Teini halusi ruskean kastikkeen ruualle niin pyysi mua kaupasta ostamaan kastikkeen! Oli hyvää.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Kaupan valmiskastikkeet on kammottavan makuisia. Mieluummin kokonaan ilman.
Mieluummin kaupan valmiskastiketta ruokaan kuin ilman kastiketta. Näin meillä entäs miten sun mamma toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveää äitien haukkumista täällä.. tosin puolustelijatkaan kovin fiksuilta vaikuta.
Jos sovitaan, että se mitä kukin syö on heidän asiansa?
Ei tarvitse silti paskaa syödä.
Ei paskaa olekaan pöydällä syötävänä eikä muuallakaan. Meillä syödään sitä mitä halutaan. Syö sinä vaan paskaasi.
Heräät kuudelta ammulla, menet töihin ja tulet kaupan kautta kuudelta kotiin ja alat laittaa ruokaa. Kyllä mä ainakin haluan oikaista ja saada sen ruuan helpommin ja nopeammin. Sitä paitsi niitä valmiskastikkeitakin voi tuunata.
Prkki nötköttii pannulle ja jauhot sekaan ohennus vedellä ja siinä se on duunarin arkiruoka.
Moni ei uskoisi miten monessa ravintolassa pihvi tulee pakastimesta ja kastike on teollinen valmiskastike.
Bisnes on bisnestä ja kukaan ei halua maksaa kokille palkkaa kastikkeiden tekemisestä jos ne voi ostaa valmiina.
Tosi harvassa ravintolassa ihan oikeasti tehdään alusta lähtien ruoka.
Ostaisin kyllä valmiskastikkeita jos en olis vähävarainen. Niinpä on kaikki soosit väännettävä itse, oli kysymys ruskeasta, bearnaisesta tai vaniljakastikkeesta. Aina ne on syötyä tullut vaikka aromivahventeet puuttuukin.
Mitä valmista ruskeaa kastiketta ap ostit ? Ainakin se 3 desin kierrekorkkinen, onko Valion on aika pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.
Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".
Oliko tämä "kaikki" kaikki 80-luvulla köksäntunneilla käyneet? Ei kuulunut enää 90-luvulla opetukseen ruskea kastike :D
2010-luvulla kuului
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus ruskeakastike opetellaan tekemään köksäntunnilla... jokainen sivistynyt ihminen on sen joskus joutunut tekemään, jos on peruskoulun käynyt.
Ei ihme, että suomalaisia kutsutaan maalaisjunteiksi maailmalla ja ihan kotimaassa, kun ei osata mitään, vaan kaupasta haetaan lisäaine "soosit".
Oliko tämä "kaikki" kaikki 80-luvulla köksäntunneilla käyneet? Ei kuulunut enää 90-luvulla opetukseen ruskea kastike :D
2010-luvulla kuului
Kyllähän roux kuuluu ihan ruuanlaiton perusteisiin ainakin länsimaissa, on se sitten ruskea kastike tai joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Bearnaisea ja muitakin kastikkeita olen tehnyt jo kohta 40 vuotta...
Sujuu kuin tanssi vaikka sokkona ja kädet selän takana.
"Mutku en mää jaksa" Lausutaan narisevalla äänellä....
Ehkä et olisi noin katkeroitunut, jos olisit välillä käyttänyt aikaasi johonkin muuhunkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.
Sitten on jauheena kastikeaineksia.
Kastikkeiden teko itse on helppoa kun heinänteko. Maku toisesta maailmasta kun pussiesanssikastikkeilla.
Kaikki kastikkeet ei ole helppoja tehdä. Monelta kotikokilta jäisi bearnaise tekemättä.
Sitten pitää vaan opetella ja harjoitella se bearnaisen teko. Pätee kaikkeen muuhunkin tekemiseen.
Miksi pitäisi, jos mieluummin ostaa jonkun toisen tekemää? En minä vaatteitanikaan itse ompele.
Yritin tehdä hollandaisea ja se juoksettui. Jatkossa ostan valmiina. Suosikkini on Eriks kastikkeet pienissä pyöreissä muovipurkeissa. Heillä on paras hollandaise.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin itse kävin peruskoulun 2000-luvulla ja kyllä se vaan kuului. En tiedä missä perähikiässä sinä sen omasi kävit, mutta ihan pääkaupunkiseudulla se kuuluu omien lastenkin opetukseen.
Ihan Helsingissä tämä. Omat lapset ovat nyt köksäntunti-iässä täällä Helsingissä ja edellenkään ei ole ollut ru
Jauheliha-, makkara- tai nakkikastiketta kuitenkin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa on monenlaisia valmiskastikkeita myytävänä. Suosikkeja on hollandaise ja bernaise valmiit kastikeet tetroissa. Kalallekin on jotain kalaan sopivaa tuon hollandaisen lisäksi. Punaviinikastikettakin myydään tiivisteenä.
Sitten on jauheena kastikeaineksia.
Hyi yök. Tosi helppo tehdä itse ja maku on ihan eri.
Hyi yök. Sun bearnaise on juoksettunutta ja näyttää oksennukselta. Miehes syö mieluummin pussikastiketta.
En ole ihan varma, käyttäisinkö ruskeaa kastiketta sivistyneisyyden ja ei-maalaisjunttiuden synonyyminä.