Nelivuotias lapsi roikkui ulkona aisassa henkilöauton ja kevytperävaunun välissä moottoritiellä Raisiossa.
Kukaan ei huomannut että yksi lapsi puuttui?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nelivuotias-lapsi-roikkui-moottorit…
Kommentit (182)
Uskomatonta, että lapsi on pysynyt kyydissä ja selvinnyt täysin naarmuitta.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat unohti siskon huoltoasemalle, no ei siinä kyllä kovin pitkälle ehditty ku huomasivat tilanteen.
Miten huomasivat?
Onhan sellaistakin tapahtunut, että lapsi on unohtunut kuumaan autoon tunneiksi ennen kuin vanhempi on havahtunut siihen, ettei töihin kiiruhtaessaan muistanutkaan matkalla viedä lasta hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat unohti siskon huoltoasemalle, no ei siinä kyllä kovin pitkälle ehditty ku huomasivat tilanteen.
Miten huomasivat?
Onhan sellaistakin tapahtunut, että lapsi on unohtunut kuumaan autoon tunneiksi ennen kuin vanhempi on havahtunut siihen, ettei töihin kiiruhtaessaan muistanutkaan matkalla viedä lasta hoitoon.
Joku sisaruksista huomas et yks penkki on tyhjä. Oli sellanen iso tila-auto ja sisko istui yksin viimeisellä penkkirivillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa oisko sitä porukkaa, joilla lapsia on niin monta, ettei tosiaan edes muisteta kaikkia? Lapsiparat.
Aina joku pervopersu saa joka asiasta väännettyä rasistisen paskanjauhannan. Olette v*tun idio*tteja!
Tuo kommentti ei ole rasistinen, vaan tarkoittaa tiettyjä uskontoperheitä Suomessa. Esim lestadiolaisperheillä saattaa olla 10-15 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huomasivat?
Toi olis ihan hirveää. Uskomatonta, että noinkin voi joillekin käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti uskon, että joku tohelo unohtaa yhden lapsen. Uskomatonta, että lapsi pysyi kyydissä ja oli kunnossa. 😻 Useammin saa lukea niitä, missä sukulainen on ajanut lapsen päälle pihassa.
Mun mies ei oikein ymmärrä, miksi motkotan kaikenlaisesta "pienestä" huolimattomuudesta lasten kanssa. Tämä on se syy.
Itse olen vuosikaudet ihmetellyt miten isät ylittää parkkipaikan usein niin että taaperoikäinen lapsi seuraa (jopa kaukana) takana. Äidit pitää kädestä kiinni tai ainakin tarkka katseseuranta ja lapsi lähellä koko ajan.
Jep, mut haukuttiin hu oraksi, jonka pitää opetella ajamaan, kun huomautin, ettei pienen pitäisi juoksennella autojen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaako joku oikeasti nelivuotiaan ipanan kavuta itsenäisesti autoon ja vyöttää itsensä? Miten nelivuotias edes ylettyy vetämään auton oven kiinni?
Todellakin antaa, käy minkä tahansa päiväkodin pihassa jonkin aikaa katselemassa niin näkee jos jonkinlaista tapaa kuljettaa pieniä lapsukaisia. En tiedä miten voi olla että lasten turvallisuus kiinnostaa niin vähän, mutta näitä vanhempia vaan tuntuu riittävän. Kun ei ennenkään ole mitään turvaistuimia käytetty jne.
Joo onhan näitä. Me on kuljetettu pikkusen isompia kimppakyydeillä harrastuksiin ja kouluun ja aina on niitä, jotka ilmoittaa olevansa niin isoja, että eivät enää tarvitse turvaistuinta. Perheen omassa autossakaan kun ei enää ole. Aika monelta se turvaistuin heivataan hittoon, kun lapsi täyttää 5v ja mitään korokejakkaraakaan ei tule tilalle. No näille sanon, että suut suppuun, takapuoli turvaistuimeen tai ei ole meiän kyytiin tulemista. Omiani en laske niihin kyyteihin, joissa ei huolehdita lasten turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti uskon, että joku tohelo unohtaa yhden lapsen. Uskomatonta, että lapsi pysyi kyydissä ja oli kunnossa. 😻 Useammin saa lukea niitä, missä sukulainen on ajanut lapsen päälle pihassa.
Mun mies ei oikein ymmärrä, miksi motkotan kaikenlaisesta "pienestä" huolimattomuudesta lasten kanssa. Tämä on se syy.
Itse olen vuosikaudet ihmetellyt miten isät ylittää parkkipaikan usein niin että taaperoikäinen lapsi seuraa (jopa kaukana) takana. Äidit pitää kädestä kiinni tai ainakin tarkka katseseuranta ja lapsi lähellä koko ajan.
Meinasin vähän aikaa sitten ajaa jonkun pienen yli kirjaston parkkipaikalla. Isä lapsikatraineen oli tulossa meidän naapuriautolle. Kaksi nuorinta siis oli isän kanssa. Meidän auton taakse olikin mennyt joku pieni aivan autoon kiinni, enkä nähnyt takaikkunasta koko nappulaa. Yllättäen isään tuli vauhtia kun käynnistin auton ja lapsikin liikkui sieltä auton takaa pois.
Hyvä etten sotkenut itseänikin kun huomasin mitä olisi voinut käydä. Annoin palautetta isälle siitä, miten lapsia ohjeistetaan toimimaan parkkiksella. Ikinä ei saa norkoilla autojen takana. Varsinkaan jos on niin lyhyt, ettei näy edes ikkunasta.
Ja jos mieheni olisi ajanut, tuolle nappulalle olisi varmaan käynyt huonosti. Mieheni nimittäin on juuri näitä miehiä, että jos kerran on katsonut niin ei siellä ketään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa oisko sitä porukkaa, joilla lapsia on niin monta, ettei tosiaan edes muisteta kaikkia? Lapsiparat.
Aina joku pervopersu saa joka asiasta väännettyä rasistisen paskanjauhannan. Olette v*tun idio*tteja!
Tuo kommentti ei ole rasistinen, vaan tarkoittaa tiettyjä uskontoperheitä Suomessa. Esim lestadiolaisperheillä saattaa olla 10-15 lasta.
Täällä päin missä minä asun niitä lapsia voi olla jopa 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä päin missä minä asun niitä lapsia voi olla jopa 20.
Voittaja on löytynyt, onnea ja lapsilykkyä!
Olen unohtanut kerran pakata yhden lapsen autoon kirjaston parkkipaikalla. Kaksi oli kyydissä, kun starttasin auton ja kolmas vilkutti sivuikkunasta auton ulkopuolelta. Nanosekunnissa auto sammuksiin, käsijarru päälle ja ulos autosta, lapsi taakse turvaistuimeen. Pari hetkeä vedin happea ja suoritin mielessäni ankaraa itseruoskintaa. Univelka ja aivosumu, seliseliseli. Ei oo käyny enää toistamiseen sitä mokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikki äidit tarkkailevat nykyäänkin tiukasti lapsiaan eivät kuljeskele tai istu kännykkää tiukasti tuijottaen.
Äidillä on oikeus kaikkien lapsiperhekiireiden lomassa huoahtaa ja somettaa ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaako joku oikeasti nelivuotiaan ipanan kavuta itsenäisesti autoon ja vyöttää itsensä? Miten nelivuotias edes ylettyy vetämään auton oven kiinni?
Antaa kyllä. Minä esimerkiksi. Toki seison vieressä tätä toimitusta seuraamassa, enkä luota siihen että se onnistuu itse. Kiristän myös vyöt lapsen jäljiltä, luonnollisesti. Annan lasten tehdä mahdollisimman paljon itse, se ei silti tarkoita että turvallisuudesta tingittäisiin. Ja en todellakaan ymmärrä miten on mahdollista, että minkään ikäinen lapsi unohtuu aisalle istumaan.
No tämä onkin ihan eri ja täysin normaalia toimintaa muillakin. Eiköhän tuo kommentoija tarkoittanut sitä, että kuski istuu paikalleen ja odottaa että muksut kapuaa autoon, vetävät itse oven kiinni perässään, vyöttävät itsensä ja aikuinen ei tarkkaile tai tarkasta, että kaikki on kunnossa.
Mun mies ei esimerkiksi ikinä odota, että lapsilla on vyöt kiinni, kun kaahaa jo menemään. Lapset siis jo koululaisia ja meillä on lähes joka kerta pieni riita siitä, kun lapset uikuttaa takapenkiltä, että isi, mulla ei ole vielä vyö kiinni. Ja minä ärsyynnyn etupenkillä, että auto seis nyt. Tämähän opetettiin jo autokoulussa, että kuskin velvollisuuteen kuuluu huolehtia, että kaikilla on vyö kiinni, ennen kuin lähtee ajamaan! Meiltäkin siirrytään pihasta suoraan liikenteen sekaan, joten se kolari voi sattua jo heti liikkeelle lähtiessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikki äidit tarkkailevat nykyäänkin tiukasti lapsiaan eivät kuljeskele tai istu kännykkää tiukasti tuijottaen.
Äidillä on oikeus kaikkien lapsiperhekiireiden lomas
Lisäksi äideillä ja isillä on se ero, että äidit havainnoivat ympäristöä vaikka olisivat puhelimella. Isien putkiaivot keskittyvät usein vain siihen puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismin määritelmä:
Rasismi tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai _uskonnon_ perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli silloinhan se on täysin ok ja neutraali, sekä hyvien tapojen ja hyvän maun mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan helv#tin v#ttumaista. Jos se kakara juoksee mun auton alle niin ei sitten ole mun vika!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasismin määritelmä:
Rasismi tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai _uskonnon_ perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät.
Miksi oletat, että kommentti arvottaa jotain ihmisryhmää alempiarvoiseksi?? Jos sanotaan, että lestadiolaisperheissä ei muisteta kaikkia lapsia, niin sehän on vain sitä perhettä kuvaavaa. Itse sinä luot päässäsi sen, että sitä pidetään alempiarvoisena.
En oleta mitään. Postasin _määritelmän_