Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelivuotias lapsi roikkui ulkona aisassa henkilöauton ja kevytperävaunun välissä moottoritiellä Raisiossa.

Vierailija
01.06.2024 |

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa oisko sitä porukkaa, joilla lapsia on niin monta, ettei tosiaan edes muisteta kaikkia? Lapsiparat.

Aina joku pervopersu saa joka asiasta väännettyä rasistisen paskanjauhannan. Olette v*tun idio*tteja!

Vierailija
102/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ollut luultavasti se, että autolla on lähdetty, pihassa ollut lapsi on kiivennyt aisan päälle. Lasta ei ole ollut aikomustakaan ottaa mukaan.  Lähipiirissä vilkkaita pikkupoikia jotka ovat rohkeita ja kekseliäitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti uskon, että joku tohelo unohtaa yhden lapsen. Uskomatonta, että lapsi pysyi kyydissä ja oli kunnossa. 😻 Useammin saa lukea niitä, missä sukulainen on ajanut lapsen päälle pihassa.

Mun mies ei oikein ymmärrä, miksi motkotan kaikenlaisesta "pienestä" huolimattomuudesta lasten kanssa. Tämä on se syy.

Itse olen vuosikaudet ihmetellyt miten isät ylittää parkkipaikan usein niin että  taaperoikäinen lapsi seuraa (jopa kaukana) takana. Äidit pitää kädestä kiinni tai ainakin tarkka katseseuranta ja lapsi lähellä koko ajan. 

Miksi yleistät?

Meillä minä olen se huolehtija ja äiti hajamielinen uuvatti joka onneksi tajusi luopua edes ajokortistaan ennen kuin aiheutti pahaa onnettomuutta.

Nainen sentään tajusi luopua siitä ajokortista, ennen kuin se vahinko tapahtuu. Mies luopuu ajokortista (vanhana hourupäisenäkin) vasta sitten, kun vahinko on jo tapahtunut. Tuttava mieskin sai vaikka kuinka monta aivotapahtumaa, mutta ajaa vaan piti, kunnes viimein ajoi kolarin ja siihen loppui ajot. Sairaalassa töissä näki pappoja, jotka ei ymmärtäneet, mistä se rekka siihen eteen tupsahti enne kuin rysähtää.... jne jen. Eräskin pappara ajoi autoa melkein 100 vuotiaaksi ja kaikki kehui, että onpa siinä terävä pappa, mutta kun hänen perässään joskus ylillä ajeli, ei voinut kuin ihmetellä, ettei pahempaa tapahtunut. Pappa ajeli miten sattuu, pää ei kääntynty yhdessäkään risteyksessä ja muut väisteli minkä ehti. Ja varmaan mies ratissa tässäkin lapsikeississä.  Sinä luultavasti olet niitä miehiä, jotka näkee punaista, kun huomaa, että ratin takana on nainen... eihän ne nyt osaa ajaa autoa.....täytyy olla munat, että auton ajo onnistuu...

Vierailija
104/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas selittelyä, helle vaikuttanut arviointikykyyn, älkää viitsikö.

Kuskina ollut joku täysin vajaasti ajatteleva. Lapsen vanhemmat, no ainakin se äiti, köyttää lapsen turvapenkkiin niin monesti että se ei kyllä unohdu helteelläkään. 

Kuskina on saattanut olla henkilö, joka harvemmin kuskaa lapsia, kuten isovanhempi. Sitten tämä mummo/pappa höyrynnyt siinä muutenkin niinkuin tuon ikäisillä on tapana, eikä ne hoksottimet toimi enää tehokkaasti muutoinkaan. Saatika kuulo, että tajuaisi että hei joku puuttuu.

Täysin edesvastuutonta ja tollaisille pitäisi antaa syyte heitteillejätöstä niin ymmärtää olla kuskailematta enää jatkossa ketään.

Samaa mieltä. Ei se lapsi kyllä unohdu ainakaan äidiltä millään. Itselläni on monta lasta pienellä ikäerolla ja välillä on painanut kuukausien unettomuus, helle ja vaikka mikä muu olosuhde.

Huvittavaa, miten av-mammelit täällä känny huuruten syyttelee kaikkia muita kuin "omiaan". Tuo on täyttä valhetta, että kyse olisi ikäihmisestä. He yleensä ajavat kaikkein varovaisemmin.

Vierailija
105/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaako joku oikeasti nelivuotiaan ipanan kavuta itsenäisesti autoon ja vyöttää itsensä? Miten nelivuotias edes ylettyy vetämään auton oven kiinni? 

Antaa kyllä. Minä esimerkiksi. Toki seison vieressä tätä toimitusta seuraamassa, enkä luota siihen että se onnistuu itse. Kiristän myös vyöt lapsen jäljiltä, luonnollisesti. Annan lasten tehdä mahdollisimman paljon itse, se ei silti tarkoita että turvallisuudesta tingittäisiin. Ja en todellakaan ymmärrä miten on mahdollista, että minkään ikäinen lapsi unohtuu aisalle istumaan.

Vierailija
106/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömän hyvä tuuri käynyt! Toivottavasti kukaan teini/nuoraikuinen ei innostu duudson-henkisesti testaamaan.

Mitä tulee lasten turvallisuuteen, niin (huom! ilman rasismin häivää!) mm. monikulttuurisuus tuo erikoisia toimintamalleja meillekin. Sitten on ihan vaan ylipaikoilla olijat ja muuten välinpitämättömät. Oma lukunsa väsyneet nepsyjen ym. vanhemmat, jotka eivät jaksa taistella vöitä kiinnin kaaressa kirkujalle.

Kuten joku jo ketjussa sanoi, niin tuokio päiväkodin pihalla valaisee paljon... 

No jep. Se on hullua kun omassa tuttavapiirissä käydään keskustelua parhaista ja laadukkaimmista turvaistuimista ja tasan kaikki nelivuotiaat istuu kunnon istuimissa ja suurin osa selkä menosuuntaan kuten suositellaan. Ja sitten kuitenkin on olemassa iso joukko niitä perheitä jotka on ihan "herran haltuun"-asenteella täs

"Se on ihan lyhyt matka ja minä ajan varovasti, ei ole ennenkään sattunut mitään" näitä selityksiä olen kuullut kun lapsi on laitettu ilman istuinta. 

Vierailija
107/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huvittavaa, miten av-mammelit täällä känny huuruten syyttelee kaikkia muita kuin "omiaan". Tuo on täyttä valhetta, että kyse olisi ikäihmisestä. He yleensä ajavat kaikkein varovaisemmin."

Ja luojan kiitos, koska monella pää ei käänny yms. Poliisikin on sanonut, että ainoa syy sille etteivät vanhukset johda onnettomuustilastoja, on se että he ajavat niin hitaasti, että muut ehtivät reagoida.

Mutta ikäihminen on oikeastaan ainoa joka voisi hyvästä syystä (orastava muistisairaus) unohtaa lapsen aisalle. Se on sitten toinen juttu kannattaako ihan vanhoille jättää enää lapsia hoidettavaksi, koska refleksit ja jaksaminen eivät enää ole entisellään ja asioita tapahtuu.

Vierailija
108/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan "herran haltuun" -porukkaa? Kuljeta auton sisällä vain niitä lapsia, jotka aiot pitää. Lisää voi aina tehdä.

Vierailija
109/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huvittavaa, miten av-mammelit täällä känny huuruten syyttelee kaikkia muita kuin "omiaan". Tuo on täyttä valhetta, että kyse olisi ikäihmisestä. He yleensä ajavat kaikkein varovaisemmin."

Ja luojan kiitos, koska monella pää ei käänny yms. Poliisikin on sanonut, että ainoa syy sille etteivät vanhukset johda onnettomuustilastoja, on se että he ajavat niin hitaasti, että muut ehtivät reagoida.

Mutta ikäihminen on oikeastaan ainoa joka voisi hyvästä syystä (orastava muistisairaus) unohtaa lapsen aisalle. Se on sitten toinen juttu kannattaako ihan vanhoille jättää enää lapsia hoidettavaksi, koska refleksit ja jaksaminen eivät enää ole entisellään ja asioita tapahtuu.

Eiköhän kyse liene känny kädessä ajaneesta av-mammelista - ihme että lapset nykyään ylipäätään säilyvät hengissä, kun vanhemmat tuijottavat vain ruutuja? 

Vierailija
110/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mitä kuski ensimmäiseksi sanoi, ja miten reagoi kun muut autoilijat saivat heidät pysäytettyä?

Toisekseen,  koskahan olisivat itse huomanneet lapsen, jos olisivat yksin huristelleet? Ja kuinka kauan lapsiparka olisi jaksanut pitää kiinni?

Kuski saa olla ikuisesti kiitollinen muille autoilijoille, kun pelastivat lapsen.

Mua sattuu inhottavasti mahaan, kun ajattelen tuota pientä pitämässä kiinni henkensä edestä.

Vierailija
111/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettei tästä tapauksesta tulla ikinä saamaan uutisointia siitä, mikä johti tähän tilanteeseen. Aivan käsittämätöntä.

Sen vielä ymmärtää että lapsi unohtuu johonkin leluosastolle katselemaan, mutta tuossa se lapsi on kuitenkin otettu jo siihen auton viereen, jolloin yleensä ensin laitetaan lapset autoon ja sitten vasta muut asiat/mennään itse. Eikai kukaan nyt matkalla autolle enää unohda, että oli se lapsikin mukana.

Vierailija
112/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täyttä valhetta, että kyse olisi ikäihmisestä. He yleensä ajavat kaikkein varovaisemmin.

Eli onko sulla varmaa tietoa kuskista? Vai millä perusteella juuri ikäihmiset voidaan rajata pois epäiltyjen listalta?

Vierailija
113/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaako joku oikeasti nelivuotiaan ipanan kavuta itsenäisesti autoon ja vyöttää itsensä? Miten nelivuotias edes ylettyy vetämään auton oven kiinni? 

Antaa kyllä. Minä esimerkiksi. Toki seison vieressä tätä toimitusta seuraamassa, enkä luota siihen että se onnistuu itse. Kiristän myös vyöt lapsen jäljiltä, luonnollisesti. Annan lasten tehdä mahdollisimman paljon itse, se ei silti tarkoita että turvallisuudesta tingittäisiin. Ja en todellakaan ymmärrä miten on mahdollista, että minkään ikäinen lapsi unohtuu aisalle istumaan.

Jep sama. Ennemmin jopa ihmettelen miten nelivuotias EI saisi auton ovea kiinni, jos siis ei ole käytettynä tiukasti selkä menosuuntaan istuimeen. Kyllä mun lapset on hyvin osanneet kiivetä autoon ja laittaa oven kiinni, ovatpa osanneet laittaa ne vyötkin, mutta toki kiristys on aikuisen homma. Vielä vyöistuimessakin olen tarkistanut vöiden olevan kunnolla, jonnekin n. kouluikään saakka. 

Vierailija
114/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on täyttä valhetta, että kyse olisi ikäihmisestä. He yleensä ajavat kaikkein varovaisemmin.

Eli onko sulla varmaa tietoa kuskista? Vai millä perusteella juuri ikäihmiset voidaan rajata pois epäiltyjen listalta?

Ja mikä se syy on, että ikäihmiset joutuu uusimaan korttinsa lääkärin kautta ja kortti otetaan pois jos he kerran ovat niin parhaita kuskeja? 

Vierailija
115/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet.. 

...se tyhmyys.

Vierailija
116/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti uskon, että joku tohelo unohtaa yhden lapsen. Uskomatonta, että lapsi pysyi kyydissä ja oli kunnossa. 😻 Useammin saa lukea niitä, missä sukulainen on ajanut lapsen päälle pihassa.

Mun mies ei oikein ymmärrä, miksi motkotan kaikenlaisesta "pienestä" huolimattomuudesta lasten kanssa. Tämä on se syy.

Itse olen vuosikaudet ihmetellyt miten isät ylittää parkkipaikan usein niin että  taaperoikäinen lapsi seuraa (jopa kaukana) takana. Äidit pitää kädestä kiinni tai ainakin tarkka katseseuranta ja lapsi lähellä koko ajan. 

On varmaan joillain näin. Sitten on niitä äitejä jotka juoksevat talvella taaperon pulkan vieressä kun lapsi laskee hädin tuskin mäeksi tunnistettavaa kumparetta. Haitannee hieman kehitystä elämää varten.

Jos viittaat tällä ylihuolehtimiseen, niin on niitä kyllä isiäkin. Monet kerrat olen nähnyt isän kieltävän lastaan kokeilemasta jotain kiipeämistä tms sen sijaan, että antaisi kokeilla ja olisi vieressä varmistamassa turvallisuuden. Sehän on nykyään ihan todellinen ongelma, että lasten motoriset kyvyt on huonot, kun vanhemmat ylisuojelee ja toisaalta se ruutu vetää puoleensa. Sen ääressähän lapsi ei ainakaan pääse satuttamaan itseään, vaikka vanhempi olisi vähän kauempana tekemässä muuta. 

Vierailija
117/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viittaat tällä ylihuolehtimiseen, niin on niitä kyllä isiäkin. Monet kerrat olen nähnyt isän kieltävän lastaan kokeilemasta jotain kiipeämistä tms sen sijaan, että antaisi kokeilla ja olisi vieressä varmistamassa turvallisuuden. Sehän on nykyään ihan todellinen ongelma, että lasten motoriset kyvyt on huonot, kun vanhemmat ylisuojelee ja toisaalta se ruutu vetää puoleensa. Sen ääressähän lapsi ei ainakaan pääse satuttamaan itseään, vaikka vanhempi olisi vähän kauempana tekemässä muuta. 

Meillä tämä on ongelma. Siis mies on känny kädessä eikä persettään nosta vaan huutaa kieltoja. Ja ne kiellothan kaikuvat kuuroille korville tässä vaiheessa. Sitten ihmettelee miksi mun kielto tehoaa kerrasta.

Meidän lapset menetti vielä kännykästä uutuuden viehätyksen nopeasti, eikä juuri kännyile. Eli ne on jossain motorisissa harjoituksissa koko ajan. Valitettavasti.

Vierailija
118/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne ollut luultavasti se, että autolla on lähdetty, pihassa ollut lapsi on kiivennyt aisan päälle. Lasta ei ole ollut aikomustakaan ottaa mukaan.  Lähipiirissä vilkkaita pikkupoikia jotka ovat rohkeita ja kekseliäitä.

Olen itse ajatellut että olivat lähteneet liikkeelle jostain bauhausin pihalta, eikä kotoa. Eli siis kyytiläisten määrä olisi ollut tiedossa.

Mutta ei missään tosiaan ole uutisoitu että sen lapsen piti olla kyydissä. Jos naapuriauton nassikka olikin salamatkustanut? Tällöin kuski olisi hoitanut omansa autoon, mennyt itse kuskin penkille ja siinä välissä salamatkustaja pahaonnisesti istahtanut peräkärryn aisalle. Naapuriautossa ehkä kiinnitetty juuri lasta x autoon ja alettu sitten hämmästellä että missä y mahtaa mennä.

Vierailija
119/182 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan ROIKKUI aisasta, siinä saattoi selkänahka vähän kärsiä.

Vierailija
120/182 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko  kenties  näitä ns.Luojan lapsia?

Aivosumussa ajelevat eivätkä edes muista kuinka monta jälkeläistä on ja uusia vaan pukkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän