Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini halusi ruskean kastikkeen ruualle niin pyysi mua kaupasta ostamaan kastikkeen! Oli hyvää.

Vierailija
01.06.2024 |

Suosittelen!

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.

Sitten on jauheena kastikeaineksia.

Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.

Kaikki kastikkeet ei ole helppoja tehdä. Monelta kotikokilta jäisi bearnaise tekemättä.

Sitten pitää vaan opetella ja harjoitella se bearnaisen teko. Pätee kaikkeen muuhunkin tekemiseen. 

Suurin osa suomalaisista ei ole ikinä tehnyt bearnaise kastiketta.

Vierailija
42/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin valmis ruskeakastike on hyvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bearnaisea ja muitakin kastikkeita olen tehnyt jo kohta 40 vuotta...

Sujuu kuin tanssi vaikka sokkona ja kädet selän takana. 

"Mutku en mää jaksa" Lausutaan narisevalla äänellä....

Miten se sinulta on pois jos muilla ei ole aikaa tai halua valmistaa sitä kastiketta itse?

Vierailija
44/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.

Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.

On tietenkin noin. Se vaan nopeuttaa ruuantekoa kun joskus käyttää valmiskastikepusseja ja tetroja.

Mihin niin kova kiire...

Teen pitkiä työpäiviä, opiskelen myös iltaisin ja käyn harrastuksissa. Helpottiko?

Höpöhöpö. Täällä sinä päivystät kaiket päivät. Siihen sun aikasi menee. Nyt heti sitä kastikkeen tekoa opettelemaan. Hop Hop.

Vierailija
45/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäonnistunut äiti alistuu lapsen käskyihin ja syöttää sille valmisruokia...

Aikuinen mies ei sun äipän tarvi sulle syöttää yhtään mitään. Ja sinä et ole koskaan tehnytkään mitään kastiketta itse.

Miksi OLETAT minun olevan mies, kun kerron faktuulisia asioita, jotka on todettu vuosikymmeniä sitten? Vihjaatko etteivät naiset voisi halveksua muita äitejä? Käy ulkona ja puhu toisten äitien kanssa, tulet järkyttymään.

Olen itse kolmen lapsen äiti ja voin vannoa, ettei kukaan lähipiirissä syötä moisia moskia lapsilleen. Hävetkää.

Peräkammarin pikkumuna sinä olet.

Vierailija
46/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se sinulta on pois jos muilla ei ole aikaa tai halua valmistaa sitä kastiketta itse?

No syö sitä teollista jauhokemikaalisössöäsi sitten...

Vierailija
47/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tietenkin noin. Se vaan nopeuttaa ruuantekoa kun joskus käyttää valmiskastikepusseja ja tetroja.

Mihin niin kova kiire...

Teen pitkiä työpäiviä, opiskelen myös iltaisin ja käyn harrastuksissa. Helpottiko?

----

Oletko päästäsi sekaisin. En tee mitään kastiketta itse, vaan ostan kaupasta valmista.

Vierailija
48/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin syön. Miksi se sun maailmasi romahdutti?

Vierailija
49/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.

Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".

Oliko tämä "kaikki" kaikki 80-luvulla köksäntunneilla käyneet? Ei kuulunut enää 90-luvulla opetukseen ruskea kastike :D

Niin itse kävin peruskoulun 2000-luvulla ja kyllä se vaan kuului. En tiedä missä perähikiässä sinä sen omasi kävit, mutta ihan pääkaupunkiseudulla se kuuluu omien lastenkin opetukseen. 

Ihan Helsingissä tämä. Omat lapset ovat nyt köksäntunti-iässä täällä Helsingissä ja edellenkään ei ole ollut ruskeaa kastiketta oppitunneilla. Oletpa muuten poikkeuksellisen nuori äiti.

Vierailija
50/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pikkuincelvinkuja se siellä soittaa poskeaan? Eikö äippä enää rakastakaan sinua?

Tietenkin rakastaa ja on ylpeä, koska kasvatti järjellä toimivan tyttären, joka ei myrkytä omia lapsiaan 😘

Taitaa oma äippyli hävetä? Juu, niin. Voimia.

Oleksää jo päässyt hoitolaitokseen suljetulle? Nekö myrkyttää lapsia? Sinuakin yritetään myrkyttää eikö?

Sinä sen varmaan paremmin tiedät. Kerro toki se meille normaaleillekkin. Millaista oli kun kaverit hylkäsi, koska jouduit suljetulle, sedän vähän kutiteltua liikaa?

Vierailija
51/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee vieraita. Ostan valmiit kastikkeet kaupasta. Hyviä on.

Vierailija
52/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ilman kastiketta sitten. Olisi nopeampaakin kun säästyy aikaa sen pussikastikkeen kanssa touhuamisesta.

Vierailija
53/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikkeet tulevat nopeasti kun on itsetehdyt liemipohjat pakkasessa. 

Vierailija
54/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ostetaan kastikkeet valmiina. Ja paskat nakkaan moralisteille.

Ei sillä ole mitään tekemistä moraalin kanssa, vaan maun. Valmiskastikkeet maistuvat hirveiltä.

Vierailija
55/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pikkuincelvinkuja se siellä soittaa poskeaan? Eikö äippä enää rakastakaan sinua?

Tietenkin rakastaa ja on ylpeä, koska kasvatti järjellä toimivan tyttären, joka ei myrkytä omia lapsiaan 😘

Taitaa oma äippyli hävetä? Juu, niin. Voimia.

Oleksää jo päässyt hoitolaitokseen suljetulle? Nekö myrkyttää lapsia? Sinuakin yritetään myrkyttää eikö?

Sinä sen varmaan paremmin tiedät. Kerro toki se meille normaaleillekkin. Millaista oli kun kaverit hylkäsi, koska jouduit suljetulle, sedän vähän kutiteltua liikaa?

Mikä lääkitys sulle menee siellä pöpilässä?

Vierailija
56/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin ilman kastiketta sitten. Olisi nopeampaakin kun säästyy aikaa sen pussikastikkeen kanssa touhuamisesta.

Meillä tehdään pussikastiketta, ja siihen emme tarvitse sinun siunaustasi.

Vierailija
57/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen mies ei sun äipän tarvi sulle syöttää yhtään mitään. Ja sinä et ole koskaan tehnytkään mitään kastiketta itse.

Miksi OLETAT minun olevan mies, kun kerron faktuulisia asioita, jotka on todettu vuosikymmeniä sitten? Vihjaatko etteivät naiset voisi halveksua muita äitejä? Käy ulkona ja puhu toisten äitien kanssa, tulet järkyttymään.

Olen itse kolmen lapsen äiti ja voin vannoa, ettei kukaan lähipiirissä syötä moisia moskia lapsilleen. Hävetkää.

Peräkammarin pikkumuna sinä olet.

En omista "munaa". Kolme lapsea synnyttäneenä voin varmasti sanoa, että ihan nainen olen. Entä sinä? 

Vierailija
58/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin syön. Miksi se sun maailmasi romahdutti?

Tiesitko että sen valmisruuan voi syödä kylmänäkin. Säästyy aikaa. Pyllynkin voi jättää pyyhkimättä, siinäkin säästyy aikaa.

Ei pikkulapsetkaan osaa itse pyllyään pyyhkiä. Eikä kaikilla ole aikaakaan sellaiseen.

Vierailija
59/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin ostetaan kastikkeet valmiina. Ja paskat nakkaan moralisteille.

Ei sillä ole mitään tekemistä moraalin kanssa, vaan maun. Valmiskastikkeet maistuvat hirveiltä.

Mielestäni valmiskastikkeet on tosi hyviä.

Vierailija
60/95 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaineet kannataa katsoa  : )