Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini halusi ruskean kastikkeen ruualle niin pyysi mua kaupasta ostamaan kastikkeen! Oli hyvää.

Vierailija
01.06.2024 |

Suosittelen!

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.

Sitten on jauheena kastikeaineksia.

Vierailija
2/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.

Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.

Kastikkeen teko vie aikaa. Se aika on suoraan pois vauvapalstalta ja tiktokista. Red flag.

Vierailija
4/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauho, vesi, rasva ja suola... kovin vaikeaa.

Vierailija
5/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin noin. Se vaan nopeuttaa ruuantekoa kun joskus käyttää valmiskastikepusseja ja tetroja.

Vierailija
6/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.

Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".

Vierailija
7/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se minäkin tehnyt vuosikymmeniä itse kastikkeet. Nyt se vaan on niin, että kivaa ostaa valmista kaupasta.

Vierailija
8/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tekijästä, on niitäkin joidentekemänä on pahempaa

Vierailija
9/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.

Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".

Onko se sinun lompakosta pois, kun jengi ostaa valmista kastiketta? Ihme tiukkapipo oot. Vedä lippis kireämmälle.

Vierailija
10/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Kuka voi syödä noita?!?🤮🤢

"Oli hyvää." 🤣🤣🤣 Varmaan juu.

Uusavuttomat läskilölleröt pilaa sisuksensa kaikilla puukumeilla joita noihin tungetaan, koska ei niitä luonnollisesti suurusteta.

Vierailija
11/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempää se on lisätä nesteeseen maizena suurustetta kuin paistaa ensin jauhot rasvassa. Ei kaikki edes siedä viljoja.

Vierailija
12/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina kastike jauhot ja on parempaa kuin ikinä olen itse tehtyä syönyt. Edes kokki ei saa yhtä hyvää.

Vierailija
13/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistunut äiti alistuu lapsen käskyihin ja syöttää sille valmisruokia...

Vierailija
14/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion vai? Pussikastikkeet on pahoja paitsi blå bandin punaviinikastike.

Vierailija
15/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin Valion ruskean kastikkeen ja se oli ainakin tosi karseaa

Vierailija
16/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ostetaan kastikkeet valmiina. Ja paskat nakkaan moralisteille.

Vierailija
17/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tekijästä, on niitäkin joidentekemänä on pahempaa

Minä olin kokkina töissä ja kyllä tein ruskeaa kastiketta, yks työkaveri kysyi että miten olin saanut sienet niin pieneksi ettei näkynyt mutta maistui. Ei siinä kyllä sieniä ollut, enkä tiedä mistä se sienen maku siihen tuli. 

Vierailija
18/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauseenrakenteesta ei saa otsikossa, mitään selvää.

Mitä tässä tarkoitetaan?

Vierailija
19/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt mm ruskeankastikkeen ja kerran ostin kastikkeita ja huomasin ettei kannata enään tehdä itse. 

Vierailija
20/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kutsuta. Miksi random ulkomaalaista kiinnostaisi suomi.

Osa näistä tv huippukokieista sanoi itsekin ostavansa osan valmiina kotiin