Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kinkkukiusauksen tilalle joku vastaava todella helppo arkiruoka?

Vierailija
01.06.2024 |

Joskus on päiviä että evvk ruuanlaitto, tai ei ole siihen varsinaisen ruuan tekemiseen aikaa. Silloin vuokaan pari pussia perunasipulisekoitusta, pari pussia palvirouhetta, päälle mausteet, kerma ja uuniin.

Pitkään aikaan tätä ei ole syöty, mutta nyt mies on kyllästynyt kinkkukiusaukseen. Mutta ei hän halua silti ruokaa tehdä, vaan kaatuu mun niskaan.

Mutta en keksi mitään muuta NOIN helppoa ruokaa, johon ei oikeasti tarvita kuin minuutti "tekemiseen" ja loppu hoituu itsestään. Ettei mitään tarvitse alkaa paistaa, kuoria tai mitään. Vai onko sellaisia?

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? Miehesi ei viitsi itse tehdä ruokaa mutta valittaa mitä ap laitta? Ja ap kyselee täältä ideoita? Ei saatana.

Vierailija
22/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikaruokaa on keitetty makaroni, jonkq joukkoon kaadan tonnikalapaloja öljyssä ja tomaattimurskan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maissi-herne-paprika -pussi, yhdessä riisin, kanaliemikuution ja sopivan vesimäärän kanssa uuniin.

Nopeammin tuo hellalla kattilassa valmistuu, ei tartte näillä helteillä uunia lämmittää ja samalla lämmittää kämppää. Itse teen tuon niin, että ensiksi paistan sipulia ja sitten laitan riisin, joka saa kuullottua ennen muiden aineiden lisäämistä. Tulos on jonkinlainen pilahvi tai risotto riippuen muista lisätyistä aineista.

Vierailija
24/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunivuokaan riisiä, vihanneksia, mausteita, broileria päälle ja uuniin. Vettäkin on hyvä laittaa.

Vierailija
25/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaisti. On helpompi ja parempaa, kuin peruna-sipuli-palvirouhe.

Lohikeitto. Parempaa ja helpompaa.

Meinasitko leivinuunin lämmittää että saat paistin?

Vierailija
26/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasuikaleita ja pakaste grillikasviksia uuniin. Kanankoipia riisipedillä uunissa.

Kana/nakkikeitto = Pakaste perunakeittojuurekset, kanasuikaleet kypsyy keittämällä ja nakit myös, toki joutuu pilkkomaan.

Uunimakkara ja ranskalaiset

Vierailija
27/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakeitto. En koskaan kuori perunoita, lihaa ei tarvitse paistaa etukäteen, pari pakastepussia keittojuureksia, kilo perunoita ja 700g jauhelihaa. Suola ja mustapippuri riittävät mausteiksi.

Reissumiestä ja edamjuustoa kaveriksi.

Vierailija
28/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pakastevihanneksia, keitä vettä, heitä pakasteet sekaan, mausta, keitä, soseuta jos haluat keittoa.

Vierailija
29/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton saman kinkkukiusauksen ohjeellahan voit tehdä myös lohikiusausta, muuta kalakiusauksra, janssonin kiusausta, jauhelihakiusausta, porokiusausta ja kasviskiusausta. Muuten sama resepti mutta vaihdat sen kinkun/palvirouheen johonkin muuhun.

Jansson on se aito ja alkuperäinen kiusaus eli anjoviksista tehty. Muita kiusauksia on sitten keksitty sen mukaan, mitä aineksia on keittiössä sattunut olemaan.

Vierailija
30/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä käsittänyt miksi riisi pitää tehdä samassa kanan kanssa??? Miksi sitä ei voi vain keittää ja kanat paistaa erikseen uunissa?

Vierailija
31/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä käsittänyt miksi riisi pitää tehdä samassa kanan kanssa??? Miksi sitä ei voi vain keittää ja kanat paistaa erikseen uunissa?

Helppous ja tiskiä vähemmän. Ei tarvitse kuin kaikki latoa vuokaan ja uuni kypsentää.

Vierailija
32/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekingin ankka fasaani-kyyhkys kastikkeella

Pekingin ankkaa saa Soban purkkinuudeleissa, oranssikantinen purkki.

Vierailija
33/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton saman kinkkukiusauksen ohjeellahan voit tehdä myös lohikiusausta, muuta kalakiusauksra, janssonin kiusausta, jauhelihakiusausta, porokiusausta ja kasviskiusausta. Muuten sama resepti mutta vaihdat sen kinkun/palvirouheen johonkin muuhun.

Jo pelkästään tätä lukiessa alkaa tulemaan perunasuikaleet korvista.

Vierailija
34/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fetapestopasta. Keittää makaronin ja kippaa pussin pinaattia, pitkin vihreää pestoa ja murentaa käsin fetan joukkoon. Jos oikein hifistelee niin kippaa vielä aurinkokuivattuja tomaatteja purkin mukaan 

Vierailija
35/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekingin ankka fasaani-kyyhkys kastikkeella

Miksi yrität tarjota kolmea eri lintua? Johan tuolle nauraa naurismaan aidatkin, jos yrität jollekulle päteä tuollaisella ruoalla.

Vierailija
36/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purran budjetti: kiukkukiusaus

Vierailija
37/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-keittojuurespussi kiehumaan kasvis- tai kanaliemikuutioilla maustettuun veteen. Keitä 10 min. Lisää herne-maissi-paprika -pussi ja Vuolu-mustapippuri-kanafilee -rasia. Keitä vielä pari minuuttia. 

Vierailija
38/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisperunoita ja hanhenmaksapalleroita punaviini kastikkeessa kuorittujen karpaloinen kera.

Vierailija
39/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Apetitin keittojuurekset on käteviä. Helppo makkara-, siskonmakkara- tai lihakeitto. Siinä pussissa on myös se broilerilaatikko-ohje, sekin on hyvä eli broilerinsuikaleita, ruokakermaa, keittojuurekset ja uuniin. Sen vois varmaan tehdä myös jostain maustetusta grillimakkarasta.

Vierailija
40/116 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pikaruokaa on keitetty makaroni, jonkq joukkoon kaadan tonnikalapaloja öljyssä ja tomaattimurskan.

Tämä on kätevä. Ja jääkaapissa purkki kapriksia, oliivirenkaita, valkoliekki valkosipulimurskaa tms., niin ruokalusikallinen/teelusikallinen vaan sekaan ja kuivattuja yrttejä (esim. basilica, timjami...). Fiiliksen mukaan. Kaikki ne säilyy jääkaapissa pitkään, ja tulee käytettyä. Suolaa, mustapippuria ja balsamicoa. Tonnikalan sijaan voi laittaa vaikka kinkunjämän tai metukkajämän tai jotain muuta ja vaikka tuorejuustojämän viimeiseksi sekaan.

Itse teen "soosin toisessa kattilassa sillä aikaa, kun pastavesi kuumenee ja pasta keittyy. Nopeimpia ruokia tämä.