakin tuoreita perunoita, ja niistä laitan monenlaista ruokaa.
Varmasti näin. Ne sinun tuoreet perunat on säilötty syksyllä.
Täällä saa uusia perunoita ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu mikä urpo. Ei se loppukesästäkään nostettu peruna ole tuore, jos sitä talvella ostat kaupasta.
Luulitko oikeasti, että ne kellari olosuhteissa säilytetty perunat ovat juuri maasta nostettuja ja tuoreita?
Katsos, hänellä on oma perunamaa keittiössään ympäri vuoden. Saa tuoreena perunat. Sipulit toki myös. Samoin hänellä on sikoja, jotta saa aina teurastettua yhden kun haluaa kinkkukiusausta. On lehmät kermaa varten ja kaikki. Tuoretta olla pitää!
Ei vaan kuulu tähän ketjuun jossa haetaan helppoja nopeita ruokia. Ihan kaikki sellaisia joskus tekee.
No laita miekkonen aluksi vastuuseen päivän pääateriasta yhtenä päivänä viikossa.