Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini halusi ruskean kastikkeen ruualle niin pyysi mua kaupasta ostamaan kastikkeen! Oli hyvää.

Vierailija
01.06.2024 |

Suosittelen!

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.

Sitten on jauheena kastikeaineksia.

Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.

Kaikki kastikkeet ei ole helppoja tehdä. Monelta kotikokilta jäisi bearnaise tekemättä.

Vierailija
22/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäonnistunut äiti alistuu lapsen käskyihin ja syöttää sille valmisruokia...

Mikäs pikkuincelvinkuja se siellä soittaa poskeaan? Eikö äippä enää rakastakaan sinua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.

Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".

Oliko tämä "kaikki" kaikki 80-luvulla köksäntunneilla käyneet? Ei kuulunut enää 90-luvulla opetukseen ruskea kastike :D

Vierailija
24/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Ap olla yh-mamma, koska kukaan mies ei moista moskaa söisi. Puhumattakaan, että antaisi jälkeläistensä syödä.

Ne joiden miehet syövät ovat pohjasakkaa ja selvästi lastensa kehityshäiriöiden takana.

Vierailija
25/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies ei sun äipän tarvi sulle syöttää yhtään mitään. Ja sinä et ole koskaan tehnytkään mitään kastiketta itse.

Vierailija
26/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.

Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.

On tietenkin noin. Se vaan nopeuttaa ruuantekoa kun joskus käyttää valmiskastikepusseja ja tetroja.

Mihin niin kova kiire...

Vierailija
27/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisaa että kastikkeestakin saadaan täällä aikaan näin kiihkeä väittely😄.

Vierailija
28/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea kastike on niin yksinkertainen, etten varmasti valmiina ostaisi. Monimutkaisempia kastikkeita voisin ostaa. Ei minulla ole yleensä intoa mitään punaviinikastiketta keitellä kokoon monta tuntia. Ainakaan ihan arkiruoan takia.

Vierailija
29/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Ap olla yh-mamma, koska kukaan mies ei moista moskaa söisi. Puhumattakaan, että antaisi jälkeläistensä syödä.

Ne joiden miehet syövät ovat pohjasakkaa ja selvästi lastensa kehityshäiriöiden takana.

Ei ap sitä miehelle tarjonnut syötäväksi. Hän tarjosi lapselle kastiketta, jota pyysi.

Vierailija
30/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pikkuincelvinkuja se siellä soittaa poskeaan? Eikö äippä enää rakastakaan sinua?

Tietenkin rakastaa ja on ylpeä, koska kasvatti järjellä toimivan tyttären, joka ei myrkytä omia lapsiaan 😘

Taitaa oma äippyli hävetä? Juu, niin. Voimia.

Vierailija
31/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin noin. Se vaan nopeuttaa ruuantekoa kun joskus käyttää valmiskastikepusseja ja tetroja.

Mihin niin kova kiire...

Työ, lasten harrastukset ja vanhemmat, jotka tarvitsevat apua.

Vierailija
32/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kastikkeet ei ole helppoja tehdä. Monelta kotikokilta jäisi bearnaise tekemättä.

Sitten pitää vaan opetella ja harjoitella se bearnaisen teko. Pätee kaikkeen muuhunkin tekemiseen. 

Vierailija
33/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin niin kova kiire...

Teen pitkiä työpäiviä, opiskelen myös iltaisin ja käyn harrastuksissa. Helpottiko?

Vierailija
34/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva palstan paremmat ihmiset kirnuaa voinkin itse ja niittää viljan jotta voisi tehdä ruskean kastikkeen valurautapannussa, joka on itse taottu. Nämä samat ihmisethän eivät yhtään mitään osta koskaan valmiina, mitään kemikaaleja tai lisäaineita eivät käytä. Iholla tai ruuassa. Kun itse on näin täydellinen, niin hyvin voi arvostella muitten tapoja tehdä ja elää.

Vierailija
35/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.

Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".

Oliko tämä "kaikki" kaikki 80-luvulla köksäntunneilla käyneet? Ei kuulunut enää 90-luvulla opetukseen ruskea kastike :D

Niin itse kävin peruskoulun 2000-luvulla ja kyllä se vaan kuului. En tiedä missä perähikiässä sinä sen omasi kävit, mutta ihan pääkaupunkiseudulla se kuuluu omien lastenkin opetukseen. 

Vierailija
36/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin rakastaa ja on ylpeä, koska kasvatti järjellä toimivan tyttären, joka ei myrkytä omia lapsiaan 😘

Taitaa oma äippyli hävetä? Juu, niin. Voimia.

Oleksää jo päässyt hoitolaitokseen suljetulle? Nekö myrkyttää lapsia? Sinuakin yritetään myrkyttää eikö?

Vierailija
37/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bearnaisea ja muitakin kastikkeita olen tehnyt jo kohta 40 vuotta...

Sujuu kuin tanssi vaikka sokkona ja kädet selän takana. 

"Mutku en mää jaksa" Lausutaan narisevalla äänellä....

Vierailija
38/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä monta pika jauhelihakastiketta on tällä syntynyt..kaveriksi vain spagetti, Ruuhkavuosina oli pakko taikoa  jotain nopeasti, tåmä oli ykkönen

Vierailija
39/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää vaan opetella ja harjoitella se bearnaisen teko. Pätee kaikkeen muuhunkin tekemiseen. 

Ei pidä. Ostan aina valmiin bernaisekastikkeen.

Vierailija
40/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies ei sun äipän tarvi sulle syöttää yhtään mitään. Ja sinä et ole koskaan tehnytkään mitään kastiketta itse.

Miksi OLETAT minun olevan mies, kun kerron faktuulisia asioita, jotka on todettu vuosikymmeniä sitten? Vihjaatko etteivät naiset voisi halveksua muita äitejä? Käy ulkona ja puhu toisten äitien kanssa, tulet järkyttymään.

Olen itse kolmen lapsen äiti ja voin vannoa, ettei kukaan lähipiirissä syötä moisia moskia lapsilleen. Hävetkää.