Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kinkkukiusauksen tilalle joku vastaava todella helppo arkiruoka?

Vierailija
01.06.2024 |

Joskus on päiviä että evvk ruuanlaitto, tai ei ole siihen varsinaisen ruuan tekemiseen aikaa. Silloin vuokaan pari pussia perunasipulisekoitusta, pari pussia palvirouhetta, päälle mausteet, kerma ja uuniin.

Pitkään aikaan tätä ei ole syöty, mutta nyt mies on kyllästynyt kinkkukiusaukseen. Mutta ei hän halua silti ruokaa tehdä, vaan kaatuu mun niskaan.

Mutta en keksi mitään muuta NOIN helppoa ruokaa, johon ei oikeasti tarvita kuin minuutti "tekemiseen" ja loppu hoituu itsestään. Ettei mitään tarvitse alkaa paistaa, kuoria tai mitään. Vai onko sellaisia?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakaste perunasipulisekoituksella kaikki kiusaukset maistuu pahalta..

Ennen olen käyttänyt pakastettuja perunasuikaleita jotka on selvästi paksumpia. Mutta niitä ei täällä kaupassa ole. Hyvää helppousruokaa on tullut silti, kun kunnon palvirouhetta ja oikeaa kermaa 😊 ap

Vierailija
62/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala lasagnette. Pussi piccolo lasagnette laattoja ja 2- 3 prk tonnikalaa sekoitetaan uunivuokassa. Sekaan soosi, jossa 2 prk tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia, 1 prk cremefraiche, 1 pss Juustoraastetta ja mausteita maun mukaan. Sekoitetaan ja uuniin n 40 min. Hyvää on. Vettä voi lisätä vähän soosiin, jos tuntuu kuivalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasteesta valmiit keittojuurekset+perunat tai suikalevihannekset, liha-, kala- tai kasvisliemi, lihaa, kanaa, kalaa tai makkaraa, maun mukaan kermaa, sulatejuustoa, tomaattimurskaa, mausteita.

Nopea ja helppo keitto.

Vierailija
64/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tullut vinkkejä, kiitos! Myös muutama sellainen jotka olen tallentanut. En ole muistanutkaan broileria riisipedillä, sehän on vastaavan nopea- ja helppotekoinen.

Teen etätöitä keittiön pöydän ääressä ja joskus pitää ruoka saada aikaan vaikka kesken palaverin. Eli ei siinä aleta paistaa mitään tai sekoitella kastikkeita. Ja mies on kiusauksiin ylipäätään kyllästynyt, olen siis muitakin tehnyt, itse vaan tykkään tuosta kinkusta. Mutta pari hyvää juttua tästä menee reseptikansioon! Ap

Vierailija
65/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohipasta. Laita pasta kiehumaan veteen ja paria minuuttia ennen kuin se on kypsää, lisää joukkoon pussillinen pakasteherneitä. Kaada suurin osa keitinvedestä pois, mutta jätä ehkä desi kattilaan (muista pakastaa loput myöhempää käyttöä varten). Lisää kattilaan purkki tuorejuustoa, esim. piparjuuren makuista. Sekoittele. Annostele pasta lautasille ja laita päälle annospalanen savulohta tai savukirjolohta, jonka syöjät voivat haarukalla sekoitella pastansa sekaan. Tuoretta tilliä ja sitruunaa jos sattuu olemaan.

Vierailija
66/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanaa ja riisiä uunissa.

Uunivuoan pohjalle riisiä, vettä siihen päälle ja lopuksi vielä marinoidut koipireidet siihen päälle. Ihan hiipunen suolaa riisille. Uunissa noin tunti.

Ei tuo ole kanaa vaan tehotuotantojättihallibroileria.

Vierailija
67/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karseita ruokia.

Vierailija
68/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään tuo broiler-riisijuttu niin että ensin riisi ja vesi, sitten päälle pari ananaspurkillista, sweet & sour-kastiketta ja päälle broilerfileet. Helppoa ja hyvää!

Vierailija
69/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen tehdä itse mieleistään ruokaa! Sopikaa vaikka että joka toinen viikko mies kokkaa, sitten sinä.

Vierailija
70/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunilohi - suoraan vakuumista folion sisään ja uuniin matalaan lämpöön kypsymään

perunat kiehumaan ja valmistuu

Vierailija
71/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa kiehumaan, sekaan purkki tonnikalaa vedessä tai oliiviöljyssä kun on kypsää.

On hyvää. Halutessa ketsuppia kanssa.

Vierailija
72/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen tehdä itse mieleistään ruokaa! Sopikaa vaikka että joka toinen viikko mies kokkaa, sitten sinä.

Ahhah! 😂 Hän ei halua tehdä ruokaa. Muutenhan tämä oliskin helppoa, hän tekisi ruuan silloin kun minä en ehdi, jaksa tai halua. Ap

Vierailija
73/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelma on IHAN MUUALLA: Mies kyllästyy ruokaan muttei ITSE HALUA KOKATA. 

Mitäs tänne valitat? Mies kokkaamaan sitä mitä haluaa syödä! 

Vierailija
74/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä pastaa, purkki makrilleja tomaattikastikkeessa, valkosipulia, kapriksia, oliiviöljyä

Aikaa menee 10 minuuttia aloituksesta 

Vierailija
75/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magaroonilaatikko ja mausteeksi aromisuolaa. Nam. Tein tänään treffimiehelle ja kehui kovasti, että onpa hyvää tämä magaroonilaatikko aromisuolalla. Taitaa jo hääkellot soida.

Vierailija
76/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusi ja kalapuikot

Vierailija
77/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha-vihannes-perunakeitto

Vierailija
78/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanaa ja riisiä uunissa.

Uunivuoan pohjalle riisiä, vettä siihen päälle ja lopuksi vielä marinoidut koipireidet siihen päälle. Ihan hiipunen suolaa riisille. Uunissa noin tunti.

Ei tuo ole kanaa vaan tehotuotantojättihallibroileria.

Eipä sitä oikeaa kanaa ainakaan kotimaisena saa enää mistään kaupasta. Mielelläni ostaisin pakastekanan ja keittäisin, broilerista ei tule lähellekään niin hyvää keitettynä,

Vierailija
79/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magaroonilaatikko ja mausteeksi aromisuolaa. Nam. Tein tänään treffimiehelle ja kehui kovasti, että onpa hyvää tämä magaroonilaatikko aromisuolalla. Taitaa jo hääkellot soida.

Laitoitko myös jauhenlihaa?

Vierailija
80/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakeiton voi tehdä samaan tapaan kaatamalla kattilaan vettä ja pakasteesta kasvissuikaleita, kalaa yms