Kinkkukiusauksen tilalle joku vastaava todella helppo arkiruoka?
Joskus on päiviä että evvk ruuanlaitto, tai ei ole siihen varsinaisen ruuan tekemiseen aikaa. Silloin vuokaan pari pussia perunasipulisekoitusta, pari pussia palvirouhetta, päälle mausteet, kerma ja uuniin.
Pitkään aikaan tätä ei ole syöty, mutta nyt mies on kyllästynyt kinkkukiusaukseen. Mutta ei hän halua silti ruokaa tehdä, vaan kaatuu mun niskaan.
Mutta en keksi mitään muuta NOIN helppoa ruokaa, johon ei oikeasti tarvita kuin minuutti "tekemiseen" ja loppu hoituu itsestään. Ettei mitään tarvitse alkaa paistaa, kuoria tai mitään. Vai onko sellaisia?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purran budjetti: kiukkukiusaus
Ja saksittua salaattia pihalta löytyvistä voikukista.
Vierailija kirjoitti:
Kanaa ja riisiä uunissa.
Uunivuoan pohjalle riisiä, vettä siihen päälle ja lopuksi vielä marinoidut koipireidet siihen päälle. Ihan hiipunen suolaa riisille. Uunissa noin tunti.
Mukavat rasvat tulee riiseihin.
Keittää pastan ja lisää sinne mieluisat ainekset, mitä ei tarvitse kypsentää. Tuon helpompaa on vaikea kuvitella.
Tämä on mun suosikki. Vain 4 ainesta ja kaikki sekaisin vuokaan. Kaveri tosin kerran kysyi, että missä on jutun pihvi (eli liha) mutta itse en sitä edes kaivannut kun on niin täyttävää tavaraa.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/koronapasta-outin-nel…
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä käsittänyt miksi riisi pitää tehdä samassa kanan kanssa??? Miksi sitä ei voi vain keittää ja kanat paistaa erikseen uunissa?
Koska se riisi maustuu siellä alla. Sitä ei tarvitse vahtia. Siitä tulee irtonaista, eikä tarttuvaa. Ei tarvitse erikseen sotkea kattilaa. Ei tarvi erikseen kuumentaa suntoa vielä hellanlevyllä. Asunnon kosteus ei helteellä nouse (riisiä keitetään yleensä suhteellisen pitkään). Vaivattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Keittää pastan ja lisää sinne mieluisat ainekset, mitä ei tarvitse kypsentää. Tuon helpompaa on vaikea kuvitella.
Vielä helpompaa on käyttää pastan tilalla nuudeleita, kiehuva vesi vaan päälle. Itse käytän purkkinuudeleita, eli lautaselle ne muut aineet ja kypsät nuudelit päälle.
Uunivuokaan keittämätöntä spagettia joko käsin pätkittynä tai kokonaisina, vettä, tomaattimurskaa tai valmis tomaattipastakastike, mausteita ja eineslihapullia (vegeversiot toimii totta kai myös) tai mausteisen makkaran palasia. Päälle mozzarellapallo revittynä. Aivan älyttömän hyvää ja helppoa, kun mitään ei leikata, paisteta, keitetä, ainoastaan kaikki ainekset uunivuokaan ja vuoka uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Fetapestopasta. Keittää makaronin ja kippaa pussin pinaattia, pitkin vihreää pestoa ja murentaa käsin fetan joukkoon. Jos oikein hifistelee niin kippaa vielä aurinkokuivattuja tomaatteja purkin mukaan
Unohdit ananas-purkin.
AP, yllätä miehesi uudenlaisella pikkusen paremmalla kinkkukiusauksella
Työläämpää kyllä mutta 100x herkullisempaa. Silvot itse kokonaisista perunoista suikaleita, kinkuksi kivikylän rouhetta, kermaksi KUOHUKERMAA. Ymmärrän hyvin ettei se ruokakermaan tehty maistu miltään.
Pakaste perunasipulisekoituksella kaikki kiusaukset maistuu pahalta..
Miksei kaupasta saa keitettyjä makaroneja, tekisin helteellä salaatin niistä?
Olivian kanapata on helppo tehdä, paistaa kanoja pannulla hetken, sen jälkeen pataan tekeytymään, riisin keittää kaveriksi myöhemmin.
Lämpimät leivät eli lämppärit.
Se kaupan pizzakit-paketti jossa on pohjan lisäksi soosipurkki mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset perunat ja bratwurst. Uuniin !
Bratwurstin tilalle käy myös nakit tai makkara, esim. HK:n Sininen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vastaus ei nyt ihan vastaa "tehtävänantoon", mutta itsellä se vanha, hyvä keino, että tekee yhtenä päivänä todella isot annokset ja pakkaseen. Ei tarvi kuin mikroon.
Viimeksi tein kaksi isoa vuoallista lasagnea ja pakkaseen meni, vaikka kuinka paljon. Nyt mietin, että taidan vielä tänään tehdä tosi ison kattilallisen porkkanainkiväärisosekeittoa ja pakkaseen menee suurin osa.
Helpottaa elämääni huomattavasti, kun aina on pakkasessa eri ruokia. Päiväni ovat todella kiireiset, joten en ehdi, jaksa, viitsi tai ei vaan huvita kokkailla joka päivä.
Yleensä kun kokkaan niin teen ison määrän ja miehelle menee pakastimeen ruokaa, ottaa siitä sitten eväsrasian töihin. Nyt oli vaan syönyt sieltä jo kaikki. Haki sitten eväänsä kaupasta kun ei kiusaus kelvannut 😅 ap
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihakeitto. En koskaan kuori perunoita, lihaa ei tarvitse paistaa etukäteen, pari pakastepussia keittojuureksia, kilo perunoita ja 700g jauhelihaa. Suola ja mustapippuri riittävät mausteiksi.
Reissumiestä ja edamjuustoa kaveriksi.
Ja laitat perunat kokonaisina?
Et oikeasti itse keksi mitään millä voisi korvata iänikuisen palvirouheen?
Onnistuu ihan hyvin sähköuunissakin ja yllätys yllätys, myös liedellä hauduttaen. Tosin näillä helteillä saattaa keittiö lämmetä liikaa.