Teini halusi ruskean kastikkeen ruualle niin pyysi mua kaupasta ostamaan kastikkeen! Oli hyvää.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bearnaisea ja muitakin kastikkeita olen tehnyt jo kohta 40 vuotta...
Sujuu kuin tanssi vaikka sokkona ja kädet selän takana.
"Mutku en mää jaksa" Lausutaan narisevalla äänellä....
Miten se sinulta on pois jos muilla ei ole aikaa tai halua valmistaa sitä kastiketta itse?
No syö sitä teollista jauhokemikaalisössöäsi sitten...
Todellakin syön. Miksi se sun maailmasi romahdutti?
Tiesitko että sen valmisruuan voi syödä kylmänäkin. Säästyy aikaa. Pyllynkin voi jättää pyyhkimättä, siinäkin säästyy aikaa.
Ei pikkulapsetkaan osaa itse pyllyään pyyhkiä. Eikä kaikilla ole aikaakaan sellaiseen.
Enpä tiennyt. Mut oothan sinä aika nero. Kiitti kun kerroit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.
Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".
Oliko tämä "kaikki" kaikki 80-luvulla köksäntunneilla käyneet? Ei kuulunut enää 90-luvulla opetukseen ruskea kastike :D
Niin itse kävin peruskoulun 2000-luvulla ja kyllä se vaan kuului. En tiedä missä perähikiässä sinä sen omasi kävit, mutta ihan pääkaupunkiseudulla se kuuluu omien lastenkin opetukseen.
Ihan Helsingissä tämä. Omat lapset ovat nyt köksäntunti-iässä täällä Helsingissä ja edellenkään ei ole ollut ru
Peruskoulun vuonna 2000 aloittaneet ovat yli 30 vuotiaita... Miten tämä on poikkeuksellisen nuori ikä olla äiti? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se sinulta on pois jos muilla ei ole aikaa tai halua valmistaa sitä kastiketta itse?
Mieluummin ilman kastiketta sitten. Olisi nopeampaakin kun säästyy aikaa sen pussikastikkeen kanssa touhuamisesta.
Meillä tehdään pussikastiketta, ja siihen emme tarvitse sinun siunaustasi.
Ei ole aikaa eikä halua valmistaa kastiketta. Ja sitten kuitenkin valmistat kastiketta joka vie aikaa ja vaivaa. Outo tyyppi.
Onko se sinulta pois se, mitä valmistan tai en valmista? Kummajainen sinä olet kyllä. Milloin saat iltalääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäonnistunut äiti alistuu lapsen käskyihin ja syöttää sille valmisruokia...
Aikuinen mies ei sun äipän tarvi sulle syöttää yhtään mitään. Ja sinä et ole koskaan tehnytkään mitään kastiketta itse.
Miksi OLETAT minun olevan mies, kun kerron faktuulisia asioita, jotka on todettu vuosikymmeniä sitten? Vihjaatko etteivät naiset voisi halveksua muita äitejä? Käy ulkona ja puhu toisten äitien kanssa, tulet järkyttymään.
Olen itse kolmen lapsen äiti ja voin vannoa, ettei kukaan lähipiirissä syötä moisia moskia lapsilleen. Hävetkää.
Peräkammarin pikkumuna sinä olet.
En omista "munaa". Kolme lapsea synnyttäneenä voin varmasti sanoa, että
Niin että sellainen psykoosi on sulla nyt päällä.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee vieraita. Ostan valmiit kastikkeet kaupasta. Hyviä on.
Et voi olla tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ilman kastiketta sitten. Olisi nopeampaakin kun säästyy aikaa sen pussikastikkeen kanssa touhuamisesta.
Ei ole aikaa eikä halua valmistaa kastiketta. Ja sitten kuitenkin valmistat kastiketta joka vie aikaa ja vaivaa. Outo tyyppi.
Ei ole kuin aamulääke. En ota iltalääkkeitä, ei kaikilla ole aikaa tai halua ottaa iltalääkkeitä. Miten se on sinulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.
Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".
Oliko tämä "kaikki" kaikki 80-luvulla köksäntunneilla käyneet? Ei kuulunut enää 90-luvulla opetukseen ruskea kastike :D
Niin itse kävin peruskoulun 2000-luvulla ja kyllä se vaan kuului. En tiedä missä perähikiässä sinä sen omasi kävit, mutta ihan pääkaupunkiseudulla se kuuluu omien lastenkin opetukseen.
Ihan Helsingissä tämä. Omat lapset ovat nyt köksäntunti-iässä tä
Jos 30-31-vuotiaalla on useampi vähintään yläkouluikäinen lapsi, niin onhan se tosi nuorena äidiksi tullut :D
Nyt me kaikki huoltajat olemme selityksen velkaa peräkammari-incelille siitä, miksi ostamme valmiskastikkeita kaupasta. Niillä on inceliä yritetty myrkyttääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikaa eikä halua valmistaa kastiketta. Ja sitten kuitenkin valmistat kastiket
Vain otettu lääke auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.
Sitten on jauheena kastikeaineksia.
Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.
On tietenkin noin. Se vaan nopeuttaa ruuantekoa kun joskus käyttää valmiskastikepusseja ja tetroja.
Mulla bearnaise juoksettuu. Olen antanut periksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.
Hyi yök. Tosi helppo tehdä itse ja maku on ihan eri.
Meillä oli tänään Dry Age Teeluupihvit ja Variparsaa. ym lisuketta.
Päälle kaadoin K-Xtran Bearnaiskastikkeen.
Hirveää äitien haukkumista täällä.. tosin puolustelijatkaan kovin fiksuilta vaikuta.
Jos sovitaan, että se mitä kukin syö on heidän asiansa?
Kaupan valmiskastikkeet on kammottavan makuisia. Mieluummin kokonaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää äitien haukkumista täällä.. tosin puolustelijatkaan kovin fiksuilta vaikuta.
Jos sovitaan, että se mitä kukin syö on heidän asiansa?
Ei tarvitse silti paskaa syödä.
Joskus tekee mieli eineksiä. Minulle iskee pari kertaa vuodessa himo kaupan lihapulla, muusi, ruskea kastike -annokseen. Ruokavaliossa tärkeintä on kokonaisuus, ei pienet yksityiskohdat kuten satunnainen pussikastike, jonka itsekään tehty versio (rasva, valkoinen jauho) ei ole terveellinen.
Tärkeintä on näille yh huutelijoille, etä on ihan oma mies. Kukaan ei haluaisia näitä Pentti-Kullervoita vaivoikseen.
Mutta nämä rouvat ovat niiiin ylpeitä omista tossukoistaan. Onhan heillä sentään mies. Ovat nokkimisjärjestyksen "huipulla", ainakin omasta mielestän. Tirsk!478
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök. Tosi helppo tehdä itse ja maku on ihan eri.
Se ja sama mitä sinä tykkäät mausta tai onko helppoa tai ei. Et sinä meille pääse syömään.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja kirjoittelaa sellainen, jolla on huono itsetunto.